LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe versus Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
mtsoundandvision
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 00:24

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door mtsoundandvision »

renegade66 schreef:
Er is altijd heel duidelijk verteld dat er geen samenwerking was tussen beide partijen. En dat er risico's waren m.b.t. ziggo.
hmm, waarom staat er bij de verkoop van die toestellen dan dat ze oa Ziggo gecertificeert zijn?
dit heeft ziggo er zeker neergezet?
Dit staat alleen bij de nieuwe led tv's van Loewe die niet voorzien zijn van DR+ Zie zelf na op Ziggo site. Of laat informeren door een Loewe dealer.

klaas10
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 09:43

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door klaas10 »

Volgens mij kan Ziggo het probleem heel simpel oplossen. De codes veranderen omdat er een enkeling wellicht illegaal kijkt. Het is geen Loewe probleem, het is een Ziggo probleem.
Ziggo kan het eenvoudig oplossen, geef de Loewe bezitters een niet gecodeerd signaal door. Eventueel met een wat hoger abonnement.

lieuwe541950
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 10:32

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door lieuwe541950 »

Wat een gedoe op deze manier; een verkeerde gok van Loewe!
Dat ze daar geen software update voor maken.... Daar sta je dan met je mooie tv
Oplossing:
Neem een kwalitatief goede satelliet ontvanger en een harddisk en je kunt er weer hetzelfde mee als de loewe tv. Ook hoef je dan geen dure tv aan te schaffen. Een goed voorbeeld hiervan is de : Topfield SBP 2000 HD
Op deze manier komt de Loewe tv weer prima tot z 'n recht.
Dit voldoet ons al een paar jaar uitstekend. Ook is het een stuk goedkoper dan welke kabelaansluiting dan ook en de beeld kwaliteit is ongelofelijk.
Weg met die kabelaansluiting; nergens voor nodig.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ik lees frustratie in je reactie dat de kabelboeren altijd de dupe zijn. Ik heb geen enkele reden om partij te kiezen anders dan de observatie dat Ziggo hier toch echt heel erg fout zit. Ik zie niet in waar Loewe in mee had moeten gaan, er bestaat simpelweg geen technische oplossing voor het probleem dat Ziggo hier geschapen heeft.
Het is geen frustratie hoor.
Het feit is alleen dat ziggo wordt aangevallen om een verandering "die geadviseerd wordt door Irdeto" doorgevoerd wordt.
Loewe en alle tv boeren zijn hier van op de hoogte gebracht.
Loewe is daar niet in meegegaan, en dan ligt het nu aan Ziggo?
Het moet niet gekker worden.

Er bestaat wel degelijk een technische oplossing voor. de humax decoders ( die aanzienlijk goedkoper zijn) kunnen dit toch ook?
Je betaald een paar duizend euro voor een eigenwijze tv (spreek uit ervaring) en dan kun je een stukje techniek van een paar euro niet aanbrengen?

Het lijkt wel of je aandelen in Loewe hebt, of werk je er zelf?

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door mmichel »

Ziggo heeft het signaal aangepast, wat reeds aangekondigd was. Nu kun je er lang en breed over discussiëren. Loewe en vooral de individual series hadden gewoon beter voorbereid moeten worden. Kijk dat een toestel van pakweg 500,- of 800,- van 4 jaar oud het signaal niet pikt ( is ook niet leuk) dan kun je nog eens naar de winkel voor een nieuwe.

Loewe wist best dat:

indien je DR+ inbouwt en CI (+) kun je dat zo maken dat het systeem modulair aangepast kan worden! Nog beter is is het indien het apparaat met software aan te passen is.
De individual serie is niet het goedkoopste model en kan met een paar opties zomaar Euro 6000,- kosten De klanten die dit kopen geven graag iets meer uit voor design en beeldkwaliteit. En mogen dan VERWACHTEN dat het toestel blijft functioneren zoals afgesproken of zonder extra kastjes en afstandsbedieningen aangepast kan worden.

ZEER slecht van Loewe, het zijn vaak de kopers die B&O wat te duur vonden en voor Loewe zijn gegaan. Die klanten is Loewe kwijt, die lopen waarschijnlijk weer naar B&O!

Mijn B&O doet nog precies wat ik wil, maar die is dan ook al 4 jaar oud een stuk duurder en er is nu eens niet bezuinigd op onderdelen of anders is het modulair. Een vriend van me in Utrecht heeft dezelfde en deze neemt 2 kanalen digitaal op, speelt tegelijk een andere zender af.

Dat had Loewe voor die paar EURO! ook kunnen voorzien!

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Was weer een trieste vertoning.

Hertsenberg snapt niets van dit onderwerp.

Hertsenberg laat Loewe niet praten.

Ziggo is niet aanwezig.

Ziggo wordt door Radar verdedigt, het moet niet gekker worden.

Het werkte perfect. Door die achterlijke codersleutel veel vaker te wisselen gaat het fout. Dat is toch simpel op te lossen?

Ziggo, doe eens wat voor je klanten.

Koen88
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Koen88 »

Volgens mij is de oplossing heel simpel: De Loewe tv's decoderen ja om 2 uur 's nachts. voor die tijd is de code blijkbaar veranderd. Kan Loewe dan niet met Ziggo overleggen dat Ziggo de code pas om 3 uur ofzo verandert. Dat moet niet al te moeilijk zijn, en Loewe-gebruikers kunnen weer opnemen. alleen tegelijk kijken en opnemen tussen 2 en 3 kan dan niet, maar er zullen vast niet zo veel mensen zijn die dat doen :wink:

awacs
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:33

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door awacs »

Ben ik wel met je eens vinyljunk.
Toch zou ik als Loewe mijn klanten tegemoet komen.
Het moet anders bijna wel impact op hun sales gaan hebben.
Ziggo heeft een andere marktpositie en kan zich permiteren om hier niets mee te doen. Helaas.

vinyljunk schreef:Was weer een trieste vertoning.

Hertsenberg snapt niets van dit onderwerp.

Hertsenberg laat Loewe niet praten.

Ziggo is niet aanwezig.

Ziggo wordt door Radar verdedigt, het moet niet gekker worden.

Het werkte perfect. Door die achterlijke codersleutel veel vaker te wisselen gaat het fout. Dat is toch simpel op te lossen?

Ziggo, doe eens wat voor je klanten.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

mmichel schreef:Ziggo heeft het signaal aangepast, wat reeds aangekondigd was.
Dat zegt Ziggo, maar sinds wanneer spreekt Ziggo (altijd) de waarheid? Ziggo kan goed liegen hoor!

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

Siewert307SW schreef:Als Leowe of andere merken nou in hun toestellen z'n softcam in bouwen.
Kan als er via bijvoorbeeld Ziggo makkelijk z'n update via de kabel worden verstuurd.
Dat doen Sanmsung, Humax en alle andere "Ziggo gecertificeerde" (lees: de slager die zijn eigen vlees keurt!) harddisk recorders/decoders dus. ALLEEN Loewe niet. Omdat ze anders hun spul niet makkelijk in het buitenland kunnen verkopen. En omdat ze de ballen verstand van techniek hebben.

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

mtsoundandvision schreef:Dit staat alleen bij de nieuwe led tv's van Loewe die niet voorzien zijn van DR+ Zie zelf na op Ziggo site. Of laat informeren door een Loewe dealer.
Dat hadden wij gedaan. En twee weken na de aankoop ging het beeld op zwart (De Vries in Rijswijk (ZH)). Bah!

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

renegade66 schreef:Er bestaat wel degelijk een technische oplossing voor. de humax decoders ( die aanzienlijk goedkoper zijn) kunnen dit toch ook?
Je betaald een paar duizend euro voor een eigenwijze tv (spreek uit ervaring) en dan kun je een stukje techniek van een paar euro niet aanbrengen?
Helaas zijn nog geen tien triljoen euro's en software updates een compensatie voor een domme beslissing (van Loewe). Intelligentie blijkt weer eens onbetaalbaar. Zo goedkoop als de Humaxen zijn, zo slim zijn de ontwerpers geweest. En dat kost niet veel centjes blijkt maar weer eens. De Humax heeft een software CAM (die kan dus ge-update worden) en de Loewe hebben een chip (zo'n gebakken tegeltje). En daar doe je niets aan. Behalve een andere TV kopen die of een softCAM heeft of twee hardware CAM's.

Zolang Ziggo de sleutel om de 2 uur wisselt, zo lang zullen de Loewe's niet tegelijk kunnen opnemen en weergeven tegelijk.

zeeuws
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 07:04

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door zeeuws »

wat zeuren mensen toch?
Je kan echt wel 1 zender opnemen al is dat dan annaloog en de andere digitaal bekijken of andersom,
maar hier reageren een hoop mensen die niet zo'n toestel in bezit hebben en ook niet weten waar het echt om gaat.Jammer dat loewe daardoor in een kwaad daglicht gesteld word.
Het super mooie geluid van een loewe de super goede beeldkwalliteit word allemaal niet genoemd.
Alle mensen met een gewone dvd recorder nemen niet digitaal op!!

kyravanderboor
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:24

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door kyravanderboor »

Ook wij zijn gedupeerd door de touwtrekkerij van Loewe en Ziggo.
Gaan we proberen er met z'n allen wat aan te doen?
Fam van der Boor, Etten-Leur

Kuroi
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:31

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Kuroi »

De reden waarom andere decoders wel tegelijk kunnen opnemen en afspelen ligt in het feit dat ze werken met een softcam. Een softcam1 die decodeerd de bekeken zender, softcam2 de op te nemen zender en softcam3 de andere op te nemen zender. Yay! Wat een technologie!

Jammer dat Loewe zo weinig tijd besteed aan decodering-technologie en nog met een hardcam chip uit het stenentijdperk zit te prutsen. Als je daar nog mee werkt dan ben je ook simpelweg te dom om het huidig probleem aan te hebben kunnen zien komen. Dus Loewe kun je ook niets kwalijk nemen, ze zijn qua decodering-technologie niet zo erg capabel.

Wel slim van Loewe om dat decoderen van opgenomen materiaal uit te stellen tot 2:00AM. Maar dan kun je om 2:00AM ook niet digitaal kijken. Dus het probleem had de TV altijd al. Loewe had kunnen -sterker nog: 'had moeten'- weten dat de versleuteling aangescherpt wordt. Dat wist iedereen...

Wel raar dat iemand ~2000 tot 6000 euro voor een TV betaald, maar geen onderzoek doet naar het decoderingssysteem wat er in zit. Je gelooft toch niet de verkoper? Dat is zo 20ste eeuw... Tip: google!

Ik vind het een fout van Loewe en van de gedupeerde klanten. Altijd maar denken dat de verkoper alles doet voor hen. Volg een cursus consumentenrecht... lees algemene voorwaarden... weet eens een keer waar je over praat, ipv denken dat je overal recht op hebt.

Ik word ook ziek van Radar. Hoe ze hier de directeur van Loewe niet laten uitspreken, hij kon zich niet eens verdedigen (ookal had hij geen rechtvaardigheidsgronden voor dit probleem, het is de fout van Loewe...). Alsnog hoor je geen partij te trekken en hoor je objectief te blijven. Als Loewe in het programma het zo had kunnen praten dat het leek alsof het de schuld is van Ziggo, dan had Ziggo maar aanwezig moeten zijn om dat tegen te gaan. Nu ging de interviewer eigenlijk op de stoel van Ziggo zitten. Zo hoort dat niet...

Loewe, Radar, Consumenten... raar dom volk. De reden waarom democratie niet werkt - te veel domme mensen... iewl... !
Laatst gewijzigd door Kuroi op 25 jan 2011 15:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Kruijffie75
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2011 22:16

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Kruijffie75 »

kyravanderboor schreef:Ook wij zijn gedupeerd door de touwtrekkerij van Loewe en Ziggo.
Gaan we proberen er met z'n allen wat aan te doen?
Fam van der Boor, Etten-Leur
Radar zou alle klachten moeten inventariseren en dit bij zowel Ziggo als Loewe op het bord leggen. Er zijn ook problemen bij andere merken TV's. Ook problemen bij mijn 2e toestel van Panasonic. Denk dat Ziggo ook maar eens het lef moet tonen om bij een volgende aflevering aan tafel van Antoinette te gaan zitten. Het kan niet zo zijn dat de consument de dupe is van dit welles/nietes spelletjes.

Geenetta
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 09:30

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Geenetta »

Heb hetzelfde probleem gehad met CanalDigital (satelliet). Die (twin)tuner kan ook kijken en opnemen tegelijk en dat laatste inderdaad ook gecodeerd. Kon in mijn geval opgelost worden door het opgenomen programma dezelfde maand af te spelen en daarvan tegelijk een kopie te maken. De kopie is dan code-ongevoelig.
Hoop dat de Loewe dat ook kan!
mvg en succes.

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

Geenetta schreef:Heb hetzelfde probleem gehad met CanalDigital (satelliet). Die (twin)tuner kan ook kijken en opnemen tegelijk en dat laatste inderdaad ook gecodeerd.
Da's het probleem: Loewe's hebben geen twin"tuner". Slechts een enkele "tuner". :wink:

tvloewe
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:28

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door tvloewe »

Ik snap niet waarom de ziggo mensen niet overstappen op een andere aanbieder, bv canal plus

jan hoekstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 19:51

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door jan hoekstra »

ik vind het jammer dat in de uitzending de schuld voor het niet ongecodeerd kunnen opnemen bij Loewe werd gelegd. In mijn optiek is Ziggo de hoofdschuldige. Waarom kan ik met een Loewe niet meer ongecodeerd opnemen en kan dit nog wel met een Humax met HD recorder. Met een Humux kun je namelijk nog steeds ongecodeerd digitaal opnemen, komt dit omdat deze apparaten door Ziggo zelf worden verkocht? Ziggo als het bij Humax kan, waarom dan niet bij Loewe.

Gesloten