LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Domme Belg ?
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 14:10

Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door Domme Belg ? »

:!: :!: :!: Belgisch bart smit winkels verkopen nederlands mini notebook met QWERTY toetsenborden :!: :!: :!:


Ik heb een mini notebook gekocht in een belgisch bart smit winkel te 3500 Hasselt.
Bij het thuis komen en volgens het blad dat ik heeft gekregen van de bartsmit winkelen om te eerst maal te gebruiken,moest ik de mini note book opladen en onmiddelijk instellen en halve van de instelling merkte ik dat het een QWERTY toetsenbord is door er gevraagd wordt een computernaam op te geven,nu was het te laat,ik moest de instelling afmaken en zetten de mini notebook dan maar in het nederlands de toetsenbord omdat ik niet anders kan ?

Ik onmiddelijk naar de barts smit winkel in belgië te 3500 hasselt belgië gebeld en die wou mij niet verder helpen,omdat de hoofdkantoor van bart smit daar moest over belissen.

Ik dan onmiddelijk de dag na aankoop van deze mini notebook een e-mail klacht gedaan naar de hoofdkantoor bart smit in nederland en is het nu juist 14 dagen geleden dat ik deze e-mail klacht heeft verzonden naar hoofdklantoor bart smit klantenservice ! En vandaag terug een e-mail verzonden waarom ik nog altijd geen antwoord heeft gekergen van u als hoofdkantoor bart smit ? Op de website van hoofdkantoor bart smit staat geschreven antwoord binnen 14 dagen :D maar het is :mrgreen:


Daarom wil ik heel graag de mensen in belgië vertellen kijk uit voor de mini notebook in de belgische bart smit winkels :!: :!: :!:

Ik vind persoonlijk voormij bart smit klantservice een dikke 0 ben een beetje :evil: :twisted: :shock:


Okee,ik ben een domme belg geweest,maar moet daarom de nederlands hoofdkantoor bart smit mij als een domme belg :?: :?: :?:

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Beter post je op een belgisch forum om Belgen te waarschuwen. Misschien dat die wel snappen wat je typt, want ik heb nog nooit zoveel fouten in 1 tekst gezien.

Zal wel door dat QWERTY toetsenbord komen...

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Wat is het verschil tussen een belgische en een nederlandse notebook?

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door Berenice »

Volgens mij een qwerty toestenbord of een eh... azerty ?? of zoiets..

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door maybe »

Wijze les voor de volgende keer. Koop je computer/laptop niet in een speelgoedwinkel maar probeer eens een computerwinkel of zo.

In een speelgoedwinkel koop je geen electronica.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door WillemV »

mukkiefuk schreef:Beter post je op een belgisch forum om Belgen te waarschuwen.
Inderdaad.
Misschien dat die wel snappen wat je typt, want ik heb nog nooit zoveel fouten in 1 tekst gezien.

Zal wel door dat QWERTY toetsenbord komen...
Mmhh. Ik denk dat TS Franstalig is en z'n best doet om een bericht in het Nederlands te posten. Omdat Barts Smit een Nederlands bedrijf is en TS wellicht denkt dat wij Nederlandstaligen misschien wat tips voor hem hebben. Hoe goed is jouw Frans?

Quintus Sertorius schreef:Wat is het verschil tussen een belgische en een nederlandse notebook?
De indeling (volgorde) van de toetsen op het toetsenbord. In Nederland zijn we gewend aan de 'qwerty' indeling. Wanneer je vanaf de eerst lettertoets (linksboven) van links naar rechts gaat 'lezen' staat daar 'qwerty'. Bij o.a. een Belgisch toestenbord staat daar 'azerty'. Dat is niet iets waar de (gemiddelde) consument op let bij het aanschaffen van een notebook. Dat blijkt al uit jouw vraag. :) Ik begrijp best dat TS dat vervelend vind. Sterker nog, Bart Smit heeft hem gewoon belazert. Dat is hetzelfde wanneer jij in Nederland een notebook koopt met een azerty of Japanse :wink: toetsenbord indeling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/AZERTY

maybe schreef:In een speelgoedwinkel koop je geen electronica.
Dat is de omgedraaide wereld. Een speelgoedwinkel moet geen elektronica verkopen. En als ze dat wel doen, moeten ze het goed doen...

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Begrijpelijk. Ik dacht eigenlijk dat, net zoals hier in Nederland Azerty toetsenborden wel bestaan, maar eigenlijk nooit verkocht worden of enkel als speciale bestelling voor klanten. In Belgie is dus het Azerty formaat normaal?

stofzuigertje

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Net zoals ik Russische letters wilde is Azerty mogelijk om dit in te stellen....
Toetsenbord instellingen en kan op elke PC...

Met los te koop zijnde plakkers of los toestenbord is de juiste letter op juiste toets te plaatsen maar ik kan door ervaring makkelijker zonder....

Ook in Nederland word wel eens een import uit ander land verkocht dus ook in NL gaat het wel eens fout....

Maar de instelling aanpassen kan altijd, en U weet toch waar de letters zitten?
Daarom ook lastig om foutloos te typen...
Niet U maar dat vreemde toetsenbord dus is de oorzaak...

Domme Belg ?
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 14:10

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door Domme Belg ? »

Okee jullie hebben allemaal voor 100% gelijk.

Daarom deze vraag,misschien heeft de nederlands bart smit verdeler de belgische wet overtreden of de nederlands wet overtreden voor het verkoop van nederlands mini notebook in belgische bart smit winkels ? Weet iemand dat ? Altijd welkom :?:

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door marietje1 »

Of...... er is bij de fabrikant iets fout gegaan!!

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ze overtreden geen enkele wet. Een bedrijf is vrij laptops met andere indelingen te verkopen.
Dat wil niet zeggen dat ze het niet op horen te lossen. Het is namelijk ronduit triest om een qwerty te verkopen in België, dat is gepruts.
En ik zou zeker proberen mijn geld terug te krijgen.

GOOOZERRR
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:20

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door GOOOZERRR »

Is het er een van ASUS

ik heb dat een keer meegemaakt in de gamestore eplaza, onderdeel van Bart.

ik kocht daar een mini notebook, netjes geinstaleerd en in gebruik genomen,
omdat de meeste personen weten waar de letters zitten, kwam ik er ook snel achter dat de toetsen iet goed zaten. ik had een Azerty toetsenbord,
instructie boekje was QWERTY en dat stond ook op de doos, Echter las ik op de stikker dat deze voor BELGIE.

Hoofdkantoor gebeld en ben netjes terug gebeld dat deze voor de belgische handel was en dat de hele partij in de winkel zo was, Paar dagen later heeft de winkel mij gebeld dat de juiste gearriveerd was. Zoals ik het begrepen heb mogen ze geen QWERTY in Belgie verkopen en AZERTY in Nederland. Dus moet Bartje dit oplossen,

Domme Belg ?
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 14:10

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door Domme Belg ? »

GOOOZERRR schreef:Is het er een van ASUS

ik heb dat een keer meegemaakt in de gamestore eplaza, onderdeel van Bart.

ik kocht daar een mini notebook, netjes geinstaleerd en in gebruik genomen,
omdat de meeste personen weten waar de letters zitten, kwam ik er ook snel achter dat de toetsen iet goed zaten. ik had een Azerty toetsenbord,
instructie boekje was QWERTY en dat stond ook op de doos, Echter las ik op de stikker dat deze voor BELGIE.

Hoofdkantoor gebeld en ben netjes terug gebeld dat deze voor de belgische handel was en dat de hele partij in de winkel zo was, Paar dagen later heeft de winkel mij gebeld dat de juiste gearriveerd was. Zoals ik het begrepen heb mogen ze geen QWERTY in Belgie verkopen en AZERTY in Nederland. Dus moet Bartje dit oplossen,

U heeft het juist het is een Asus 7 insch voor 159 euro.Ik e-mail gedaan naar hoofdkantoor volledam in nederland en nog altijd na 3 weken geen antwoordt gekregen van deze hoofdkantoor,misschien omdat ik een belg bent :?:
Wat kan ik nog veel meer doen,Wie zou het weten :?:

Domme Belg ?
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 14:10

Re: Belgische bart smit winkel verkopen nederlands mini notebook

Ongelezen bericht door Domme Belg ? »

Bedankt voor julle antwoorden allemaal :wink:

Nu maar hopen dat erin belgië niet heel veel van deze mini notebook heeft gekocht voor sinterklaas en nu voor kerstmis om aan de kinderen te geven ! Want dat zullen de kinderen niet leuk en plezant vinden als ze de doos open doen en ze zie een qwerty toetsenborden staan en geen azerty toetsenbord staan.
Maar wat kun je eraan doen ! De nederlands bartsmit zijn van hun rommel af en dat is wat alleen nog van belangrijk is,voor de nederlands bartsmit. :shock:


:evil: Nu zeg ik zoals ze in nederland zeggen = souder mieten op :twisted:

Gesloten