LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB: het faillissement

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Radar »

Na een rumoerige week is de DSB, de bank van Dirk Scheringa, vandaag failliet verklaard. Pogingen om de bank te redden van de ondergang, mochten niet baten. Wat betekent dit faillissement voor de klanten van de bank?

Maandag in Radar o.a. Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed, over het faillissement van DSB.

Naar de uitzending

rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door rogervdh »

Ik mag toch hopen dat Pieter Lakeman eens hard aangepakt wordt in Radar. Met deze oplossing is immers niemand gebaat. Zo'n 2.000 mensen ontslagen, 4500 mensen met een achtergesteld deposito zijn gezamelijk 110 miljoen kwijt, nog eens 140 miljoen weg voor de mensen met méér dan 100.000 euro op de rekening, etc. etc. Daarnaast was de DSB Bank bezig om de klachten keurig op te lossen. Er waren gezinnen die schriftelijk € 80.000,00 teruggaaf overeegenkomen waren. Die zijn nu weer terug bij af. Kortom, er zijn geen winnaars, enkel verliezers. Lakeman zal het wel geweldig vinden... De uitspraak "Ze waren toch wel failliet gegaan..." is natuurlijk grote onzin. De extra kosten om te compenseren zou de winst de komende jaren zeker drukken, maar van failliet gaan was nog lang geen sprake.

Ik mag dan ook hopen dat Lakeman financieel helemaal uitgekleed wordt. Via de opnamestatistieken is immers duidelijk aantoonbaar dat zijn actie dit resultaat heeft bewerkstelligd.

janwrite
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009 18:37

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door janwrite »

Met de vorige schrijver ben ik het volledig eens, ik heb zelf geen geld, of lening bij dsb of één van de andere bedrijven. Maar Pieter Lakeman, moet gewoon achter slot en grendel opgesloten worden, weg van de buiten wereld. Hij schijnt zelf ook e.e.a. met drugs te maken gehad, kennelijk wilde hij dan zwart geld wit wassen via de dsb en is dat geweigerd? Deze man heeft veel op zijn geweten. Natuurlijk maakte dsb fouten daar werd aan gewerkt om dit te herstellen, en heeft natuurlijk (veel) tijd nodig.Lakeman wil blijkbaar voorkomen dat fouten hersteld werden en gooide de knuppel in het hoenderhok. Nogmaals hij dient achter slot en grendel opgesloten te worden. De gedupeerden zowel in financieel opzicht, als de werknemers van DSB wens ik veel sterkte toe!

tjacha
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009 18:32

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door tjacha »

Lakemans oproepje heeft er nog een groep gedupeerden bij gecreëerd: De toeleveranciers aan DSB.

Al de toeleveranciers aan DSB die part nog deel in de bewuste activiteiten van DSB hadden, worden zo ernstig gedupeerd. Zij moeten nu maar zien of zij nog wat zullen ontvangen voor verleende diensten en goederen.

En in deze crisis zal het ook bij de toeleveranciers weer banen gaan kosten.

Een destructieve oproep die dus alleen maar meer slachtoffers gemaakt heeft!

Dat de Media nog aandacht aan deze man willen geven!

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Ja, ja, ja.
Lakeman is de schuld van de krediet crisis, dat de skte van sheringa geen baan meer heeft, dat er tsunami's zijn, dat jij onzin uitkraait.
Kan je geen economie en wiskunde!!!!! Scheringa was met een levensgevaarlijk spel bezig en heeft jullie allemaal meegezogen. Waar denk je dat de luchtballon met poen vandaan komt!!!!!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door jor »

Inderdaad, iedereen heeft het gedaan behalve Scheringa natuurlijk.Dikke onzin dat als je sorry hebt gezegd alles direct weer in orde is.Ik las onderstaand stukje en is gelijk aan mijn mening.

http://www.z24.nl/analyse/artikel_99700 ... _ging.html

2. Spaarders zijn flexibeler dan polishouders. Dat heeft Scheringa niet op tijd ingezien.

Zo eenvoudig als je via internet een rekening opende bij DSB Bank, zo makkelijk haalde je tot maandag 12 oktober je geld er weer weg.

Dat heeft Scheringa niet ingezien. Terwijl Aegon, SNS en al die andere verzekeraars akkoorden sloten over woekerpolissen, bleef DSB volharden in stilzwijgen of ontkenningen. Het was gewend aan ontevreden polishouders en hypotheeknemers die niet een-twee-drie van hun producten af konden.

Met die houding maakte DSB zich kwetsbaar voor gegriefde klanten en voor een bijter als Pieter Lakeman. Toen hij in juni dit jaar de arena betrad, hadden alle alarmbellen in Wognum moeten afgaan. Deloitte, Ahold, KPN, ze zijn allemaal in het verleden achtervolgd door de man, en regelmatig met succes.

Bron = Z24.nl

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Klopt ze zijn veel te coulant geweest met deze Schoft.
Ja als je naar hem opkijkt is hij beminnelijk, maar niet heus.
Hoe kan het dat internet bankieren het gewoon niet deed. Is zelfde als alle bank kantoren dicht. Het zijn gangsters. En jammer dat het niet de VS is, was hij 30 jaar de cel ingedraaid.
Hier een onderzoekje hier een enquete daar. Lekker lullen met Dirkie en zijn Hooligans.

satopex
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2008 20:26

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door satopex »

tros radar heefd begin 2008 al melding gemaakt over de woekerpolissen van de dsb.iedereen kon toen al begrijpen dat er strond aan de knikker zat en als ik toen bij dsb had gezeten was ik gelijk weggegaan om reden dat deze bank niet te vertrouwen was.een instantie als bank moet voor 100procent te vertrouwen zijn voor de burgers.ik hoop bijdeze dat de overheid scherper zal toezien op deze wanpraktijden.

MijnBelastingGeld
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2009 20:50

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door MijnBelastingGeld »

Helaas heeft Lakeman weer een podium gekregen om zijn persoonlijke frustratie te uiten. En Tros Radar gaf hem wederom alle ruimte om onbeschoft zijn. Lakeman heeft alleen maar oog voor zijn eigen inkomsten; zijn stichting. Waarom pakt Tros Radar deze onfatsoenlijke man niet hard aan? Er is meer leed door de actie van Lakeman.

Waarom moet Tros Radar, nu de DSB failliet, nogmaals herhalen wat nu oud nieuws is? Het is gemakkelijk om iemand die op de grond ligt na te trappen. In voetbal krijg je rood hiervoor.

stralvm
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009 21:06

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door stralvm »

denk je nou echt dat de rest van de banken voor 100% te vertrouwen zijn??

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

MBG, zijn dit je misplaatste emoties. In een eerlijke rechtstaat, ging Scheringa 30 jaar de bak in.

PG1
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:03

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door PG1 »

De gevolgen van dhr. Lakeman zijn optreden zullen enorm zijn. Vele bedrijven en particulieren zullen schade ondervinden van het ondergaan van de DSB bank. Ik vraag mijzelf elke keer af wat heeft deze Lakeman bewogen om dit aan de hand te halen. Voor de klanten van de bank kan het niet zijn geweest, die komen nu van de regen in de drup. Wellicht was het persoonlijk belang?
Het kunnen ook niet de 100.000 gedupeerden zijn die hij naar eigen zeggen vertegenwoordigde, het waren er maar 5.000, kleine vergissing...
Enorm stuitend om te zien was hedenavond zijn televiesie optreden in Trosradar. Hier werd in een notedop uiteen gezet welke provisies bepaalde verzekeraars verdienen aan bepaalde polissen (echter werden de polis voorwaarden per verzekeraar totaal niet meegewogen). De conclusie was dat enkele duizenden Euro's op een polis verdienen als woeker premies worden gezien. Dan durft meneer Lakeman wel zonder blikken of blozen te vertellen dat hij zelf € 300,- per uur in rekening brengt. Ervan uitgaande dat hij minimaal 10 facturabele uren per dag maakt verdient de man dus ongeveer hetzelfde per dag als dat een verzekeraar aan een dergelijke polis verdient... Ik kan mij toch bijna niet voorstellen dat er iemand met gezond verstand is die deze man nog serieus neemt...
Dhr. Scheringa is (was) wellicht de bezitter van een bank met zogenaamde foute praktijken, echter zijn deze wel door de Nederlands Bank en de betreffende autoriteiten goedgekeurd. Bovendien elke klant die van deze "praktijken" een overeenkomst heeft ondertekend heeft deze ook kunnen lezen, ook de kleine lettertjes. Verantwoording gewoon daar laten waar die hoort en uiteindelijk de Nederlandse Bank en de betreffende autoriteiten maar eens ter verantwoording roepen waarom en hoe dit mogelijk is geweest.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Sorry PG: Spelletjes doen we in de speeltuin.
Zakendoen met Dirk is oorlog. En Dirk heeft een oorlog uitgelokt. Tja dan vallen hier en daar wat slachtoffers.

bono74
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:38

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door bono74 »

Fijne vent die pieter. En wordt hij er slechter van? denk het niet met zijn 300 euro per uur!!!! Hij zegt het met een stalen gezicht ook nog. Wat een arrogantie. Naar mijn idee komt de hele crisis doordat er in de politiek en andere belangrijke posities veel te veel mensen als pieter lakeman zitten. Doorbijters als dirk moesten er iets meer zijn, dan zag de maatschappij er een stuk frisser uit. Tuurlijk zijn er dingen gebeurt wat niet kon en mocht maar dat was allemaal op te lossen

PG1
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:03

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door PG1 »

OK oorlog dat begrijp ik. Maar denk je niet dat er nu een oorlog is ontstaan met onnodig veel slachtoffers? En bovendien een oorlog tussen de verkeerde partijen. Er zou nu een oorlog moeten zijn tussen de instanties die dit hebben toegestaan, die deze bank een vergunning hebben gegeven en de overheid die onze belasting gelden moet bewaken. Heb je er wel bij stil gestaan hoeveel meer dit de schatkist gaat kosten?
Dit is geen normale oorlog, dit is een smerig spelletje met verboden wapens geweest.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

PG, dat ben ik volkomen met je eens.

johnvs
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 okt 2009 00:09

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door johnvs »

Als Dirk Scheringa over een paar jaar een belangenvereniging opricht die opkomt voor de problemen van polishouders van een andere financiële instelling, laat RADAR hem dan in de uitzending aan het woord zonder kritische vragen te stellen over zijn eigen moraal of geloofwaardigheid? Hieraan moest ik denken toen ik Pieter Lakeman vanavond aan tafel zag zitten bij Antoinette Hertzenberg, die in andere gevallen toch als een pitbull op haar gasten kan duiken.
Wanneer staat iemand eens stil bij de rol die de heer Lakeman gespeeld heeft in de Legio Lease affaire? Deze man, die nu zo tekeer gaat tegen de DSBpolissen heeft zelf een rol, als voorzitter van SOBI, een actieve rol gespeeld bij het promoten van Legio Lease. Daar heb ik in de afgelopen weken niemand vragen over aan hem horen stellen.
RADAR: een kritischer houding zou in dit geval geen kwaad kunnen!

Geen_eigen_belang
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 okt 2009 00:15

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Geen_eigen_belang »

Goed dat Radar aandacht besteed aan dit soort onderwerpen. Jammer dat men niet meer regie neemt. Als je vanavond ook weer ziet wat voor misselijk makende uitspraken deze meneer Lakeman doet. Een zichzelf respecterende omroep zou deze man direct moeten aanspreken waarop hij zicht uitdrukt. Hopelijk wordt hij vervolgd op basis van smaad. Tros beraad je voordat je deze hoogmoedige man weer uitnodigd.

Riesj
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 okt 2009 09:52

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Riesj »

Er is niet 1 schuldige imho....
Scheringa/DSB is "de oorlog" begonnen en Lakeman is daar leuk door heen gefiests en heeft de vruchten ervan geplukt.

En wat doen we met oorlogsmisdadigers??? ....

Anyway, ik hoop gewoon dat er wat duidelijkheid komt en dat iedereen zijn geld terugkrijgt en dat we daarna weer de volgende bank kunnen aanklagen..

Pijnacker
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 okt 2009 10:59

Re: DSB: het faillissement

Ongelezen bericht door Pijnacker »

Op het ogenblik is RADAR tesamen met Pauw en Witteman volledig geconcentreerd op kijkcijfers waarbij de bedoeling van het programma verdwenen is. U laat de heer Lakeman optreden, die zit te genieten van al zijn uitlatingen en u bent niet capabel om er een woord tegen in te brengen. Er wordt volledigig aan het doel voorbijgegaan. Ver voor uw tijd, ook de mijne, vlak voor de 2e Wereldoorlog waren er wat figuren bij onze oosterburen, de de zelfde tactiek hanteerden en het zelfde geluid als Hitler produceerde.
Gezien de uitlatingen van de heer Lakeman, neem ik aan dat u een copieopname van de uitzending ter beschikking heb gesteld van de rechtbank voor nader onderzoek.
Ik wacht op nader bericht.
JPH

Gesloten