LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
MarioAB
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2018 15:17

Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door MarioAB »

Met de Eurojackpot of andere loterijen kan tegenwoordig online worden worden meegespeeld door een eigen account aan te maken via https;//www.nederlandseloterij.nl.

Bij de Eurojackpot kan er voor deelname middels 'Shuffle' gekozen worden voor getallencombinaties. Of er kan een geheel eigen cijfercombinatie worden ingevoerd.

Wat mij opvalt bij in ieder geval mijn deelneming aan de Eurojackpot, is dat bij mijn keuze van de lotnummers en 2 bonusgetallen, het oorspronkelijke door mij initieel gekozen nummer nooit overeenkomt met het lotnummer dat zichtbaar is bij de betalingsafhandeling. De cijfercombinaties worden verwisseld waardoor deze niet meer overeenkomt met het gekozen nummer. Dit impliceert dat er niet wordt meegespeeld met het door jezelf gekozen lotnummer maar met een lotnummer dat door site is bepaald.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er een intentie is om op een zelf gekozen lotnummer in te zetten, maar met een ander nummer (dat kennelijk door de site wordt bepaald) wordt meegespeeld. Het heeft er alle schijn van dat er een lotnummer wordt toegekend waarvan het bij de loterij bekend is dat dit nummer überhaupt niet meedoet tijdens de loting en de kans op een prijs derhalve tot nihil wordt gereduceerd.

Dit lijkt absoluut een diepgaand onderzoek waard.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MarioAB schreef:
29 okt 2018 15:41
Met de Eurojackpot of andere loterijen kan tegenwoordig online worden worden meegespeeld door een eigen account aan te maken via https;//www.nederlandseloterij.nl.

Bij de Eurojackpot kan er voor deelname middels 'Shuffle' gekozen worden voor getallencombinaties. Of er kan een geheel eigen cijfercombinatie worden ingevoerd.

Wat mij opvalt bij in ieder geval mijn deelneming aan de Eurojackpot, is dat bij mijn keuze van de lotnummers en 2 bonusgetallen, het oorspronkelijke door mij initieel gekozen nummer nooit overeenkomt met het lotnummer dat zichtbaar is bij de betalingsafhandeling. De cijfercombinaties worden verwisseld waardoor deze niet meer overeenkomt met het gekozen nummer. Dit impliceert dat er niet wordt meegespeeld met het door jezelf gekozen lotnummer maar met een lotnummer dat door site is bepaald.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er een intentie is om op een zelf gekozen lotnummer in te zetten, maar met een ander nummer (dat kennelijk door de site wordt bepaald) wordt meegespeeld. Het heeft er alle schijn van dat er een lotnummer wordt toegekend waarvan het bij de loterij bekend is dat dit nummer überhaupt niet meedoet tijdens de loting en de kans op een prijs derhalve tot nihil wordt gereduceerd.

Dit lijkt absoluut een diepgaand onderzoek waard.
Diepgaand onderzoek is afgerond, bij mij staat gewoon de gekozen cijfercombinatie vermeld.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door grun »

Ik speel af en toe mee en heb geen idee wat je bedoelt. Hier klopt het altijd, het is ook makkelijk achteraf te controleren in 'mijn eurojackpot'. Ik speel mee met vaste nummers en kies nooit shuffle getallen.

MarioAB
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2018 15:17

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door MarioAB »

Voordat je meedoet, ga je 3 schermen door;
- 1e scherm Invoeren lotnummer, Verder: kies aantal trekkingen ->
- 2e scherm Kies je trekkingen (met dit nummer speel je mee op ...) HET NUMMER KLOPT NOG STEEDS
- 3e scherm Bevestig je deelname* (met dit nummer speel je mee op ...) EN HIER KLOPT HET NUMMER BIJ MIJ NIET MEER

Maak eens foto van je schermen en vergelijk ze met elkaar. Wellicht worden we het eens.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door grun »

Je bedoelt misschien het lot id. Dat is toch niet interessant? Het gaat erom dat je de juiste getallen voorspelt. Als je dat doet, heb je gewonnen en krijg je de bijbehorende prijs. Ik zie het probleem nog steeds niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier gaat het ook gewoon goed?

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door Charrels »

Hier verandert het op het allerlaatste scherm ook, maar dat komt omdat de nummers dan pas van laag naar hoog gesorteerd staan en op de pagina's ervoor niet.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ook hier een diepgaand onderzoek gestart maar zonder resultaat. Er speelt niemand mee hier :mrgreen:

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Lotnummer verwisseling Eurojackpot

Ongelezen bericht door honda98 »

ik doe met geen een loterij meer mee om dat het meer geld kost dan iets winnen.
alles wat je uit geeft aan loterijen kan je beter sparen en iet moois voor kopen of een mooie vacantie.

Gesloten