LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Griepprik

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Wat mijn status is betreft Medische wetenschap is niet belangrijk, het gaat hierom of hetgeen ik zei, op waarheid berust.
Aangezien roken er ook voor kan zorgen dat je gauw vatbaar kan zijn voor griep, heb ik hieronder een link geplaatst, zodat de ongelovigen kunnen zien wat roken en dan bedoel ik met name de zware rokers, met je gezondheid doet of kan doen.
Over alcoholgebruik hebben ze het helaas er niet over, maar geloof mij nu maar dat teveel alcoholgebruik ook slecht voor je is.
Bij teveel alcohol loop je de kans dat je, je lever beschadigd: Lever Cirrose noemen we dat. Als je lever eenmaal beschadigd is, is je lichaam ook niet meer bestand tegen virussen.
Indien er mensen hier aanwezig zijn die vinden dat ik uit mijn nek praat, jammer, eigenwijze mensen hou je altijd wel en ik wens die mensen heel veel succes met hun wijsheden.


http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... lemen.html


Gezonde mensen die in de omgeving van rokers komen, lopen ook een bepaald risico waardoor ze opeens vatbaarder zijn voor griep.

arthur2000

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Ik rook niet maar heb toch regelmatig griep :cry:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door bianca82 »

er werd zover ik weet nergens beweerd dat roken niet de gezondheid schaad

er werd gemeld dat niet alle long en hart patienten door toedoen van roken een aandoening hebben..

ik woon in een rookvrij huis (partner rookt ook niet) ik heb een longaandoening die niet door roken of meeroken komt maar door een allergie.

en u kunt wel zeggen dat het de waarheid is.. maar de waarheid is relatief.. uw waarheid hoeft nog niet die van andere te zijn..

ik heb genoeg kennissen en vrienden die een aandoening hebben die ook nog eens genetisch ontstaan zijn. ipv roken

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat mijn status is betreft Medische wetenschap is niet belangrijk, het gaat hierom of hetgeen ik zei, op waarheid berust.
Natuurlijk is dit belangrijk, want jij verwijt trebelski dit:
benikeennederlander schreef: Misschien doe je er beter aan om je voortaan in medische wetenschap te verdiepen voordat je, je grote mond opzet.

Of het op waarheid berust, mag ik te betwijfelen. :wink:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door puma73 »

dubieuze website waar "benikeennederlander" naar verwijst, het waarheidsgehalte van dat soort websites is meestal zeer laag. Proberen mensen schrik aan te jagen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

puma73 schreef:dubieuze website waar "benikeennederlander" naar verwijst, het waarheidsgehalte van dat soort websites is meestal zeer laag. Proberen mensen schrik aan te jagen.
Een medicus op het forum hebben, is niet zo verkeerd. :lol:

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door shop1 »

Uitzending gezien, worden aantal reacties bevestigd.
( een aantal anderen zakken ook in deze topic door het ijs als kopspeld )

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Aan griep kun je ook sterven....doe mij maar een prikkie :D

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door shop1 »

CITAAT:
"Er gaan jaarlijks meer mensen dood aan andere aandoeningen dan aan de griep.
Gezonde mensen sterven nooit aan griep.
De mensen welke sterven tijdens een periode van griep, sterven niet aan de griep zelf, maar aan de complicaties zoals in de meeste gevallen, de bekende longontsteking.
Griep vaccinatie voorkomt niet dat men een longontsteking krijgt.
Daarnaast hadden de meeste sterfgevallen al een onderliggende aandoening c.q. zwakte = lagere weerstand of slecht werkend immuunsysteem, op het moment dat deze groep 'griep' kreeg"

Bovenstaande citaat
kunt u zelf terug lezen in de goede tijdschriften en elders op internet :wink:


nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

shop1 schreef:Uitzending gezien, worden aantal reacties bevestigd.
( een aantal anderen zakken ook in deze topic door het ijs als kopspeld )
Ook ik heb de uitzending gezien.
Het filmpje als eenzijdig dialoog, waaruit niet blijkt of bepaalde uitspraken niet door plak en knipwerk zijn verwijderd.
Ik verwachte aan de ronde tafel mensen , welke op deze vraag antwoorden kunnen geven.
Helaas waren geen mensen van de gezondheidsraad bereid, om daar antwoorden op de vragen te geven.
Blijkbaar willen deze mensen, niet met zo een programma geassocieerd worden.

@shop1
Uit jouw link, dit is dan toch duidelijk genoeg.
Risicogroepen waarbij jaarlijkse actieve immunisatie tegen influenza wordt aanbevolen.2
1. Patiënten met afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen.
2. Patiënten met een chronische stoornis van de hartfunctie.
3. Patiënten met diabetes mellitus.
4. Patiënten met chronische nierinsufficiëntie
5. Patiënten die recent een beenmergtransplantatie hebben ondergaan.
6. Personen die met het humane immunodeficiëntievirus (HIV) zijn geïnfecteerd.
7. Kinderen en adolescenten in de leeftijd van 6 maanden tot 18 jaar die langdurig salicylaten gebruiken.
8. Personen van 60 jaar en ouder.
9. Personen met verminderde weerstand tegen infecties (bv. door levercirrose, (functionele) asplenie, auto-immuunziekten, immunosuppressieve medicatie of chemotherapie).
10. Verstandelijk gehandicapten in intramurale voorzieningen.

Verder wordt jaarlijkse influenzavaccinatie door de Gezondheidsraad aanbevolen voor:
11. Bewoners van verpleeghuizen.
12. Personeel in verpleeghuizen, verzorgingshuizen en ziekenhuizen.
13. Overig gezondheidszorgpersoneel met direct patiëntencontact.
14. Gezinsleden van personen met een zeer hoog risico op ernstige aandoeningen en sterfte bij griep, zoals patiënten met ernstige stoornissen van hart- of longfunctie, ernstig nierfalen of een onvoldoende functionerend immuunsysteem.

engelorakel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2011 10:20

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door engelorakel »

Ik mag de griepprik noggeneens halen van mijn neuroloog

en de griepprik helpt niet, omdat bv dit in de griepprik , het virus A zit en ik de lucht zit B , slaat dus nergens op

ik weet dit omdat ik jaren lang zelf de griepprik heb gegeven :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door Chocomelk »

engelorakel schreef:Ik mag de griepprik noggeneens halen van mijn neuroloog

en de griepprik helpt niet, omdat bv dit in de griepprik , het virus A zit en ik de lucht zit B , slaat dus nergens op

ik weet dit omdat ik jaren lang zelf de griepprik heb gegeven :D

Klopt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

en de griepprik helpt niet, omdat bv dit in de griepprik , het virus A zit en ik de lucht zit B , slaat dus nergens op
Wat wil je met deze zin uitdrukken?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn vriend krijgt al jaren die prik (hartproblemen) en heeft geen griep meer gehad.

Ik krijg hem niet maar als ik tot de doelgroep zou behoren zou ik hem wel nemen.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door shop1 »

sephora30 schreef:Mijn vriend krijgt al jaren die prik (hartproblemen) en heeft geen griep meer gehad.
Ik krijg hem niet maar als ik tot de doelgroep zou behoren zou ik hem wel nemen.
Welk medicijn(en) vd hartproblemen ?
Misschien ook Prednison ?

arthur2000

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door arthur2000 »

secondadvies schreef:
en de griepprik helpt niet, omdat bv dit in de griepprik , het virus A zit en ik de lucht zit B , slaat dus nergens op
Wat wil je met deze zin uitdrukken?
Da's heel duidelijk.
Je wordt ingeent en immuun voor ziekte A.
De griep is geevolueerd tot ziekte B.

Eigenlijk net zoiets als met een verouderde virusscanner op de computer.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door nevermind »

arthur2000 schreef:
Da's heel duidelijk.
Je wordt ingeent en immuun voor ziekte A.
De griep is geevolueerd tot ziekte B.

Eigenlijk net zoiets als met een verouderde virusscanner op de computer.

Ik weet niet wat aan deze zin duidelijk is, sorry.

dit in de griepprik , het virus A zit en ik de lucht zit B

BassieF
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2009 15:56

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door BassieF »

Niet de leeftijd wel behorende tot een doelgroep.

Omdat ik de hele kul in 2010 over de tacokuch griep en griepprik heb gevolgd en onthouden en geen taco zooi en griepprik wilde en mij mateloos ergerde die periode en erna over de luchtigheid waarmee Q koorts problematiek onder de matjes werdt geveegd wetende en lezende dat het aantal erge zieken en doden toen al multivoud waren en zijn gebleven t.o.v. de taco kuch zieken/doden.

Nu anno 2011 besloten de griepprik ook te weigeren, misschien spuiten ze wel de miljoenen overgebleven taco zooi in die ze in 2010 niet hebben kunnen slijten onder ons argelozen.

Ik vertrouwde Klink in 2010 al niet de huidige minister alias ex bejaardentehuis arts nog minder, het RIVM stond al te boek als jokkebrok instituut en wens niet langer ieders zakken te vullen, waaronder die van Oosterhaus en Co, door me iets in te laten spuiten wat niets doet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Griepprik

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ehm :) zo kun je het ook zeggen ja. :)
Ben het zeker met je eens dat veel mensen omtrent Q koorts met een kluitje in het riet zijn gestuurd.

Gesloten