LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek! Enquête over energiecontracten

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
e.s.turkenburg

Afstudeeronderzoek! Enquête over energiecontracten

Ongelezen bericht door e.s.turkenburg » 28 apr 2016 15:01

Beste forumbezoekers,

Ik ben momenteel druk bezig met het afronden van de Master Marketing Intelligence aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Voor mijn Masterscriptie ben ik op zoek naar respondenten die mijn enquête zouden willen invullen.

Deze uitdagende enquête gaat over jouw voorkeur voor verschillende soorten energie contracten.
Ondanks dat het misschien zo lijkt door de complexiteit van de vragen, hoef je geen expert te zijn op het gebied van energie verbruik/kosten om deze enquête goed in te vullen.

Er zijn geen goede of foute antwoorden. Het gaat er om dat je de enquête invult op basis van je eigen voorkeur!

De link naar mijn enquête:

https://energiecontractenNederlands.saw ... login.html

Bij voorbaat dank voor de geboden input!

Met vriendelijke groeten,

Emma Turkenburg

moederslink

Re: Afstudeeronderzoek! Enquête over energiecontracten

Ongelezen bericht door moederslink » 28 apr 2016 22:04

Ingevuld. Prima enquête hoor. Succes!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 28 apr 2016 22:44

Echt uitdagend vind ik het eigenlijk niet, maar ok dan.

Eerlijk gezegd begrijp ik de vraag niet of ik mijn geld in risicovolle beleggingen beleg. Dat heeft toch niks te maken met energiecontracten? En ja, ik wissel ieder jaar van leverancier, en sterker nog, ooit was ik het gezicht van één van de voorlopers van de Nuon, niet in reclame, maar ik deed alle contacten met de klant.

Verder vind ik dat ik veel te veel moet nadenken over de vragen, en daar heb ik laat op de avond helemaal geen zin in. Plus dat energiecontracten van 2, 4 en 6 jaar helemaal niet bestaan in dit land. Ik vermoed zo, omdat ik in de betreffende tabel een engels woordje tegenkom, dat je plagiaat pleegt vanuit een buitenlandse bron?

e.s.turkenburg

Ongelezen bericht door e.s.turkenburg » 29 apr 2016 09:06

witte angora schreef:Echt uitdagend vind ik het eigenlijk niet, maar ok dan.

Eerlijk gezegd begrijp ik de vraag niet of ik mijn geld in risicovolle beleggingen beleg. Dat heeft toch niks te maken met energiecontracten? En ja, ik wissel ieder jaar van leverancier, en sterker nog, ooit was ik het gezicht van één van de voorlopers van de Nuon, niet in reclame, maar ik deed alle contacten met de klant.

Verder vind ik dat ik veel te veel moet nadenken over de vragen, en daar heb ik laat op de avond helemaal geen zin in. Plus dat energiecontracten van 2, 4 en 6 jaar helemaal niet bestaan in dit land. Ik vermoed zo, omdat ik in de betreffende tabel een engels woordje tegenkom, dat je plagiaat pleegt vanuit een buitenlandse bron?
Punt 1: Hier volgt het deel uit mijn scriptie waarin wordt uitgelegd waarom er wordt gevraagd naar het nemen van financiële risico's, ik ben namelijk geïnteresseerd in de bereidheid van mensen om financiële risico's te nemen:

It is possible to measure risks averseness using self-reported information on risky behaviour (Dohmen et al., 2011). The study by Dohmen et al. (2011) researches different measures of risk behaviours. They have found that all the self-reported information that was given by the respondents was related to several behaviours, which was proof of their behavioural validity.

Punt 2: Het feit dat u er veel over na moet denken is wat het uitdagend maakt...

Punt 3: De statistische methode die ik gebruik vereist dat de bandbreedte van de verschillende attributen waaruit de contracten bestaan iets breder vallen dan in werkelijkheid het geval is. Alleen 6 jaar durende contracten bestaan niet in de werkelijkheid. 2 of 4 jaar durende contracten zijn zeker een mogelijkheid. zie bewijs: https://www.energievergelijken.nl/nl/en ... ergelijken (ik heb een random adres ingevuld)

Punt 4: Ik studeer in de Engelse taal. Om die reden heb ik mijn vragenlijst in eerste instantie in het Engels geschreven. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat om meer respondenten te vinden het noodzakelijk zou zijn de vragenlijst ook in het Nederlands beschikbaar te maken. Hij is dus vertaald ja. hier de link naar de Engelstalige versie: https://ThesisEnergyContracts.sawtooths ... login.html

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,

Emma

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 29 apr 2016 09:33

Hallo Emma, ingevuld. Succes met je afstudeerproject. Ik kon eigenlijk geen keuze maken uit de contracten omdat het feit of een leverancier groene energie aanbiedt voor mij belangrijker is dan een lage prijs. Maar misschien is dat wel een heel ander soort onderzoek.

e.s.turkenburg

Ongelezen bericht door e.s.turkenburg » 02 mei 2016 08:29

Beste Klaas Jan,

Groene energie is inderdaad voor veel mensen belangrijk in de overweging om een bepaald contract te kiezen!

Maar zo als je zelf al aangeeft is dat niet waar dit onderzoek over gaat ;-)

Juist om te voorkomen dat mensen zich gaan focussen op zaken waar ik in dit onderzoek niet in geïnteresseerd ben heb ik dit soort dingen niet meegenomen in de vragenlijst

Gesloten