LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
MatthijsTU
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2020 17:32

Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door MatthijsTU »

Beste lezer,

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek aan de TU Delft. Binnen dit onderzoek kijk ik naar verschillende aspecten rondom bezorgmethoden voor pakketjes, bijvoorbeeld:

  • 1. Wat zijn uw voorkeuren voor een bepaalde bezorgmethode (thuisbezorgen / servicepunt / pakketkluis)?
    2. Met welk vervoermiddel haalt u een pakketje graag op?
    3. Hoe beoordeelt u het huidige bezorgproces?
Daarvoor ben ik nog op zoek naar respondenten voor mijn enquête. Uw mening is erg belangrijk en zou mij en de wetenschap enorm helpen.

De enquête is nog tot minimaal 11 maart in te vullen en bij deelname maakt u kans op 20 euro!

Alvast heel erg bedankt, en een fijne dag verder.

Vriendelijke groeten,

Matthijs

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door Erthanax »

MatthijsTU schreef:
01 mar 2020 17:53
Meer info, en de enquête zelf kunt u hier vinden: bit.ly/enquete-tu
De link verwijst helaas niet naar de enquête. Als je dat aanpast, wil ik hem best invullen.


MatthijsTU
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2020 17:32

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door MatthijsTU »

Erthanax schreef:
01 mar 2020 20:00
MatthijsTU schreef:
01 mar 2020 17:53
Meer info, en de enquête zelf kunt u hier vinden: bit.ly/enquete-tu
De link verwijst helaas niet naar de enquête. Als je dat aanpast, wil ik hem best invullen.
breien schreef:
01 mar 2020 20:18
Waar is de enquête?
Op de blauwe letterjtes tikken levert niet op.
Wat raar. Hierbij nogmaals de link: https://tudelft.fra1.qualtrics.com/jfe/ ... JOb9e8Ed1P. Werkt dat wel?
Bedankt voor het invullen alvast!
Fijne avond verder.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik zou best willen invullen waarom in niet doe aan dingen bestellen. Helaas is deze enquete zo opgezet dat dit
niet vermeld kan worden, daarom maar zo. Om te beginnen vertrouw ik internet niet om daar veilig financiële
zaken te doen. Verder zie ik in mijn nabijheid vaak dat mensen dingen bestellen, en zich vervolgen de hele buurt
langs gaan om maar iemand te vinden die op het bezorgtijdstip thuis is en, als ze die al gevonden hebben, dan:
Juist ja , dan komt er geen bezorger op dat tijdstip. Of als de besteller wel thuis is, dat ze slechts een seconde of
10 wachten, als er dan geen reactie komt, briefje in de bus en doorrijden maar. De besteller kan best eens boven
zitten of in de tuin. Zie daar ook regelmatig dat als hij zijn deur open doet, hij nog net het busje de hoek om ziet
rijden. Om nog maar niet te spreken van fout bezorgde pakketjes. Ik krijg regelmatig een pakketbezorger aan de
deur voor iemand een paar honderd meter verder. Ik woon in een straat met een lange naam. Helaas gebruiken
veel bezorgdiensten kennelijk de zelfde type labelprinter voor het adres, waardoor het tweede cijfer van het
huisnummer niet meer op dat label staat, en ik dus voor de zoveelste keer moet zeggen van: "Stuur maar retour"
ik ben die persoon niet. Nee laat maar. ik kijk wel op een website van een zaak ik de buurt als ik iets wil hebben
en ga dat zelf daar halen. Kan ik tenminste dat ding goed bekijken voor ik het koop.

mh73

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik kan de tabellen op mijn smartphone niet lezen dus geen idee wat ik moet invullen. Ik ben afgehaakt.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door Lowieze »

MatthijsTU schreef:
02 mar 2020 00:17


Wat raar. Hierbij nogmaals de link: https://tudelft.fra1.qualtrics.com/jfe/ ... JOb9e8Ed1P. Werkt dat wel?
Bedankt voor het invullen alvast!
Fijne avond verder.
Gelukt! Veel succes met het afstuderen!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?
Met mijn ogen.

Ik ben met de enquete begonnen, maar de eerste vraag - naja. Vervolgens een hoop uitleg, en dan een foto van een pakketkluis, inclusief link. Geen idee of dit een verkennend marktonderzoek moet voorstellen, maar ik heb hier geen zin in.

Sowieso vind ik voor veel artikelen zo'n onbemande pakketkluis geen optie. Teveel vocht, en teveel risico op braakschade. Hoe een wasmachine, koelkast of tv daar in moet passen, artikelen die je nota bene zelf noemt in je inleiding, is me ook een raadsel. Hoe ik met name die wasmachine en koelkast vervolgens in mijn auto hijs en thuis krijg is me ook niet duidelijk.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Vervolgens een hoop uitleg”. Dat vindt u een negatief aspect van een afstudeeronderzoek?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had liever eerst de uitleg gezien, en daarna de vraag. ;)

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Prima enquête.
Succes met afstuderen!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij mij werkt het goed op een handy. Ik heb het idee dat je klaargestoomd moet worden voor een onbemande afhaalbox waar je een vast bedrag voor betaald. Ik vind het juist gezellig die bezorgers, ook voor de buren. Dit vergroot de sociale contacten in de straat. En die jongens hebben een baan. Laten we zorgen dat ze beter betaald krijgen. Transport is ook een sport. Als ze meer klanten tegelijkertijd kwijt kunnen in een straat is voor hun prettiger en misschien ook lonender.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik ben hier een soort afhaalpunt voor de hele flat, maar van meer sociale contacten merk ik niet zoveel. Aanbellen, pakje afgeven of uit mijn handen grissen, een bedankje kan er nog net vanaf, en dat was het dan.

Eén pakje ligt hier trouwens al vanaf afgelopen donderdag, het is nu maandag. Schiet lekker op zo.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier worden zo de afspraken voor de straat barbecue en zieken bezoek gemaakt!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar Limburg is ook een heel andere omgeving als hier in het westen. Ik dacht inderdaad, leuk, een dorp, hier is meer sociale cohesie, maar het is hier ongelooflijk stug. Niet alleen buitenstaanders komen er niet tussen, de plaatselijke bevolking zelf ook niet. Een dorp van 22.000 inwoners, en volgens recente berichten 1000 75-plussers die eenzaam zijn. Dat zijn ze dus bijna allemaal. En dat zie je als je in het dorp loopt.

Wat dat betreft heeft het thuisbezorgen van pakketjes geen enkele sociale meerwaarde.

Maar zo'n pakjeskluis die ergens midden tussen de winkels staat is ook geen oplossing. De afgelopen paar weken hebben we hier al twee plofkraken gehad. Je kunt er op wachten dat die dingen ook open geramd gaan worden.

MatthijsTU
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2020 17:32

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door MatthijsTU »

witte angora schreef:
02 mar 2020 08:17
Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?
Met mijn ogen.

Ik ben met de enquete begonnen, maar de eerste vraag - naja. Vervolgens een hoop uitleg, en dan een foto van een pakketkluis, inclusief link. Geen idee of dit een verkennend marktonderzoek moet voorstellen, maar ik heb hier geen zin in.

Sowieso vind ik voor veel artikelen zo'n onbemande pakketkluis geen optie. Teveel vocht, en teveel risico op braakschade. Hoe een wasmachine, koelkast of tv daar in moet passen, artikelen die je nota bene zelf noemt in je inleiding, is me ook een raadsel. Hoe ik met name die wasmachine en koelkast vervolgens in mijn auto hijs en thuis krijg is me ook niet duidelijk.
Jammer dat u geen zin had om mijn enquete in te vullen. Uw mening was ook zeker een toevoeging geweest voor dit onderzoek. De uitleg aan heb begin is misschien wat lang, maar het is wel belangrijk dat iedereen de verschillende bezorgmethoden en de situatie goed begrijpt.
Verder focus ik me bij dit afstudeeronderzoek juist op pakketjes die wel in een pakketkluis passen, vandaar dat ik ook een product (zonnebril etc.) in dat formaat schets. Wasmachines en koelkasten zijn natuurlijk producten die je het liefts aan huis wil hebben.

MatthijsTU
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2020 17:32

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door MatthijsTU »

Lowieze schreef:
02 mar 2020 08:12

Gelukt! Veel succes met het afstuderen!
Bedankt! Fijne dag verder!
mh73 schreef:
02 mar 2020 08:06
Ik kan de tabellen op mijn smartphone niet lezen dus geen idee wat ik moet invullen. Ik ben afgehaakt.
Jammer, misschien is het op uw pc scherm beter te lezen? Fijne dag verder!
Klaas Jan schreef:
02 mar 2020 08:47
Prima enquête.
Succes met afstuderen!
Dank! Fijne dag verder!
Theotrucker schreef:
02 mar 2020 09:07
Bij mij werkt het goed op een handy.
Bedankt voor het invullen! Fijne dag verder!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door mahadma »

Vol goede moed begonnen, positief dat je meteen ja/nee ziet, maar dan een uitleg die veel te lang duurt ........ doei!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door berndv »

peter17111962 schreef:
02 mar 2020 07:55
Ik zou best willen invullen waarom in niet doe aan dingen bestellen.
Ja, maar daar gaat het onderzoek ook niet over, dus op zich wel logisch dat u niet mee kunt doen met deze equete, aangezien het niet gaat over of mensen wel of niet via internet bestellen, het gaat over hoe mensen het liefst pakketten thuisbezorgd/afgehaald hebben.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe kijkt u naar het thuisbezorgen van pakketjes?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Prima onderzoek, wat mij betreft. De tabellen zijn in het normale scherm te klein op mijn telefoon, maar inzoomen gaat prima. Geen probleem, dus.

Welke uitleg zo lang zou zijn dat er afgehaakt wordt, is mij een raadsel.

Succes met afstuderen!

Gesloten