LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Artinio schreef:Inderdaad heeft hij zich niet voor mij ingezet. En daar ben ik zo boos over...
Dat kan ik heel goed begrijpen, zie ook het andere topic daar kunt u ook lezen dat er mensen zijn waarbij de belangenbehartiger zich ook niet goed heeft ingezet.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=103598

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik hoop dat er mischien toch nog iets aan te doen is, wie niet waagt wie niet wint he. :wink:

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Artinio schreef:Inderdaad heeft hij zich niet voor mij ingezet. En daar ben ik zo boos over...
Ik hoop voor u dat er toch nog iets aan gedaan kan worden en
dat het alsnog mogelijk rechtgezet wordt.
U heeft gelijk dat u er alsnog achteraan gaat en kijkt wat voor
opties u nog eventueel hebt.

Niet geschoten is altijd mis en ik wens u succes en sterkte.

Ik hoop op goed nieuws.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 19 okt 2011 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Artinio
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 okt 2011 17:51

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Artinio »

Ja inderdaad ik hoop echt dat ik er nog wat mee kan.
En dankzij mensen zoals jullie die ideeen geven en hulp bieden is er altijd een lichtpuntje dat steeds groter wordt.

echt ontzettind bedankt voor het meedenken en meeleven. we hebben jammer genoeg allemaal zo ons eigen ervaring. Ik wens jullie dan ook veel beterschap en hoop echt ieder op zijn beurt dat het goed zal gaan met jullie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Artinio schreef:Ja inderdaad ik hoop echt dat ik er nog wat mee kan.
En dankzij mensen zoals jullie die ideeen geven en hulp bieden is er altijd een lichtpuntje dat steeds groter wordt.

echt ontzettind bedankt voor het meedenken en meeleven. we hebben jammer genoeg allemaal zo ons eigen ervaring. Ik wens jullie dan ook veel beterschap en hoop echt ieder op zijn beurt dat het goed zal gaan met jullie.
Ik hoop dat je nog wel iets van je laat horen of je hulp hierin hebt kunnen vinden en of ze je daarin kunnen helpen.
Hoop dat jij je recht gaat behalen waar je recht op hebt !

Artinio
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 okt 2011 17:51

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Artinio »

jullie zullen mij regelmatig terug zien op deze forum. ik laat jullie weten wat ik heb gedaan en wat er is gebeurd. ik zal morgen nog laten weten hoe mijn gesprek was met betreffende advocaat.

Wizzard
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2011 14:12

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Wizzard »

Hoi Artinio,

Ik heb je een PBtje gestuurd ;)

Er is duidelijk spraken van een opeenvolging van foutief handelen en dat begint al bij de diagnose whiplash door de neuroloog.

Hij volgt braaf de richtlijnen op van de Nederlandse Vereniging van Neurologen dus van hen kan hij een pluim verwachten maar medisch gezien is het een flater van de eerste orde !

Om te beginnen is whiplash géén beschrijving voor een letsel maar voor een mechanisme waaruit héél verschillende vormen van letsel kunnen ontstaan welke men (mn in Europa) niet direct kan zien. LETOP; Niet direct !

Omdat men niet wil dat het herkend en daarmee erkend word om "Amerikaanse claimcultuur" te vermijden.
Met gevolg dat;
  1. Apparatuur die wél licht op de zaak kan werpen nl de bewegende scan apparatuur die in Amerika ingezet word om bewijslast te vergaren in lastige letselschadezaken, géén toelating krijgen op Europees grondgebied. De leverancier heeft me dat namelijk zélf gemailt dat hij daar al méér dan 10 jaar mee bezig is en men blijft weigeren.
  2. Dat men weigert om direct na ongeval mri te maken bij nekklachten en deze niet jaarlijks herhalen terwijl men drommels goed weet dat wanneer men écht ernstig nekletsel heeft opgelopen op microscopisch niveau, dit bewezen kan worden door de gevolgschade vast te leggen.
  3. Dat de Nederlandse Vereniging van Neurologen menen dat nekklachten die langer duren dan 6 maanden, een psychische oorzaak heeft en dat IEDEREEN dat zomaar klakkeloos voor waar aan neemt ???
  4. Dat artsen doodleuk mensen voor staan te liegen door te zeggen dat er geen afwijkingen te zien zijn en dat bij latere second opinion in het buitenland op die zelfde mri's wel degelijk afwijkingen worden gevonden en deze wél verklaarbaar worden geacht.
  5. Dat het web zich sluit doordat vooraanstaande revalidatie centra's in de maat mee lopen om zo de waanzinnige subsidies binnen te blijven halen.
  6. De overheid zich lekker op de achtergrond houd omdat het koren op de molen is voor het te volgen UWV beleid
En zo kan ik wel een boek vol schrijven over hoe op grote schaal misbruik word gemaakt van de onwetendheid van de slachtoffers. Dagelijks zie ik hoe mensen na een ongeval nog tien keer harder overhoop gereden worden door al de eigen belangen van allen die zich rondom een slachtoffer scharen als zogenaamde hulpverlener. Mijn mailbox loopt er bijna dagelijks vol mee en de een nog triester dan de ander .

Maar zo lang het grote geld vrij spel krijgt van de overheid, zal ik vrees ik weinig veranderen. :cry:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk jij Wizzard dat Artinio nog een kans kan maken ?

Artinio
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 okt 2011 17:51

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Artinio »

Ik heb vandaag contact gehad met advocaat en morgen afspraak om 3uur. Deze vond het belachelijk hoe er met mijn zaak is omgegaan !! Dus ben erg benieuwd morgen.....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Artinio schreef:Ik heb vandaag contact gehad met advocaat en morgen afspraak om 3uur. Deze vond het belachelijk hoe er met mijn zaak is omgegaan !! Dus ben erg benieuwd morgen.....
Super !
Mischien is er wel ergens een 'gaatje' te vinden zodat je toch nog je verdere (toekomst)schade kan verhalen.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@Artinio

De advocaat zal morgen denk ik bekijken welke weg er nog bewandeld
kan worden voor u. Men zal heus niet met u afspreken als er echt niets
meer aan te doen was.
Ik hoop voor u dat het allemaal zal lukken en dat u krijgt waar u
gewoon recht op had/hebt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeanne-veghel schreef:@Artinio

De advocaat zal morgen denk ik bekijken welke weg er nog bewandeld
kan worden voor u. Men zal heus niet met u afspreken als er echt niets
meer aan te doen was.
Ik hoop voor u dat het allemaal zal lukken en dat u krijgt waar u
gewoon recht op had/hebt.
Dat weet je natuurlijk niet, over telefoon kan vaak niet
alles duidelijk gemaakt worden en dan is het toch beter om een afspraak te hebben en de desbetreffende papieren bij je te hebben zodat die doorgenomen kunnen worden.

Hoop dat Artinio nog wat kan bereiken.

Artinio
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 okt 2011 17:51

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Artinio »

Ja ik ben erg blij, jeanne bedankt voor je advies om contact te zoeken. Ik heb een erg prettig gesprek gehad met mevrouw en alles duidelijk uitgelegd. Ik moest alles opsturen en dat heb ik gedaan en als het goed is krijgt ze morgen mijn dossier al. Ze zou kijken of een kort geding een optie is..
Ik hou jullie op de hoogte....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Artinio schreef:Ja ik ben erg blij, jeanne bedankt voor je advies om contact te zoeken. Ik heb een erg prettig gesprek gehad met mevrouw en alles duidelijk uitgelegd. Ik moest alles opsturen en dat heb ik gedaan en als het goed is krijgt ze morgen mijn dossier al. Ze zou kijken of een kort geding een optie is..
Ik hou jullie op de hoogte....
Dan hoop ik dat de papieren morgen wel al binnen ivm het gesprek morgen.
Ik hoop voor je dat het de goede kant uit gaat.

Artinio
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 okt 2011 17:51

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Artinio »

@chocomelk

Een belafspraak morgen..., en pakketje op de post gedaan en is gegarandeerd dat het morgen wordt afgeleverd. Dus morgen telefonische overleg...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Artinio schreef:@chocomelk

Een belafspraak morgen..., en pakketje op de post gedaan en is gegarandeerd dat het morgen wordt afgeleverd. Dus morgen telefonische overleg...
Dat gegarandeerd.....hmm de post word lang niet altijd op tijd bezorgd, zie de diverse topics hierover oa op dit forum.

Succes morgen en laat wat horen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

En Artinio ?

jcmartius
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:27

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door jcmartius »

Gezien de afgesproken afronding met pals en het niet bevestigen van pals op de mail van 03 november het volgende,

in het kort, pals pals pals wordt vervolgd!!


Ik heb een verkeersongeval gehad ben met de fiets zijwaarts aangereden door een auto op d.d 04 juni 2010, ( tegenpartij aansprakelijkheid erkend )
hiervoor heb ik ziekenhuis onderzoeken gehad,

Ik heb o.a nek/schouderklachten (aantoonbaar) en verdere loop beperkingen opgelopen (aantoonbaar).

kan niet meer fietsen hierdoor ben ik geheel afhankelijk geraakt van vervoersvoorziening en o.a loop hulp middelen, medicatie trammadol 100mg , themazapam 10 mg , scootmobiel voorziening en wmo thuishulp.


Op d.d 09 september 2010 heb ik huisbezoek gehad van de tegenpartij en mr. Mevr H pals Groep Maastricht en de tegenpartij,

deze hebben met mij en mijn vrouw om de tafel gezeten en de situatie na ongeval datum besproken.
Deze hebben mondeling toegezegd ( bindende afspraak) alle gerelateerde ongevalskosten per direct na huisbezoek datum te kunnen gaan declareren a.d.v een door hun beide goedgekeurde declaratielijst voor o.a



-km vergoedingen auto (deed voorheen alles met de fiets)



-vergoedingen fysiotherapie,



-ziekenhuisbezoeken,parkeerkosten.



-apotheekkosten,



-scootmobiel huur,



- etc etc.



een contractuele vastlegging was volgens de tegenpartij en belangenbehartiger Pals Groep Maastricht mr.Mevr H niet noodzakelijk, gezien dat de tegen partij een net bedrijf is.

Oftewel volgens de tegenpartij een gentleman agrreement dit in bijzijn van mijn belangenbehartiger mr. Mevr H. die hierin (dacht ik) de gespreksleiding had !! (bewijsbaar)


Na veel schriftelijk overleg met mr. Mevr H van de Pals Groep Maastricht mijn belangenbehartiger zijn er tot op heden

(tot mei 2010 nog geen jaar na haar bemoeinissen pas op de plaats gezet)

van al deze gemaakte huisbezoek afspraken m.b.t de bindende toezeggingen niets nagekomen van na huisbezoek.

Sterker nog mijn ex belangenbehartiger mr Mevr H. heeft in de loop van de schadebehandeling eenzijdig de bindende voorstellen systematisch afgeroomd en uiteindelijk zelf met haar handelswijze geheel teniet gedaan !! (bewijsbaar)



Nog erger!! ik heb me eerder moeten verdedigen naar mijn ex belangenbehartiger (?) en heeft zij eerder op de hand van de tegenpartij gehandeld ! (bewijsbaar)

Nu speelt de vraag wiens belangen heeft zij (mijn ex belangenbehartiger) in mijn schadezaak gediend ?



De directe communicatie Pals met de tegenpartij zijn mij geheel onthouden,waardoor een blinde driehoeks communicatie verhouding ontstond.

Met hierin als gevolg dat Pals mr. Mevr H. vaker het paard achter de wagen heeft bespant.

Waardoor mr Mevr H. Pals Groep (mijn ex belangenbehartiger (?)) haar leiding in mijn schadezaak geheel begon te verliezen !

Hierdoor heeft mijn belangenbehartiger met haar opgevoerde penibele Handelswijze zichzelf in een niet geloofwaardig situatie gezet (althans bij mij).

Zowel naar mij als cliënt ,slachtoffer, opdrachtgever alsook naar de tegenpartij. (bewijsbaar a.d.v dossier)

wordt vervolgd


Hier de communicatie weergegeven vanaf pas op de plaats en de bemoeinissen in mijn schade zaak te stoppen.



Geachte Mevr, H (pals),

Op 9 mei 2011 heeft Dhr Martius U per aangetekende post een schrijven laten doen toekomen ,met het verzoek pas op de plaats, Uw bemoeienis in zijn schade zaak per direct te stoppen en hem inhoudelijk te informeren.

Dit binnen een verzochte termijn van 7 dagen, inmiddels zijn we 15 dagen verder zonder enige reactie Uwerzijds te hebben mogen ontvangen.

Bij deze verzoekt Dhr Martius vooralsnog vriendelijk om een snelle reactie Uwerzijds hierin,
zodat het samenwerkingsverband met U op een correcte manier kan worden beeindigd.


hopende U wederom voldoende te hebben geinformeerd,

met vriendelijke groeten,

jc martius.





geachte Mevr H,

Een slot reactie op Uw brief d.d 30 mei 2011.
Het is wenselijk als U Dhr martius kopie gehele dossier per aangetekende post op korte termijn naar zijn adres toestuurt.

Voorts wil Dhr Martius ter verduidelijking voorop stellen dat deze in beginsel alsook nog lopende in het schade traject alle vertrouwen in U heeft gehad.
Echter gezien dat er enige zeer belangrijke gemaakte huisbezoek afspraken door U niet zijn nagekomen, alsook door U verder geen inhoudelijke informatie zijn verstrekt op vragen van belanghebbende ( op grond van GBL beginselen ),
heeft deze de samenwerkingverband met U d.m.v ontbinding doen besluiten,
de correspodentie verkeer met U hierover spreekt voor zich !


met vriendelijke groeten ,

JC Martius.






geachte mevr H ,

Nadat Dhr Martius heeft gereageerd op Uw brief van d.d 30 mei 2011,
n.l deze heeft (U) op d.d 04 juni 2011 per mail laten weten in het bezit te willen komen van zijn gehele dossier,
Dhr Martius is nog steeds niet in het bezit van zijn dossier en contract ontbinding met Palsgroep!

Wederom verzoekt Dhr Martius U dwingend doch vriendelijk om het dossier zo spoedig mogelijk naar hem toe te sturen.
Dhr Martius is eventueel bereid het dossier bij U ten kantore te komen ophalen.

Graag een spoedige reactie van U.

met vriendelijke groeten,


Naar ieders tevredenheid hebben pals en ik de zaak kunnen oplossen !!
Laatst gewijzigd door jcmartius op 17 nov 2011 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nou ja zeg ! :twisted:
Dit is niet meer normaal, is het zoveel moeite om bij u aan
huis te komen wat eigenlijk niet meer als normaal is bij een letselschade zaak.
Ben zelf nog nooit op het kantoor geweest van mijn letselschade advokaat, hij is altijd hier aan huis geweest, doordat ik ook met problemen zat ivm vervoer.

Niet normaal dat je maanden moet zitten wachten op om een
afspraak te kunnen maken met ze en dan tot nu toe nog geen afspraak hebben staan.

Begrijpt jou ex belangenbehartiger niet dat het al veel geld kost als je in een letselschade zaak verwikkeld bent en je dus wacht op een voorschot voor de gemaakte kosten.

En dat je dossier zo'n rommeltje was...... :shock: :shock: :shock:




tip: verwijder je mail adres

nielsm14
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:24

Re: Letselschade

Ongelezen bericht door nielsm14 »

Zaak Niels M. geb 13 nov 1996 / oud 14 jaar.

behandeling Atrium Heerlen voor het verwijderen van een geïndiceerd blinde darm ontsteking.


a.Night Care Heerlen d.d eerste bezoek 28 juli 2011. 18.20 uur ( indicatie blindedarmontsteking ) verhoging +/- 38.c
verwijzing naar eerste hulp.

b.eerste hulp heerlen d.d eerste bezoek 28 juli 2011. +/- 19.30 uur .
onderzoek eerste infuus aansluiting , bloed onderzoek onstekingswaarde negatief , verhoging +/- 38.c.
rontgenfoto veel ontlasting dikke darm / echo blindedarm niet op te zien.
Wel indicatie blinde darm ontsteking ,om +/- 11.00 naar huis gestuurd.

c.eerste hulp Heerlen d.d tweede bezoek 29 juli 2011. +/- 03.30 tweede keer infuus aansluiting indicatie verwijzend naar een blinde darm ontsteking , temp +/- 38.c rontgen veel poep in dikke darm naar huis gestuurd met lactulose 500 mg darmkrampen veroorzaakt door hoeveelheid poep.+/- 06.30 uur

d. eerste hulp Heerlen gebeld weggedrukt door dienstdoende aanname verpleegkundige ,
tweede poging verpleegkundige zeer geïrriteerd opperend dat het druk was.
Met veel overreding kracht gedwongen voor een toelating eerste hulp voor de derde keer binnen 24 uur tijd.
d.d derde bezoek 29 juli 2011 om +/- 13.30 uur derde keer een infuus aansluiting dienstdoende assistent-arts Niels onderzocht,duidelijk een indicatie blinde darm ontsteking alles wijst ernaar !
deze arts kon niet begrijpen waarom twee maal naar huis gestuurd,toegezegd zou zijn best doen! Morfine tegen de pijn. ( rond de 38.c verhoging )
Tweede echo blinde darm moeilijk te vinden echter eenmaal op echo kort vastgelegd blinde darm verdikt (volgens echografiste indicatie op een blinde darm ontsteking)
Niels opgenomen d.d 29 juli 2011 +/- 20.30 uur geopereerd.
bloed onderzoek 270 ontstekingswaarde volgens chirurg blinde darm ontstoken en verwijderd!

e. d.d 29 juli 2011 +/- 21.10 vader naar zoon uitslaap narcose afd.
volgens verpleegkundige uitslaap narcose 3 kwartier langer voor nodig ?
+/- 22.00 uur naar kinderafdeling 13 oost . d.d 29 juli vader tot +/- 23.30 in ziekenhuis gebleven.
Niels gaf aan blij te zijn dat de operatie achter de rug was en verlost te zijn van de stekende pijn!!
Niels nauwelijks geslapen meerdere malen s’nacht verpleegkundige laten komen i.v.m druk steek pijnklachten onder de navel. (pijnstillers via infuus).dienstdoende verpleegkundige vaak geen gehoor gegeven aan oproep om naar Niels te komen , geïrriteerd op zijn verzoeken daardoor genegeerd! Wel horend lachend op de achtergrond ( kinderafdeling en een jongen van 14 jaar)

f.d.d 30 juli 2011 volgens dienstdoende verpleegkundige s’morgens Niels ogenschijnlijk beter zegt alleen pijn te hebben en druk in de buik volgens verpleegkundige van nog niet te hebben gepoept darmkrampen.paracetamol 1000 mg via infuus. Niels heeft nog steeds verhoging (met paracetamol )
volgens verpleegkundige moeten de darmen weer op gang komen.
S’morgens verpleegkundige H infuusaansluiting verwijderd.. (?).. mag in de loop van de dag naar huis nadat kinderarts ter controle is gekomen. (nog steeds verhoging !! )
Vervolgens pijnklachten overgaand in kotsen van puur gal steekaanvallen in de buik niet kunnen eten.
Kermen van de pijn!
Wederom een nieuwe infuusaansluiting verkeerd geprikt in zijkant pols verpleegkundige B geïrriteerd.
Hierdoor ene van het lab bloed geprikt.
In bijzijn van de vader verpleegkundige vaker laten komen (deze H en B met geïrriteerde zin).
Niet vermogend ,Niels aan zijn lot overlatend de zorg aan de vader overlatend!!
Vader verzoekt om adequate pijnbestrijding o.a morfine gekregen buscopan tegen de krampen stekende pijnen. Verder geen aandacht voor Niels !
Ondanks pijn bestrijding kermend van de steekpijnen in de buik.
Vader 23.45 uur bezorgd naar huis zoon achterlatend.

g.d.d 31 juli s’morgens vader 8.30 uur op kinderafdeling niels de gehele nacht gekermd van de pijn, puur gal gespuugd tot bloedens toe enkele malen een pijnstilling gekregen,stekende pijn door de pijnstilling heen nog steeds verhoging ondanks paracetamol 1000 mg.
verder aan zijn lot overgelaten , (verpleegkundige vaker geen gehoor aan zijn oproep gegeven hoorde wel op de achtergrond lachen)
Naar toilet op zijn eigen krachten , vanaf donderdag 28 juli niets meer gegeten afd. verpleegkundige ook niet naar gevraagd ?? niet gewassen niets!! Vader de zorg genomen ondanks de pijn klachten zoon gedoucht.
In de loop van de dag vader dwingend verzocht een arts te laten komen , vader met deze arts overlegd mogelijke oorzaak voor adequate aanpak pijn bestrijding zoon ,
Vader heeft opgespeeld zeer bezorgd te zijn en opperde naar de dienstdoende arts misschien wel een ontsteking in de buik gezien de stekende pijnen alsook de al durende verhogingen.
Arts in bijzijn van een vreselijke verpleegkundige B die met een lang gezicht zuchtend met veel tegenzin haar beroepszorg uitoefent, arts vader een uitleg gegeven pijn mogelijk darmkrampen van niet kunnen poepen gezien de röntgenfoto darmvulling en tot op heden niet noemenswaardig te hebben gepoept. ( deze verpleegkundige B trok gezichten achter naar de dienstdoende arts waardoor vader zeer boos zijn ongenoegen heeft gespuid over kwaliteit enkele verpleegkundige van de kinderafdeling waaronder deze verpleegkundige.
Die een arts op een serieus moment van overleg behandeling zieke patiënt ondermijnd!
In bijzijn van Niels zelf kermend van de pijn en kotsend van de gal .triest

Arts als behandelplan voorgesteld klysma /buscopan / verdere pijnstilling /opvang van poep ter kweek onderzoek op mogelijke virus infectie.
Bloedwaarde infectie nauwelijks gezakt naar 260 !!
S avonds 23 .30 uur vader naar huis hierin een bange zoon voor de verpleegkundige kinderafdeling achterlatend!


Trombose spuit verpleegkundige B in midden bovenarm gezet daar waar nauwelijks tot geen spier zit ?? heb foto van gemaakt.

d.d 1 aug. s’morgens vader 8.30 uur ziekenhuis zoon kermend en spugend gal s’nachts niet geslapen van de pijn en uit angst voor de verpleegkundige niet durven te melden op nota bene een kinderafdeling !!
hoofd afdeling kinderarts met enkele opleidingsartsen naar Niels..dit moment heeft de vader aangegrepen al zijn ongenoegen van verloop ziekenhuis atrium te belichten;

-3 x eerste hulp 2x naar huis gestuurd met indicatie blinde darm ontsteking met lactulose 500 mg.
-6 x infuusaansluitingen.
-verkeerd prikken ondanks Niels zelf aangeven daar niet te doen , gezien de diepliggende aders genegeerd door verpleegkundige B.
-verpleegkundige niet het vermogen bij een bezoek van vader van 12 uur aaneengesloten bij zieke zoon een kopje koffie of een boterham aan te bieden zo goed als geen verpleegkundige gezien.
-zoon laten liggen met stekende pijnen /verpleegkundige geïrriteerd.
-verpleegkundige zoon niet gevraagd om te eten niet gewassen zelf vooroverbuigend duizelig spugend naar de wc.
-s’nachts oproepen negeren door verpleegkundige als vader er niet bij is!!
-geen adequate handelingen verschillende artsen in opleiding alle bij bedbezoeken hoe gaat het, patiënt geeft aan niet goed te gaan en de artsen gaan vervolgens na enige malen drukken op de buik ervandoor!
Patiënt verder achterlatend!! Zonder concrete plan van verdere aanpak!
-vader geeft aan bezorgd te zijn en kent zijn zoon zo niet deze heeft een behoorlijke incasseringsvermogen vader geeft aan misschien een ontsteking of een bloeding in de buik dit werd telkens genegeerd !!

hoofd kinderarts heeft het gehele verhaal aangehoord onderkent enkele fout gegaan situaties geeft aan enkele fout gegaan situaties niet voor verantwoordelijk te zijn (intake eerste hulp)
(begrijpend)
stelt voor een adequate plan van aanpak uit zijn verantwoordelijkheid en belooft verbetering en beterschap ;

- ct scan buik te maken.
- bloed onderzoek
- wederom voor de 2 x poep onderzoek daar de eerste onderzoek negatief was.

Vader en ziek zoon eindelijk opgelucht nu komt alles goed!
Verder die dag gesprekje gehad met hoofd kinder afdeling W Pag… kort erna een kopje koffie aangeboden gekregen….wouw

Echter Niels wordt steeds beroerder blijft spugen van pure gal met wat bloed moet telebrix drinken voor CT onderzoek grote deels eruit geskotst !!
Gemeld wanneer eindelijk de CT scan Niels wordt steeds beroerder!! Wachten wachten wachten.
Zoon uitschreeuwend van de pijn vader na uren …(na gedane beloftes kinderarts)
boos naar de verpleegkundige gegaan met onmacht geroepen snel actie te nemen al is het maar voor pijn stilling ,vader werd het spuugzat zag zijn zoon zienderogen zieker worden.
Terwijl om hem heen lachende paraderende ziekenhuispersoneel voorbij zag gaan met alleen een blik binnenwerpend op zijn pijn geschreeuw….verder gebeurde er niets!!

Vader stapte uiteindelijk naar de balie maakte concreet als er door nalatigheid ziekenhuis nu iets met zijn zoon zou gebeuren hij gepaste maatregelen terug zou nemen specifiek tot de o.a de twee lakse verpleegkundige H en B!!
Met deze mededeling weglopend van de balie hoorde vader een van deze verpleegkundige lachen.
dit deed de bom bij hem exploderen terug stappend naar de balie waar enige ziekenhuispersoneel relax vertoefde deze gewaarschuwd dat ze nu kunnen lachen maar als er door nalatigheid van deze afdeling zijn zoon iets zal overkomen deze afdeling te klein word geen dreiging maar een feit !!!
Van zijn part (vader) konden ze wie dan ook bellen de politie of wat dan ook dan zou vader de gehele gang van zaken atrium openbaren!
16.50 uur een arts assistent gezegd bloed ontstekingswaarde 240.CT scan zo spoedig mogelijk nog effe volhouden.

18.30 uur eindelijk de CT scan de nieuwe dienstdoende verpleegkundige vader gevraagd de kalmte te beheersen (overdracht) met naar de CT afdeling te gaan ,beheerst heeft vader deze verpleegkundige het verloop van eerste hulp /opname /operatie /verpleging kinderafdeling vertelt en zijn geduld en houding hierin!
direct ontstond een geheel andere beeldvorming bij deze verpleegkundige dan in overdracht mogelijk is gesteld!
Verpleegkundige M eindelijk een zeer goede gemotiveerde duidelijk verpleegkundige!!

CT scan de chirurg die de operatie heeft uitgevoerd was erbij aanwezig,vloeistof kon niet toegediend worden via infuusaansluiting die er al zat ,dit lukte ct verpleegkundige niet.
Hierop anticiperend probeerde de chirurg dit via de arm de vloeistof toe te dienen dit lukte met veel gewroet ook niet de ader stuk geprikt! (reeds al eerder bekend aders moeilijk traceerbaar afijn overgeleverd aan)
Vervolgens een tweede infuusaansluiting aan de andere hand met een volwassen naald dikte.

Na CT scan kwam chirurg opgelucht met de mededeling er is operatief niets verkeerd gegaan, maar geconstateerd op de CT scan dunne darm infectie , en wat vochtophoping in de buik ( dit is normaal na een operatie ) hierdoor verklaarbaar de temperatuur verhoging en pijn aanvallen.
Op zicht gaat dit vanzelf over en zal de ontstekingswaarde bloed mondjesmaat met 10 a 20 per dag ongeveer dalen.
Het komt allemaal goed meneer m. tot ziens! He he opgelucht!
Echter Niels had nog steeds pijnen en kotsmisselijk ,spugend terug naar de kinderafdeling teruggebracht.

d.d 02 aug s’morgens bloed ontstekingswaarde 230 poep voor kweek mogelijk virus infectie opgevangen.
Later in de ochtend plotsklaps contact isolatie (d.m.v waarschuwingsbord foto gemaakt) contact procedure de een hield zich eraan de ander negeerde de voorschriften ( door geen schort e.d voor te doen).

Nog steeds pijnen en verhoging ondanks pijnstillende medicatie.
Uitnodiging voor gesprek moeder en vader van kind Niels bij kinderarts team manager van de kinderafdeling en afdelingshoofd verpleegkundige W Pag….
Onderkende de gemaakte fouten van de kinderafdeling beloofde alles in de toekomst te verbeteren vroeg om onze vertrouwen en medewerking hierin.
Om zo hun de kans te kunnen bieden dit te realiseren en als goede vrienden de kamer gezamenlijk in harmonie te kunnen verlaten.
Alsook het verzoek van W Pag… bij een enquête het formulier met vermelding naam naar de afdeling te willen versturen ter bevordering van kwaliteitsverbetering.
Bijna smekend in harmonie de kamer met ons te willen verlaten , hebben wij als ouders duidelijk aangegeven dat het voor ons te laat is en niet aan hun verzoeken gehoor kunnen geven en dat herstel van onze zoon nu eerst voorop staat.
Waarop wij hebben gevraagd waarom de nadruk op harmonie met een directe vraag aan de afdelingshoofd waar bent U bang voor

d.d 03 aug is buiten overleg ouders om kind martius ontslagen van de kinderafdeling ziekenhuis atrium te Heerlen.
Vader die ochtend direct naar atrium, gesprek met een dienstdoende verpleegkundige M,die overigens zoals eerder gezegd zeer goed is deze twijfelde aan de ontslag procedure, vroeg bij collega’s na wie deze ontslag te hebben geregeld.

Ontslagen met buik pijnen geen uitslag tweede kweek virus , verhoging temp.vertekent beeld door medicatie 38.3 c. ontstekingswaarde bloed bij ontslag 230.
Amper kunnen eten deze gedeeltelijk uitspugend.
Controle poli na twee weken te Brunssum.
Verpleegkundige vader geadviseerd goed de situatie in de gaten te houden nogmaals zij twijfelde maar kon verder niets met de situatie doen i.v.m eigen bescherming werkomstandigheden t.a.v beleidsmanagement kinderafdeling.

Van 03 augustus tot 13 augustus een ziek hangend kind thuis verzorgd met gemiddelde temp 38.0 c koude rillingen en vermagering.

Sittard Maasland ziekenhuis.

d.d 13 augustus verhoging thuis 38.5 c we konden het niet langer meer aanzien en zijn direct naar de night care heerlen gegaan waar de temp op 40.3 c is gemeten.spugend bruin substantie,zieke indruk.
Per ambulance direct afgevoerd naar eerste hulp ziekenhuis Orbis te Sittard , dezelfde dag CT scan telebrix anderhalf flesje binnen gehouden en anaal vloeistof gekregen ,
een ingekapseld abces van 6 cm doorsnede bloed ontstekingswaarde 233 dezelfde avond abces operatief transanaal verwijderd.
Forse antibioticakuur per infuus.
Dinsdag d.d 16 aug ontslagen bloed ontstekingswaarde 79 bij ontslag.
Totaal 10 kilo afgevallen!
Met een goede appetijt en niet meer misselijk !!
Uitstekende verpleging Orbis goede ontslagprocedure Orbis.
Dag erna door afd verpleegkunde thuis opgebeld deze geïnformeerd naar de gezondheid toestand niels,
Dit conform normale ontslag procedure Orbis Sittard!

Dit verhaal geheel getoetst en bewijsbaar a.d.v het opgevraagde medisch dossier ziekenhuis Atrium te Heerlen.


Nu enkele kritische vragen a.d.v dit verhaal ,


Is het verloop van de blindedarmontsteking c.q medisch behandeling Atrium van A tot Z,
vanaf de night-care eerste bezoek , 3x SEH , OK ,verpleeg kinderafdeling tot aan ontslag datum atrium ziekenhuis normaal ??

Is het normaal met een blindedarm onsteking dat je voor de tweede keer wordt weggestuurd met lactulose-drank ??
( bron vermelding bij blindedarmonsteking lactulose en klysma zelfs gevaarlijk uit den boze!!)

Is het normaal dat er een trombose spuit in het midden van de arm wordt gezet waar geen spier zit . ( overigens hier een foto van gemaakt).

Is het normaal dat een ass arts chirurgie een ziek kind uit het ziekenhuis onslaat zonder bijzijn van de ouders?

Voor het ontslag is er om 02.00 uur s'nachts perfalgan intravenieus toegediend vervolgens om 08.00 uur s'morgens 1000 mg paracetamol 10.24 uur met temp 37.6 ontslag ?
Is het kind dan beter ??

Een reactie van een diensddoende verpleegkundige ,

dit is een ontslag met een dikke ? vraagteken , zij uitte haar bezorgdheid in het ontslagprocedure met als gegeven het niet te vertrouwen !!!

Niels M 10 dagen thuis te zijn geweest wilde absoluut niet meer terug naar het ziekenhuis!!!

Nu de huidige stand van zaken na tweede operatie maasland ziekenhuis te Sittard ( zeer te spreken over hun handelswijze)

inslaap / slaap problemen,

met regelmaat last van zijn buik,

met regelmaat misselijk,

met regelmaat buikpijn onder de navel,

vaak koud gevoel voorheen altijd warm,

vaak een opgezwollen buik (voorheen niet) volgens controlle maasland ziekenhuis een gevolg van littekenweefselvorming.

afkeer tegen ziekhuizen.

Wat zijn mogelijk de complicaties van een verwijderd ingekapseld abces op termijn ?
volgens bronnen zou een operatie op termijn noodzakelijk zijn?

tot slot zou het toch mogelijk kunnen zijn dat de appendix toch in het Atrium voor O.K te zijn gesprongen waardoor de inkapselingsproces na de kijkoperatie heeft plaats gevonden ?

Dat zou kunnen verklaren dat minder dan een dag na de operatie stekende pijnen zijn gaan onstaan die zich uiteindelijk in een ingekapseld abces heeft kunnen vormen ?

Gesloten