LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquete reclames

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
dnoijons
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2013 14:50

Enquete reclames

Ongelezen bericht door dnoijons »

Beste lezer,

Zou u mij alstublieft kunnen helpen met het afronden van mijn scriptie voor mijn master Marketing door de volgende enquete in te vullen:

https://qtrial.qualtrics.com/SE/?SID=SV_cJjjepggNyipuCh

Heel erg bedankt voor uw medewerking!

D. Noijons

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door electomonteur »

als het nu in het nederlands was ok
maar helaas niet dus geen deelname van mijn zeide

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor mij geldt hetzelfde. Zolang in dit land de voertaal Nederlands is, wens ik in het Nederlands te communiceren. Hooguit dat ik Engels of Duits probeer te praten met een toerist, maar verder niks.

[Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic]

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door puma73 »

Ook voor mij geldt hetzelfde, stel je enquete in het Nederlands, dit is een Nederlands forum waar u de vraag stelt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door tenormin »

Mijn pc zal wel kapot zijn want de zogenoemde 'filmpjes', met daarna vragen, kreeg ik niets van te zien. Wat een gigantisch saaie enquête is dit weer.

[Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic]
Laatst gewijzigd door tenormin op 14 jul 2013 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door Barman »

Belachelijke enquete. De ene na de andere merknaam komt voorbij en dan mag je vragen beantwoorden als "If I would need this product, it is likely I would buy it". Als je het dan zo nodig in het Engels moet doen, doe het dan goed! Het zijn allemaal merken en geen producten!!!
Die hele enquete slaat helemaal nergens op!

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door weetnietveel »

dnoijons schreef: Zou u mij alstublieft kunnen helpen
Natuurlijk, kleine moeite! Leuke enquête.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom benader je me hiervoor via een privé bericht?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik vind de stelling "If I would need this product, it is likely I would buy it" nogal verwarrend. Het eerste merk dat ik te zien krijg is een bepaald sportmerk. Als ik dit merk nodig heb, dan koop ik het toch? Beetje rare vraag. Of wordt er misschien bedoeld 'als ik sportschoenen/een joggingbroek/tennisballen (weetikveel) nodig heb, zou ik ze van dit merk kopen'???

Ben bij mijn weten echt niet achterlijk, maar ik snap geen biet van deze vragen, en kan de enquete hierdoor niet invullen, sorry. En inderdaad, ook een klein beetje jammer dat het in het Engels is.

P.S.: nog even verder gekeken: 'Are you familiair with Disney?' -yes 'If I would need this product, it is likely I would buy it' ....????????????????????????? Sorry, maar wat is een 'disney'? Gaat het om de films? Merchandising? Boeken? Een tripje naar Disneyland? Wat? Stel dat ik 'Sneeuwwitje' op dvd zou willen, ja, dan zou ik voor Disney kiezen. Omdat het niet anders kan. Want 'Sneeuwwitje' is van Disney.

Misschien toch nog eens kijken naar de vraagstelling.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Fleurtjuh666 schreef:Ik vind de stelling "If I would need this product, it is likely I would buy it" nogal verwarrend. Het eerste merk dat ik te zien krijg is een bepaald sportmerk. Als ik dit merk nodig heb, dan koop ik het toch? Beetje rare vraag. Of wordt er misschien bedoeld 'als ik sportschoenen/een joggingbroek/tennisballen (weetikveel) nodig heb, zou ik ze van dit merk kopen'???
Ja. Je kunt toch het merk zelf niet kopen, dus moet het toch een product van dat merk zijn. Geen één merk dat wordt getoond heeft een monopolie positie, er zijn tig andere merken die vergelijkbare producten verkopen. Dus je kunt gewoon kiezen en hebt het merk nooit echt nodig.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door newmikey »

En dit was wat? Een "master degree"? Laat me toch niet lachen. En weer die marketing studies, die schijnen nogal veel van dit soort "talenten" aan te trekken.

Zoals gebruikelijk met onzin enquetes vul ik ook onzin antwoorden in. Aan wat de rest hierboven al heeft geroepen over een merk dat niet een produkt is etc. wil ik nog wel toevoegen dat alleen die mensen die de laatste pak 'm beet 30 jaar onder een steen geleefd hebben zouden kunnen antwoorden dat ze niet bekend zijn met de merken die langskomen.

Weet TS zeker dat het hier een Master studie is en niet een LOI doe-het-zelf cursus?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door weetnietveel »

newmikey schreef:Aan wat de rest hierboven al heeft geroepen over een merk dat niet een produkt is etc. wil ik nog wel toevoegen dat alleen die mensen die de laatste pak 'm beet 30 jaar onder een steen geleefd hebben zouden kunnen antwoorden dat ze niet bekend zijn met de merken die langskomen.
Ik snap het probleem niet wat betreft merk en product, dit lijkt mij toch duidelijk.
1. Are you familiair with newmikey?
2. Please answer the following questions about your attitude towards newmikey:
3. Please answer the following questions about your purchase intention of newmikey products:
If I would need this product, it is likely I would buy it enz. enz.
En wat betreft 30 jaar onder een een steen geleeft hebben; ik heb bij 2 merken (de brillenwinkels) nee ingevuld, want hoewel de naam me wel bekend is, ben ik niet bekend (heb geen ervaring) met de producten en ik denk toch wel dat het daar om gaat.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door Barman »

weetnietveel schreef: Ja. Je kunt toch het merk zelf niet kopen, dus moet het toch een product van dat merk zijn.
Wat een ongelooflijk geneuzel weer.

Als je bij het afronden van je scriptie voor je master markering nog niet eens het verschil weet tussen een product en een merk vraag ik mij af hoe je in vredesnaam zo ver gekomen bent. Dat jij dat dan weer steunt bevreemd mij niet.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

weetnietveel schreef:
Fleurtjuh666 schreef:Ik vind de stelling "If I would need this product, it is likely I would buy it" nogal verwarrend. Het eerste merk dat ik te zien krijg is een bepaald sportmerk. Als ik dit merk nodig heb, dan koop ik het toch? Beetje rare vraag. Of wordt er misschien bedoeld 'als ik sportschoenen/een joggingbroek/tennisballen (weetikveel) nodig heb, zou ik ze van dit merk kopen'???
Ja. Je kunt toch het merk zelf niet kopen, dus moet het toch een product van dat merk zijn. Geen één merk dat wordt getoond heeft een monopolie positie, er zijn tig andere merken die vergelijkbare producten verkopen. Dus je kunt gewoon kiezen en hebt het merk nooit echt nodig.
Kijk, en precies dáárom vind het rare vragen. Want zoals het er staat, lijkt alsof specifiek het merk bedoeld wordt. Dan had er moeten staan 'als je sportschoenen nodig hebt, koop je ze dan van dit merk ja/misschien/nee'. Maar dat staat er niet.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Er staat:
1. Are you familiair with (het merk) fleurtjuh?
2. Please answer the following questions about your attitude towards (het merk) fleurtjuh :
3. Please answer the following questions about your purchase intention of fleurtjuh products:
If I would need this product, it is likely I would buy it enz. enz.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Sorry fleurtjuh, ik denk dat ik nu pas begrijp waar je over valt. Het is het woordje "this" (product)?
Omdat je van ts geen voorbeeld van een product van het merk huppeldepup krijgt ontstaat bij jou de verwarring. ik hoop dat dat het is anders snap ik het echt niet meer.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, de enquêteur probeert in een taal te communiceren die hij/ zij zelf niet eens machtig is. In ieder geval onvoldoende machtig om duidelijk te maken wat hij/zij nu precies bedoeld.

Maar, als ik het zo bekijk, vraag ik me af of de enquêteur eigenlijk wel weet wat hij/zij precies wil onderzoeken.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

weetnietveel schreef:Sorry fleurtjuh, ik denk dat ik nu pas begrijp waar je over valt. Het is het woordje "this" (product)?
Omdat je van ts geen voorbeeld van een product van het merk huppeldepup krijgt ontstaat bij jou de verwarring. ik hoop dat dat het is anders snap ik het echt niet meer.
Sorry dat ik je zo in de war breng weetnietveel, maar ja, dat is wat ik bedoelde. Kijk, als je bijvoorbeeld kijkt naar Adidas of Specsavers: als je schoenen of brillen zoekt, heb je keus uit vele aanbieders. Ik viel vooral over de Disney-vraag, want voor zover ik weet is Disney zelf de enige die Disney-dingen mag verkopen....dat snapte ik ook al niet.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Fleurtjuh666 schreef:
weetnietveel schreef:Sorry fleurtjuh, ik denk dat ik nu pas begrijp waar je over valt. Het is het woordje "this" (product)?
Omdat je van ts geen voorbeeld van een product van het merk huppeldepup krijgt ontstaat bij jou de verwarring. ik hoop dat dat het is anders snap ik het echt niet meer.
Sorry dat ik je zo in de war breng weetnietveel, maar ja, dat is wat ik bedoelde. Kijk, als je bijvoorbeeld kijkt naar Adidas of Specsavers: als je schoenen of brillen zoekt, heb je keus uit vele aanbieders. Ik viel vooral over de Disney-vraag, want voor zover ik weet is Disney zelf de enige die Disney-dingen mag verkopen....dat snapte ik ook al niet.
Producten die Disney aanbiedt zijn bijv. animatiefilms, attractieparken en games. Er zijn ook andere producenten die deze producten aanbieden (zelfs Sneeuwwitje, Alladin of Belle en het Beest) Maar ik denk dat je Disney een heel groot compliment maakt als je ervan uit gaat dat je geen andere keus hebt.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Enquete reclames

Ongelezen bericht door Barman »

weetnietveel schreef: Producten die Disney aanbiedt zijn bijv. animatiefilms, attractieparken en games. Er zijn ook andere producenten die deze producten aanbieden (zelfs Sneeuwwitje, Alladin of Belle en het Beest) .
Welke producenten zijn dat dan?

Gesloten