LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
djrickydadragon
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 nov 2018 09:37
Contacteer:

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door djrickydadragon »

Onlangs had ik ook een VVV cadeau kaart willen gebruiken voor toegang tot diergaarde Blijdorp. Deze werd niet ge-accepteerd en er werd bij gezegd alleen VVV bonnen. Erg lullig als je denkt voordeel te kunnen behalen en op het moment supreme het niet kan gebruiken. Als je daar staat met 2 kleine kindertjes kun je ook geen rechtsomkeer maken ntrlk !! De kaart heb ik later opgemaakt bij Praxis. Het duurde wel eventjes voordat de verkoper doorhad hoe hij het bedrag eraf precies kon krijgen. Ze gebruikten daar iig wel zo'n staande scanner waar je ook je bankpasje doorheen haald.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: VVV Cadeaukaart niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door berndv »

djrickydadragon schreef:
08 nov 2018 08:59
Onlangs had ik ook een VVV cadeau kaart willen gebruiken voor toegang tot diergaarde Blijdorp. Deze werd niet ge-accepteerd en er werd bij gezegd alleen VVV bonnen. Erg lullig als je denkt voordeel te kunnen behalen en op het moment supreme het niet kan gebruiken.
Ik denk dat dat ook de reden is dat op de site waar je kan lezen welke winkels wel of niet meedoen deze dierentuin ook niet vermeld staat :wink:

Verder is deze kaart natuurlijk ook gewoon een stap vooruit en meer gericht op de hedendaagse consument, welke toch een deel van de aankopen online doet. De oude bon was online niet te besteden, de kaart wel. De bon was op zich een mooi systeem voor de winkelier, ongeacht hoe het besteed werd, het was een win/win situatie. Of mensen besteedden minder, maar er werd geen geld teruggegeven, dus het restbedrag verdween in de zak van de winkelier, wellicht ter compensatie van het percentage dat ze er tussen uit halen. Maar mensen die geen deel van het bedrag ongebruikt wilden laten, kozen er vaak voor om bij te betalen, oftewel meer uit te geven dan de waarde van de bon. Wat ook weer winst voor de winkelier oplevert, want over dat restbedrag hoefde ook geen percentage ingeleverd te worden. Met de huidige kaart wordt afgerekend met de kaart, restant blijft op de kaart, en de noodzaak om meer uit te geven om alles maar in 1 keer te gebruiken is er niet.

Gesloten