LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Berden uitverkoop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

Anderhalve week geleden kocht ik een blouse bij Berden voor 80 euro. Vandaag zag ik in dezelfde winkel dat dezelfde blouse was afgeprijsd naar 40 euro. Aan een medewerkster vroeg ik of zij mij het "teveel" betaalde bedrag willen terugbetalen. Bij voorbaat wist ik eigenlijk al dat ik hierop een negatief antwoord zou krijgen. Alleen binnen 8 dagen na aankoop zou ik die 40 euro terug ontvangen. Weet iemand of voor deze gevallen een wettelijke regeling van toepassing is?
Alvast bedankt voor jullie tips :wink:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door BBCS »

Kenzonoke schreef:Anderhalve week geleden kocht ik een blouse bij Berden voor 80 euro. Vandaag zag ik in dezelfde winkel dat dezelfde blouse was afgeprijsd naar 40 euro. Aan een medewerkster vroeg ik of zij mij het "teveel" betaalde bedrag willen terugbetalen.
Met alle respect, maar dat je er uberhaubt op zoiets opkomt.
Ik vind het echt zeer brutaal en behoorlijk onbeschoft om zoiets te vragen.

Als een product duurder wordt, dan dient de consument terug naar de winkel te gaan en het verschil te betalen. :shock:
Als een winkelier dat aan zijn klanten vraagt: zou je denken: bij die winkelier zit een zeer grote steek los.
Kenzonoke schreef:Weet iemand of voor deze gevallen een wettelijke regeling van toepassing is?
Gelukkig niet. :D

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan me ook echt niet voorstellen dat je naar die winkel terug bent gegaan om die 40 euro terug te vragen :shock:

Koop= koop voor de prijs die op dat moment geldt.

Voortaan maar niet meer doen he :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat TS dit heeft kunnen vragen zonder de ogen uit zijn/haar hoofd te schamen is al verbijsterend.
Dat de verkoopster TS niet vierkant midden in zijn/haar gezicht heeft uitgelachen getuigt van zelfbeheersing.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door trudy81 »

nou inderdaad, ik zie mezelf al staan: nou ik heb gisteren bloemkool gekocht en hier is deze vandaag duurder: aardige mevrouw aan de kassa: mag ik astublieft 17 cent terug???

Trudy

Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

Ik dank jullie allen voor de goedbedoelde adviezen op mijn vraag. Het is duidelijk dat jullie er beter in zijn om met de vinger naar een ander te wijzen. Blijkbaar is het dus moeilijk om je in te kunnen leven in een situatie die een ANDER heeft meegemaakt. Tip voor jullie: eerst goed lezen en nadenken, voordat je iemand voor dom uitmaakt. Dat zegt natuurlijk veel meer over JULLIE dan over mij!!!!
Alvast bedankt voor alle tegenaanvallen en ik wens jullie nog een fijne zondagavond.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Kenzonoke schreef:Ik dank jullie allen voor de goedbedoelde adviezen op mijn vraag. Het is duidelijk dat jullie er beter in zijn om met de vinger naar een ander te wijzen. Blijkbaar is het dus moeilijk om je in te kunnen leven in een situatie die een ANDER heeft meegemaakt. Tip voor jullie: eerst goed lezen en nadenken, voordat je iemand voor dom uitmaakt. Dat zegt natuurlijk veel meer over JULLIE dan over mij!!!!
Alvast bedankt voor alle tegenaanvallen en ik wens jullie nog een fijne zondagavond.
Waarom zegt dit meer over hun dan over jou? Ze geven toch een antwoord op je vraag? Als je een beetje logisch had nagedacht dan snapte je ook wel dat het onmogelijk is dat dit in de wet zou moeten staan. Dan ga ik morgen terug met mijn zoals eerder gezegd, bloemkool, brood, benzine, schoenen en mijn bankstel die in de uitverkoop staat. Met je reactie zet je jezelf nog meer voor schut.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door crazyme »

Kenzonoke schreef:Ik dank jullie allen voor de goedbedoelde adviezen op mijn vraag. Het is duidelijk dat jullie er beter in zijn om met de vinger naar een ander te wijzen. Blijkbaar is het dus moeilijk om je in te kunnen leven in een situatie die een ANDER heeft meegemaakt. Tip voor jullie: eerst goed lezen en nadenken, voordat je iemand voor dom uitmaakt. Dat zegt natuurlijk veel meer over JULLIE dan over mij!!!!
Alvast bedankt voor alle tegenaanvallen en ik wens jullie nog een fijne zondagavond.
Draai het eens om:
Wanneer die blouse nu eens 120 euro had gekost terwijl jij er maar 80 voor had betaald.

Wat was dan jouw reactie geweest wanneer de winkel jou had aangesproken om nog even 40 euro bij te betalen ?

Probeer niet altijd maar aan jezelf te denken. Het egoïsme viert hoogtij. Er is ook nog zoiets als "redelijkheid"

Denk daar maar eens over na.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kenzonoke, met alle respect, maar een ieder weldenkend mens snapt dat dit een gevalletje pech is :?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door cliff »

Vragen kan altijd heb ik ook bij Saturn gedaan.
Had daar en samsung led tv gekocht 850 euro en een week later stond hij voor 700 euro te koop.
Ben naar de verkoper gegaan die mij die tv had verkocht en die heefd er voor gezorgt dat ik de 150 euro terug kreeg als ik effe de bon thuis haalde.

Dus soms kan je geluk hebben :lol: :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Laat dat geluk voor mij maar zitten dan, ik ga mezelf niet voor joker zetten in een winkel.

Maar wel toppie voor je :mrgreen:

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Dat is juist slim waarom 150 euro meer betalen knul als je die terug kan krijgen .

Dan ben je pas echt een dom figuur als je zegt ach jogh je bent zo fijne verkoper hou dat geld maar ppfff kansloos iederen zou dat doen met een beetje verstand ok als ze nee zeggen pech in dit tijdverstek alleen maar terrecht .

Anders kan je mm nog altijd terugbrengen en dan opnieuw kopen .:twisted: Saturn verdiend er nogsteed sop hoor op die 700 euro inkoop is nog net 500 euro dus 200 winst jullie laten je gewoon makkelijk naaien dat is het je kan het maar lekker vinden...

Ik ga morgen ff 75 euro terug halen hoppa..

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waar?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door BBCS »

En jij gaat als een product duurder geworden is ook het verschil aan de winkelier betalen?

Dat zijn echt laag bij de grond praktijken!

Als de koop gesloten wordt is de prijs de prijs.
Als een product 2 weken goedkoper is geworden (wat heel goed kan) ga je als koper zijnde niet het verschil terugvragen.
Dat doe je niet.

Einde discussie!

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door cliff »

Geen einde discussie.
Luister eens goed ik liep er en zag bij toeval dat hij ineens in de aanbieding was.
Vroeg gewoon hoe dat kon want dat konden ze toen ook al weten.
Ze hebben mij gewoon een goede service geboden met als gevolg dat ik meerdere dingen daar ben gaan kopen.Haalde vroeger alles bij Its, service is vervelend daar dus terecht dat deze niet meer bestaat.

[Belediging verwijderd door de Moderator]

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten en beledigingen zijn verwijderd door de Moderator.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou me er wat bij kunnen voor stellen als je een vaste klant was.

robertr
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:37

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door robertr »

Kenzonoke schreef:Anderhalve week geleden kocht ik een blouse bij Berden voor 80 euro. Vandaag zag ik in dezelfde winkel dat dezelfde blouse was afgeprijsd naar 40 euro. Aan een medewerkster vroeg ik of zij mij het "teveel" betaalde bedrag willen terugbetalen. Bij voorbaat wist ik eigenlijk al dat ik hierop een negatief antwoord zou krijgen. Alleen binnen 8 dagen na aankoop zou ik die 40 euro terug ontvangen. Weet iemand of voor deze gevallen een wettelijke regeling van toepassing is?
Alvast bedankt voor jullie tips :wink:
Volgens mij stelde je gewoon een vraag hoe dit eventueel wettelijk geregeld is? jammer dat er dan zoveel modder over je heen gegooit wordt! Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan, maar blijkbaar was jij teleurgesteld over de gang van zaken. Als je vaak in een zaak komt, zou ik anders tegen de zaak aankijken dan bij een eenmalige aanschaf. Vaste klant betekend wederzijds vertrouwen. Ik heb al meegemaakt dat de verkoper zei dat de aankoop de week erna in de aanbieding zou komen. Ik heb ook weleens korting gehad, omdat de verkoper wist dat dit de volgende week ook zou gebeuren. Bij deze winkels kom je natuurlijk wel weer eens terug.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door BBCS »

robertr schreef: Ik heb al meegemaakt dat de verkoper zei dat de aankoop de week erna in de aanbieding zou komen. Ik heb ook weleens korting gehad, omdat de verkoper wist dat dit de volgende week ook zou gebeuren. Bij deze winkels kom je natuurlijk wel weer eens terug.
Dat heb ik ook wel vaker meegemaakt en dat is dan niet dan normaal dat de verkoper dit aangeeft.
Echter is dat niet overal, omdat bij grote ketens de verkoper pas zaterdag daarvoor of pas maandag weet wat er in de aanbieding komt.

Wat niet kan is dat als een product niet in de aanbieding is goedkoper is geworden, wat heel goed kan, dat de koper dan het verschil terug gaat vragen.
Dat is echt zeer laag bij de grond. Zoiets doe je niet.

Veel mensen vinden het raar als de winkelier bij je als koper aanklopt als een product duurder geworden is, om het verschil te betalen.
Iedereen zou zeggen: "ben jij wel helemaal lekker?"
Waarom vinden sommige mensen het dan normaal om dat precies hetzelfde te doen, maar dan als klant zijnde?

Wettelijk gezien is het zo dat de prijs die tijdens de koop afgesproken is, de prijs is en geen van beide partijen kan daar achteraf op terugkomen. Op deze regel is wel een uitzondering op, maar bij normale koop en gelijke levering is die uitzondering niet van toepassing.

In de eerder postings die de moderatie heeft verwijderd, was gebleken dat sommige mensen dat wel normaal vinden.
Ik vind het absoluut onfatsoenlijk, a-sociaal en brutaal om het verschil terug te vragen.
Ook gaan sommige mensen een product kopen, zien bij de concurrent het product goedkoper, gaan het product terugbrengen om vervolgens bij de concurrent dat iets goedkopere product kopen.
Kan echt niet.

Gesloten