LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête boot verhuur

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
snoordijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2018 13:59

Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door snoordijk »

Beste,

Ik moet voor mijn meewerkstage een enquête afnemen bij mensen tussen de 20 t/m 40 jaar. Ik moet namelijk onderzoeken of er vraag is naar een sharing economie binnen de recreatieboten branche. Ik ben dus erg benieuwd naar jullie feedback op mijn enquête.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

Alvast bedankt!

Ridder777

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb hem ingevuld, maar er klopt niet veel van.
Er wordt gevraagd bent u van plan een boot te huren?
Ik zeg nee en er wordt gevraagd in welke maand...
maar goed ik heb mijn best weer gedaan.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door limburgs »

helaas , afgewezen , ben te oud !

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door kokka »

meestal zijn het juist de 40 plussers die geld hebben voor een boot.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door moederslink »

Het wonderlijke is dat 1 vd laatste vragen over je leeftijd gaat en wel tot 61+ en aangezien ik dat ben heb ik de enquête ingevuld :oops:
En idd de doelgroep zou zeker tot en met 60+ moeten kunnen zijn.
Succes!

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door witte angora »

De meeste vragen gaan over het huren van boten. Maar je kunt toch al tientallen jaren boten voor een dag, een week of welke andere periode maar ook huren? Hoezo moet je onderzoeken of er vraag naar is? Als er geen vraag meer is stoppen die bedrijven er vanzelf wel mee.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ben ruim 65+ en zie geen reden waarom ik op mijn leeftijd geen boot zou kunnen huren. Deze leeftijd is juist in voor- of naseizoen, als de prijzen aanzienlijk lager zijn, natuurlijk aantrekkelijk. Heb daarom dus 61+ ingevuld omdat ik voor mijn leeftijd geen belemmeringen zie. Zeker niet omdat ik ook ooit een vaarbewijs heb gehaald en bijna 50 jaar zeilerservaring heb. Verder heb ik ruim 32 jaar gewerkt bij een maritieme organisatie die alles met varen en manoeuvreren met schepen van doen heeft. Wellicht nog een pré waarom ik met mijn 61+ / 65+ leeftijd een boot zou kunnen huren.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En vergeet niet de mensen die zelf een boot hebben. Waarom zouden die gaan huren?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snoordijk schreef:
16 nov 2018 14:09
Beste,

Ik moet voor mijn meewerkstage een enquête afnemen bij mensen tussen de 20 t/m 40 jaar. Ik moet namelijk onderzoeken of er vraag is naar een sharing economie binnen de recreatieboten branche. Ik ben dus erg benieuwd naar jullie feedback op mijn enquête.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

Alvast bedankt!
Nooit te beroerd om een student te helpen....

Zou je een boot willen huren? Nee
Heeft u wel eens een boot gehuurd? Nee
In welke periode van het jaar zou je een boot huren? Ik wil geen boot huren! (maar dat is geen keuze)
Wat is de voornaamste reden om een boot te huren? Ik wil geen boot huren! (maar dat is geen keuze)
Wat is je voornaamste reden om géén boot te huren? Dan mag ik het eindelijk uitleggen... En daarna moet ik kiezen hoelang ik een boot wil huren!!!!!

En zo gaat je vragenlijst verder.... Zucht... Hoop dat je je verder studie wat serieuzer neemt dat de vragenlijst opstellen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door Costnix »

Een zeer gammele enquête.
Er at totaal geen structuur in.
Gau meer een verbeteren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik heb al een bootje. Dus huren hoef ik niet. Misschien dat Stofzuiger wel weer een cruiseboot wil huren vanaf een steiger....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
16 nov 2018 20:49
De meeste vragen gaan over het huren van boten. Maar je kunt toch al tientallen jaren boten voor een dag, een week of welke andere periode maar ook huren? Hoezo moet je onderzoeken of er vraag naar is? Als er geen vraag meer is stoppen die bedrijven er vanzelf wel mee.
Volgens mij is het idee juist om, via een 'platform', boten van andere particulieren te kunnen huren. In de tijd dat die toch maar stil in de haven liggen. In plaats van dat een verhuurbedrijf de boten bezit en verhuurt. Daarvoor is het natuurlijk wel behoorlijk relevant voor hoe lang mensen de boot zouden willen huren, omdat het uitgeven en weer innemen (en controleren) bij verhuur het meeste werk zijn.
Zucht... Hoop dat je je verder studie wat serieuzer neemt dat de vragenlijst opstellen.
Natuurlijk had de enquête hier een daar wat beter gekund. Maar je hebt geen idee van de opleiding die TS doet. Als het voor een masterstudie op de universiteit is, dan is de enquête inderdaad niet bepaald verantwoord opgezet. Maar als het bijvoorbeeld zou gaan om een stage in 3 mavo, om maar een ander extreem te noemen, dan vind ik het toch leuk bedacht. En dan vind ik het juist goed (en juist een teken dat de opleiding serieus wordt genomen) dat er niet alleen een ideetje wordt uitgewerkt, maar dat er ook een enquête wordt gehouden om een indruk te krijgen van de behoeftes. Ik vind het dus erg kort door de bocht om TS meteen zo af te branden.

snoordijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2018 13:59

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door snoordijk »

@kweenie. Voor mijn studie commerciële economie is het de bedoeling om meer inzicht te krijgen in de afnemers. Hierbij is het dusdanig van belang om te weten hoelang ze een boot willen huren. Het gaat inderdaad over het platform.

Het is een enquête om meer inzicht te krijgen en niet een volledig marktonderzoek hiermee op pootjes te zetten. Bedankt voor alle feedback ! :)

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let je een volgende keer op taal- en spelfouten? Ook voor een snelle enquête maakt dat een betere indruk.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door yan »

Ik kan me niet voorstellen dat een docent dergelijke enquête accepteert.
Met deze vraagstelling haal je een betrouwbaarheid van "0"

Zeker van een opleiding als "commerciële economie" mag je toch wel wat meer verwachten over onderzoekstechnieken en het opstellen van enquetes. Met deze antwoorden kan je helemaal niks.
Zeg eens tegen je docent dat ze hier wat meer ondersteuning in mogen gegen
(Tip: Methoden en technieken van onderzoek - ISBN 9789043032612 )

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Enquête boot verhuur

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nog een tip: Wat is onderzoek? 9789024406937. Ook heel goed en scheelt weer een tientje.

Gesloten