Pagina 1 van 2

Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 09:44
door P7QRS3R4
Op 13/11/2020 heb ik een doos wijn besteld bij Wijnvoordeel.nl. Op 17/11/2020 kreeg ik in een track & trace van Post.NL bericht, dat de bestelling die dag om 10.44 uur zou zijn afgeleverd. Ik ben die dag de hele ochtend thuis gebleven, maar er is geen bezorger van Post.NL bij mij aan de deur geweest. Er heeft op of omstreeks dat tijdstip ook niemand bij mij aangebeld en evenmin lag er een briefje in mijn brievenbus met de mededeling op welk adres het pakket dan wel zou zijn bezorgd. Bij navraag bij mijn naaste buren is gebleken, dat zij ook geen pakket van Post.NL, bestemd voor mij, in ontvangst hebben genomen. Niettemin blijft Post.NL volhouden dat zij de bestelling op 17/11/2020 om 10.44 uur aan mij hebben afgeleverd. Rara hoe kan dit? Ik heb deze zaak doorgespeeld aan Wijnvoordeel.nl, omdat zij als leverancier verantwoordelijk zijn voor de doos wijn. Maar er komt maar geen schot in de zaak. Weet u een oplossing voor dit probleem? Ik herinner mij ook nog een ander soortgelijk geval met Post.NL. Het ging toen ook om een doos wijn, die was dagenlang onvindbaar. Het bleek toen, dat de bezorger die doos wijn kapot had laten vallen, maar daar geen melding van had gemaakt.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 11:04
door sake1987
Of topic

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 11:10
door hebra98
Dan hebben ze nog altijd een doos met scherven afgeleverd op de genoemde tijd?

Of was het aflever adres nu "de boom om de hoek"? :twisted: :twisted:

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 11:13
door sake1987
Sorry of topic

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 11:14
door hebra98
En die boom stak natuurlijk zomaar over?

We dwalen af....
U kunt wellicht een klacht plaatsen op klacht.nl?

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 11:27
door NeoDutchio
Zo te merken zitten een aantal forumleden veel te lang alleen thuis.
De verzender is inderdaad verantwoordelijk tot u het pakket in handen heeft. U hebt niets ontvangen, dan is het aan de verzender om te bewijzen dat u het wel ontvangen heeft. Zeggen dat het zo is is geen bewijs. Op dit moment wordt er niet getekend voor ontvangst en officieel zou de bezorger de laatste cijfers van een identiteitskaart moeten invullen. Als u niets ontvangen hebt, hebt u dat dus ook niet gedaan. Aannemelijk is dan dat uw pakje op een verkeerd adres beland is. Is dat uw probleem? Nee.
Vraag vriendelijk aan de verzender een bewijs dat u het ontvangen heeft. Kunnen zij dat niet moeten zij of een nieuwe fles opsturen of u het geld terug betalen.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 12:57
door Bob Schurkjens
De tracktrace van PostNL is gewoon slecht. Elke dag wordt mensen valse hoop gegeven. Mensen houden er niet van om aan het lijntje gehouden te worden. Mijn ervaring met een pakket uit Duitsland:

"Bezorging morgen tussen 14.00 en 16.30 uur"

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

Hé! Vandaag staat er iets anders:

"Bezorgtijd nog onbekend"

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 13:00
door Lowieze
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 12:57
De tracktrace van PostNL is gewoon slecht. Elke dag wordt mensen valse hoop gegeven. Mensen houden er niet van om aan het lijntje gehouden te worden.

"Bezorging morgen tussen 14.00 en 16.30 uur"

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

Hé! Vandaag staat er iets anders:

"Bezorgtijd nog onbekend"

De track- en trace klopt juist wel. U weet precies waar u aan toe bent, als je er maar regelmatig naar kijkt.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 13:08
door Bob Schurkjens
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 13:16
door Lowieze
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Welke afspraak, van degene die het verstuurt?
U krijgt van PostNL op tijd een berichtje met: sorry, we halen vandaag het bezorgmoment niet.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 13:16
door scontra
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Veel en vaak beloven, slechts af en toe iets geven, dat doet veel ...... enz. enz. !!

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 13:19
door Nijogeth
Ach bij mij is dat zo vaak fout gegaan met mijn lenzen bij de gewone post. De straat van mijn ouders is nogal lang, maar aan het einde krijgt het een andere straatnaam. Daar werden mijn lenzen iedere maand afgegeven bij de mensen die hetzelfde huisnummer hebben. Die kwamen het dan elke keer weer bij ons afgeven, maar het is wel kwalijk dat dat iedere keer fout gaat. Maar zonder melding, weet de bezorger niet dat ie iets fout heeft gedaan. Die denkt nog steeds dat het op de juiste plek is bezorgd.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 13:26
door Bob Schurkjens
Lowieze schreef:
12 dec 2020 13:16
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Welke afspraak, van degene die het verstuurt?
U krijgt van PostNL op tijd een berichtje met: sorry, we halen vandaag het bezorgmoment niet.
Ja, en dat drie dagen achter elkaar en dan de vierde dag aangeven dat de bezorgdag onbekend is.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 13:32
door hebra98
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:26
Lowieze schreef:
12 dec 2020 13:16
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 13:08
Afspraak is afspraak en beloofd is beloofd. Toch?
Welke afspraak, van degene die het verstuurt?
U krijgt van PostNL op tijd een berichtje met: sorry, we halen vandaag het bezorgmoment niet.
Ja, en dat drie dagen achter elkaar en dan de vierde dag aangeven dat de bezorgdag onbekend is.
>>
Ik heb al heel veel keer dezelfde ervaring. Het is eigenlijk lachwekkend als het niet zo frustrerend zou zijn.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 17:53
door Bob Schurkjens
Die fusie met Fawlty Towers was een brug te ver.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 19:31
door Jablan
Zullen we een keer de topics over bezorgklachten gaan tellen?

Alleen toen we ziek waren, lieten we spullen aan huis afleveren, maar dan alleen de dingen zonder grote waarde of die we niet zouden missen als ze niet komen. Voor de rest gaat alles naar ophaalpunten, omdat we niet thuis zijn tijdens de reguliere bezorgtijden. Nooit problemen en alles komt op tijd aan.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 21:38
door NeoDutchio
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 12:57
De tracktrace van PostNL is gewoon slecht. Elke dag wordt mensen valse hoop gegeven. Mensen houden er niet van om aan het lijntje gehouden te worden. Mijn ervaring met een pakket uit Duitsland:

"Bezorging morgen tussen 14.00 en 16.30 uur"

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

De volgende dag staat het er weer.

Hé! Vandaag staat er iets anders:

"Bezorgtijd nog onbekend"
Vreemde redenatie. Er zijn veel redenen te bedenken waarom dit gebeurd. En niet alles hoeft de schuld van PostNL te zijn. Als een pakket namelijk aangemeld wordt bij PostNL wordt deze al ingepland. Maar als de afzender een aantal dagen wacht met het afgeven van het pakket schuift het dus elke dag weer een dag op. Is dat dan de schuld van PostNL?

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 12 dec 2020 21:48
door Bob Schurkjens
Dat is hier sowieso niet het geval:
Di, 08.12.2020, 15:08 Uhr Die Sendung wurde im Hermes PaketShop abgeholt und für den weiteren Transport sortiert.
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung befindet sich im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) .
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Logistikzentrum sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendungen wird an unseren Partner für den internationalen Versand übergeben.
Glasheldere tracktrace van Hermes Duitsland. Zo kan het dus ook. Kan netwerkpartner PostNL een voorbeeld aan nemen.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 13 dec 2020 08:34
door NeoDutchio
Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2020 21:48
Dat is hier sowieso niet het geval:
Di, 08.12.2020, 15:08 Uhr Die Sendung wurde im Hermes PaketShop abgeholt und für den weiteren Transport sortiert.
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung befindet sich im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) .
Di, 08.12.2020, 18:47 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Verteilzentrum DEP München-Nord (1778) sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendung wurde im Hermes Logistikzentrum sortiert.
Mi, 09.12.2020, 12:43 Uhr Die Sendungen wird an unseren Partner für den internationalen Versand übergeben.
Glasheldere tracktrace van Hermes Duitsland. Zo kan het dus ook. Kan netwerkpartner PostNL een voorbeeld aan nemen.
Zo glashelder dat ze er zelf geen zicht op hebben en dat er niet bekend is of het pakje al onderweg is. Ook knap trouwens dat binnenscannen op het logistiekcentrum op hetzelfde moment is als het overdragen aan de internationale vervoerder.

Re: Slechte ervaring met bezorging door Post.NL

Geplaatst: 13 dec 2020 11:52
door Bob Schurkjens
Daar is een logische verklaring voor: PostNL haalt de pakketten op bij Hermes in Hückelhoven. Tenminste: dat is de bedoeling. Maar ze zullen het er wel te druk voor hebben.