LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scriptie enquête liftveiligheid en ongekeurde liften (WIN!)

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Scriptie enquête liftveiligheid en ongekeurde liften (WIN!)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Opmerkelijk, want dat vertekent namelijk de resultaten binnen een onderzoek wanneer je gebruik maakt van respondenten. Dat brengt op zijn minst validiteitsproblemen met zich mee.

Wat werd door jouw begeleiders dan gesuggereerd om validiteit te beargumenteren en waarborgen?

CPee
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2017 09:38

Re: Scriptie enquête liftveiligheid en ongekeurde liften (WIN!)

Ongelezen bericht door CPee »

Julie4444 schreef:Opmerkelijk, want dat vertekent namelijk de resultaten binnen een onderzoek wanneer je gebruik maakt van respondenten. Dat brengt op zijn minst validiteitsproblemen met zich mee.

Wat werd door jouw begeleiders dan gesuggereerd om validiteit te beargumenteren en waarborgen?
Er is niks over gezegd, ik heb mijn vragenlijst ook laten nakijken bij ervaren onderzoekers binnen mijn school.
Ik denk dat het niet zo een groot punt is. Zo lang er maar een goede onderbouwing voor is mocht het wel een punt van kritiek zijn.
Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over!
Denk dat de spreiding binnen leeftijdsgroepen, geslacht en opleidingsniveau meer van belang is.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Scriptie enquête liftveiligheid en ongekeurde liften (WIN!)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

CPee schreef:
Julie4444 schreef:Opmerkelijk, want dat vertekent namelijk de resultaten binnen een onderzoek wanneer je gebruik maakt van respondenten. Dat brengt op zijn minst validiteitsproblemen met zich mee.

Wat werd door jouw begeleiders dan gesuggereerd om validiteit te beargumenteren en waarborgen?
Er is niks over gezegd, ik heb mijn vragenlijst ook laten nakijken bij ervaren onderzoekers binnen mijn school.
Ik denk dat het niet zo een groot punt is. Zo lang er maar een goede onderbouwing voor is mocht het wel een punt van kritiek zijn.
Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over!
Denk dat de spreiding binnen leeftijdsgroepen, geslacht en opleidingsniveau meer van belang is.
Vreemd dat die ervaren onderzoekers daar niet over nadenken. Immers behoort alles waarbij respondenten worden gebruikt in passend jargon te worden gepresenteerd. Het feit dat dit nu niet zo is geeft dat respondenten niet volgens dezelfde kaders zullen antwoorden als dat jij betekenis geeft aan deze antwoorden.

Ik weet niet wat voor onderzoek je doet en op welk niveau, maar dit zou toch zeker problematisch zijn bij "echt" onderzoek.

Mucha

Re: Scriptie enquête liftveiligheid en ongekeurde liften (WIN!)

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

CPee
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2017 09:38

Re: Scriptie enquête liftveiligheid en ongekeurde liften (WIN!)

Ongelezen bericht door CPee »

Mucha schreef:Even voor de leek.
Wat heeft iemand zijn gezondheid te maken met het wel of niet keuren van een lift ? :?
Niet heel veel, het gaat erom om te kijken of 'veiligheid' hoog in het vaandel staat.
Dus of men veiligheid in zijn top 3 persoonlijke waarden zet, ik heb hierin een rijtje gemaakt met verschillende persoonlijke waarden en gezondheid staat hier ook tussen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Scriptie enquête liftveiligheid en ongekeurde liften (WIN!)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zo zie je maar , uit bovenstaande blijkt dat visie s ook ver uit elkaar kunnen liggen .

Gesloten