LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek deelnemers Radar website

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Peter Gijsbers
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:55

Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Peter Gijsbers »

Beste deelnemers van deze Radar website,

Voor mijn Masterscriptie aan de Universiteit Utrecht (opleiding Film en Televisiewetenschappen) onderzoek ik jullie drijfkracht achter het proces van het plaatsen van berichten op deze website (in de vorm van reacties alsook het starten van een oproep) en de wijze waarop jullie deze berichten vormgeven (eventueel naar aanleiding van de Radar televisie uitzending, maar dit is niet noodzakelijk).

Daarom ben ik op zoek naar mensen die meerdere keren een bericht op deze website hebben geplaatst, die ik mag interviewen. Het interview zal hooguit 20 minuten duren en ik kan het interview op een locatie naar jouw keuze afnemen. Het liefst zo dicht mogelijk bij Utrecht en omstreken.

Graag hoor ik van je, je zou me er heel erg mee helpen.


Vriendelijke groeten,


Peter Gijsbers

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door plumber »

Waarom zo dicht bij Utrecht.
Als je mij nou uitnodigd op Curacao dan mag
je mij de hele week interviewen

MAXIEM

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Peter Gijsbers

Op een interview zit ik niet te wachten. Mijn drijfkracht is: consumenten met problemen zodanig professioneel te adviseren, dat ze op basis daarvan hun probleem geheel of gedeeltelijk kunnen oplossen.

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door dhc »

Niemand denk ik, en we gaan zeker niet naar Utrecht....
Stel dat je in Noord-Groningen of Zuid-Limburg woont, wie gaat dat betalen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door ciske »

dhc schreef:Niemand denk ik, en we gaan zeker niet naar Utrecht....
Stel dat je in Noord-Groningen of Zuid-Limburg woont, wie gaat dat betalen?
:?: spreek jij voor andere forumgebruikers?

Peter Gijsbers
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:55

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Peter Gijsbers »

Beste allemaal,

Ik was misschien een beetje onduidelijk, maar ik wil ook best op een locatie buiten Utrecht en omstreken afspreken hoor, 't is alleen een voorkeur omdat ik meerdere interviews moet afnemen. Dus schroom niet te reageren als je buiten Utrecht woont.

Vriendelijke groeten,


Peter Gijsbers

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door sephora30 »

Voor 100 euro mag je mij wel een intervieuwtje afnemen hoor. Moet je wel even deze kant opkomen :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen interesse in.

MAXIEM

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Peter Gijsbers

Hoewel ik niet op jouw verzoek zal ingaan, wens ik je toch veel sukses met je scriptie en de studie (want het is wél een interessant onderwerp). Mogelijk zou je een andere onderzoeksmethode moeten gebruiken, want ik vrees dat je hier geen tot weinig respons van de respondenten zult krijgen.

Maxiem.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Eerlijk gezegd, zit ik niet te wachten op een interview. Wat ik wel kwijt wil, is dat ik hoop dat mensen iets hebben aan mijn bijdragen op dit forum en voor de rest vind ik het gewoon een leuke tijdsbesteding en leer ik ook geregeld een hoop dingen bij.
sephora30 schreef:Voor 100 euro mag je mij wel een intervieuwtje afnemen hoor. Moet je wel even deze kant opkomen :lol:
Staat dat hutje op de hei in Verweggistan of Timboektoe ?

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de drijfkracht van de diverse posters zich vanzelf geleidelijk aan uit gaat kristalliseren, naarmate dit topic langer wordt... Gebeurt zo vaak... 8)

Peter Gijsbers
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:55

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Peter Gijsbers »

crazyme schreef:24 december geregistreerd en op 15 jan pas een vraag stellen.

Had je zo lang nodig om te onderzoeken waar je deze vraag kon stellen ? :mrgreen:


Ik heb ook een interview afgenomen van de internetredactie van Radar, deze moest ik eerst hebben voordat ik een oproep aan jullie kon plaatsen.

Peter

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door CSM »

Peter, ik wil best meedoen.
Maar de reistijd wordt een probleem, tenzij je bereid bent het vliegtuig te nemen.

Moet het per se op locatie plaatsvinden?
We leven tegenwoordig in 2012, er zijn zulke dingen als Skype.

Peter Gijsbers
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:55

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Peter Gijsbers »

CSM schreef:Peter, ik wil best meedoen.
Maar de reistijd wordt een probleem, tenzij je bereid bent het vliegtuig te nemen.

Moet het per se op locatie plaatsvinden?
We leven tegenwoordig in 2012, er zijn zulke dingen als Skype.


Bedankt. Ik ga inderdaad waarschijnlijk het interview via skype houden, aangezien ik hier bij velen weerstand bemerk tegen een afspraak op locatie. Laat maar weten iedereen, als een skype interview wel schikt, dan maken we een afspraak.

Vriendelijke groeten,

Peter

Peter Gijsbers
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:55

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Peter Gijsbers »

dhc schreef:
ciske schreef:
dhc schreef:
Ahh, je hebt weer wat....duurt lang hè zo'n weekend....

:lol: Misschien duurt jouw weekend lang, de mijne is zo om :mrgreen:

doe eens minder hatelijk tegen mensen met onderzoeken, zou je sieren :wink:
Als jij eens stopt met die zieligmakende heksenjacht op bijdragen van mij....

Mensen met onderzoeken ....Yak......vertel mij maar wat daar uitkomt en hoe het zit met de anonimiteit van dit forum!
En jij verwacht dus dat mensen op eigen kosten wel even naar Utrecht e.o. komen?
Leuk als je in het noorden of zuiden woont....


Beste dhc,

Ik heb duidelijk gezegd dat ik wil afreizen naar een locatie naar keuze van de persoon waarvan het interview wordt afgenomen. Ik reis dus naar die persoon toe en daarmee zijn er geen reiskosten voor de geïnterviewde. Ook buiten Utrecht, maar 't is een voorkeur omdat ik in Utrecht woon. En als je niet van oproepen omtrent onderzoek houdt, dan moet je ook niet kijken in deze forummap.

Peter

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door CSM »

Twee vragen nog:

1) In welke periode moet het interview plaatvinden (tussen nu en .......)

2) Je geeft aan te willen onderzoeken wat onze drijfveren zijn. Nu heb ik zelf wat ervaring met het opzetten en uitvoeren van dit soort interviews, en ik weet (dat wordt ook in de literatuur over onderzoeksmethoden ruimschoots beschreven) dat mensen vrij gemakkelijk en eerlijk over hun feitelijke gedrag vertellen, maar dat het bijna onmogelijk is om de werkelijke drijfveren te weten te komen. Ten eerste weten mensen vaak maar half waarom ze iets doen, en ten tweede zullen ze zelden 100% openhartig zijn over hun motivatie. Immers, het zit in ieder van ons om naar buiten toe ons beste beentje voor te zetten ("ik wil graag ander mensen helpen"). Onderken je dit probleem en heb je het geadresseerd in je onderzoeksopzet?

Peter Gijsbers
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:55

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door Peter Gijsbers »

CSM schreef:Twee vragen nog:

1) In welke periode moet het interview plaatvinden (tussen nu en .......)

2) Je geeft aan te willen onderzoeken wat onze drijfveren zijn. Nu heb ik zelf wat ervaring met het opzetten en uitvoeren van dit soort interviews, en ik weet (dat wordt ook in de literatuur over onderzoeksmethoden ruimschoots beschreven) dat mensen vrij gemakkelijk en eerlijk over hun feitelijke gedrag vertellen, maar dat het bijna onmogelijk is om de werkelijke drijfveren te weten te komen. Ten eerste weten mensen vaak maar half waarom ze iets doen, en ten tweede zullen ze zelden 100% openhartig zijn over hun motivatie. Immers, het zit in ieder van ons om naar buiten toe ons beste beentje voor te zetten ("ik wil graag ander mensen helpen"). Onderken je dit probleem en heb je het geadresseerd in je onderzoeksopzet?



Beste CSM,

1) Liefst aankomende week, tussen dinsdag 17 en zondag 22 januari.

2) Het heeft te maken met drijfveren en participatiegedrag, maar dit is niet het precieze onderzoeksobject. Ik onderzoek jullie drijfveren en participatiegedrag in combinatie met literatuur om een antwoord op mijn eigenlijke onderzoeksobject te krijgen. Maar als ik het precieze onderzoeksobject vertel, gaan mensen antwoorden geven die wenselijk zijn voor mijn onderzoek en dan zijn de interviews niet meer representatief. Op de precieze drijfveren an sich is inderdaad geen grip te krijgen.

Ik hoor het wel wanneer skypen uitkomt!

Vriendelijke groeten,

Peter Gijsbers

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:@ Dhc, mischien zijn er wel mensen die in regio Utrecht wonen die er
wel aan mee willen werken, prima toch.

toevallig weet ik uit welke stad Dhc komt :lol:

Top van CSM dat die mee wilt doen, ken Dhc een voorbeeld aan nemen :mrgreen:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Onderzoek deelnemers Radar website

Ongelezen bericht door CSM »

ciske schreef: Top van CSM dat die mee wilt doen,
Mee wilde doen. Maar in deze periode kan ik helaas geen tijd vrij maken (zit middenin een verhuizing)
ciske schreef:ken Dhc een voorbeeld aan nemen :mrgreen:
Onderzoeksdeelname of niet.... dat Dhc een voorbeeld aan me kan nemen, dat staat natuurlijk buiten kijf. :mrgreen:

Gesloten