LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe versus Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Radar »

Al jaren kijk je naar volle tevredenheid tv via Ziggo op je mooie Loewe-toestel. Je kunt opnemen en kijken wanneer jij dat wilt. Als je tijdens het 8 uur journaal zin hebt in een bakkie koffie, dan druk je gewoon even op pauze en kijk je daarna verder. Maar op een dag werkt het opnemen niet meer. Ziggo heeft het signaal veranderd. Of komt het door de tv? De helpdesk van Loewe wijst naar Ziggo en Ziggo wijst naar Loewe. Wat is hier nu aan de hand?

Maandag 24 januari in Radar, 20.30 uur, Nederland 1

hadeve
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 21:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door hadeve »

Deze aankondiging is mij uit het hart gegrepen, want ik ben een van de slachtoffers.
Na aanschaf heeft het toestel met de smartcard van Ziggo goed gewerkt maar daarna ging het plotseling mis met de digitale ontvangst. Na bijna een jaar zoeken en uitproberen, waarbij de monteur van "Expert" wel 10 keer is langs geweest en het toestel zelfs terug is gegaan naar de fabriek van Loewe was de uiteindelijke resultaat: het gaat niet en het zal ook nooit meer goed komen. De enige oplossing is dat u een extra kastje krijgt (gratis) of een extra harddiskrecorder aanschaft (tegen betaling!!)
"En we hebben al een duur toestel met smartcard en een interne harddiskrecorder en we zouden maar één afstandsbediening nodig hebben, daarom kochten we dit toestel."
"Ja wel meneer maar wij kunnen er niets aan doen: het zit niet goed tussen Loewe en Ziggo", zegt de verkoper Expert
"Maar u heeft mij gegarandeerd dat het wel goed zou gaan werken...."

Na een jaar ben je murf en zitten we nu met een extra kastje, twee afstandsbedieningen en een interne harddiskrecorder die alleen analoog opneemt.
Bij het schrijven van dit bericht word ik weer heel erg boos, maar dat helpt niet want er is niets aan te doen...
Of toch wel RADAR?!
Wie weet! Alvast bedankt en succes
Laatst gewijzigd door hadeve op 23 jan 2011 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

klazenfront
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2011 06:24

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door klazenfront »

Hallo,

volgens mij heeft het niks met Loewe te maken. Je kijkt al jaren dit betekend meestal ANALOOG. Mijn ouders hadden een Samsung Harddisk recorder gekocht en gelijk problemen. Volgens winkel ligt dit aan het analoge signaal (zwak/instabiel). Het regent klachten met diverse merken apparatuur op analoog signaal volgens de winkel. Mijn ouders hebben de apparatuur omgeruild naar digitaal en alle problemen waren weg.

eddymerckx
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011 12:57

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door eddymerckx »

Het is toch diep triest dat Ziggo over de rug van de consumenten een dispuut uitvecht met de leverancier van televisies, in mijn geval dus ook Loewe. Diverse keren met Ziggo gebeld, maar ze doen alsof hun neus bloed en proberen het "probleem" bij Loewe neer te leggen. Ziggo heeft wat dat betreft weinig geleerd van de actie van 's lands bekendste cabaretier.
Los gezien van dit probleem, wordt het hoog tijd dat "Mark en zijn team" eens iets gaan doen aan de ongezonde monopolie positie van de kabelmaatschappijen

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

dus met andere woorden, Ziggo mag niets veranderen aan het signaal om mee te gaan met de vooruitgang van digitale tv omdat de toestellen van loewe dit niet aan kunnen?
volgens mij heeft het niks met Loewe te maken. Je kijkt al jaren dit betekend meestal ANALOOG. Mijn ouders hadden een Samsung Harddisk recorder gekocht en gelijk problemen. Volgens winkel ligt dit aan het analoge signaal (zwak/instabiel). Het regent klachten met diverse merken apparatuur op analoog signaal volgens de winkel. Mijn ouders hebben de apparatuur omgeruild naar digitaal en alle problemen waren weg.
doordat analoog slap/zwak signaal geeft moet je overstappen naar digitaal?

wat een slap geouwehoer zeg.
dit ligt bij loewe en niet bij ziggo.
als analoog zwak signaal heeft zal je digitaal het helemaal niet goed doen.
laat de tv leveranciers eens luisteren naar ziggo/upc/enz....
monteurs als van expert hebben totaal geen verstand van Cai signalen. ik heb dit al zo vaak meegemaakt als cai monteur.
er wordt van alles verteld en wij moeten alle zeilen bijzetten om de klant duidelijk te maken dat het niet aan het signaal ligt.
dit is al jaren zo en zal altijd zo blijven.

rikkieb
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 14:30

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door rikkieb »

Dit is niet alleen een probleem bij Loewe maar ook bij sharp. Zelf heb ik een sharp 46LE820 met ingebouwd geheugen om de live tv te pauzeren dus niet als recorder alleen als timeshift. Op internet heb ik dit probleem opgezocht voor de sharp tv's. Uit veel berichten kan ik opmaken dat dit ook met de ziggo versleuteling heeft te maken. Alleen op nederland 1 kan ik pauzeren omdat dit geen beveiligd kanaal is. Dus niet alleen Loewe heeft dit probleem.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

Ziggo levert toch een werkend signaal?
Het signaal doet het.
Dat verschillende hardware niet met dit sinaal om kan gaan is toch niet aan Ziggo?

Dat lijkt mij meer iets om mee te nemen voor de fabrikanten van deze hardware.

Zou toch te gek zijn wanneer een provider een signaal digitaliseert een fabrikant van de hardware hierin niet vooruit kijkt en apparaten fabriceerd welke op dit signaal werken.

Dan nog, de winkelier zegt dat het moet werken.
Dus omdat deze "mogelijk" onjuiste informatie geeft krijg de provider nu een veeg uit de pan?

Ik heb ook problemen met mijn t.v. e het feit dat deze niet werkt digitaal.
waarom?
Ook ik had een verkoper met een "glazen bol".

Een ander product maar wil je niet onthouden van dit verhaal.

Ik kocht mijn t.v. met CI slot nog voordat dit merk gecertificeerd was, de winkelier zei dat dit 2010 zou gebeuren en ik mij geen zorgen hoefde te maken.

And so it did.

Probleem echter wat de winkelier mij nooit verteld heeft, is dat er verschillen zijn per model.

Mijn model werkte niet omdat het merk wel gecertificeerd was met de nieuwe modellen, maar die van mij was een oud model en niet gecertificeerd.
Zit ik met een t.v. van 2000,-

Kon ik nog een hd ontvanger kopen ook.
Anders had ik een t.v. va een nieuw model moeten kopen.

Lekkere verkoper dan!
Beetje makkelijk om gelijk de provider hiervan de schuld te geven.

(Is Loewe trouwens nu gecertificeerd dan?)

pierre2708
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:08

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door pierre2708 »

Ben beniewd wat het wordt morgenavond, zoals iedereen wilde ook ik een afstandbediening en digitaal opnemen en kijken naar een andere zender.
De verkoper gaf aan dat dit kon Loewe Induvidual nu bij 2,5 jaar in bezit en is nu gedegradeerd naar een TV die ik niet had willen hebben.

Backdraft54
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 20:04

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Backdraft54 »

Klinkt als muziek in mijn oren. Een jaar geleden een gloednieuwe Sony LCD televisie gekocht (was net uit) wat Ziggo gecertificeerd was met een CI module. Volgens verkoper, Sony en Ziggo was dit het helemaal en kon je digitaal TV kijken zonder modem kastjes.
Nog geen drie maanden later gaat Ziggo over op CI+ en verdwijnen eens in de drie weken al mijn digitale kanalen. Sony verwijst naar Ziggo en Ziggo naar Sony.
CI+ past niet meer op mijn nieuwe televisie en een alternatief komt er niet ondanks toezeggingen van de twee partijen. Je moet dus maar weer een nieuwe kopen en als klant hebben ze gewoon maling aan je.
De kabelmarkt moet ook open gezet worden voor andere kabelexploitanten zodat de consument eenvoudig en snel kan overstappen naar een betere leverancier!

Majantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Majantje »

Wij wachten vol spanning af!

Wij zijn zelf op dit moment m.b.t. dit onderwerp, met hulp van onze rechtsbijstandsverzekering, in een juridische strijd verwikkeld met onze leverancier.
We hebben in juli 2010 een Loewe-tv (Xelos 32 SL DR+, dus met een ingebouwde harde schijf) gekocht. Ons is door de leverancier bij de aankoop verzekerd dat we tegelijk digitaal zouden kunnen opnemen en digitaal tv kijken, ook met Ziggo! Vanaf het begin leverde het digitaal opnemen problemen op. De leverancier heeft 2 x een update van de software gedaan.
Medio december bleek ineens dat we helemaal niet meer tegelijk digitaal kon opnemen en kijken. De tv is vervolgens door de leverancier opgehaald voor nader onderzoek. Eerst werd volgens de leverancier het probleem veroorzaakt door een kapotte module, later door een kapotte harde schijf, weer later door een kapot lcd-panel en uiteindelijk bleek het 'hele binnenwerk' vernieuwd te zijn... Hiervoor zou de tv opgestuurd zijn geweest naar de fabrikant. Geen van deze reparaties heeft er toe geleid dat onze klacht verholpen is. Trouwens de leverancier heeft ons tot op de dag van vandaag geen schriftelijk bewijs willen sturen van de reparatie! We weten dus ook nog steeds niet zeker wat er nu echt met de tv aan de hand was.
De laatste mededeling van onze leverancier was: 'dat de klant (wij) niet hadden mogen verwachten dat de tv de eigenschap zou hebben om tegelijk digitaal te kunnen opnemen en kijken'. Geadviseerd werd om maar gewoon analoog op te nemen of kijken en ander maar interactieve tv van Ziggo nemen!?!? :evil:

Nu zal Ziggo ongetwijfeld zijn monopoliepositie hebben gebruikt dan wel misbruikt maar wij zijn van mening dat Loewe (zowel de fabrikant als de leverancier) hier ook minstens een flinke klont boter op hun hoofd hebben. Immers, de discussie tussen Ziggo en Loewe m.b.t. de certificering door Ziggo speelt toch alweer enige jaren? Tot op dit moment wordt dit door Loewe (fabrikant én leverancier) glashard ontkent.
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat Loewe een, wellicht geavanceerd, toestel op de markt heeft willen brengen waarvan achteraf blijkt dat die niet goed functioneert?
Saillant detail: Loewe vermeldt sinds kort in haar advertenties vol trots dat de tv's geschikt zijn voor Ziggo (ook sinds januari te zien op de website van Ziggo). Nu maar hopen dat ze de klant er nu wel bij zeggen dat dit niet het geval is ze met een harde schijf in de tv digitaal wil opnemen. Ziggo meldt dit trouwens wel op hun website.
Het lijkt er op dat de klant klem zit tussen Ziggo en Loewe en dus de dupe is.
We hebben er inmiddels vele emails telefoongesprekken aan besteedt maar vrezen het ergste ... We hopen dat jullie morgenavond meer bereiken.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Loewe kan tegen Ziggo in rechte treden en met succes daar Ziggo het signaal niet zonder aankondiging mag wijzigen en al helemaal niet zodanig dat bepaalde apparatuur niet of slechts ten dele werkt.

roger.kessels
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011 20:37

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door roger.kessels »

Ook wij hebben sinds een aantal maanden een Loewe TV met ingebouwde harde schijf en CI+ card, omdat we erg gecharmeerd waren van een afstandsbediening, geen extra kastje en geen losse recorder.

De verkoper vertelde ons destijds wel dat het niet mogelijk zou zijn om een kanaal digitaal op te nemen en vervolgens een andree zender digitaal te bekijken.

Een bijkomend vervelend aspect is dat je sommige programma's ondanks het feit dat je ze meteen gedecodeerd opneemt niet meer mag bekijken. We krijgen dan namelijk de mededeling dat we geen rechten hebben deze uitzending te bekijken.

Loewe wijst naar Ziggo, en ziggo op zijn beurt wijst met de vinger naar Loewe. En de klant is er de dupe van!

Ik hoop dat Radar hier enige verandering in kan brengen.

Na wat speurwerk op het internet vond ik deze reaktie van Loewe:

Sinds 17 november 2010 spreken we veel verontruste Loewe klanten die zeggen dat zij hun gemaakte opnamen met de in de Loewe ingebouwde harde schijf niet meer kunnen terugkijken. In de afspeellijst zien ze mislukte opnamen met een wit symbool ervoor.

Hoe kan dit?
Normaal gesproken als u iets wilt opnemen stelt de recorder zich in met een standaard instelling dat deze 's nachts de opnamen gaat decoderen. Hij doet dit om u in de gelegenheid te stellen tegelijkertijd naar een andere digitale te kijken. De TV kan namelijk maar 1 zender tegelijk decoderen.


Om die reden neemt de Loewe de opname gecodeerd op en decodeert Loewe de opname 's nachts om 2.00 uur. Dan heeft u geen last dat u op dat moment geen andere digitale zender kunt bekijken. (Daarom moet uw toestel ook op stand-by blijven staan om 's nachts te kunnen decoderen.)

Ziggo zendt de zenders gedecodeerd uit en wisselt die coderings- "sleutel" ongeveer 1 keer per dag.

Als voorbeeld zendt Ziggo een programma uit met "sleutel A" . U maakt er een opname van met slot A. Als er verder niets gebeurd zou dus de volgende dag "sleutel B" gebruikt worden en die past niet meer op "slot A" . Daarom moeten de opnamen voor die "sleutelwisseling" worden gedecodeerd.

Wat is er nu sinds 17-11-2010 veranderd?

Ziggo (of eigenlijk IRDETO) heeft in al zijn wijsheid besloten om deze wisseling van de sleutel om de 2 uur te gaan doen.

Dit betekent dus dat als u om b.v. om 16:00 wat opneemt en dit item niet gedecodeerd is voor 18:00 is, dan is "sleutel B" in gebruik en kunt u dit niet meer decoderen.

Het is een technisch verhaal maar we proberen vooral duidelijkheid te geven.

Wat kan Loewe daaraan doen?

Loewe kan aan deze situatie helaas niets veranderen. Er is geen software update voor mogelijk of iets dergelijks. Er is ook technisch gezien niets mis met het toestel. Het toestel kan normaal opnemen zoals hij dit ook kan met programma's van KPN/Digitenne of satellietprogramma's (o.a. Canal Digitaal).

Kunt u nu niets meer opnemen?

Nee, u kunt een programma gewoon digitaal opnemen door ervoor te kiezen dat de TV het programma gelijk decodeert. Dan wordt het programma goed opgenomen.

U kunt dan alleen niet op dezelfde tijd naar een andere digitale zender kijken, wel naar een analoge zender. U zou natuurlijk ook een analoge zender kunnen opnemen en tegelijkertijd naar een digitale kijken, maar dat lijkt ons minder voor de hand liggend.

Als u via de EPG een programma programmeert, kies dan in het lijst voor: gedecodeerd opnemen. Standaard staat deze vaak op nee, maar hier moet u dus ja kiezen. (zie schermafbeelding onderaan). De regel: 's nachts decoderen verdwijnt dan uit het rijtje.

Natuurlijk is analoog beeld minder scherp dan een digitale uitzending. Maar de Loewe analoge tuner geeft in vergelijking met andere merken nog steeds een heel behoorlijk beeld.

Maakt het uit of het een Loewe CI+ toestel is of een Loewe toestel die werkt met de alphacrypt module?

Nee, dat maakt niets uit. Al deze toestellen hebben er dus last van.
Ook heeft het probleem niets te maken met de zogenaamde Ziggo CI+ certificering.

Wordt de situatie ooit weer zoals het was?

Wij kunnen helaas niet in de toekomst kijken en ook hier geldt: behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Onze hoop is dat Ziggo stopt (na veel kritiek) met het om de 2 uur wisselen van de coderingssleutel. In die zin zou het misschien helpen als Loewe bezitters dit aan Ziggo zouden melden.
Mochten er meer feiten op dit vlak boven tafel komen zullen we u hiervan op deze pagina op de hoogte houden.


Reactie Loewe (25-11-2010)

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Loewe kan tegen Ziggo in rechte treden en met succes daar Ziggo het signaal niet zonder aankondiging mag wijzigen en al helemaal niet zodanig dat bepaalde apparatuur niet of slechts ten dele werkt.
en waarom zou ziggo dit niet mogen doen? omdat loewe de codering niet aan kan?
wat een dom antwoord van jou chanmaster !!!!

de codering komt trouwens niet eens van ziggo af maar van Irdeto.
loewe moet er gewoon voor zorgen dat ze de codering aan kunnen.
canal digital doet dit al sinds jaren, welke schotelbak je ook koopt, ze kunnen het allemaal aan.
ondanks de constant veranderende codering van canal digital.

ik blijf er bij dit is ziggo niet aan te rekenen.
de verkoper en loewe moeten niet zomaar ergens vanuit gaan.

bekijk het zo. je hebt een auto en in de nieuwe versie zijn dingen veranderd die niet met jou auto kunnen.
ga je dan de fabrikant aansprakelijk stellen omdat zij vernieuwingen aanbrengen?

bakkerhb
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2004 13:19

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door bakkerhb »

Het probleem ligt inderdaad aan Irdeto en wat ik te horen heb gekregen is dat het niet alleen Loewe is maar ook andere TV toestellen met harde schijven. Het probleem is dus niet aan Ziggo te wijten.
Volgens kenners wordt er wel gewerkt aan dit probleem tussen Irdeto en Loewe alleen kunnen ze niet zeggen hoe lang dit gaat duren.

Een goede verkoper/speciaal-zaak had van te voren moeten aangeven dat dit probleem zich kon voordoen want dit was al veel langer bekend dan de afgelopen 3 of 4 maanden.

Twee suggesties:
a) koop een digitaalkastje met harde schijf (met Humax kan je twee programma's tegelijkertijd opnamen)
b) Neem het programma op de harddisk van de TV op en kijk eventje analoog. Gegarandeerd dat je dan wel het programma kunt kijken in goede kwaliteit. Meestal neem je een programma toch op als je weg bent of visite hebt en het niet kunt kijken.

Ice Age
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:43

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Ice Age »

renegade66 schreef:
Loewe kan tegen Ziggo in rechte treden en met succes daar Ziggo het signaal niet zonder aankondiging mag wijzigen en al helemaal niet zodanig dat bepaalde apparatuur niet of slechts ten dele werkt.
en waarom zou ziggo dit niet mogen doen? omdat loewe de codering niet aan kan?
wat een dom antwoord van jou chanmaster !!!!

de codering komt trouwens niet eens van ziggo af maar van Irdeto.
loewe moet er gewoon voor zorgen dat ze de codering aan kunnen.
canal digital doet dit al sinds jaren, welke schotelbak je ook koopt, ze kunnen het allemaal aan.
ondanks de constant veranderende codering van canal digital.

ik blijf er bij dit is ziggo niet aan te rekenen.
de verkoper en loewe moeten niet zomaar ergens vanuit gaan.

bekijk het zo. je hebt een auto en in de nieuwe versie zijn dingen veranderd die niet met jou auto kunnen.
ga je dan de fabrikant aansprakelijk stellen omdat zij vernieuwingen aanbrengen?
JAzeker, als ik met 'zo'n ding' een onderdeel moet vervangen en daardoor wezenlijke functies van mijn auto NIET meer of naar behoren werken. En dan heb ik het uiteraard niet over oldtimers. Kijk naar de termijn waar mensen het hier over hebben. Misschien is je vergelijking niet zo slim.

En dat jij iemand dom vindt antwoorden komt ook zonder al die uitroeptekens over, ik zou bijna denken dat je aandelen in ZIGGO hebt..............

gjholtslag
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:00

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door gjholtslag »

Wij kunnen ons helemaal vinden in alle reacties over dit onderwerp. Ook wij hebben een dure Loewe TV gekocht met harde schijf. Dit werkte 1 maand naar volle tevredenheid. Nu (1 jaar later) kunnen we alleen nog opnemen (HD) op Nederland 1. Alle andere opnames alleen via ingewikkeld systeem analoog. Erg irritant en niet volgens verwachting. Ook bij ons is de leverancier veel langs geweest en werd de bal van Ziggo naar Loewe gespeeld en andersom. Het probleem is niet op te lossen. Bij de koop van dit toestel is niet gemeld dat er problemen met Ziggo waren. We voelen ons ook wel misleid en zijn erg ontevreden over dit resultaat. Wie vecht nu welke strijd uit? Hoe dan ook is de consument de dupe.
Wij kijken uit naar de uitzending van vanavond.
Gerard & Ria Holtslag

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

Waarom zijn er dan geen problemen met b.v. een Humax 9200 PVR. Is het content met een dergelijk apparaat dan wel veilig? Blijkbaar is tegelijk decoderen van een op te nemen programma en kijken naar een ander programma toch iets technisch.

ChrisN1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:23

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door ChrisN1976 »

Mij valt op dat er een hele hoop klanten hier denken dat het echt aan Loewe ligt. Ik ga hier niet mijn gal spuwen en persoonlijk op reageerders wijzen. Er zijn er in ieder geval een aantal die denken de wijsheid in pacht te hebben. Om maar met de deur in huis te vallen, HET LIGT AAN DE KABEL AANBIEDER ! ! ! En waarom zullen velen wellicht denken nu. Dat zal ik uitleggen. De toestellen van het merk Loewe werken al jaren met ingebouwde opname functie. Met meerdere aanbieders. Kabel, schotel en DVB-T. Sinds Ziggo het roer heeft omgegooid wat betreft de voormalige Ci standaard, en Ci+ in het leven heefd geroepen, zijn de problemen begonnen. Ziggo heeft namelijk meer mogelijkheden binnen deze standaard. En kunnen op deze manier meer beveiligingen inbouwen en hun monopolie versterken. Zij willen tenslotte 'HUN' cisco interactieve ontvangers verkopen. Deze cisco's kunnne namelijk WEL digitaal opnemen. En is het makkelijker voor hun om de klant 'over te halen' een uitgebreid interactief abonnement af te sluiten. Dit kost, alleen voor de mogelijkheid al, 15,- meer per maand. Nu het bijzondere. De kabelaanbieder Caiway heeft zijn digitale basisaanbod ONVERSLEUTELD op het signaal staan. Dat wil zeggen dat een Loewe, Sharp, Samsung of Sony programma's zonder problemen digitaal kunnen opnemen. Loewe en Samsung hebben zelfs tv's met een 'twin tuner'. Wat betekent dat er digitaal kan worden opgenomen en een andere zender tegelijk kan worden gekeken. En dat werkt zeer klantvriendelijk zal ik zeggen. Wanneer een klant Film 1 besteld krijgt hij pas een smartcard. Verdere conclusies kunnen jullie allen zelf maken... In afwachting tot... zal ik maar zeggen!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

er zijn wel meerdere toestellen die het gewoon aan kunnen.

dit is wel degelijk iets technisch en dat ligt gewoon bij loewe.
een humax enz. kunnen het toch ook gewoon aan?

de fout leggen bij een provider is zo makkelijk omdat er al veel klachten zijn.
deze kan er nog wel bij.

@ice age
ik ben van mening dat chanmaster wel degelijk een antwoord geeft die kant nog wal slaat.
we wonen hier in nederland en daar is het een recht om voor je mening uit te komen.
dat jij je daar aan ergert is niet mijn probleem.
een ieder heeft zijn mening toch?

en nee ik heb geen aandelen in ziggo/upc, ben alleen wel CAI-storingsmonteur.
ofwel voor de leken onder ons. ik ben kabel monteur en heb regelmatig met dit soort klachten te maken.

ik weet ook dat Loewe er zo zijn eigen technische dingetjes op na houd, waardoor mensen niet krijgen wat ze er van mogen verwachten.
dit is ook een hele tijd met de mediaboxen van upc zo geweest.
op elke tv werkten ze behalve op die van loewe.

rara hoe zou dit toch komen??????

scope2
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:35

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door scope2 »

Ook wij hebben begin 2010 een dure Loewe TV gekocht met harde schijf. Dit werkte een paar maanden tot volle tevredenheid. Nu (bijna 1 jaar later) kunnen we alleen nog opnemen (HD) op Nederland 1. Alle andere opnames inderdaad alleen via ingewikkeld systeem of alleen analoog. Niet volgens verwachting die wij aan dit toetsel hadden gekoppeld. Ook bij ons de leverancier veelvuldig geraadpleegd en gevraagd om een ioplossing, bijvoorbeeld via een HUMAX tuner. Daar trok men niet aan "omdat het geen LOEWE-aansprakelijkheid was" volgens hen. langs geweest. De bal wero ook door de leverancier naar Ziggo gespeeld. En LOEWE OPTA BENELUX NV doet heztelfde. Het probleem is niet op te lossen. Na de koop van dit toestel zagen wij dat in de Gebruikershandleiding is opgenomen dat LOEWE geen aansprakelijkheid aanvraat voor een niet correct werkende Condtional Access Modul (CA-Modul_ waar de smart card van ZIGGO in moet worden gestopt. Wij voelen ons bekocht... en zijn erg ontevreden over dit kaste naar de muur spelletje dat partijen met ons spelen.
Wij hopen dat RADAR in de uitzending van vanavond ZIGGO en/of LOEWE tot een afdoende oplossing voor de gedupeerde klanten kan overtuigen.

Scope 2/Blerick

Gesloten