LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datingsites

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Datingsites

Ongelezen bericht door Radar »

Miljoenen singles zoeken tegenwoordig de liefde van hun leven via het wereldwijde web. Aan de hand van duizenden gebruikerservaringen zoekt Radar uit op welke datingsite Cupido het meest raak schiet.

Maandag 19 april in Radar, 20.30 uur op Nederland 1

kopje koffie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:39

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door kopje koffie »

Zelf heb ik alleen ervaring met NETSAMEN. Een spirituele dating site.
Ik was ook echt op zoek naar een spirituele partner, die wel met beide benen op de grond staat.
In Maart 2008 ben ik daar lid geworden.
In April kwam Peter erbij.
We hebben weken lang gechat, zo leuk, elke avond spanning of hij er ook zou zijn.
We spraken af op het mooiste plekje in mijn geboorte stad.Gepraat en gefietst, koffie gedronken en picknick gegeten die ik had gemaakt.
Na 17 maanden zijn we getrouwd en ongelofelijk blij met elkaar.
Het is een warme, spiri en menselijke site, NETSAMEN.
Waar je gewoon jezelf kan zijn, met alle voors en tegens, geen poehaa.
Ook wel eens misverstanden, tsja, ... waar niet, daar groei je van.
Ik heb veel geleerd daar, mensen kennis opedaan, verlegenheid overwonnen, ervaringen gedeeld, niet alleen om te daten.
Maar heel fijn om spirituele gedachten te kunnen uiten, mensen te ontmoeten.
Liefs,
Wil Beijne.

kaarsje63
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 apr 2010 17:17

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door kaarsje63 »

Ik heb een andere ervaring. Iemand ontmoet via e-maching. 7 maanden een aardige tijd gehad, kleine en een grote reis gemaakt, samen alles betaald. Toen we thuiskwamen wilde hij perse mijn inkomen en mijn financiele plaatje weten,zomaar, geen plannen, lat-relatie. Toen ik dat niet wilde vertellen, werd hij vreselijk boos en moest er maar het weekend over denken, wilde ik niet en onder geen beding iets vertellen. Na een paar dagen kwam hij z,n spullen bij mij halen en weer hetzelfde verhaal, heel boos en toen was het voor mij over, voor heem ook, niets meer gehoord, behalve een lelijke brief, van alles wat zo goed en mooi en lief van mij was, nu het tegenovergestelde. Voor mij was het vertrouwen in een datingsite (1ekeer) direct over!

123Bert123
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 apr 2010 20:12

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door 123Bert123 »

Ik heb goede ervaring met Dating2000.nl heb op deze datingsite mijn vriendin leren kennen maar ook leuke contacten over gehouden. Deze site is volledig gratis te gebruiken en ik kan het iedereen aanraden wat ik heel bijzonder aan deze site vind is dat je kan zoeken op trefwoorden dat is erg handig verder vind ik de site
overzichtelijk met veel serieuze profielen.

kaarsje63
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 apr 2010 17:17

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door kaarsje63 »

oke, voor jullieis het dan goed uitgepakt en wens jullie heel veel geluk, helaas was het voor mij anders, dus ben ik heeeeel voorzichtig geworden.

roos1961
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 13:30

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door roos1961 »

ik heb op bepaalde sites slechte ervaringen maar op lexa.nl heb ik mijn huidige man leren kennen we zijn gelukkig en op 08-08-08 getrouwd en nog steeds gelukkig het ligt ook aan je zelf vind ik wat je doet

en niet teveel prive gegevens gelijk vrij geven rustig opbouwen en gaan eerst een tijdje chatten .

groetjes roos

Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door Murre »

Ik kom eigenlijk zelden op datingsites. Maar ik ken wel een paar leuke forums.
Dat gaat veel beter en makkelijker.

actief
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 15:18

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door actief »

Zit 2 jaar op Lexa. Gratis inschrijven. Daar kan ik nu niets meer. Na iedere handeling kom ik alleen maar op de site van Lexa om te betalen. Dat wil ik niet. Zo actief ben ik niet bezig met iemand vinden. Toch soms leuke kontakten gehad via Lexa. Ik heb 14 maanden een relatie gehad dus doen niet veel gebruik ervan gemaakt. Lexamore waarna ze verwijzen, hetzelfde verhaal. Dus betalende leden schieten hier ook niet veel mee op. Vel dames hebben geen betalend lidmaatschap.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door crazyme »

actief schreef:Zit 2 jaar op Lexa. Gratis inschrijven. Daar kan ik nu niets meer. Na iedere handeling kom ik alleen maar op de site van Lexa om te betalen. Dat wil ik niet. Zo actief ben ik niet bezig met iemand vinden. Toch soms leuke kontakten gehad via Lexa. Ik heb 14 maanden een relatie gehad dus doen niet veel gebruik ervan gemaakt. Lexamore waarna ze verwijzen, hetzelfde verhaal. Dus betalende leden schieten hier ook niet veel mee op. Vel dames hebben geen betalend lidmaatschap.
Regel : hoe minder het kost, hoe minder serieus....

damoon
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 15:40

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door damoon »

Er zijn dating sites die de profielen matchen n.a.v. ingevulde vragen. Het zegt weinig. Men negeert jouw wensen, bijvoorbeeld dat je alléén reageert op volledig ingevulde profielen. Of je zegt dat je alleen uit jouw regio reacties wilt. Krijg je toch nog matches die 200 km verderop wonen! Je leeftijdscategorie en opleiding worden ook consequent genegeerd. Wil je iemand die per se niet rookt, ach, wat maakt 't uit, toch maar sturen, zo'n verslaafde. Nee, het lijkt allemaal serieus van opzet, je betaalt je scheel en het levert weinig tot niets op.
Mijn laatste ervaringen zijn die met Parship. Hartstikke duur, geen resultaat.
Men stelt dan voor om je eisen naar beneden bij te stellen. Mag ik dat a.u.b. zelf uitmaken?
Momenteel kijk ik de kat uit de boom bij LexaMore. Ik vrees echter hetzelfde. En wil je dan eindelijk contact maken met een zgn. match, tja, dan zul je toch eerst over de brug moeten komen.
Ik ben niet te beroerd om te betalen voor goede service, maar ik moet er niet meteen een half jaar aan vast zitten!

Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door Murre »

damoon schreef:Er zijn dating sites die de profielen matchen n.a.v. ingevulde vragen. Het zegt weinig. Men negeert jouw wensen, bijvoorbeeld dat je alléén reageert op volledig ingevulde profielen. Of je zegt dat je alleen uit jouw regio reacties wilt. Krijg je toch nog matches die 200 km verderop wonen! Je leeftijdscategorie en opleiding worden ook consequent genegeerd. Wil je iemand die per se niet rookt, ach, wat maakt 't uit, toch maar sturen, zo'n verslaafde. Nee, het lijkt allemaal serieus van opzet, je betaalt je scheel en het levert weinig tot niets op.
Mijn laatste ervaringen zijn die met Parship. Hartstikke duur, geen resultaat.
Men stelt dan voor om je eisen naar beneden bij te stellen. Mag ik dat a.u.b. zelf uitmaken?
Momenteel kijk ik de kat uit de boom bij LexaMore. Ik vrees echter hetzelfde. En wil je dan eindelijk contact maken met een zgn. match, tja, dan zul je toch eerst over de brug moeten komen.
Ik ben niet te beroerd om te betalen voor goede service, maar ik moet er niet meteen een half jaar aan vast zitten!
Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt. Veel mensen in mijn omgeving hebben dezelfde slechte ervaringen. Ik zoek het zelf via andere manieren, en dat bevalt prima.
Weet je wat je precies zoekt, of juist niet zoekt?

damoon
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 15:40

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door damoon »

Ik maak altijd meteen heel duidelijk wat ik NIET en wat ik WEL zoek.
Er zit natuurlijk altijd een factor in deze manier van contact leggen die je niet hebt bij een spontaan en onvoorbereid contact: De eerste, onmiddellijke indruk.
Toch zijn er ook genoeg mensen die via dating sites slagen. Er komt ook een dosis geluk en toeval bij kijken naar mijn mening. Het op het juiste moment op de juiste plaats zijn, iets in die trant.
Ach, zolang het maar geen obsessie wordt en je er ontspannen en soms met een knipoog mee kunt omgaan!

inm'n1tje
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:47

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door inm'n1tje »

In de media hoor je voornamelijk negatieve berichten over datingsites. Op televisie zie je in reclame blokken juist dat datingsites veel matches opleveren. Het weerhoud mij door deze verschillende informatie om je te laten registreren. Hoe kan je erachter komen welke datingsite 100% eerlijk is voordat je eerst moet betalen?

eleonora
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:49

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door eleonora »

Zelf al verschillende malen op Relatie Planet gestaan. Niets mis mee.
Het feit dat ik nog niet de juiste tegengekomen ben, ligt niet aan de site, maar dat er nu net die ene niet nog tussen zit, voor mij!!!

Het onderwerp "wat is de beste datingsite' moet mijn inziens dan ook alleen gaan over : o.a. de kosten, de service en of de matches die per computer worden weergegeven enigszins overeen komen met de vraag. Zeker niet wie je er eventueel op tegen komt, want dit is een persoonlijke kijk naar die ander.

Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door Murre »

Met al die mensen in dit topic die hier op zoek zijn, kun je al bijna een datingforum starten :)

Peterv66
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 17:08

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door Peterv66 »

Hoi, Ik heb hele goede maar ook zeer nare ervaringen met datingsites.. Het leuke is dat ik mijn huidige vriendin heb ontmoet via dit medium maar het nare is dat ik door een ex-vriendin die ik heb leren kennen via schoolbank.nl al maanden op diverse homo-datingsites word gezet.

Kijk, ik vind het goed dat er dit soort sites bestaan maar heb moeite met de beveiliging hiervan.. Een ieder kan zomaar een profiel aanmaken van iemand anders zonder toestemming, en het belachelijke hiervan is dat de politie er helemaal niets aan doet.. Ik heb reeds 3 x aangifte gedaan wegens stalking en belaging en justitie doet niets.. Ik ben hetero maar wordt op diverse homo sites geplaats met naam en toenaam en steeds wordt er ook een foto van mij geplaatst.. Mijn email adres wordt gebruikt en ik krijg de meest vreemde aanzoeken van mannen..

Leuk, zo`n ex vriendin die datingsites gebruikt om al maanden zichzelf te bezigen met pesterijen.

Ook de betreffende datingsites heb ik benaderd via telefoon en mail maar zij kunnen hier niets aan doen. Vreemd, dat je wel allerlei aankopen en bankzaken veilig kunt doen via internet maar je kan zomaar door een willekeurig iemand op allerlei datingsites worden gezet..

IK BEN DUS BOOS....ECHT BOOS

bedum1980
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:05

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door bedum1980 »

ik sta zelf ook ingeschreven op datings site
alles wel gratis aanmelding maar als je je gegevens invilt gaat alles oke
maar als je op iemand klikt en je wil contackt hebben met de gene gebuurt het ook wel eens dat je geen vrouw maar een man heb die zich uitgeeft als vrouw en dat vind ik niet oren op een datingsite

ik sta bij de volgende datingsites

1.paiq.nl

2.date.com

3.be2.nl

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door seconds-out »

bedum1980 schreef:ik sta zelf ook ingeschreven op datings site
alles wel gratis aanmelding maar als je je gegevens invilt gaat alles oke
maar als je op iemand klikt en je wil contackt hebben met de gene gebuurt het ook wel eens dat je geen vrouw maar een man heb die zich uitgeeft als vrouw en dat vind ik niet oren op een datingsite

ik sta bij de volgende datingsites

1.paiq.nl

2.date.com

3.be2.nl
Wauw.
Ken ze alledrie en weet 1 ding zeker> Het barst er van de fake, aangezien het gratis is mag je niet teveel verwachten.
Maar niet geschoten is altijd mis en met zoveel datingsites tegelijk kan het haast niet anders dat je er binnen de kortste tijd een leuke relatie aan overhoudt.

deniche8
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:04

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door deniche8 »

Ik ben het ook met jullie eens. Nadat ik per ongeluk lid werd bij parship besloot ik dat ik beter had moeten opletten.
Vervolgens gelijk opgezgd, dit gaat schriftelijk.
Na de eerste drie maanden keek ik mijn bankgegevens door en zag dat er wederom 179 euro van mijn rekening was
afgeschreven door parship.
Hierop heb ik het bedrijf door mijn bank laten blokkeren en de betaling laten terugboeken. Echter, nu krijg ik telkens rekeningen
thuis, en emails van het bedrijf dat ik moet betalen.
Het frustrerende is dat je met geen mogelijkheid kunt doordringen tot één van de medewerkers van dit bedrijf. Ik heb al talloze mails verstuurd om te vertellen dat ik al lang heb opgezegd en dat ze moeten ophouden met het sturen van rekeningen en herinneringen. Ook per email heb ik al talloze malen duidelijk gemaakt geen lid meer te willen zijn. Maar elke keer komt er weer een andere medewerker met eenzelfde vraag als de collega's voor hem.

Hoe kan iemand hier nu van af komen??? Help!!!

Ruud56
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:39

Re: Datingsites

Ongelezen bericht door Ruud56 »

Ik heb zelf een aantal verschillende sites uitgeprobeerd. Naar mijn mening is het slechts een ander medium om iemand te ontmoeten in plaats van rond hangen in het uitgaans leven. Wat je er nadien van maakt hangt van jezelf en uiteraard de ander af. Als je iemand tegenkomt die niet OK is, dan ligt dan niet aan de site. Je kuint evengoed in een normale situatie iemand tegen komen waarbij het achteraf niks wordt. Je moet wel gewoon altijd voorzichting zijn en niet naief in het leven staan. Ik heb ook wel vervelende situaties meegemaakt, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Uiteindelijk waren het leermomenten.

succes allemaal.. gr R

Gesloten