LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Verpakkingen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2016 11:02

Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Ongelezen bericht door Verpakkingen »

Als vierdejaarsstudent bedrijfskunde doe ik een onderzoek naar de wensen en behoeften van consumenten op het gebied van (duurzame) verpakkingen.

Op het moment is nog niet goed bekend in hoeverre consumenten bewust met verpakkingen bezig zijn. Ook is niet duidelijk of de verpakkingsmarkt op de wensen van de consument aansluit. In welke mate zijn consumenten geïnteresseerd in (duurzame) verpakkingen? Laat middels het invullen van een enquête weten wat u hier van vindt.

Het invullen van de enquête duurt ongeveer 3 minuten. De enquête bestaat uit 15 meerkeuzevragen en kan geheel anoniem worden ingevuld.

De link naar de enquête is: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=292693

Alvast bedankt voor uw medewerking!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ingevuld!

Verpakkingen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2016 11:02

Re: Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Ongelezen bericht door Verpakkingen »

sjohie schreef:Ingevuld!
Bedankt daarvoor!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Ongelezen bericht door scontra »

@verpakkingen,

Als een duiveltje uit een doosje is ineens alles "duurzaam" en wat de term "duurzaam" in dit verband inhoudt is mij een raadsel, evenals de snelheid waarmee van alles en nog wat ineens als "duurzaam" wordt aangemerkt.
Wat is "duurzaam" in dit verband.
Hoe komt het dat alles wat eerst gewoon gevonden werd nu plotseling het predicaat "duurzaam" opgeplakt krijgt.
Tegenwoordig is groente ineens "duurzaam" geteeld en vis ineens "duurzaam" gevangen, terwijl er aan het telen en vangen niets is verandert.
Zo ook met verpakkingen, "duurzaam" verpakt, waar slaat dat op !!
Kunt u mij uitleggen wat ik mij bij de term "duurzaam" moet voorstellen, naar mij idee is het niets meer of minder dan een commercieel verkoop argument om consumenten zand in de ogen te strooien.
Laat hier vooral een "duurzame" maar vooral inhoudelijke discussie over ontstaan, zonder elkaar daarbij tot de enkels toe af te branden. ;-))

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Ongelezen bericht door absent »

En waarom is karton, superrecyclebaar, niet duurzaam?

Mucha

Re: Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onderzoek naar (duurzame) verpakkingen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, de consument moet zich bewust worden van iets dat op plastic na al duurzaam is terwijl het (in dit geval letterlijk) niet om de verpakking moet gaan maar om de inhoud.

Ik ga maar eens een duurzaam geteelde appel eten. Lijkt me zinvoller.

Gesloten