LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Andeiih
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 13:29

PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Andeiih »

Ik heb bij webshop Megekko een pakketje besteld met computeronderdelen ter waarde van zo'n 550€. Ik heb deze betaald met Paypal en het pakketje is toegekomen in goede staat. Nu is het probleem dat er blijkbaar door een technische fout een tweede pakket met dezelfde spullen zou verstuurd zijn naar mij, maar dit heb ik nooit gevraagd of besteld, en deze is ook niet aangekomen en is overigens ook niet voor betaald.

Megekko liet mij dit weten en ik heb hun gezegd dat ik niets anders dan dat ene pakket besteld had en er ook niets anders hier is toegekomen. Toch blijft Megekko me vragen om het bedrag te betalen. Ik zei dat ik niets betaal voor iets wat ik niet heb ontvangen, maar na contact van megekko en postNL stuurden ze me een formulier waarop er een handtekening staat die ik niet ken waarbij er staat dat het pakket wel bij ons is afgeleverd.

Nu vraagt Megekko of ik een ontvangersverklaring formulier geadresseerde wil invullen waar ik kan invullen dat ik geen pakket ontvangen heb, maar dat status wel geleverd is en er een handtekening bij staat die ik niet ken. Maar voor ik dit doe wil ik even van anderen weten wat ik het best doe voor ik in de problemen kom hierdoor. 550€ is voor mij veel geld en ik wil niet betalen voor iets wat ik niet besteld heb en niet is toegekomen. Graag had ik van jullie wat advies.

Alvast bedankt voor de hulp en het advies.
Andy

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zou geen formulier invullen maar ze een mail of brief sturen waarin je stelt dat je geen verschuldigde betaling hebt aangezien het pakket door jou niet is betaald en door hun overigens niks is afgeleverd. Zij zoeken het verder maar met post.nl uit.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet besteld, niet betaald en niet ontvangen. Ze zoeken het verder maar uit.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Jefdus »

Maar waarom niet gewoon meewerken? Lijkt me een kleine moeite. Blijkbaar is Megekko met postnl bezig om uit te zoeken waar het fout is gegaan. En blijkbaar is het voor postnl hierin belangrijk dat de geadresseerde nooit iets heeft ontvangen en de handtekening die wel is gezet niet herkent. Ik zou niet weten hoe dit voor TS negatieve gevolgen zou kunnen hebben en waarschijnlijk help je Megekko er mee.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Jefdus schreef:Maar waarom niet gewoon meewerken? Lijkt me een kleine moeite. Blijkbaar is Megekko met postnl bezig om uit te zoeken waar het fout is gegaan. En blijkbaar is het voor postnl hierin belangrijk dat de geadresseerde nooit iets heeft ontvangen en de handtekening die wel is gezet niet herkent. Ik zou niet weten hoe dit voor TS negatieve gevolgen zou kunnen hebben en waarschijnlijk help je Megekko er mee.
Ik snap wel dat TS eerst wat meer informatie wil over een formulier waar met een beetje negatieve gevolgen €550,00 tegenover staat. Zou best kunnen zijn dta Megekko dit nodig heeft voor de PostNL verzekering, maar na het eerder ''eisen'' van de betaling snap ik dat TS wel twee keer nadenkt voor hij klakkeloos doet wat Megekko en PostNL vragen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Jefdus »

Mark1992 schreef:
Jefdus schreef:Maar waarom niet gewoon meewerken? Lijkt me een kleine moeite. Blijkbaar is Megekko met postnl bezig om uit te zoeken waar het fout is gegaan. En blijkbaar is het voor postnl hierin belangrijk dat de geadresseerde nooit iets heeft ontvangen en de handtekening die wel is gezet niet herkent. Ik zou niet weten hoe dit voor TS negatieve gevolgen zou kunnen hebben en waarschijnlijk help je Megekko er mee.
Ik snap wel dat TS eerst wat meer informatie wil over een formulier waar met een beetje negatieve gevolgen €550,00 tegenover staat. Zou best kunnen zijn dta Megekko dit nodig heeft voor de PostNL verzekering, maar na het eerder ''eisen'' van de betaling snap ik dat TS wel twee keer nadenkt voor hij klakkeloos doet wat Megekko en PostNL vragen.
Uiteraard doe je niks klakkeloos. Ik neem aan dat je een formulier eerst leest voordat je het invult en dat je niks invult of ondertekent waar je het niet mee eens bent.

Maar goed, het invullen zou voortkomen uit goed burgerschap. De TS is hier uiteraard niet toe verplicht en kan het geheel ook gewoon negeren als hij zich er niet prettig bij voelt.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou die antwoorden maar op een eigen mailtje geven.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door alfatrion »

Andeiih schreef:Nu vraagt Megekko of ik een ontvangersverklaring formulier geadresseerde wil invullen waar ik kan invullen dat ik geen pakket ontvangen heb, maar dat status wel geleverd is en er een handtekening bij staat die ik niet ken.
Als ik het goed begrijpt dan verzoekt Megekko je of je een getuigenverklaring wilt afgeven. Je kust gerust verklaren dat jij maar een overeenkomst hebt gesloten, dat je (maar) een keer hebt ontvangen en dat de handtekening niet van jouw is. Als je het idee van een formulier niets vind, dan kun je ook zelf een brief schrijven, zodat je controle hebt over wat je verklaard (minder is beter). Dit kan Megekko vervolgens gebruiken richting de transporteur.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik kan me voorstellen dat de webshop/PostNL een officiële verklaring wil. Lees het formulier aandachtig door en controleer vooral goed (datum, ordernummer, enz) of het gaat om de niet-ontvangen zending. Verwarring met de wel ontvangen en betaalde zending moet uitgesloten zijn, ook in de toekomst, als het formulier zonder verdere achtergrondinformatie ergens opduikt.

Andeiih
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 13:29

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Andeiih »

Dit is het formulier die ze me willen laten invullen:
https://imgur.com/Dnsz0Sa

Ik was van plan de laatste 3 aan te duiden en de rest gewoon ook in te vullen, maar wil dus zeker zijn of daar geen 550€ aan vast hangt voor iets die ik niet besteld/betaalt of ontvangen heb.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Erthanax »

De eerste twee keuzes zou ik over de gehele regel doorhalen, inclusief het vakje.
Bij de laatste drie het vakje netjes aankruisen.
Ik zou zelf eraan toevoegen "ik heb deze zending niet besteld."

Heeft u inderdaad een afleverbon gekregen van PostNL (ivm het herkennen van het handschrift)?
Is het t&t-nummer inderdaad anders dan van de zending die u wel hebt ontvangen?

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u dit formulier wil gebruiken, en hoe moet u dan het nummer weten, zou ik die eerste twee mogelijkheden maar helemaal doorstrepen, zodat er met dat hokje ervoor niet geknoeid kan worden.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door alfatrion »

Andeiih schreef:Dit is het formulier die ze me willen laten invullen:
https://imgur.com/Dnsz0Sa

Ik was van plan de laatste 3 aan te duiden en de rest gewoon ook in te vullen, maar wil dus zeker zijn of daar geen 550€ aan vast hangt voor iets die ik niet besteld/betaalt of ontvangen heb.
Ik zou zelf 3 en 4 aankruisen. U heeft immers niets ontvangen en nergens voor getekend.

Andeiih
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 13:29

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Andeiih »

Lady1234 schreef:Als u dit formulier wil gebruiken, en hoe moet u dan het nummer weten, zou ik die eerste twee mogelijkheden maar helemaal doorstrepen, zodat er met dat hokje ervoor niet geknoeid kan worden.
Ik weet het nummer omdat ik wel gemailed ben geweest door megekko ivbm dit pakket en daar staan 2 verschillende bestellingen, met elk hun ordernummer van megekko en elk hun t&t van PostNL. Heb ondanks er 2 bestellingen zijn wel maar 1x betaald, tweede werd door technische fout gezonden zei Megekko.
alfatrion schreef:
Andeiih schreef:Dit is het formulier die ze me willen laten invullen:
https://imgur.com/Dnsz0Sa

Ik was van plan de laatste 3 aan te duiden en de rest gewoon ook in te vullen, maar wil dus zeker zijn of daar geen 550€ aan vast hangt voor iets die ik niet besteld/betaalt of ontvangen heb.
Ik zou zelf 3 en 4 aankruisen. U heeft immers niets ontvangen en nergens voor getekend.
Ik heb wel via mail van allebei de bestellingen het formulier gezien waarop afgetekend is. Eerste formulier is van bestelling die ik wel heb gehad en ook door mij is ondertekent, andere is de bestelling die ik niet heb besteld en waar blijkbaar iemand anders heeft voor getekend die ik niet ken...

Als ik dit zo allemaal lees lijkt het me bijna het veiligst gewoon niets in te vullen en te negeren of zelf een brief te schrijven naar PostNL over hoe deze situatie zit.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door alfatrion »

Megekko wil de verklaring graag van je ontvangen.

Andeiih
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 13:29

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Andeiih »

Ik heb contact opgezocht met de live chat van PostNL. Ze vertelden me dat zij geen weet hebben over een ontvangersverklaring formulier. Verder hebben ze gezegd dat het pakket door Megekko onverzekerd verstuurd is, dus is Megekkode verantwoordelijke. Aangezien dat zij het pakket door een fout hebben verstuurd en ik die niet gekregen heb, heb ik hun gezegd dat ze zelf voor een oplossing zullen moeten gaan zoeken en dat ik het formulier niet invul.

Ben benieuwd naar hun reactie en laat hier dan weten of het probleem is opgelost of niet. Alvast bedankt.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: PostNL en Megekko: Pakket niet ontvangen, wel ondertekend

Ongelezen bericht door Franskia »

Dat formulier invullen op "imgur.com" zou ik niet doen. Dit heeft niets met de webshop of postnl te maken. Het is gewoon een site waar je "plaatjes" kun delen. Verder zou ik mij er niet erg druk over maken. Wie eist bewijst. Laat de webshop maar aantonen dat je dat pakket BESTELD en ontvangen hebt. Als zij een fout maken is dat hun probleem. Kort door de bocht: ze proberen misschien nog een keer geld te ontvangen.

Gesloten