LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storende achtergrondmuziek Gamma

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door avandalen »

Het is wellicht de bedoeling van achtergrondmuziek in winkels om mensen aan te sporen om meer te kopen maar voor mij werkt de muziek vaak averechts. Laatst was ik bij een Gamma in Maastricht waar ik hoofdpijn kreeg van de achtergrondmuziek. Het was een blikkerig klinkende kakofonie van theatrale en onrustige popmuziek gemengd met 4 verschillende kerstdeuntjes afkomstig van de kerstafdeling.

Het was onmogelijk om mij te concentreren op wat ik zocht en om te kijken wat ik verder nog kon gebruiken. Ik beperkte mij tot de dingen die strikt noodzakelijk waren en ben daarna snel weer vertrokken.

Het is niet zo dat ik niet van popmuziek houd, thuis draai ik regelmatig Anouk, Krezip, Alicia Keys enz.

blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door blijdorp »

Ik vind die achtergrond muziek prachtig maak dan meestal een dansje met iemand die voor handen is en koop me dan helemaal suf 8)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hier is simpelweg een oplossing voor.

Verlaat de winkel, en ga bij de concurent kopen.
Dat is HET wapen dat je als consument hebt.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door cliff »

Jeetje waar maak jij je druk om.
Je kan je niet concentreren is ook echt nodig om boodschappen te doen :?
Een tip bestel het online.
avandalen schreef:Het is wellicht de bedoeling van achtergrondmuziek in winkels om mensen aan te sporen om meer te kopen maar voor mij werkt de muziek vaak averechts. Laatst was ik bij een Gamma in Maastricht waar ik hoofdpijn kreeg van de achtergrondmuziek. Het was een blikkerig klinkende kakofonie van theatrale en onrustige popmuziek gemengd met 4 verschillende kerstdeuntjes afkomstig van de kerstafdeling.

Het was onmogelijk om mij te concentreren op wat ik zocht en om te kijken wat ik verder nog kon gebruiken. Ik beperkte mij tot de dingen die strikt noodzakelijk waren en ben daarna snel weer vertrokken.

Het is niet zo dat ik niet van popmuziek houd, thuis draai ik regelmatig Anouk, Krezip, Alicia Keys enz.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door maybe »

Je bent blijkbaar wel heel snel afgeleid. Hoe kan in vredesnaam een muziekje ervoor zorgen dat je niet meer logisch kunt nadenken. Dan is er toch meer mis met je denk ik.

Nog even en mensen gaan zich drukmaken over de kleur van de beugels waaraan de haken hangen met de artikelen. Ga dan naar een andere winkel kun je daar lekker naar andere muziek luisteren want in elke winkel wordt muziek gedraaid.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toch schijnt het zo te zijn dat drukken muziek de omzet omlaag haalt.

Omdat mensen onbewust sneller gaan lopen, en dus minder impulsaankopen doen.
Voor winkels die veel impulsaankopen willen - zou rustige muziek dus een must zijn.

Alleen - muzieksmaak is voor ieder verschillend. Waar de een helemaal opgaat in hiphop, is de ander dat al zat na 2 meter. En waar nog iemand uit zijn dak gaat van rock, zal een ander liever il divo horen.... .

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Ninc »

Tja ik zal dan ook wel 'gek' zijn
maar ik kan me ook mateloos ergeren aan luide achtergrond muziek.
Niet alleen in de Gamma maar ook op andere locaties.

Toevallig heb ik dan ook nog een eens man die extreem gevoelig is voor (geluids)prikkels en daardoor vele winkels/eetgelegenheden en banken niet meer in kan gaan.

Nou zal ik hem niet te norm maken...
Maar ik heb echt het idee dat die gezellige muziek steeds harder wordt.

Heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zich daar aan stoort!
Vanaf nu zal ik die irritatie kenbaar maken aan de desbetreffende omgeving.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door quantas01 »

1 manier blijf voortaan weg uit die winkels.

Achtergrond muziek is heel erg normaal.
We zitten niet in een grafkist waar het stil moet zijn dan kan je beter in een klooster gaan wonen

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Ninc »

Ik stoor mij ook niet aan achtergrond muziek :)

willempje
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2007 15:41

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door willempje »

Ik stoor mij mateloos aan de soms keiharde muziek in winkels en loop soms weg.
Soms zeg ik er wat van.
Als mensen er geen last van hebben kunnen zij zich misschien proberen een beetje in te leven in anderen en niet maar klakkeloos schrijven dat mensen zomaar klagen.
Lekker makkelijk als je niet beseft dat anderen niet zomaar klagen maar er echt last van hebben.
Zeker als je wat ouder wordt is het heel vervelend, niet vanwege het ouder worden maar omdat je dan wat gevoeliger wordt voor bepaalde prikkels.
Gegroet

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik heb een hekel aan mensen die bij de kassa weer wat vergeten zijn.
Ik heb een hekel aan mensen die overal over zeuren.
Ik heb een hekel aan mensen die met kinderen gaan winkelen en die kinderen niet in bedwang kunnen of willen houden.

Harde muziek je doet net dat het een discotheek is onderhand.

Zullen we gewoonweg alles maar afschaffen omdat een paar mensen er last van hebben c.q. hardhorend zijn.

Ik heb nog nooit in geen enkele winkel moeten schreeuwen om bv de verkoopster te kunnen verstaan en dat ze mij ook kon horen.

Dit is weer problemen maken die er in het geheel gewoon niet zijn, wat is het volgende moeten alle mensen in de winkel hun mond maar houden omdat er een paar niet tegen kunnen.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Ninc »

gut... nog meer achtergrond muziek :roll:
nou jah ik zal het maar negeren :idea:

jokeromy
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2008 14:02

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door jokeromy »

het woord zegt het al achtergrondmuziek maar soms lijkt het wel een disco dus maar snel weg wezen jammer hoor. :roll: :|

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door goorix »

@Quantas01.
Jij schreef: Harde muziek je doet net dat het een discotheek is onderhand.

Nou,....je moet voor de gein eens de eerste de beste kledingboutiqe binnenstappen.
Zo hard als de muziek daar meestal staat kan mijn huisinstallatie niet eens. :wink:

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door quantas01 »

goorix schreef:@Quantas01.
Jij schreef: Harde muziek je doet net dat het een discotheek is onderhand.

Nou,....je moet voor de gein eens de eerste de beste kledingboutiqe binnenstappen.
Zo hard als de muziek daar meestal staat kan mijn huisinstallatie niet eens. :wink:
Dan is het nog steeds geen discotheek.
Als je huis installatie niet zo hard kan misschien tijd voor een nieuwe.

In kledingwinkels kan het soms wel harder staan ben ik met je eens maar zo hard dat je elkaar niet verstaat heb ik nog nooit meegemaakt.

En dan moet het toch echt hard staan he.

stofzuigertje

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Klantenservice....
Daar moet U deze klacht indienen en als meerdere het doen komt er een andere keuze van muziek.

Dus massaal klagen als het je niet beviel en meestal helpt dat.
Als ze niet luisteren zullen ze het aan de omzet merken, en gelijk terug gaan en niet winkelen want als je halverwege terug gaat, en duidelijk zegt, wat een pokke herrie..
dus laat weten dat je boos weg loop en koop niets want er zijn meerdere die niets kopen... en soms alleen kijken en overdenken wat ze gaan doen...

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Sailors »

Ik begrijp mensen die zich ergeren heel goed. Achtergrond muziek is vaak heel irritant omdat er moderne kabaal uitkomt. Er is genoeg muziek die echt goed in de oren klinkt. En wat dacht u van de mederkers van zaken die de hele dag vaak rotzooi moeten aanhoren. Je kunt als personeels eens praten over wat voor muziek de klant u animeert tot koop. Ik hoor ook vaak trash waarvan ik denk "wegwezen hier" Maar ik hoor ook in sommige zaken muziek waar over nagedacht is. Als Gamma trash laat horen dan kan dit met praten echt wel veranderen.

inburger
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:25

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door inburger »

Hielden ze het nou maar bij één soort muziek, dan is het niet zo erg. Maar soms vergaat je horen en zien...
Een voorbeeld: In een bekend landelijk warenhuis klinkt al overal achtergrondmuziek, op de electronica-afdeling staan tv's aan met geluid, daarnaast op dezelfde etage een feestartikelen-afdeling met sint-, kerst-, of carnavalsmuziek, bovendien nog een monitor met een reclamefilmpje dat voortdurend herhaald wordt. Vier soorten muziek tegelijk... en allemaal door elkaar!
Op mijn vraag aan een verkoopster: "Wordt u nou niet stapeldol van al dat lawaai?" antwoordde ze: "Ach, dat hoor je op den duur niet meer..." Hoe afgestompt kan een mens worden..!
Ik ben gillend weggerend. Niemand die het hoorde... :?

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Sailors »

JtC en anderen die nogal vreemd reageren zo al niet agressief . Verzet je eens in een ander en vooral in de situatie van personeel.

Julie zijn waarschijnlijk Ipot en Disco liefhebbers en hoe harder hoe mooier.
Je hebt later dan ook geen last meer van muziek omdat de oren dan al kapot zijn en je stokdoof bent.
Maar dat is ook jullie goed :mrgreen: recht hoor. :lol:

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Storende achtergrondmuziek Gamma

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Nooit iets van gemerkt, als je het niet mooi vind ga je toch naar een andere winkel, er zijn er genoeg maar wind je niet op krijg je hoge bloeddruk van. :lol:

Gesloten