LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe versus Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Ook ik ben 1 van de slachtoffers.

het werkte perfect. Regelmatig updates van Loewe, maar de laatste keer heeft Ziggo de boel bewust vernaggelt.
Gecodeerd kanaal opnemen (ook HD) en tegelijkertijd naar een ander gecodeerd (HD) kanaal kijken ging perfect.

Tevens is het menu van Loewe veel fijner en kun je favorietenlijsten maken, zodat je alleen de benodigde EPG kreeg.

Bovendien alles in 1 apparaat, wat er ook nog eens goed uitziet en kwaliteit biedt.

Mijn verkoper is wel bij aankoop heel eerlijk geweest. Hij heeft mij destijds verteld dat hij werkte, maar garantie dat het goed bleef kon hij niet geven.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Na de koop van dit toestel zagen wij dat in de Gebruikershandleiding is opgenomen dat LOEWE geen aansprakelijkheid aangaat voor een niet correct werkende Condtional Access Modul
hmm, zou dit ook voor de CI+ module zo zijn?
en waarom zou je hun daarvoor niet aansprakelijk voor kunnen stellen?
zij plaatsen dat ding in de tv, dan moeten zij ook voor een oplossing zorgen indien dit niet werkt.

zo zie je maar weer, loewe maakt zich er lekker makkelijk van af.

jig50breda
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2011 15:04

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door jig50breda »

Ik ben nu al meer dan 25 jaar klant bij Ziggo (vroeger Casema). Ik heb nog nooit een onopgelost probleem gehad. De problemen, die ik had, had ik zelf veroorzaakt, maar zijn door Ziggo en vroeger Casema altijd naar volle tevredenheid opgelost. Ik begrijp daarom niet, waarom hier altijd zo afgegeven wordt op Ziggo. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Wij zijn nu éénmaal mensen. Ook bij Ziggo! Als je fatsoenlijk en rustig in overleg gaat en niet gelijk gaat vloeken en eisen dan worden de zaken echt sneller opgelost. Ook bij deze kwestie zal dat moeten lukken. Het lijkt mij sterk dat de fout hier alleen bij Ziggo ligt. Volgens mij moet er ook gekeken worden naar Loewe.

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door vinyljunk »

@ jig50breda

Ik heb nergens gelezen dat mensen hebben lopen tieren en schreeuwen tegen ziggo klantenservice.

Er is door diverse mensen contact geweest met Ziggo en het is dus niet opgelost. Ziggo is ook de veroorzaker van de klachten.

Loewe zorgt regelmatig voor updates, maar deze versleuteling door Ziggo is niet op te lossen door andere versleuteling.

Ondanks jouw uitstekende 25-jarige ervaring met Ziggo is het bewust vernaggelt, zodat je een kastje moet kopen voor VOD enz, zodat je maandelijks nog meer geld kwijt bent.

Ice Age
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:43

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Ice Age »

renegade66 schreef:er zijn wel meerdere toestellen die het gewoon aan kunnen.

dit is wel degelijk iets technisch en dat ligt gewoon bij loewe.
een humax enz. kunnen het toch ook gewoon aan?

de fout leggen bij een provider is zo makkelijk omdat er al veel klachten zijn.
deze kan er nog wel bij.

@ice age
ik ben van mening dat chanmaster wel degelijk een antwoord geeft die kant nog wal slaat.
we wonen hier in nederland en daar is het een recht om voor je mening uit te komen.
dat jij je daar aan ergert is niet mijn probleem.
een ieder heeft zijn mening toch?

en nee ik heb geen aandelen in ziggo/upc, ben alleen wel CAI-storingsmonteur.
ofwel voor de leken onder ons. ik ben kabel monteur en heb regelmatig met dit soort klachten te maken.

ik weet ook dat Loewe er zo zijn eigen technische dingetjes op na houd, waardoor mensen niet krijgen wat ze er van mogen verwachten.
dit is ook een hele tijd met de mediaboxen van upc zo geweest.
op elke tv werkten ze behalve op die van loewe.

rara hoe zou dit toch komen??????
Rustig maar en even goed mijn reactie lezen, ik erger mij helemaal niet aan je mening. Daarbij weet ik al heel lang dat ieder die in Nederland woont vrijheid van meningsuiting heeft, dat zit in mijn genen dus voor wie je dat nu apart dicteert?

Ook weet ik dat deze topic start met dat verschillende Loewe-toestellen werkten volgens verwachting totdat........Ziggo 'wat' veranderde. Ook Sony en Sharp toestellen worden genoemd maar van jou mag er absoluut niet over de kabelexploitant(en) geklaagd worden. Hoe je het ook went of keert, het mag niet gebeuren dat nieuwe (dure) tv's zomaar niet meer doen wat ze zouden doen! Er zal toch enige vorm van communicatie moeten zijn tussen exploitant en producent over veranderingen en aanpassingen op technisch gebied waardoor ook duidelijkheid voor de verkoper ontstaat. Hopelijk gaat het vanavond daarover en wordt het geen 'zwarte pieten' zoals hier.

Klabam
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 16:08

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Klabam »

Over een paar jaar (na het uitfaseren van de analoge kanalen) heb je voor alle tv-zenders uitgezonderd Ned. 1,2,3 een Ziggo/UPC/Digitenne/Canaaldigitaal specifieke CI(+) unit nodig om tv te kunnen kijken... Verhuis je naar een andere aanbieder, dan moet je op eigen kosten een andere unit kopen. En heel nederland tuint er in en koopt bij bosjes zo'n achterlijke goedgekeurde CI+ module voor 70,= ...
Voor die 70,= euro koop je een trojaans paard waarmee Ziggo/UPC de controle krijgt over je apparatuur zodat zij kunnen bepalen of je een programma wel of niet mag opnemen, en zoja, hoe vaak je hem mag kijken en of de netwerk/lan connector van je harddiskrecorder wel of niet gebruikt mag worden en of je wel of niet mag doorspoelen tijdens de reclameblokken.

Bekijk hier de waarheid over CI+: http://www.youtube.com/watch?v=qt2o0mL0fjE

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door piet44m »

Dit probleem heeft niks met digitaal of analoog te maken , maar is een antikopieer software , met de mooie naam ci+ wat geen verbeterde ci (common interface) maar een die met extra beperkingen naar believen, zoals niet reclame kunnen doorspoelen of opnemen , beperkte houdbaarheid en een monopoly idee , want nu kan Ziggo beslissen wie en wat mag leveren, En dit zou in strijd kunnen zijn met europese wetgeving

wiheda
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:14

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door wiheda »

Zelf denk ik niet dat het alleen aan Loewe ligt.
Wij hebben een CI+ card en een nieuwe Samsung gekocht waar deze in kan.
Nieuwbouw, goede bekabeling en toch iedere avond een beeld wat stil valt. Dan wordt de CI gecontroleerd en gaat de uitzending weer verder.
Ziggo bellen helpt niet, want deze Samsung verkopen hun niet. Je moet maar naar de winkel terug met de Samsung.

Probleem ligt bij het alleen recht wat UPC, Ziggo en andere kabelaars hebben. UPC verhuurd randapparatuur in het pakket, Ziggo verhuurd niets. Je MOET zelf alles kopen. En bij problemen wijst men naar de randapparatuur.

Gooi de markt open en laat iedereen kiezen welke aanbieder hij wil hebben. Dan gaat zeker de klantvriendelijkheid beter worden om klanten te behouden.

Hiervoor moet Radar zich sterk gaan maken.

mavbreemen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 17:52

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door mavbreemen »

Wij zijn ook één van de slachtoffers van Ziggo, die alleen maar op de verkoop van decoder-kastjes uit is.

We hebben een Loewe TV met alles in één met een afstandsbediening, en nu zouden we verplicht zijn een kastje te moeten kopen bij ZIGGO om zowel digitaal of HD op te nemen, en tegelijkertijd digitaal of HD te kijken.

Dit is wat je noemt: GOEDE KLANTENBINDING maar niet heus. Zo gauw als de kabels vrijkomen voor andere providers raakt ZIGGO in iedergeval de Loewe klanten kwijt (circa 150.000).

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door lammi »

ehhh... het signaal wordt toch aangeleverd door ziggo? als dat goed is dan ligt volgens mij het probleem bij loewe of......heb ik het nu mis? dan ligt dat probleem aan dat apparaat toch?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

maar Loewe was niet gecertificeerd toch?

nu wel dan?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Update: Ziggo laat weten samen met bovengenoemde fabrikanten druk bezig te zijn de tuners in de TV's en het netwerk van Ziggo op elkaar af te stemmen. Toestellen die worden goedgekeurd zullen worden geplaatst op een lijst met door Ziggo aanbevolen TV toestellen voor een optimale werking met de Ziggo TV kanalen en netwerk. Deze lijst zal Ziggo op haar website publiceren en verspreiden onder haar dealers.
ziggo is niet aansprakelijk, dat de codes steeds veranderen is oa om te voorkomen dat de signalen gehacked worden, net als voorheen bij canal digital gebeurde.
ziggo heeft gewoon een dubbele beveiliging ingevoerd om dit soort praktijken voor te zijn.

dat loewe daar niet aan mee wil werken is niet het pakkie aan voor ziggo.
in sommige gemeentes is het bijv. niet toegestaan om een schotel te plaatsen.
dit alles vanwege bouwvoorschriften. dan ga je de gemeente toch ook niet aansprakelijk stellen?

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door rabartels »

Het probleem is dat loewe geen twin tuner heeft, normale PVRs zoals Humax 5050c hebben altijd 2 tuners. Een om naar te kijken en een om op te nemen. zelf 2 programmas als je niet kijkt

De hebben gewoon een paar euro op de hardware en royalties willen bezuigingen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

en nu met zijn allen klagen bij loewe, die zijn nalatig en niet Ziggo. :lol: :lol:

een aantal mensen hebben dit al gezegd, :lol: :lol:

mauwz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:02

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door mauwz »

Feit blijft dat in Nederland géén mogelijkheid is om de kabelprovider te kiezen naar eigen wensen, waarom zou Loewe (een internationaal gerenomeerde producent) voor dit kikkerlandje uitzonderingen maken? Als de kabelmarkt opengebroken zou zijn, heeft niemand hier mijn inziens last van.

Gezien bovenstaand feit, is er toch niet één schuldige aan het probleem? Dat Loewe kon verwachten dat deze encryptie zou plaatsvinden, is evident hieraan. Voortaan zou ik een technisch onderlegd persoon deze zaken oplossen, want het is vrij lastig om een normale discussie te voeren als de directeur van Loewe een technische uitleg geeft (feitelijke weergave van de situatie) en constant onderbroken wordt met vragen die hier totaal niets mee te maken hebben. Dat Loewe zijn design vóór functionaliteit laat gaan is een probleem van dit soort producenten, daar kies je als Loewe gebruiker ook in zeer belangrijke mate voor.

Dat de gebruikers van deze televisie ontevreden zijn, is meer dan logisch. In afwachting van de ontwikkelingen bij de OPTA omtrent de vrijgave van het kabelnetwerk, is de zwarte piet niet bij één instantie te leggen mijn inziens. Beide instanties hebben een punt.

rvriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:05

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door rvriet »

Humax heeft het zelfs nog veel mooier: twee aparte tuners, die elk direct decoderen.

Elke tuner kan eventueel zelfs met twee kanalen uit eenzelfde bundel (digitale tv heeft meerdere kanalen in één bundel zitten) werken: zo kan ik soms zelfs twee zenders opnemen en naar een derde kijken!

En opgenomen programma's zijn direct van de harddisk te kopieren via FTP en vervolgens op de PC te bekijken, bewerken enzo, het beste bewijs dat tijdens het opnemen gedecodeerd wordt.

Als Humax dit kan, dan zou Loewe dit dus ook moeten kunnen.

Ergo conclusio: het is geen probleem van Ziggo, maar uitsluitend van Loewe!!

hans10
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:05

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door hans10 »

Ik snap het probleem. Toen ik 3 jaar gelden een Loewe tv kocht, gaf mijn verkoper al aan dat tegelijk digitaal opnemen en een andere zender digitaal kijken niet werkte. Dat kon de tv niet. Als ik tegelijk wil opnemen en kijken neem ik analoog op en kijk dat later terug. De analoge kwaliteit valt mij sterk mee. Als ik iets op wil nemen,terwijl ik niet kijk, programmeer ik dit digitaal en kijk dat later. Ook met time shift kijken doe ik digitaal. Dit issue is mij duidelijk gemaakt VOOR ik de TV kocht.

Ik heb net RADAR gekeken en het valt mij op dat de directeur van Loewe benelux in de studio is en zijn woord wil doen. Geen enkele keer laat mevr Herzenberg hem uit praten. Ziggo is er niet (wil niet, kan niet of durft niet) en wordt middels eigen mails en interne berichtgeving verdedigd door RADAR. Het lijkt wel of RADAR door Ziggo gesponsord wordt, zo hard wordt Ziggo verdedigd. Iedere keer als de directeur van Loewe wat wil zeggen, wordt hij onderbroken en aan het einde wordt gezegd dat de tijd om is. Als mevrouw Herzenberg nou eens de simpele beleefdheid had gehad om deze meneer uit te laten praten, hadden ze ook nog tijd over gehad. Waar is de tijd van hoor en wederhoor, zoals vroeger als heilig werd beschouwd door de journalistiek.

Dit is precies de reden dat ik RADAR bijna nooit meer kijk vanwege de onbeschoftheid (sorry ik heb er geen ander woord voor) van de presentatrice. Het programma en haar idee is goed en zeer welkom, maar de presentatie valt mij iedere keer weer tegen

kiekerjan1701
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:16

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door kiekerjan1701 »

Even los van Ziggo vs Loewe, jammer dat radar zo duidelijk de bal bij Loewe legt. Dat Ziggo persé hun digitale signaal wil coderen hoeft toch niet te betekenen dat mensen niet meer gebruik kunnen maken van hun (dure) apparatuur? Ziggo zegt simpelweg: "het ligt niet aan ons dus wij komen niet naar de studio". De directeur van Loewe durft wel, en wordt wèl hard aangepakt terwijl Ziggo als grote onschuldige wordt afgeschilderd. Erg jammer, ik had een wat kritischere instelling verwacht van een consumentenprogramma.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door aaten »

Je hebt in dit geval twee problemen:
Ziggo die een zware beveiliging wil desnoods ten nadele van de klanten. Hierdoor wordt CI niet ondersteund en CI+ dus wel. één van de verschillen hierin is dat met CI het Loewe systeem wel werkt en met CI+ niet (net als bij meerdere televisies overigens, niet uitsluitend een loewe probleem).

Probleem twee: Loewe die altijd goedkopere componenten pakt om zo de productiekosten te drukken (ja een design merk gebruikt wat slechtere componenten om zo de winst te stuwen ten nadele van de klant). Het bezuinigingsprobleem wat hier een rol speelt is dat de genoemde televisies slecht één decoder bevatten waardoor het opgenomen signaal niet gedecodeerd opgeslagen wordt en dus gedecodeerd moet worden bij het afspelen, met CI werkt dit prima maar met CI+ niet vanwege de extra veiligheid. Loewe had heel goed een tweede decoder kunnen inbouwen die dezelfde smartcard gebruikt maar ja dat kost geld. Een goedkope componenten probleem had je een paar jaar geleden ook met de voedingen van de destijds breedbeeld televisies die allemaal de geest gaven buiten garantie vanwege inferieure kwaliteit. Ook dat werd door Loewe zeer slecht opgelost (gewoon betalen als klant dus voor de reparatie).

Verder zegt de directeur van Loewe een onwaarheid. Hij geeft aan dat Humax dezelfde technologie gebruikt, dit is niet waar. Humax gebruikt wel twee decoders waardoor het opgenomen signaal keurig zonder beveiliging wordt opgeslagen. Hoe vaak de sleutel ook wijzigt je opnamen is (zelfs zonder smartcard) gewoon te kijken, op die manier heb je nooit dat probleem.

Rover
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:05

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Rover »

Hoewel Loewe misschien inderdaad een gok heeft genomen, de houding van Ziggo vind ik verwerpelijk. Als er een aanbieding is wordt daar veel reclame voor gemaakt, maar Ziggo heeft hier jegens haar klanten geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven. Men moet zelf maar achter de oorzaak zien te komen. Ik heb in het begin ook problemen gehad met mijn signaal (TV eind 2009 gekocht) en dat bleek na veel (telefonische) inspanning en goede service van mijn Loewe-dealer ook bij Ziggo te liggen.
Toen ik een keer goed razend ben geworden aan de telefoon beloofden ze een monteur te sturen, tegen betaling. (van Loewe waren ze al 3 keer langs geweest, zonder kosten en ik kreeg een vervangend toestel terwijl de mijne op de testbank ging). Eén dag voor de afspraak was de ontvangst ineens vlekkeloos.......héél vreemd.

Een helpdeskmedewerker had de arrogantie om te zeggen dat ik dan maar een ander merk TV had moeten kopen. De omgekeerde wereld: de provider beslist welk merk TV je van ze mag kopen. Zouden ze daarvoor betaald worden door Samsung of andere merken? Daarna probleemloos gekeken en opgenomen tot oktober vorig jaar. Wederom stond mijn Loewe-dealer onmiddellijk klaar (voor mijn ouders, die er ook één hebben) en gaf Ziggo niet thuis.

Volgens mij gaat het bij Ziggo maar om één ding en dat is geld verdienen door de klant te dwingen hun eigen (gesponsorde?) produkten te kopen die, als ik verschillende fora op internet mag geloven, nou niet bepaald van topkwaliteit zijn.

Ik gooi mijn fantastische TV de deur niet uit, maar Ziggo!

Gesloten