LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cola

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
patrickb2
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2014 16:36

Cola

Ongelezen bericht door patrickb2 »

Beste,

Graag zou ik u willen vragen om een klein gunst.
Ik ben bijna afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en ben voor mijn afstudeeronderzoek op zoek naar respondenten. Ik doe een onderzoek naar het gebruik van Cola. Het maakt voor het onderzoek niet uit of u al dan niet zelf cola drinkt, of er bekend mee bent. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 4 minuten.

Link naar de survey

(https://qtrial2014.az1.qualtrics.com/SE ... x2DiTpryjX)

Alvast ontzettend bedankt voor het invullen!

Ps. Het invullen van e-mailadres is niet verplicht, tenzij u benieuwd bent naar de resultaten van het onderzoek.

Groet,

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Cola

Ongelezen bericht door dhc »

Onderzoek dat niet over cola gaat maar om twee gebruikte zoetstoffen. Daarbij verwijs je naar een artikel uit februari 2011.

Apekool, lariekoek en bangmakerij.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Cola

Ongelezen bericht door kuklos »

2 artikelen uit het NRC? Er is geen datum vermeld, dus hoe kunnen we het nazoeken dat dit geen nepartikelen zijn?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cola

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:Onderzoek dat niet over cola gaat maar om twee gebruikte zoetstoffen. Daarbij verwijs je naar een artikel uit februari 2011.

Apekool, lariekoek en bangmakerij.
Ik drink nooit Cola, al helemaal niet die van first choice, dus waarom zou ik mijn mening over cola moeten veranderen. Artikel is me trouwens te lang, heb hier helemaal geen zin in, en het is typisch weer iets van: vooral niet teveel werk maken van het geheel.

Wederom: als dit het nivo is van een afstudeerscriptie, sorry, stop dan maar met dat onderwijs, leg de diploma's ergens in een bos, zet een speurtocht uit met een stuk of 6 aanwijzingen, dan moeten die gasten hun hersens nog meer gebruiken om die dingen te pakken te krijgen dan nu. Scheelt de staatsruif ook weer vele miljarden per jaar die beter gebruikt kunnen worden.

mh73

Re: Cola

Ongelezen bericht door mh73 »

Eerst gaat het over cola (twee soorten worden genoemd), daarna moet je twee artikelen lezen die één soort in een kwaad daglicht zetten en vervolgens moet je opnieuw je mening over die cola geven en wordt er gevraagd hoe vaak je het nieuws volgt???

Ik ben toch zo benieuwd welke studie TS volgt...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Cola

Ongelezen bericht door prem »

patrickb2 schreef:Beste,

Graag zou ik u willen vragen om een klein gunst.
Ik ben bijna afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en ben voor mijn afstudeeronderzoek op zoek naar respondenten. Ik doe een onderzoek naar het gebruik van Cola. Het maakt voor het onderzoek niet uit of u al dan niet zelf cola drinkt, of er bekend mee bent. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 4 minuten.

Link naar de survey

(https://qtrial2014.az1.qualtrics.com/SE ... x2DiTpryjX)

Alvast ontzettend bedankt voor het invullen!

Ps. Het invullen van e-mailadres is niet verplicht, tenzij u benieuwd bent naar de resultaten van het onderzoek.

Groet,
Hoe kun je nou een mening geven over Cola als het jou niet uitmaakt of je het drinkt of niet?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Cola

Ongelezen bericht door acjzr1 »

prem schreef:
patrickb2 schreef:Beste,

Graag zou ik u willen vragen om een klein gunst.
Ik ben bijna afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en ben voor mijn afstudeeronderzoek op zoek naar respondenten. Ik doe een onderzoek naar het gebruik van Cola. Het maakt voor het onderzoek niet uit of u al dan niet zelf cola drinkt, of er bekend mee bent. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 4 minuten.

Link naar de survey

(https://qtrial2014.az1.qualtrics.com/SE ... x2DiTpryjX)

Alvast ontzettend bedankt voor het invullen!

Ps. Het invullen van e-mailadres is niet verplicht, tenzij u benieuwd bent naar de resultaten van het onderzoek.

Groet,
Hoe kun je nou een mening geven over Cola als het jou niet uitmaakt of je het drinkt of niet?
Heel gemakkelijk!

Als je de vragenlijst invult zul je heel snel merken dat het eigenlijk niet gaat over het wel of niet drinken van de cola, maar dat het gaat over de berichtgeving over een bepaald ingrediënt wat al dan niet kankerverwekkend zou (kunnen) zijn.
Voor deze berichtgeving wordt de mening gevraagd over een bepaald merk, en na de berichtgeving worden de zelfde vragen opnieuw gesteld om te zien of de mening van de respondenten veranderd is naar aanleiding van de berichtgeving.

Lijkt mij een prima onderzoek dus 8)
@patrickb2, succes met je onderzoek.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Cola

Ongelezen bericht door ruud_a »

het is dus een enquete over cola, die niet over cola gaat.

duidelijk.

zou er een verband zijn met dat boek over zoetstof, of zou het toeval zijn?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Cola

Ongelezen bericht door tenormin »

Drink nooit Coca Cola, überhaupt niets met bubbles anders dan Champagne :lol: . Maar als je de volksmond kan/moet geloven: met Cola kan meer gedaan worden dan alleen drinken: schroeven losweken, roest wegwerken: nou, er zal best wat in dat drankje zitten wat niet koosjer is.
http://www.ninefornews.nl/video-dit-geb ... ola-kookt/

Lekker?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Cola

Ongelezen bericht door Shine »

tenormin schreef:Drink nooit Coca Cola, überhaupt niets met bubbles anders dan Champagne :lol: . Maar als je de volksmond kan/moet geloven: met Cola kan meer gedaan worden dan alleen drinken: schroeven losweken, roest wegwerken: nou, er zal best wat in dat drankje zitten wat niet koosjer is.
http://www.ninefornews.nl/video-dit-geb ... ola-kookt/

Lekker?
Gaat wat mank. Zoek maar eens op wat je allemaal met Baking Soda kunt doen. En dit spul wordt ook in recepten en levensmiddelen industrie gebruikt.
Ik bedoel maar.

Lekker? ;-)

mh73

Re: Cola

Ongelezen bericht door mh73 »

acjzr1 schreef:Als je de vragenlijst invult zul je heel snel merken dat het eigenlijk niet gaat over het wel of niet drinken van de cola, maar dat het gaat over de berichtgeving over een bepaald ingrediënt wat al dan niet kankerverwekkend zou (kunnen) zijn.
Voor deze berichtgeving wordt de mening gevraagd over een bepaald merk, en na de berichtgeving worden de zelfde vragen opnieuw gesteld om te zien of de mening van de respondenten veranderd is naar aanleiding van de berichtgeving.

Lijkt mij een prima onderzoek dus 8)
@patrickb2, succes met je onderzoek.
Nou, ik heb altijd geleerd dat de titel de lading moet dekken...
ruud_a schreef:het is dus een enquete over cola, die niet over cola gaat.
En dus is dit alleen daarom al geen prima onderzoek.

mh73

Re: Cola

Ongelezen bericht door mh73 »

@Shine

Ik denk dat tenormin wilde zeggen dat we allemaal wel weten dat er in cola stoffen zitten die niet gezond zijn.

Net zoals in allerlei ander eten dat we dagelijks in onze mond stoppen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Cola

Ongelezen bericht door ruud_a »

Shine schreef:
tenormin schreef:Drink nooit Coca Cola, überhaupt niets met bubbles anders dan Champagne :lol: . Maar als je de volksmond kan/moet geloven: met Cola kan meer gedaan worden dan alleen drinken: schroeven losweken, roest wegwerken: nou, er zal best wat in dat drankje zitten wat niet koosjer is.
http://www.ninefornews.nl/video-dit-geb ... ola-kookt/

Lekker?
Gaat wat mank. Zoek maar eens op wat je allemaal met Baking Soda kunt doen. En dit spul wordt ook in recepten en levensmiddelen industrie gebruikt.
Ik bedoel maar.

Lekker? ;-)
explosieven maken dacht ik

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Cola

Ongelezen bericht door acjzr1 »

mh73 schreef:
acjzr1 schreef:Als je de vragenlijst invult zul je heel snel merken dat het eigenlijk niet gaat over het wel of niet drinken van de cola, maar dat het gaat over de berichtgeving over een bepaald ingrediënt wat al dan niet kankerverwekkend zou (kunnen) zijn.
Voor deze berichtgeving wordt de mening gevraagd over een bepaald merk, en na de berichtgeving worden de zelfde vragen opnieuw gesteld om te zien of de mening van de respondenten veranderd is naar aanleiding van de berichtgeving.

Lijkt mij een prima onderzoek dus 8)
@patrickb2, succes met je onderzoek.
Nou, ik heb altijd geleerd dat de titel de lading moet dekken...
ruud_a schreef:het is dus een enquete over cola, die niet over cola gaat.
En dus is dit alleen daarom al geen prima onderzoek.
Het gaat (nogmaals) over een ingrediënt van de cola en hoe iemands mening over die cola wordt beïnvloed door berichtgeving over dat ingrediënt.

Het gaat dus wel over cola en de titel dekt de lading prima.
Het is maar net hoe je het interpreteert.

mh73

Re: Cola

Ongelezen bericht door mh73 »

acjzr1 schreef:Het gaat (nogmaals) over een ingrediënt van de cola en hoe iemands mening over die cola wordt beïnvloed door berichtgeving over dat ingrediënt.

Het gaat dus wel over cola en de titel dekt de lading prima.
Het is maar net hoe je het interpreteert.
Daar is in dit korte draadje al twijfel over, bovendien als je aan de titel al je eigen interpretatie moet meegeven...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Cola

Ongelezen bericht door puma73 »

Het gaat (nogmaals) over een ingrediënt van de cola en hoe iemands mening over die cola wordt beïnvloed door berichtgeving over dat ingrediënt.

Het gaat dus wel over cola en de titel dekt de lading prima.
Het is maar net hoe je het interpreteert
Het onderzoek gaat over cola, hier wordt onder valse vlag van een onderzoek een bepaald merk cola zwart gemaakt, dus de vlag dekt de lading helemaal niet.

Dit heeft absoluut niks, maar dan ook niks met onderzoek te maken. Het is zaaien van onrust op basis van onjuiste gegevens. Mensen die dit onderzoeken noemen en pretenderen dat men aan de hand van deze gegevens afstuderen aan een universiteit mogen van mij zakken en geen diploma krijgen. Dit zijn de onderzoekvervalsers in spé

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Cola

Ongelezen bericht door acjzr1 »

puma73 schreef:
Het gaat (nogmaals) over een ingrediënt van de cola en hoe iemands mening over die cola wordt beïnvloed door berichtgeving over dat ingrediënt.

Het gaat dus wel over cola en de titel dekt de lading prima.
Het is maar net hoe je het interpreteert
Het onderzoek gaat over cola, hier wordt onder valse vlag van een onderzoek een bepaald merk cola zwart gemaakt, dus de vlag dekt de lading helemaal niet.

Dit heeft absoluut niks, maar dan ook niks met onderzoek te maken. Het is zaaien van onrust op basis van onjuiste gegevens. Mensen die dit onderzoeken noemen en pretenderen dat men aan de hand van deze gegevens afstuderen aan een universiteit mogen van mij zakken en geen diploma krijgen. Dit zijn de onderzoekvervalsers in spé
De vragenlijst is bedoeld om te kijken hoe en of de mening van de respondenten verandert door berichtgeving over een bepaald ingrediënt. Mijn mening veranderde niet, die van jou blijkbaar wel.
Ik zie niet hoe dit gezien kan worden als onrust zaaien.
Maar ik heb de berichtgeving tussen de vragenlijsten door dan ook met een korreltje zout genomen. Niet te veel zout uiteraard, mijn bloeddruk is al hoog genoeg :D

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Cola

Ongelezen bericht door puma73 »

De vragenlijst is bedoeld om te kijken hoe en of de mening van de respondenten verandert door berichtgeving over een bepaald ingrediënt. Mijn mening veranderde niet, die van jou blijkbaar wel.
Ik zie niet hoe dit gezien kan worden als onrust zaaien.
Nou, als iemand stelt dat een bepaald ingrediënt in een bepaald merk cola kankerverwekkend zou zijn en daar verder niks over wordt gemeld dat dit niet echt zo is, dan weet ik toch wel wat voor soort onderzoek dit is.

Als je namelijk op de stof googled dan wordt daar verteld dat deze stof pas ver en ver over de innamehoeveelheid per dag mogelijk kankerverwekkend zou kunnen zijn. Dat soort zaken noem ik stemmingsmakerij.

En wie zegt dat ik van mening ben veranderd?? Dat is een aanname van jou die incorrect is.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Cola

Ongelezen bericht door ruud_a »

acjzr1 schreef:
mh73 schreef:
acjzr1 schreef:Als je de vragenlijst invult zul je heel snel merken dat het eigenlijk niet gaat over het wel of niet drinken van de cola, maar dat het gaat over de berichtgeving over een bepaald ingrediënt wat al dan niet kankerverwekkend zou (kunnen) zijn.
Voor deze berichtgeving wordt de mening gevraagd over een bepaald merk, en na de berichtgeving worden de zelfde vragen opnieuw gesteld om te zien of de mening van de respondenten veranderd is naar aanleiding van de berichtgeving.

Lijkt mij een prima onderzoek dus 8)
@patrickb2, succes met je onderzoek.
Nou, ik heb altijd geleerd dat de titel de lading moet dekken...
ruud_a schreef:het is dus een enquete over cola, die niet over cola gaat.
En dus is dit alleen daarom al geen prima onderzoek.
Het gaat (nogmaals) over een ingrediënt van de cola en hoe iemands mening over die cola wordt beïnvloed door berichtgeving over dat ingrediënt.

Het gaat dus wel over cola en de titel dekt de lading prima.
Het is maar net hoe je het interpreteert.
het gaat dus niet over cola, maar over de invloed van berichtgeving op de mening van mensen.
want wat voor cola opgaat gaat ook voor fanta, melk of kroketten op.
ik zal niet zeggen dat het voor alles opgaat, want daar heb ik wel twijfels over.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Cola

Ongelezen bericht door jerwarm »

Het maakt voor het onderzoek niet uit of u al dan niet zelf cola drinkt, of er bekend mee bent.
mag ik zeggen dat ik dit erg raar vindt? een survey opstarten onder de naam van een onderwerp om daarna tijdens die survey ineens een totaal andere weg te bewandelen die geen/amper steek houdt met het hoofdonderwerp?

Hoe kan ik dit als respondent nu accuraat invullen als ik niet van cola houdt, ergo; het zelfs nog nooit gedronken zou hebben?

ik ben op 75% van de survey maar afgehaakt. :roll: :?
snap ik het nu niet, mis ik hier even iets of is dit gewoon vreemd..

Gesloten