Pagina 1 van 1

Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 12 apr 2018 19:35
door ManjaenChris
Sinds 2015 tot op heden krijg ik regelmatig niet de post op mijn woonadres. Dit kunnen rekeningen, aanmaningen, brieven, etc., van verschillende afzenders zoals de Belastingdienst, CJIB en werkgever zijn met bijvoorbeeld vragen die ik moet beantwoorden of werkcontracten die ik moet ondertekenen en terugsturen.
Door daaropvolgende berichten kom ik er dan achter dat ik post had moeten hebben waarop ik had moeten reageren. Wanneer ik de bewuste instanties bel wordt gezegd dat brieven wel zijn verstuurd. Ik heb deze echter nooit ontvangen met alle gevolgen van dien.
Wij zijn eind 2017 verhuisd en dit jaar heb ik wederom belangrijke post niet op het nieuwe postadres ontvangen. Na opnieuw naar de instanties bellen werd de post opnieuw verstuurd en gelukkig kwamen die wel aan.
Om een voorbeeld te geven. Gisteren, 11 april 2018, ontving ik een naheffing van de motorrijtuigenbelasting met dagtekening 22 maart 2018. Ik werd verzocht deze naheffing binnen 14 dagen na dagtekening te voldoen. Dit was echter niet mogelijk omdat ik de brief pas op 11 april heb ontvangen.
Nog enkele voorbeelden. Op 31 oktober 2016 heeft het CJIB, bij Verhaal, een bedrag van mijn bankrekening afgeboekt omdat ik mijn boetes niet had betaald. Deze boetes een daaropvolgende aanmaningen heb ik nooit per post ontvangen. Wanneer ik niet weet dat ik een bekeuring heb gehad kan ik ook niet betalen. Moet ik elke week op hun website controleren of ik een bekeuring heb gehad? Tijdens telefonisch contact met het CJIB werd mij gezegd dat de brieven wel waren verstuurd en dat ik maar contact met PostNL moest opnemen. Na veel moeite en aandringen kon ik nog wel een Verzet tegen Verhaal opsturen.
In 2017 had ik brieven van Belastingkantoor Eindhoven moeten hebben ontvangen met het verzoek aanvullende gegevens te verstekken. Teneinde kreeg ik via een deurwaarder een brief bezorgd dat mijn verzet tegen beslaglegging was afgewezen omdat ik hun vragen niet had beantwoord. Dit had ik niet gedaan omdat ik de brieven met hun vragen nooit heb ontvangen. Met behulp van de Nationale Ombudsman heb ik uitstel gekregen met de mogelijkheid hun vragen alsnog te beantwoorden.
Als ik PostNL of Sand hierover bel krijg ik te horen dat zij dat niet kunnen nagaan maar dat ze dat alleen kunnen als met track & Trace of aangetekend is verstuurd.
Hoe is het mogelijk dat ik regelmatig de post niet op mijn woonadres ontvang? Waar blijft deze post? Ligt het aan het sorteersysteem? Deze brieven moeten toch ergens gebleven zijn. Zijn er meer personen die dit probleem hebben ervaren met alle gevolgen van dien?
Blijft dit m’n hele leven zo doorgaan? Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het is terecht dat ik betalingen of bekeuringen moet voldoen maar omdat ik de post niet ontvang en dat daarom dus niet weet kan ik dat ook niet doen.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 13 apr 2018 15:02
door piet987654
Erg lastig dat post regelmatig niet of niet goed wordt bezorgd. De reden hiervoor is vaak dat het een huisnummer met een toevoeging betreft.
dus 34b of een andere toevoeging. Google maar eens op: "Huisnummer met toevoeging" en kijk maar eens goed wat voor antwoorden
U allemaal ziet. Of heeft U een "normale" straatnaam met een "normaal" huisnummer. Wat ook een mogelijkheid is, is dat U ergens uw
postcode verkeerd of slecht leesbaar heeft ingevuld, Ik weet dat heel veel bedrijven een systeem hanteren waarbij ze alleen maar de postcode en het huisnummer in moeten geven, dus geen straatnaam meer, de computer zoekt dan zelf uit welke straatnaam daar bij hoort, Dus er wordt niet meer
gekeken naar de straatnaam zoals de klant deze heeft geschreven.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 13 apr 2018 15:10
door Theotrucker
Is de verhuizing wel correct aangemeld bij de gemeente?

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 07:51
door Sandra Voorstenbosch
Wauw dat probleem hen ik jaren gehad met PostNL. Eerst in Amsterdam. Toen werden zelfs mijn Donald Ducks (abonnement ) door PostNL automatisch retour gestuurd. Ik had een normaal adres. PostNL (en het wetboek ) zegt dat de verzender verantwoordelijk is voor het kiezen van een deugdelijke postbesteller.
Nou.. Donald Duck stuurde geen magazines meer dus na tien jaar trouw lid te zijn geweest zegde ik mijn abonnement op.

Later ook zoiets vreemds meegemaakt in Enschede: een aangetekende brief van de gemeente werd een maand te laat, verkreukeld, in mijn brievenbus gedaan. Zonder briefje erbij, zonder tekenen. Super vaag.
Ook een pakketet een nieuw Kpn modem kwam bij kpn retour en ik begreep er niks van.. geen briefje in de bus. .niets.
En kpn is vervolgens zo stug dat ze je zonder voip modem gelijk van je vaste nummer afsluiten..kafka en maanden tevergeefs bellen. Na een jaar kreeg ik een bloemetje van Kpn.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 08:33
door witte angora
ManjaenChris schreef: Wij zijn eind 2017 verhuisd
Heb je je nieuwe adres wel doorgegeven aan al die instanties? Of denk je dat dit automatisch gaat? Post.nl stuurt dingen wel door (als je daartoe een formulier invult en betaalt), maar de overige postbezorgers doen dit toch echt niet. Zolang de betreffende instanties niet weten dat je verhuisd bent, gaat alles gewoon naar je oude adres.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 09:36
door renewouters
Hebben mensen in de buurt vergelijkbare problemen? Als dat zo is, dan is er wellicht een postbezorger die de kantjes er van af loopt.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 10:27
door Franskia
Tegenwoordig wordt er enkel naar de kosten van postbezorging gekeken met dit gevolg. Enkele postbezorgers maken er een potje van en de klant is de dupe. De "postbode" voelde zich verantwoordelijk voor zijn post en zorgde dat die op de goede plaats terecht kwam. De bezorgers zijn vaak blij dat ze de post kwijt zijn en kijken niet zo nauw. Ik kreeg recent post voor 3 adressen in mijn straat. Meldt je dit bij PostNl krijg je een nietszeggend we zullen het bekijken te horen. Er zijn telkens andere bezorgers en als die niet voldoen worden ze weggestuurd en komt er weer een nieuwe. Waar de verdwenen post blijft wordt nauwelijks onderzocht. Het enige wat je kunt doen is telkens een officiële klacht indienen en een kopie naar degene van wie je de brief niet ontvangen hebt. Kan deze ook klagen, wat ze meestal niet doen.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 11:40
door ManjaenChris
renewouters schreef:Hebben mensen in de buurt vergelijkbare problemen? Als dat zo is, dan is er wellicht een postbezorger die de kantjes er van af loopt.
Nee ,regelmatig gevraagd aan buren.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 11:49
door ManjaenChris
Theotrucker schreef:Is de verhuizing wel correct aangemeld bij de gemeente?
Alles is doorgegeven naar de gemeente en de belasting en naar mijn nieuwe werkgever. Een werk contract kreeg ik de eerste keer ook niet niet binnen ? Nadat ze deze nog een keer opstuurden kreeg ik deze wel binnen waar is het eerste exemplaar gebleven ???

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 12:13
door Ecolypta
Sinds de postbode is vervangen door mensen die met behoud van (bijstands)uitkering de post bezorgen, is de post een doffe ellende geworden! Een vriendin, die bij de belasting werkt, vertelde mij vorig jaar al dat de belastingdienst om die reden vaak brieven al twee keer verstuurt. Zelf bezorg ik regelmatig post die verkeerd bij mij is bezorgd en krijg ik regelmatig al dan niet opengescheurde brieven die verkeerd bij de buren of zelfs in een andere straat zijn bezorgd. Verjaardagskaarten, kaarten met de feestdagen, ze komen vaak niet aan. En dan kun je inderdaad bij Post.nl een onderzoek laten instellen, maar mijn ervaring is dat dat nooit wat oplevert. Of ze ontslaan de bezorger, terwijl die er ook niet altijd iets aan kan doen.

Nederland is wat postbezorging betreft een derdewereldland geworden. Het idiote is dat de bazen heel veel verdienen en dat de aandeelhouders goed krijgen uitgekeerd, terwijl de bezorgers, die het eigenlijke werk doen, heel weinig verdienen, ze moeten zelf voor dingen als een goede fiets zorgen (en een smartphone met daarop verplicht een app die bijhoudt waar ze zijn en hoe snel ze bezorgen).

De post is onze nationale schande!

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 13:23
door renewouters
ManjaenChris schreef:
renewouters schreef:Hebben mensen in de buurt vergelijkbare problemen? Als dat zo is, dan is er wellicht een postbezorger die de kantjes er van af loopt.
Nee ,regelmatig gevraagd aan buren.
OK. Als de buren er geen last van hebben lijkt de bezorger niet de oorzaak te zijn.

PS: dank voor je snelle feedback, genoeg mensen op dit forum reageren geeneens als ze aanvullende vragen krijgen die kunnen helpen bij de oplossing.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 15:15
door zalmmetwijn
Er bestaat een app van post.nl waar je mee kan zien of je die dag post krijgt. Vaak is er ook een afbeelding van de envelop zichtbaar. Op deze manier weet je enigszins wanneer je iets van iemand had moeten ontvangen en of de bezorger zijn werk doet.

https://www.postnl.nl/campagnes/mijn-po ... valentijn/

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 15:23
door henk51
zalmmmetwijn was met net voor met de app. werkt bij mij prima

groeten Henk.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 17:43
door ManjaenChris
Zalmmetwijn en henk51. Dankjewel voor de tip. Ik ga de app direct downloaden en deze week eens testen. Ik houdt jullie op de hoogte.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 15 apr 2018 20:14
door witte angora
ManjaenChris, je hebt een aantal vragen beantwoord, maar deze niet. Ik ben benieuwd naar het antwoord.
witte angora schreef:
ManjaenChris schreef: Wij zijn eind 2017 verhuisd
Heb je je nieuwe adres wel doorgegeven aan al die instanties? Of denk je dat dit automatisch gaat? Post.nl stuurt dingen wel door (als je daartoe een formulier invult en betaalt), maar de overige postbezorgers doen dit toch echt niet. Zolang de betreffende instanties niet weten dat je verhuisd bent, gaat alles gewoon naar je oude adres.

Re: Gebrekkige postbezorging

Geplaatst: 16 apr 2018 15:23
door lpc
Dat is niets nieuws! PostNL biedt een waardeloze service. Elk jaar duurder maar de bezorging is triest. Ook wij krijgen al jaren veel post stukken niet bezorgd. Per toeval kwam ik erachter dat ik brieven van de bank over de hypotheek niet ontving. De bank zei dat mijn post onbestelbaar retour was gekomen en toen hebben ze het postadres veranderd in het adres van de bank. Dan krijg je zeker nooit meer wat. Ik woon in een normale straat en heb een gewoon huisnummer. Woon daar ook al 14 jaar maar de bezorging wordt elk jaar slechter.