LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sudoku Sun

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Bengeltje72: Let wel even op dat er geen geld wordt afgeschreven. Zodra dat wel gebeurt direct storneren. Ze zullen dan ongetwijfeld gaan dreigen met incassobureaus en zo. Gewoon 1x een (aangetekende) brief sturen dat je niets ontvangen hebt, en op grond daarvan weigert te betalen.

Edit: Let wel op, doe alles schriftelijk bij dit soort zaken. Geef ook aan aan het incassobureau dat je alleen schriftelijk wenst te corresponderen met ze. Dat mag je ook gewoon aangeven als ze je bellen. Daar hebben ze een gruwelijke hekel aan namelijk, ten eerste ligt dan alles vast en kunnen ze minder sjoemelen, en ten tweede kost het ze meer werk.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door seconds-out »

pbarendse schreef:@Bengeltje72: Let wel even op dat er geen geld wordt afgeschreven. Zodra dat wel gebeurt direct storneren. Ze zullen dan ongetwijfeld gaan dreigen met incassobureaus en zo. Gewoon 1x een (aangetekende) brief sturen dat je niets ontvangen hebt, en op grond daarvan weigert te betalen.

Edit: Let wel op, doe alles schriftelijk bij dit soort zaken. Geef ook aan aan het incassobureau dat je alleen schriftelijk wenst te corresponderen met ze. Dat mag je ook gewoon aangeven als ze je bellen. Daar hebben ze een gruwelijke hekel aan namelijk, ten eerste ligt dan alles vast en kunnen ze minder sjoemelen, en ten tweede kost het ze meer werk.
Helemaal mee eens.

Uitzending van Tros Radar was verhelderend, helaas hebben ze geen contact kunnen krijgen met de eigenaar van Sudoko sun.
Naar mijn mening is er sprake van minimaal belangenverstrengeling tussen Sudoko sun en het incassobureau.

sandra1983
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 mar 2010 14:55

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door sandra1983 »

Ik heb me ook ook eens aangemeld voor een gratis exemplaar voor eenmalig 4,95 waar ik toch maar akkoord ging geven om mijn rekeningsnummer door te gegeven.
Op het opname band ben ik ook ingesproken dat ik nergens aan vast wil zitten.
Na dat ik de de eerste exemplaar binnen heb gehad, heb ik ook een mail gestuurd waar ik bij aangemeld heb dat ik geen verder exemplaren wil ontvangen, daar heb ik niks van terug gehad alleen een paar weken laten kreeg ik weer 1 binnen.
Daarbij heb ik weer een mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ging weer heb ik niks van gehad.
Maar er wordt steeds 19,95 van mijn rekening afgehaald waar ik geen akkoord voor heb gegeven.
Ik zou hier zo snel mogelijk vanaf willen omdat ik nou niet weet hoe ik er vanaf moet komen.
Ik ga het nu maar met een brief proberen hoop hier meer van te horen.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Bedragen storneren bij de bank
Blokkering op banknummer van sudokusun laten zetten ( blijft er twee jaar op dacht ik)

Rgernis
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:02

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Rgernis »

Heb helaas zelfde nare ervaring maar ben zo wijs geweest de eerste betaling van 19,95 direct door mijn bank te laten annuleren en daarna hebben ze het niet opnieuw geprobeerd maar wel blijven dreigen met incasso en deurwaarder procedures.
Ben blij te ****** dat radar er een uitzending over heeft gemaakt voel mij nu gesterkt in mijn juiste handelen maar ben er nog niet helemaal gerust op dat het nu echt klaar is.
Wel kosten gemaakt door een aangetekende brief te versturen waar uiteraard door het bedrijf nooit op is gereageerd.
Mensen geld aftroggelen op zo'n manier is zo een vuile rot streek, BAH! Daar heb ik echt geen goed woord voorover. En dan nog alle stress die bij al die agressieve brieven komt, jakkie voelde me echt akelig.
Op een goede afloop dan maar.

meliisss
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:51

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door meliisss »

Ook ik ben opgebeld door Sudoku Sun. Ze vertelden dat ik een keer een enquete ingevuld had via het internet en dat ik daardoor een prijzenpakket had gewonnen. Een gratis puzzelboek van Sudoku Sun en daarnaast waardenbonnen die in bijna alle winkels in Nederland besteedbaar zijn, zoals H&M, The BodyShop en Swarovski. Deze kortingen konden oplopen tot minimaal €300,- Het enige wat ik hoefde te doen was €4.95 verzendkosten betalen. Het puzzelboek is inderdaad na 2 maanden thuisbezorgd (wat niet volgens de afspraak was, het zou uiterlijk twee tot drie weken duren), maar daarmee werd het geld niet van mijn rekening gehaald. In contact kun je niet komen met Sudoku Sun, ik wilde namelijk weten waarom het bedrag niet van mijn rekening werd gehaald. Uiteindelijk kreeg ik van Spec Incasso een rekening van €37.50 omdat ik mijn rekening niet betaald had. Deze incasso heb ik gekregen zonder herinnering van betaling, ruim twee maanden nadat ik het Sudoku Sun boek had ontvangen.Daarop heb ik Spec Incasso gebeld, die ik na vier keer door hun te zijn opgehangen toch aan de telefoon kreeg. Een medewerker verklaarde mij dat ik dit geld over moest gaan maken, simpelweg omdat ik mijn vorige rekening niet betaald had. Ik heb gevraagd of Spec Incasso controleert of de klant ook daadwerkelijk niet betaald heeft voordat ze een brief sturen, maar de medewerker gaf aan dat het bedrijf Sudoku Sun door Spec Incasso voldoende vertrouwt wordt dat dit niet van toepassing is. Ik zit nu met één puzzelboekje, geen kortingsbonnen en het heeft me €37.50 gekost. Uit angst voor hogere rekeningen heb ik deze rekening na het telefoongesprek met Spec Incasso maar betaald. Maar ik voel me ontzettend voor de gek gezet, afgekocht en ben erg boos op beide bedrijven!

paradise30
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 apr 2010 11:16

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door paradise30 »

Ook na de uitzending gaan ze nog steeds door met bellen en het aanbieden van het zogenaamde gratis sudoku blad. Ik ben vandaag 1 april gebeld en heb het blad aangeboden gekregen. Ik hoop dat er snel iets gebeurd om deze oplichtings praktijken te stoppen.

groeten,

Manja

luckylady
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:43

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door luckylady »

L.S.

Wij hebben ook met sudoku te maken gehad.
We hadden een vragen lijst in gevuld wat je ieder jaar krijgt ,vragen over van alles en nog wat.
Daar kreeg ik op een dag telefoon van een vriendelijk dame.
Ze zei tegen mij dat ik had in gevuld graag te puzzelen en zoals het verhaal bij iedereen een einde had was ik er in getrapt achteraf gezien.
Ze zei tegen mij om een kennis makingspakket van 4,95 E en vrij blijvend, telefonisch kon afzeggen mij dat te sturen.
Ik heb gezegt ja doe maar.
Ik kreeg een boek je van 4 of 6 pagina`s en heb er gelijk 2 dagen later een rekening gekregen van 19,95 e terwijl ik 4,95 E al had betaald en daar bij ook gelijk gebeld heb dat ik er verder geen gebruik meer van wilde maken.
Daar na nog meer dreig brieven en heb via e-mail nog ettelijke brieven verstuurt met waar ze mee bezig waren.
Na een tydje was ik t beu en gebeld naar het telnummer op de laatste aan manning.
Daar werd mij verteld dat ik de boekjes had ontvangen, maar die wat ik had gekregen heb ik ongeopend retour gestuurt.
Maar hun zeiden dat ze niets hadden ontvangen.
Na veel op en af gepraat en om er maar van af te komen heb ik alles bij elkaar 169,75 E betaald voor 1 boekje nog niet eens een pakket van 4,95 E en dat waren ook nog verzend kosten.

Met vriendelijk groet mevr ; P ter Haar

zomerlust
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:13

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door zomerlust »

de directeur die op het blaadje staat is een acteur, kan je op internet kopen.

Sheba61
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 apr 2010 20:20

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Sheba61 »

Heb vandaag een bericht van een incasso bedrijg ontvangen re. sudoku sun abonnement.
Heb het abonnement inmiddels allang opgezegd en heb het geld voor het abo terug laten storten door de bank.

iemand ervaring met het incasso bedrijf, want ik wil niet betalen???

Liset7582
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 mar 2010 21:45

Re: Sudoku Sun

Ongelezen bericht door Liset7582 »

Ook ik werd gebeld door zo'n mens van Sudoku Sun. Normaal zeg ik al voor ze hun verkooppraatje kunnen doen: "Nee dank je, geen belangstelling." Deze keer dacht ik: "ach, €4,95 nou ja, laten we maar doen. Zeg ik het gelijk op na ontvangst van 't puzzelboekje."
Bandopname werd gemaakt, waarop ze het abbonement van €19,95 noemde. Ik moest met duidelijk alleen JA antwoorden. Nu zei ik dus:"nee, daar ga ik niet mee accoord! Ik wil alleen het blad ter kennismaking van €4,95 (verzendkosten) ontvangen. Ik zou nergens aan vast zitten". Geirriteerd zei je toen: Ja dat klopt.
Afspraak was binnen 2 weken. Uiteindelijk duurde het een maand. Na het zien van de aflevering over deze oplichters en het lezen op internet heb ik een brief gestuurd naar hun waarin ik mijn eigen eisen stelde, en ook dreigde er mee naar mijn advocaat te stappen als ze het niet volgens afspraak zouden doen. Nog DEZELFDE dag, kreeg ik een bevestiging van mijn opzegging. Terwijl dit bijna niemand gelukt is. Misschien door de toon van mijn brief?
Geen afschrijving vond plaats zoals beloofd, en geen bericht over het gestorneerde bedrag. Meteen Spec incasso (overigens 1 en hetzelfde bedrijf) op mijn dak, met verhoging van €5,- herinneringskosten.
Heb meteen gebeld, want had geen rekening nummer. Deze wou ik van hun hebben zodat ik van ze af zou zijn. Dat mens aan de telefoon wou mijn geen rekening nummer geven! En zei toen ze nog geen eens gegevens van mij had even een momentje, zal even kijken wat ik voor u kan doen. (wat zoekt ze op dan zonder gegevens?) Kwam terug met: wat is je dossiernummer? "Die weet ik niet. Daarom bel ik ook". Zonder dossier nummer kon ze niets. En had niet de mogelijkheid mij in de computer op te zoeken met naam of postcode. Weer in de wacht gezet. Toen kreeg ik ineens een client van Spec incasso aan de lijn! Ze hadden ons met elkaar doorverbonden! Niet te geloven. Nog een gedupeerde die het er niet mee eens was. Had al €8,- verbeld nu. net als ik.
Weer bellen naar Spec inc. Uiteindelijk kreeg ik die vrouw weer aan de lijn. En weer kon ze niets voor mij doen. Stuur maar een e-mail zei ze. NEE zei ik, ik wil nu jullie rekening nummer om 't verschuldigde bedrag over te maken, want anders wordt het weer verhoogd. Dat was niet mogelijk volgens die trien. Toen ik zei dat zij nog niet van mij af waren en dat het een stel oplichters waren, heb ik de hoorn er op gelegd. Waarop die troela heel leuk een volgende herinnering uitdraait met verhoging van €37,- aan gerechtelijke kosten! En ze doet hem dezelfde middag nog op de post. Die ligt hier nu dus voor me. Totaal bedrag €42,02. Nou van mij krijgen ze het NIET! Heb vandaag de €4,95 overgemaakt die ik allleen schuldig was, naar 't rekening nummer op de pas ontvangen herinnering.

We moeten met zijn allen hier iets aan doen. Waarom mag dit ongestraft door gaan? Ik dacht dat het hier in Nederland allemaal zo goed geregeld werd. Maar ondertussen kunnen deze oplichters gewoon door gaan.

Gesloten