LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rouwpost

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
cornem
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 22:55

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door cornem »

Toen ik hoorde dat die medewerker van TNT had gezegd dat hij dit in 15 jaar nog niet had meegemaakt viel ik zowaar van mijn stoel.

Op 6 september j.l. overleed mijn moeder. Met behulp van vrienden en familie nog diezelfde dag alle kaarten geschreven en alles op tijd in drie rouwenveloppen op de afgesproken plek door de uitvaartverzorger gepost. Volgende dag nergens een kaart. Dag daarop weer nergens een kaart. Behoorlijk in paniek dus, TNT was alles kwijt. Wij met familie en buren opnieuw aan het schrijven, tot vervolgens het bericht kwam dat alle enveloppen waren gevonden. TNT ging nog diezelfde avond binnen de regio bezorgen, en ging de adressen buiten de regio bellen. Complimenten en opluchting.
Echter, al vrij snel na de uitvaart ontdekten we dat niet alles was goedgegaan. Enkele tientallen kaarten zijn nooit aangekomen. Het was pijnlijk toen vrienden vertelden dat ze na de uitvaart niet meegegaan zijn naar de koffie omdat ze geen kaart hadden gekregen. Na doorvragen en uitleggen bleek dus dat mensen zich afvroegen waarom zo laat, waarom de een wel en de ander niet een kaart. Iedereen begrijpt het nu wel, maar bij mijn vader blijft het knagen. We hebben dit zorgvuldig willen doen en dat is niet gelukt. We zijn niet boos hoor, medewerkers van TNT deden hun best, excuses zijn aanvaard, het bloemetje was welkom maar het is wel jammer.

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Censuur?

het valt mij op dat mijn bericht inzake de afhandeling van rouwpost op het postkantoor is verdwenen.

Er zijn in dit onderwerp nog meer berichten verwijderd die betrekking hadden op de verwerking van rouwpost. Dit waren berichten die wel relevant waren en niet om tnt helemaal de grond in te boren

Hannekeopenty
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 13:42

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Hannekeopenty »

Een lieve vriendin van mij overleed in april. Omdat de rouwkaart veel te laat werd bezorgd, heeft haar zoon alsnog een kaart bij mij in de bus gedaan. Gelukkig woonde ik niet al te ver uit de buurt. Dit is eigenlijk te gek voor woorden.
Ook heb ik veertien dagen geleden via TNT een Sinterklaaskaart naar mijn kleinzoon gestuurd. Deze moet nog komen....

aephila
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2010 14:30

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door aephila »

Beste mensen ,

Het is niet zo gek als je kijkt met welk personeel tnt werkt !
De echte postbodes moeten er uit !
En als je kan lezen en lopen dan mag je al post bezorgen !!
Met een echte postbode zou dit niet gebeuren want die weet altijd goed om te gaan met rouwpost je zorgt er wel voor dat de rouwkaart er op tijd is.

funlobo
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2009 16:24

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door funlobo »

Ook ik heb een dergelijke situatie van TNT meegemaakt. Ik werk in een woning van mensen met een verstandelijke beperking. Één van onze bewoonsters overleed. Wij hebben twee grote enveloppen gevuld met rouwkaarten, voornamelijk naar oudmedewerkers en oudmedebewoners, en naar familie van de overige bewoners. Blijkt dat één envelop de week ná de uitvaart pas bezorgd is! De familie van de overleden bewoonster heeft de post wél op tijd gekregen, terwijl alle anderen een week te laat, en dus niet op de hoogte waren van het overlijden en zodoende ook niet bij de uitvaart waren. Zij konden geen afscheid nemen! De enige reactie van TNT was een begeleidend briefje in de te laat bezorgde rouwbrieven met slappe verontschuldigingen. Wij hebben het uitvaartbedrijf op de hoogte gesteld.Zij namen contact op met TNT en kregen als antwoord, dat wij de grote enveloppen niet goed dicht hadden gemaakt! Zij bieden dus hun excuses aan en vervolgens geven zij óns de schuld.
Mijn mening over TNT: HUFTERS!!!!!

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

De uitzending heb ik niet gezien maar trieste verhalen allemaal, kan niet anders zeggen...

Wellicht ligt het aan het feit dat wij in een klein Brabants dorp wonen, maar wij hebben letterlijk nog nóóít problemen gehad met de TNT. Noch met de post, noch met de pakketdienst en dat is iets wat ik helaas niet niet kan zeggen van al die "alternatieve" aanbieders/koeriesdiensten. Wij hebben/hadden(?) hier een uiterst vriendelijke en welgemanierde postbode waar zelfs afspraken mee te maken zijn (post bij de buren afgeven o.i.d. of juist niet).
Ik vind wat er nu gebeurd bij de TNT diep treurig en eigenlijk gewoonweg schofterig. De goede mannen en vrouwen, vaak al jaren in dienst, moeten eerst hun éigen ontslagbrief rondbrengen en moeten dan vervolgens gaan flyeren om nieuw personeel te gaan werven. Sorry hoor maar dat gaat zelfs "anno 2010" bizar ver en ik snap dus best dat deze mensen hier een groot probleem mee hebben!

Zonder het probleem van niet aangekomen rouwpost te willen bagetaliseren (want dat ís natuurlijk heel vervelend!) is het probleem zeker in deze tijd, natuurlijk ook zelf enigzins te ondervangen.
Bij het onlangs overlijden van een direkt familielid hebben mijn zus en ik, samen met een lieve vriendin, het adressen boekje en de uitdraai van de GSM gepakt en zijn gewoon van boven naar beneden gaan bellen. Iemand niet thuis? Even aan een ander bekende gevraagd of die die persoon die dag nog wilde proberen te contacten. Advertentie in de krant geplaatst (omdat mensen op de hoogte waren letten ze daar dan ook op) en met een enkeling die ver woont e-mail cotact gehouden. Iedereen was op de hoogte en iedereen die daar behoefte aan had heeft afscheid kunnen nemen en/of is naar de uitvaart geweest.
Die hele bel-aktie heeft nog géén anderhalf uur gekost.
Overigens had ook iedereen netjes de rouwkaart ontvangen, sommige weliswaar pas een dag van te voren, maar de kaarten waren er wel...
Het feit dat mensen dus geen afscheid hebben kunnen nemen "omdat de rouwkaart te laat was" vind ik dan ook een beetje een moeilijk verhaal en is met de huidige communicatiemiddelen wél heel makkelijk te ondervangen; dat kun je niet alleen bij de TNT neerleggen.

Hartenheer

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Hartenheer »

aephila schreef:Beste mensen ,

Het is niet zo gek als je kijkt met welk personeel tnt werkt !
De echte postbodes moeten er uit !
En als je kan lezen en lopen dan mag je al post bezorgen !!
Met een echte postbode zou dit niet gebeuren want die weet altijd goed om te gaan met rouwpost je zorgt er wel voor dat de rouwkaart er op tijd is.
Sluit me hier helemaal bij aan.
Ben dan ook bang dat we in de toekomst er aan moeten wennen dat het een zooitje is geworden. Deze drama terug draaien gaat niet meer lukken.

Op deze manier helpen ze de concurrent goed op weg.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Willem Hartman schreef:Ben dan ook bang dat we in de toekomst er aan moeten wennen dat het een zooitje is geworden.
En dat we ooit maar 3x per week post ontvangen.
Bijv. ma. wo. vr.
Want is de volgende stap, aldus een voorspelling van een postbode die ik gesproken heb.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb dit toen ook gehad maar bij sommige uitvaartcentrum krijg je ook een PDF per mail .
Deze kan je als je de mail weet rondsturen met lees-bevestiging vooral voor mensen die uit het buitenland moeten komen is dit het veiligst .

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Tis weer bijzonder schreef:
Willem Hartman schreef:Ben dan ook bang dat we in de toekomst er aan moeten wennen dat het een zooitje is geworden.
En dat we ooit maar 3x per week post ontvangen.
Bijv. ma. wo. vr.
Want is de volgende stap, aldus een voorspelling van een postbode die ik gesproken heb.
Slechtere service van (bijvoorbeeld) TNT zorgt uiteindelijk vanzelf voor betere alternatieven - en nog minder werk voor TNT e.d..

Ik kan me voorstellen dat een begrafenisondernemer samen gaat werken met bijv. een bedrijf als Multicopy die de kaarten op locaties vlak bij de geaddreseerden laat printen, en vervolgens via een lokaal fietskoeriersbedrijf laat bezorgen.

Je mist dan wel het therapeutisch enveloppen schrijven (uit ervaring kan ik zeggen dat dat een welkome afwisseling is in de periode tussen overlijden van een familielid en de begrafenis).

Gesloten