LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ooglaseren

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Ooglaseren

Ongelezen bericht door Radar »

Een Beverwijkse oogkliniek belooft de hoogst haalbare kwaliteit, maar bij Radar komen verhalen binnen over grove fouten: patiënten zien na behandeling alles dubbel, of hun oogafwijking is zelfs twee keer zo erg geworden doordat ze ‘de verkeerde kant op’ zijn gelaserd.

Wie klaagt krijgt nul op het rekest. De slachtoffers zitten dus met met lege handen en blijvend letsel. Hoe kunnen zij alsnog hun recht halen?

MarionZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2011 17:21

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door MarionZ »

Mijn ervaring met Kloes optiek stamt uit 2003.
Ik werd doorverwezen door Kennemer gasthuis door een arts die zelf ook verbonden was aan Kloes optiek, daar zouden ze alles kunnen regelen, betreffende mijn oogafwijking.
Helaas heb ik pas de brief weggegooid die ik aan deze arts later heb geschreven. (trouwens nooit enige reaktie op gehad)
Eind van het liedje was dat ik met lege handen de deur uitging.
Maar mijn ervaring was niet best. Een prachtig pand luxe alom maar het linker glas werd in je rechter oog gezet etc.
Een hoop bombarie en weinig wol was mijn ervaring.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door bprosman »

maar het linker glas werd in je rechter oog gezet
Met laseren ? :?

MarionZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2011 17:21

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door MarionZ »

bprosman schreef:
maar het linker glas werd in je rechter oog gezet
Met laseren ? :?
Nee bril c.q. lenzen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door bprosman »

Ah , maar dit topic ging over laseren, vandaar.

Pietv
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2011 11:18

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door Pietv »

n 2009 ben ik bij Kloes gelaserd. Na deze ingreep was mijn linkeroog goed en mijn rechteroog op een geringe bijna niet merkbare afwijking gelaserd. Na de tweede poging was het resultaat bedroevend. Het zicht van mijn rechteroog was compleet wazig. Als oplossing werd een derde keer laseren geopteerd. Na deze derde keer is het resultaat dat het zicht met mijn rechteroog compleet wazig is. Nummerborden van auto's zijn niet leesbaar en mijn omgeving zie ik driedubbel.
Gedurende de behandelingen is in totaal mijn hoornvlies 5 maal opgelicht. Hiervan is 3 maal noodzakelijk geweest voor de behandeling en 2 maal voor het verwijderen van onregelmatigheden.
Recentelijk nog een bezoek gebracht aan Kloes. Bij controle werd vermeld dat het hoornvlies niet vlak is en dat hij er geen oplossing voor had.

Deze maand heb ik een afspraak bij een oogarts voor een second opinion. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat en of er nog iets aan te doen is.

Thom W
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2011 22:05

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door Thom W »

Ik ben sinds mijn 4e al klant bij Kloes; een levenlang brillen en contactlenzen. In mei van dit jaar eindelijk de stap gewaagd. Kloes lasert niet zelf meer; de behandeling vond plaats bij een oogchirurg in Amsterdam. Hans kloes doet de begeleiding en controle zelf, ik werd opgehaald en thuisgebracht. Vooraf zeer zorgvuldige begeleiding en informatie en een uitermate geslaagde behandeling. 5 Maanden later nog altijd controle.
Ofwel, ook een positief verhaal in deze discussie. :wink:

ibbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2011 16:53

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door ibbie »

Waar moet je op letten als je je ogen wilt laten laseren? Is er een keurmerk?

Ooglasertrefpunt
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:32

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door Ooglasertrefpunt »

Op Ooglasertrefpunt.nl vindt u een dossier over Kloes Eye Clinic met alle - helaas negatieve - nieuwsberichten uit het verleden. Er zijn tot op heden 67 beoordelingen ingevuld. De scores zijn gemiddeld vrij laag.

Ooglasertrefpunt
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:32

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door Ooglasertrefpunt »

@ Ibbie,

Een aantal klinieken zijn ZKN en/of ISO gecertificeerd. Op Ooglasertrefpunt vind je meer informatie. Type in het zoekveld bovenaan gewoon 'keurmerk' en je vind wat je zoekt.

timtech
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:48

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door timtech »

Als klant van Kloes weken wordt ook ik gelaserd .
Ik ben zeer grondig onderzocht, eerst door de heer Kloes zelf en daarna door een amsterdamse oogarts.
Dit gehele traject heb ik al uiterst professioneel ervaren.
Heb de heer Kloes gevraagd over alle negatieve berichtgeving van de laatste tijd.
Hij heeft mij gezegd dat Kloes dit soort ingrepen niet meer zelf uitvoert, maar dat door een amsterdamse oogkliniek laat doen.
Ik heb alle vertrouwen in Kloes, anders zou ik mijn slechte ogen (-6,5) niet via hen laten laseren.

LadyLiberty3
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2011 20:54

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door LadyLiberty3 »

Ik heb -6 in beide ogen en heb in 2008 een lens in mijn ogen laten plaatsen. Mijn oogarts gaf aan dat het niet verstandig is om sterkten zwaarder dan -2,5 te laseren, sterker nog, hij lasert dan niet.
Mijn operaties is uitgevoerd in Weezenlanden Ziekenhuis in Zwolle door dr. Vaandrager en nu, 3 jaar na dato heb ik nog steeds geen dag spijt van de operatie.

Jean24
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2011 23:26

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door Jean24 »

In 2008 ben ik bij Kloes gelaserd door oogarts Rolf Zandbergen. Helaas kwam ik er pas later achter dat hij geen erkend refractiechirurg was. Volgens de oogartsenvereniging mocht je dan toch laserbehandelingen uitvoeren, maar toch. Vier uur na mijn lasikbehandeling zou ik scherp moeten zien. In werkelijkheid ben ik 4 dagen lang half blind geweest. Dit waren de meest angstige dagen van mijn leven. De onzekerheid en het herstel duurden wel 6 maanden, waarbij ik nog steeds met droge ogen opsta. Ondanks dat het absoluut niet liep zoals gepland en verwacht, moest ik elke keer stampij maken om door de oogarts te worden gezien. Het kostte mij heel veel moeite om mij niet te laten afschepen met techneut Teun Bos. De tijd, energie en moeite die Hans Kloes persoonlijk voor mij nam was overigens wel zeer royaal. Wat mij opviel was dat in de tijd van de vorige oogarts, mw. van der Feltz, bijna haar complete CV op de site van Kloes stond. Van oogarts Rolf Zandbergen werd alleen zijn naam genoemd. Achteraf hoorde ik (niet van hem natuurlijk) dat de klinieken waar hij had gewerkt hem na grote medische blunders ontslagen hadden of failliet gegaan waren. Of dat waar is heb ik overigens niet gecontroleerd.
Kijk je nu op de site van Kloes, dan zie je bij "team" alleen nog de broers Kloes staan...
Uiteindelijk is het met mijn ogen, zonder dat verdere behandelingen nodig waren, helemaal goed gekomen. De nachtmerrie is allang voorbij en met het eindresultaat ben ik heel blij. Maar ik zou nooit meer voor deze kliniek kiezen. De mensen met blijvend letsel wens ik veel sterkte toe.

Jean24
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2011 23:26

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door Jean24 »

PS Als ik het mij goed herinner wilden ze mij ook laten laseren door Teun Bos, maar ik had genoeg doorgevraagd om te weten dat hij geen arts was en stond erop dat een oogarts de behandeling zou uitvoeren. Dat is uiteindelijk ook gebeurd. De behandeling zelf vond ik eng en pijnlijk.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door trebelski »

timtech schreef:Als klant van Kloes weken wordt ook ik gelaserd .
Ik ben zeer grondig onderzocht, eerst door de heer Kloes zelf en daarna door een amsterdamse oogarts.
Dit gehele traject heb ik al uiterst professioneel ervaren.
Heb de heer Kloes gevraagd over alle negatieve berichtgeving van de laatste tijd.
Hij heeft mij gezegd dat Kloes dit soort ingrepen niet meer zelf uitvoert, maar dat door een amsterdamse oogkliniek laat doen.
Ik heb alle vertrouwen in Kloes, anders zou ik mijn slechte ogen (-6,5) niet via hen laten laseren.
Ik ben in de uitzending geen Amsterdamse kliniek tegen gekomen. Deze meneer Bos sprak over een kliniek in Duitsland.Het is fijn dat u vertrouwen blijft houden, zelf ben ik minder tevreden simpel omdat de verborgen camera iets heel anders filmt en Kloes kennelijk geen afstand wil nemen van deze hr Bos.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ah , maar dit topic ging over laseren, vandaar.

Ik zou graag even op dit bovenstaande stukje tekst willen reageren.
Er zijn een helehoop mensen die denken wanneer ze gelaserd zijn, nooit meer een bril of contactlensen behoeven te hebben, dit is een misvatting, want een oog kan zo ernstige afwijking hebben, dat na een laser behandeling toch nog een corrigerende bril nodig is.

Ten eerste moet ik zeggen dat het zeer onverstandig is om je ogen te laten laseren door een particuliere instelling, per slot vanrekening weet je niet of erin zo'n particuliere instelling daadwerkelijk mensen aanwezig zijn die jouw ogen lasert, ook echt Chirurgen zijn van hun beroep en ten tweede kan zo'n Particuliere Instelling jou ook niet de zorg geven zoals een Ziekenhuis het doet als het eventueel mis mocht gaan.
Als je perse je ogen wilt laten laseren zorg er dan voor, dat je 100 % zeker weet dat je met vakbekwame mensen te maken hebt.
In 2009 had ik mijn ogen zullen laten laseren bij Optical Express te Amsterdam; 2500 euro en toen ik hun voorwaarden zag wat ik moest tekenen en de eventuele complicaties die op zouden kunnen treden, heb ik uit veiligheidsoverweging van die laser behandeling afgezien, daar ben ik nu blij om, want wat erbij die mensen van Kloes EyeClinic te Beverwijk gebeurd is, had ook mij, bij Optical Express kunnen overkomen en bovendien is erin 2010 Staar bij mij geconstateerd, dus ik ben dubbel zo blij dat ik zo verstandig was om van die laserbehandeling af te zien, want stel dat mijn angst ongegrond zou zijn en alles was goed gegaan indien ik het door had laten gaan, dan was ik nu 2500 euro armer geweest en dan nogeens de extra kosten voor de Staar behandeling in het Ziekenhuis.

Voor de goede orde laat ik hierbij weten dat ik niet alle Particuliere Ooglaser Instellingen veroordeel, ook boor ik Optical Express niet de grond in, ik zet hier alleen neer hoe ik er overdenk en wat mijn ervaringen zijn.
Ik zeg bijdeze alleen dat je reuze goed op moet passen met dergelijke dingen, je hebt maar 1 paar ogen, dus beste mensen denk goed na voor je de beslissing neemt om je ogen te laten laseren.
Mijn stelling is: Als het hiermee mis gaat, gaat het ook goed mis en niemand kan je helpen, tenzij je geluk hebt en de schade valt mee, maar in de regel pakt het verkeerd uit waardoor je ogen pertinent beschadigd is en blijft.
Als je 100% van die bril af wilt of van die contactlensen, ga dan naar het Ziekenhuis voor een behandeling.
Het Deventer Ziekenhuis behandeld je ook als je geen Staar hebt, indien je geen Staar hebt en je laat je behandelen in Deventer dan ben je net zoveel kwijt als dat je, je ogen laat laseren in een Particuliere Instelling en de garantie dat je in goeie handen bent.
Heb je net zoals ik Staar, dan betaal je bij Monofocale kunststof lenzen alleen je eigen bijdrage; je behoudt dan of 1. je bril of 2. je leesbril, dit hangt er vanaf wat je wilt; je hebt dus een keuze, tenzij je meer wilt, waarbij je helemaal geen bril meer hebt, dan betaal je bij de Staar operatie wel net zoveel als bij een laser behandeling van zo'n Particuliere Ooglaser Instelling.
Desalniettemin is dit wel een stuk veiliger dan dat andere.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik begrijp überhaupt niet waarom mensen met -3 of zo van bril of lenzen afwillen. Tenzij je vies stoffig werk doet. Koop gewoon een stapel leuke brillen!
Ik heb -15, altijd al gehad.
Laseren is niet mogelijk maar dat had ik ook nooit zullen laten doen. Ze maken nl. iets stuk in je oog.
Ik heb jarenlang harde lenzen gedragen (zachte kon niet), toen implantaten gehad (Artisan) en nu heb ik staarlenzen... Want ik kreeg dus naast alle andere problemen ook nog staar.
Ik heb altijd meer dan goed, bekwaam en met veel fijne zorg geholpen in het Oogziekenhuis Rotterdam.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Miepje1 schreef:Ik begrijp überhaupt niet waarom mensen met -3 of zo van bril of lenzen afwillen. Tenzij je vies stoffig werk doet. Koop gewoon een stapel leuke brillen!
Ja, dat is dus iets heel persoonlijks.
Ik heb jaren een bril gehad en draag nu lenzen.
Ik ben mijn bril gewoon zat.
Het is ook lastig in de zomer, je moet altijd een zonnebril op sterkte hebben, dus als je een winkel binnengaat, moet je je gewone bril weer opzetten.
Dus tas open, brillenkoker opdiepen, bril wissel, bril in koker en weer in tas.
Ga je de winkel uit, hetzelfde verhaal.
Ik was er zat van.
Als ik geld had, liet ik me laseren, hoef ik ook niet meer met lenzen te klooien, bij oogontsteking hoef ik geen bril meer op...
Ik zou 's nachts gewoon op mijn wekker kunnen kijken zonder mijn bril op te moeten zetten.
Ik zie de voordelen wel, maar heb het geld niet.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken om je ogen te laten laseren of via een operatie van die bril c.q. contactlensen af te komen.
Het is maar goed dat een hoop mensen die bril of contactlens drager zijn, bang zijn om dit te laten doen en of er geen geld voor hebben, want als er geen bange mensen zouden zijn en of iedereen had er geld voor gehad, dan hadden die Opticiëns mooi hun tent kunnen sluiten.
Wel is het natuurlijk belangrijk en dat had ik al eerder gezegd, goed te informeren over een bedrijf hoe hun werkwijze is en ook of er vakbekwame mensen in zo'n bedrijf rondlopen. Zijn ze gediplomeerd, kunnen ze het in zo'n instelling dit ook aantonen d.m.v. certificaten? Is dit laatste niet het geval, begin er niet aan.

teun01
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2011 15:39

Re: Ooglaseren

Ongelezen bericht door teun01 »

over kloes
Er werd in de uitzending gesproken over dat die bekwaam is maar je moet ook bevoegd zijn, als je dat niet bent , ben je ook niet bekwaam
En ooit heeft er een assistente daar gewerkt, die pedicure is geweest, is die dan ook bekwaam? en bevoegd

Gesloten