LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
averp
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015 20:22

lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door averp »

beste allen,

Is er al ooit onderzoek gedaan naar hoe vaak mensen lastiggevallen worden naar aanleiding van een advertentie via marktplaats.

ik heb mijn trouwjurk aangeboden via marktplaats. in plaats een koper belde er een man op die meer interesse had in mij. Ik ben flink geschrokken van het telefoongesprek en heb opgehangen. Ik heb daarna ook meteen de advertentie van marktplaats afgehaald. Maar tot mijn schrik kun je met het "kopje" veder onder in van googemaps heel nauwkeurig zien waar ik woon. hier had ik nog nooit op gelet.

De telefoon provider zeg dat hij min 3x moet bellen willen ze actie kunnen ondernemen.
Wat als deze man telkens maar 1 keer belt. Dat kan hij dus heel marktplaats lastigvallen zonder dat er iets aan gedaan kan worden. En wat als ie dadelijk op de stoep staat?
de politie geeft aan dat ik een melding van moest maken ,maar dat het daar waarschijnlijk bij blijft.

ik voel me hier mee niet echt geholpen.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

averp schreef:beste allen,

Is er al ooit onderzoek gedaan naar hoe vaak mensen lastiggevallen worden naar aanleiding van een advertentie via marktplaats.

ik heb mijn trouwjurk aangeboden via marktplaats. in plaats een koper belde er een man op die meer interesse had in mij. Ik ben flink geschrokken van het telefoongesprek en heb opgehangen. Ik heb daarna ook meteen de advertentie van marktplaats afgehaald. Maar tot mijn schrik kun je met het "kopje" veder onder in van googemaps heel nauwkeurig zien waar ik woon. hier had ik nog nooit op gelet.

De telefoon provider zeg dat hij min 3x moet bellen willen ze actie kunnen ondernemen.
Wat als deze man telkens maar 1 keer belt. Dat kan hij dus heel marktplaats lastigvallen zonder dat er iets aan gedaan kan worden. En wat als ie dadelijk op de stoep staat?
de politie geeft aan dat ik een melding van moest maken ,maar dat het daar waarschijnlijk bij blijft.

ik voel me hier mee niet echt geholpen.
Je moet inderdaad je postcode mét twee letters invullen bij Marktplaats, en op basis daarvan wordt er een pinnetje op de kaart geplaatst. Tip is dus, om je postcode aan te passen qua letters, woon je bijvoorbeeld aan de straat met postcode 1234AB, dan maak je er bij je advertentie 1234BA van.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou eerst even aankijken of deze man zoals je vreest nogmaals, of veelvuldig, gaat bellen. Dat is nu zo te lezen gelukkig niet zo, dus het kan evenzogoed met een sisser aflopen. Als die gast dat inderdaad vaker gaat doen, dan kan je aangifte doen, en na 3x gebeld te zijn, dit ook bij je provider melden. Ook al doet de politie er in eerste instantie misschien niet zoveel mee, het zorgt er wel voor dat die man en zijn nummer in hun systemen komt te staan. Als hij vaker opduikt zullen ze wél stappen zetten, dus je aangifte heeft altijd (een beetje) zin.

Alternatief zou dan zijn een mannelijke kennis in een nachtdienst je telefoon meegeven, en hém die lambal even een paar keer laten wakker bellen midden in de nacht.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Gewoon bij het plaatsen van een advertentie onder aan het vinkje weghalen bij TOON OP KAART.

Dan kan iemand alleen maar zien welke plaats

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef:
Mr Ray schreef:Gewoon bij het plaatsen van een advertentie onder aan het vinkje weghalen bij TOON OP KAART.

Dan kan iemand alleen maar zien welke plaats
En er geen telefoonnummer bij zetten. Nergens voor nodig.
Als je iets wilt verkopen gaat het wel een stuk makkelijker met een telefoonnummer. Zou jij zelf wat kopen bij iemand die geen telefoonnummer vermeld?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja. Ik koop en verkoop heel wat via MP, en nooit middels telefoonnummer. Gewoon snel op je mails reageren. Nooit problemen mee! Telefoonnummer kan je altijd nog uitwisselen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

vogels schreef:Jazeker! Ik koop (en verkoop) zeer regelmatig op MP. Van mij krijgen ze pas een 06 nr. na mailwisseling. En als koper heb ik nog nooit telefonisch contact gezocht. Allemaal via de mail.
Moneyman schreef:Ja. Ik koop en verkoop heel wat via MP, en nooit middels telefoonnummer. Gewoon snel op je mails reageren. Nooit problemen mee! Telefoonnummer kan je altijd nog uitwisselen.
We zitten wel héél erg op één lijn ;-)

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
Zolang je maar niet voor mijn deur staat :mrgreen:
Zo zul je niks kwijt raken... :wink:

averp
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015 20:22

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door averp »

Bedankt voor de tips. Die ga ik zeker ge buiken!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:Ja. Ik koop en verkoop heel wat via MP, en nooit middels telefoonnummer. Gewoon snel op je mails reageren. Nooit problemen mee! Telefoonnummer kan je altijd nog uitwisselen.
Prepaidje van 5 euro is ook oplossing. Heb je echt last van iemand knip je de simkaart door.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Handig om te weten deze tips, want ik ben van plan mijn fiets op marktplaats te zetten. Mijn nummer zal ik er ook niet gelijk bij zetten. Die kunnen ze evt krijgen als ze interesse hebben in de fiets ;)

averp
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015 20:22

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door averp »

Ja this ook niet handig van mij met dat landkaartje van google maps.
Die laat ik voortaan achterwegen.
Maar mijn jurk zet ik niet meer te koop.
Wil niet dat er nog een keer zoon viespeuk naar mijn foto's gaat zitten kijken.
Snap zo ie zo niet wat er opwindend aan is maar goed je heb overal gekken voor.

maar ff op het onderwerp terug te komen.
Ben ik de enigste die dit heeft mee gemaakt of hebben hier meer mensen last van gehad ?

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: lastig gevallen na aanleiding advertentie marktplaats

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Ik verkoop regelmatig via MP en plaats altijd mijn tel nr er bij
Zet wel altijd het kaartje uit.

Telefoon is overigens idd een prepaid alleen voor marktplaats die 's nachts uit gaat.
Heb wel eens gehad dat iemand op abnormale tijden ging bellen.

Was ook een keer vergeten het kaartje uit te zetten en toen stond er opeens een ijzerboer voor de deur die via de foto bij mijn advertentie en het kaartje het adres achterhaald had en kwam kijken of er iets te halen viel.

Gesloten