LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Supermarkten

Ongelezen bericht door Radar »

Het Radar Testpanel heeft 25 grote landelijke en kleinere regionale supermarktketens onder de loep genomen. Waar staan de langste kassarijen, welke is het goedkoopt en wat is de kruidenier met het beste assortiment? U ziet het in Radar.

Maandag 21 februari in Radar, 20.30 uur op Nederland 1

janlida
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2011 19:12

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door janlida »

Bij veel supermarkten merk je in de winkel weinig van het personeel,domweg omdit dit er gewoon niet is. Als zij er wel zijn merk je vaak de ongeinteresseerdheid met het idee van "mijn tijd zit er bijna op dus bekijk het maar". Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ook de opmerking "als het er niet staat is het er niet" is een flinke dooddoener.
Hoe komt dit; simpel, wij willen goedkoop shoppen, dus moet dat ergens vandaan komen.Met andere woorden o.a. van goedkoper/niet deskundig personeel.Hebben wij met zijn allen dus zelf geschapen, helaas.
Waar is de tijd van klantenbinding etc. :( gebleven??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk dat Jumbo het snelste is aan de kassa.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

janlida schreef:Bij veel supermarkten merk je in de winkel weinig van het personeel,domweg omdit dit er gewoon niet is. Als zij er wel zijn merk je vaak de ongeinteresseerdheid met het idee van "mijn tijd zit er bijna op dus bekijk het maar". Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ook de opmerking "als het er niet staat is het er niet" is een flinke dooddoener.
Er is niets mis met jonge mensen als vakkenvullers maar dat zijn de mensen die je nog niet ziet rondlopen in de winkel, vraag je die iets waar iets staat of wat dan ook voor een vraag.......pff dat is meestal teveel gevraagd en antwoordt geven op je vraag........ :?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door tennis »

janlida schreef:Bij veel supermarkten merk je in de winkel weinig van het personeel,domweg omdit dit er gewoon niet is. Als zij er wel zijn merk je vaak de ongeinteresseerdheid met het idee van "mijn tijd zit er bijna op dus bekijk het maar". Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ook de opmerking "als het er niet staat is het er niet" is een flinke dooddoener.
Dan moet je eens bij ons bij de AH komen, want daar stel je een vraag, en de desbetreffende persoon gaat met jou naar de winkelrekken, waar het gevraagde product staat.
Niet eenmalig, maar dit is het beleid van AH, en dat vind ik dan klantvriendelijk!!

geeroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2011 19:53

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door geeroos »

Bij AH loopt idd iemand met je mee om het product te zoeken, of zoekt zelfs op de pc of het in het assortiment zit. ook bij MCD heb ik de ervaring dat ik altijd geholpen wordt en producten evt achter gehaald worden als het op het schap niet meer staat. bij winkels zoals Aldi en Lidl loopt minder personeel maar ze zijn meestal ook wel bereidt om hun best voor je te doen. Vraagje: zijn wij wel vriendelijk en beleeft naar het winkelpersoneel???

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door JtC »

Inderdaad, sommige klanten denken echt dat ze met honden te maken hebben. Als je het normaal en beleefd vraagt, zul je meestal ook een net antwoord terugkrijgen cq datgene krijgen wat je wilde.

Daarbij, het zijn kinderen van vaak niet ouder dan een jaar of 16-17. Wat verwacht je nou van die kids? Dat ze een complete communicatie-training achter de rug hebben zodat ze jou kunnen vertellen waar de Maggi stampotpuree staat? En dat voor die schamele paar Euro's per uur die ze verdienen...

Een beetje flexibele en relaxtere houding kan geen kwaad. Je kan in iedere supermarkt komen en gewoon netjes geholpen worden. Ligt er maar net aan hoe jij jezelf opstelt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Helemaal mee eens, mooi gezegd!

Ik kwam vroeger in een Jumbo supermarkt ongeveer 20 km hier vandaan, omdat zij een bepaald product verkochten wat ik altijd via hen in het groot bestelde.
Even een week van te voren bellen en het stond klaar.
Nu had ik gebeld en een week later was het er niet toen ik kwam.
Jammer, maar niet onoverkomelijk.
Komt de winkelknul waar ik die afspraak mee had gemaakt naar me toe en vraagt mijn adres.
Staat hij een paar dagen later (toevallig op mijn verjaardag) op de stoep met de artikelen, twee gratis tassen en een bos bloemen voor het ongemak.
Hij had dus samen met een vriend de bus genomen op zijn vrije dag, want geen van beide beschikte over een auto of rijbewijs.
Heb ze binnen uitgenodigd voor een stuk taart, wat ze beleefd afsloegen.
Ik heb een mail hierover naar de Jumbo gestuurd en hij heeft rond de Kerst, bij de 'jaarafsluiting' een dikke pluim gehad van zijn baas.
En terecht.
Dus laat mensen me nooit zeggen dat er geen service meer bestaat bij jongeren.
Ze zijn er echt wel, alleen moet je zelf ook je gedrag aanpassen en ze niet als loopjongens/meisjes zien.

Wat ik verder fijn vind van de Jumbo, is dat ze dus spullen voor je bestellen en als het goed verkoopt standaard in het assortiment opnemen, ze een tassenbol hebben waar ik mijn overbodige plastic tassen kan dumpen zodat een ander er iets aan heeft, en ze als enige winkel in mijn dorp een speciale kar hebben die op mijn rolstoel geklikt kan worden.
Hoef ik niet per sé te rotzooien met een mandje op mijn schoot waar niet veel in kan, maar kan ik gewoon zelf mijn boodschappen pakken.

H.J.T.Janssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2011 15:41

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door H.J.T.Janssen »

Ik vind de Jumbo een geweldig goede service gerichte winkel. De prijzen liggen over het algemeen goed. Het assortiment is groot en hebben bijna alles. Het personeel is altijd aardig en vriendelijk. Als je iets niet kan vinden, zoeken ze net zo lang, eventueel met een collega, dat ze het produkt kunnen overhandigen met een vriendelijke lach. Bij de kassa hoef je nooit lang te wachten en heb je per ongeluk een produkt gekocht wat over de datum is, krijg je het geld terug en een nieuw produkt. De Jumbo huismerken zijn goed. Ook even aandacht voor de bloemen. De bloemen staan echt ongeveer 14 dagen. Jumbo team, ga zo door.

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Nou de zelfde service onder vind ik bij dirk van de broek hier in het centrum van almere stad super vriendelijk personeel als je iets vraagt gelijk mee lopen en je helpen met de spullen vinden ze krijgen van mijn een 9 plus :D :?:

gewoonmijzelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 07:57

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door gewoonmijzelf »

Ik kom 2x per week bij de Jumbo. Voor mijn werk, en ik schop voor een oudere mevrouw die slecht ter been is.
Kortom een geweldige winkel, vriendelijk personeel, schoon en netjes, behulpzaam, mooi assortiment, en vooral hun groente afdeling vind ik geweldig, althans bij ons in het dorp. De jongere werknemers werken hard, en zijn zeer behulpzaam. Ik vind het een geweldige supermarkt.
Jumbo ga zo door!!!!!!

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

gewoonmijzelf schreef:ik schop voor een oudere mevrouw
wie schop je dan?

Sabine Katharina
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2011 15:04

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door Sabine Katharina »

Elders goedkoper? Product gratis! Dat claimt Jumbo als nummer 1 van de "7 dagelijkse zekerheden". Klinkt goed of niet? Dat geldt uiteraard alleen maar voor artikelen van hetzelfde merk. Logisch. Maar er is wel een addertje onder het gras. Want als je elders hetzelfde product van hetzelfde merk niet alleen goedkoper, maar ook nog met meer inhoud krijgt, dan is dat tegen de 'spelregels'.
Concreet: je krijgt bij de Jumbo in Groningen gemberkoek van de Groninger fabrikant Knol. Bij de Jumbo kost een koek van 500 gram 2,09. Bij Super de Boer kost dezelfde gemberkoek van Knol 1,90, maar dan krijg je wel een koek van 700 gram! Is dat goedkoper? Ik dacht het wel. Maar de Jumbo vindt van niet. Voeg dus aan de "7 dagelijkse zekerheden" gerust nummer 8 toe: elders meer waar voor minder geld? Daar trekt Jumbo zich niets van aan. Volgens mij noem je dat 'misleiden'. :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Supermarkten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tja helemaal misleidend is het niet, het is niet hetzelfde product. :mrgreen:

In de spelregels van Jumbo staat o.a.:
"het product moet volledig identiek zijn (o.a. merk, verpakking, inhoud, smaak)"

Zijn die zekerheden sowiso niet een beetje onzinnig. Als 5de wachtende in de rij krijg je de boodschapen gratis. Maarja als er alleen nog defecte kassa's over zijn jammer dan. Zetten ze toch overal gewoon een bordje defect neer... :lol: :lol:

Gesloten