LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Furmore
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2017 17:12

Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door Furmore »

Goedemiddag!

Het woord duurzaamheid wordt vaak gebruikt, maar wat vinden consumenten nou van duurzaamheid en dan in het specifiek met betrekking tot wonen. Voor mijn opleiding doe ik dan ook onderzoek naar duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen.
Mijn vraag is of jullie mijn enquête in willen vullen.

Het invullen van de enquête zal ongeveer 10 minuten duren. Dit is de link:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... #responses

Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag!
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Furmore

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door sjohie »

Ingevuld

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door witte angora »

Halverwege genokt.

Steeds maar weer hetzelfde miniscule plaatje van twee verschillende woningen waar ik maar wat moet invullen zonder dat ik ook maar iets van die woning weet... Geen idee of beide woningen duurzaam zijn, of een van de twee, of geen van beiden, de enige keuze is eens of oneens.

Sorry, ik kan er niks mee.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ingevuld. Interessant thema. Prima en heldere enquête!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vreemde enquete.
- Kies de meest aantrekkelijke variant. Kiezen mensen echt hun woning alleen van een plaatje?
- Maak snel een keuze. Nee mensen kiezen een woning en denken daar soms weken over na
- Plaatjes zijn niet te vergroten
- Er is niks over de woning van binnen bekend. Niks over prijzen.
- Etc. Dit is prutswerk

Welke opleiding volgen jullie? Werd deze enquete echt goed gekeurd door de begeleiding?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het ook raar dat er weinig maar de betaalbaarheid wordt gevraagd. Ik denk dat veel mensen graag een vrijstaand huis in het hart van de stad willen, maar als je kunt naar betaalbaarheid en beschikbaarheid, dan is dat weinig realistisch.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door sjohie »

Onderwerp vind ik interessant, en boeit me ook zakelijk, daarom heb ik de enquête afgemaakt, maar het waren veel dezelfde plaatjes inderdaad.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door hänschen klein »

sjohie schreef:Onderwerp vind ik interessant, en boeit me ook zakelijk, daarom heb ik de enquête afgemaakt, maar het waren veel dezelfde plaatjes inderdaad.
De plaatjes waren gelijk, maar de gestelde vragen erbij niet ... de opmaak was misschien verwarrend.

Verder: Inderdaad een verfrissend thema.

Ik heb ooit mijn laatste huis zelf eerst opgetekend incl. kavergrootte en heb daarna bij makelaars mijn ideaal-ontwerp afgegeven om het best passende huis erbij te kunnen laten zoeken.

Duurzaam was er toen nog niet, zelfvoorzienend was ook geen thema, alhoewel ik rekening had gehouden met woonruimtes op de zonkant en i.p.v. modulair had ik drie gebruiksrealisaties gemaakt met het voorzien van latere ombouwmogelijkheden:

- Met twee kinderen nog thuis (drie slaapkamers)
- Kinderen de deur uit (masterbedroom, logeerkamer en extra hobbyruimte gecreëerd)
- Tenminste één ouder inmobiel in een rolstoel (verzorging gelijksvloers)

Ik ben momenteel in levensfase twee en kan fysische zelfverzorgend nog lang in dit object blijven wonen. Architecten krijgen ook steeds meer oog voor de wensen op de langere termijn en ontwerpen zogenoemde 'generatie-woningen".

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Furmore

Geen woonwagen maar ...

Overigens kunnen alle genoemde componenten waar gemaakt worden met zelfs nog een extra toevoeging: de optimale mobiliteit

Ik denk daarbij aan de nieuwste autarke woonarken, die helemaal zelfverzorgend, momenteel in Duitsland gepromoot worden door steeds meer geschikte woonplekken aan te leggen en inmiddels ook het aantal vergunningen stevig opgekrikt wordt, vooral in Berlijn.

Furmore
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2017 17:12

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door Furmore »

olaf79 schreef:Vreemde enquete.
- Kies de meest aantrekkelijke variant. Kiezen mensen echt hun woning alleen van een plaatje?
- Maak snel een keuze. Nee mensen kiezen een woning en denken daar soms weken over na
- Plaatjes zijn niet te vergroten
- Er is niks over de woning van binnen bekend. Niks over prijzen.
- Etc. Dit is prutswerk

Welke opleiding volgen jullie? Werd deze enquete echt goed gekeurd door de begeleiding?
Wij volgen de opleiding Commerciële Economie en de enquête is inderdaad goed gekeurd. Het gaat om een associatie-onderzoek vandaar dat er snelle keuze gemaakt moeten worden. Ik vind het jammer om te horen dat hij niet voldoet aan de verwachting, wij nemen de feedback dan ook mee! Bedankt voor de terugkoppeling!

Furmore
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2017 17:12

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door Furmore »

Bedankt voor alle reacties en feedback, daar gaan we zeker wat meedoen in het vervolg. Overigens was het onderwerp en manier van enquêteren geheel nieuw voor ons. Wij zijn dan ook heel blij met de feedback die we krijgen, ons excuus voor eventuele onduidelijkheid of ongemak!

Nogmaals bedankt voor de respons en de feedback!

stofzuigertje

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn dochter heeft zeer zuinige woning waar de panelen op dak meer stroom maken als zij gebruikte.
Ook nog warmte pomp en toilet met grond water spoelen.....

Duurzaam kan verder gaan dan U denkt.
Het probleem is dat geen idee of niets invullen en verder gaan niet kan.

Dan moet ik en mijn dochter foute antwoorden geven en word het onderzoek waardeloos.
Als iemand vraagt of ik man of vrouw ben, wat moet een trans gender dan antwoorden?

Ja, man/vrouw maar als beide gezamenlijk doen is hetzelfde probleem
Zo zit Uw vraagstelling ook in elkaar helaas en geen mening/weet niet ontbreekt helaas.

dit is ook met open antwoord zelf invullen vaak op te lossen en dat standaard bij elke vermelden zie je als onderzoeker gelijk de problemen van mensen die het wel willen maar niet kunnen invullen!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@stofzuigertje geeft nog even na-les in online interviews bouwen ...

Vandaag had ik weer een onderzoek van de Consumentenbond met vragen naar ervaringen met verhuisbedrijven. Steeds komt weer de vraag in onderzoeken of men het bedrijf aan kennissen en vrienden zou aanbevelen ... maar dat doe ik uit principe niet, want iedere ervaring is a. subjectief en b. wanneer een aanbeveling eens anders gaat uitpakken, ben ik een kennis of vriend kwijt.

M.a.w. onderzoekers willen hun bevragingen automatiseren en snoeren de geënquetteerde daarmee de mond, precies zoals @stofzuigertje dit aangeeft en daarmee is iedere bevraging wat mij betreft altijd meteen afgebroken en stuur ik een e-mail met benoemde strekking als respons.

stofzuigertje

Re: Duurzaam, zelfvoorzienend en modulair wonen (enquête)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ooit kampeerde ik in klein tentje...... was tevreden met kleine flat en nu.......

Ja, ook ik veranderde en van makkelijk klein tot moeilijk onderhoud en nu .....
Ik ben de meest onbetrouwbare factor in wonen en wil steeds iets anders.

Dus als je dit elke 5 jaren zou vragen krijg je van mij telkens een andere reactie/ antwoord......

Gesloten