LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] All You Need Is Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door Radar »

Regelmatig krijgen wij verhalen binnen van mensen die verstrikt zijn geraakt in een schrijnend conflict met een bedrijf of instantie. Zelf zien ze geen uitweg meer en het probleem hangt als een molensteen om hun nek. Met Kerst voor de deur gaat Radar op pad om drie van deze problemen op te lossen, onder het motto 'All you need is... Radar!'

Maandag 19 december om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door JDII »

Een soort van belbus dus. Ook weer heel vernieuwend dit....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zie oa dit topic waar velen mensen gedupeerd zijn :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&t=107156

MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

TROS Radar

Ik vind dit een heel slecht en onzinnig initiatief. Het geld en de tijd kunnen beter besteed worden aan (de opzet van) een samenwerkingsverband met andere consumentenorganisaties om wantoestanden struktureel en gericht te bestrijden en te voorkomen. Dweilen met de kraan open, is wel de slechtste strategie die men bedenken kan.

Ik wens de RadarRedactie prettige feestdagen en een voorspoedig 2012 toe.

Maxiem/ReadAC.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door sephora30 »

Helaas, ik heb geen probleem.

Wellicht binnenkort met de winkelier van mijn nieuwe wasmachine :mrgreen:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nou, dat zijn dan toch weer drie problemen minder.
Mensen die zeuren zien het glas als halfleeg, je kunt je ook bedenken dat het halfvol is.
Ik zal zeker kijken!

MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

VioletPrue

Ik zie het glas als optimist altijd als half vol. Er zijn al enkele samenwerkingsverbanden in het consumentenlandschap, die wantoestanden gezamenlijk bestrijden, maar RADAR sluit zich daar (angstvallig en naar mijn mening vrij neurotisch) niet bij aan. Je moet anno 2012 kiezen voor vernieuwing en niet voor oliebollen uit de jaren 80.

Maxiem.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door VioletPrue »

MAXIEM schreef:VioletPrue

Ik zie het glas als optimist altijd als half vol. Er zijn al enkele samenwerkingsverbanden in het consumentenlandschap, die wantoestanden gezamenlijk bestrijden, maar RADAR sluit zich daar (angstvallig en naar mijn mening vrij neurotisch) niet bij aan. Je moet anno 2012 kiezen voor vernieuwing en niet voor oliebollen uit de jaren 80.

Maxiem.
Dit klinkt anders echt als een halflees glas.
Drie consumenten geholpen met langslepende problemen is een halfvol glas.
Als er al enkele samenwerkingsverbanden zijn, waarom zou Radar zich dan aansluiten?
Zij doen het toch prima?
Veel kijkers en forumleden die van informatie worden voorzien, ze zijn een onafhankelijk orgaan (wat erg belangrijk is) waar dus nooit een schijn van belangenverstrengeling kan zijn en qua presentatie stúkken beter dan Kassa.
Vernieuwing hoeft niet altijd in te houden dat je als programma maar je eigen insteek verliest en je aansluit bij anderen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door sephora30 »

seconds-out schreef:
sephora30 schreef:Helaas, ik heb geen probleem.

Wellicht binnenkort met de winkelier van mijn nieuwe wasmachine :mrgreen:
Zeker GEEN Miele? :D
:? Nee :(

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door lazylois »

Ach zo lang Robert niet klaagt valt het wel mee volgens mij :lol:

MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

VioletPrue

De klankkleur kan ik niet veranderen. Anno 2012 leven we in een andere tijd dan pakweg 10 jaar geleden. De wantoestanden die de consumenten momenteel ervaren zijn complexer, much crimineler en komen veel vaker voor. Dan is het een goede zaak, dat consumentenbehartigers de handen ineen slaan en adequaat terugslaan. RADAR doet daar niet aan mee en heeft zelfs de intentie niet om gezamenlijk op te trekken, gezien ook weer deze incidentele aktie. Dat komt, omdat ze krampachtig vasthouden aan een stokoude formule die naar mijn mening niet meer werkt. Waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor kijkersverlies. Mijn mening is: bij verandering raak je ongetwijfeld een deel van de kijkers kwijt, maar als de nieuwe formule gezond en vitaal is, dan trek je ook weer veel nieuwe kijkers aan. Mijn keuze valt dus op vernieuwing en vernieuwing vraag in deze tijd om: meer samenwerking. Je leert je vrienden niet kennen als je er niet mee omgaat.

Groeten,

Maxiem.

WalterVos
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2011 10:37

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door WalterVos »

Neem Youp mee en ga naar T-Mobile.

Dat bedrijf leert het immers nooit.

justmedaphne
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 20:57

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door justmedaphne »

Speciaal vervoer:
altijd zeuren! waarom brengt moeder haar kind niet gewoon met het openbaar vervoer of nog beter, met de fiets!
"ik zie mijn zoon minder omdat mijn vrouw de auto nodig heeft overdag"
ik als alleenstaande moeder moet mijn kinderen zelf naar school brengen, en dan 's avonds bij de bso ophalen. ik zie mijn kinderen ook nauwelijks. waar blijft mijn taxi busje?

MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

justmedaphne

Op zich zijn de 3 voorbeelden uit het programma schrijnend en een voorbeeld van de verziekte bedrijfscultuur die in dit land heer en meester is. Toch blijf ik handhaven, dat deze wijze van oplossen van problemen in het verlengde ligt van damage-control. Deze bedrijven waren zeker niet overstag gegaan als RADAR dit niet publiekelijk onder de aandacht zou hebben gebracht. Het gaat dus bij hen niet om het oplossen van de problemen, maar om de werving van nieuwe klanten. Onder het motto: kijk eens hoe goed wij wel niet zijn!

Maxiem.

Note: ik ben het dus niet eens met de werkwijze van RADAR en pleit
nogmaals voor vernieuwing door meer samenwerking met andere consumentenorganisaties.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 19 dec 2011 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door bianca82 »

is je kind autistisch? weet je wat dat betekend?

als dat kind met het ov gaat raakt het compleet over de rooie te veel prikkels
ook is ov veel te onzeker terwijl autisten heel veel regelmaat nodig hebben.

gelukkig heb ik geen autistisch kind maar heb genoeg gewerkt met autisten om te weten dat bij de meeste gevallen ov niet werkt

ik moet zeggen dat ik het niet echt een oplossing vond voor dat gezin, want die jongen zal het niet snappen dat hij zijn vriendjes niet meer ziet omdat hij van de gemeente naar een andere school moet. (zelfs gezonde kinderen zullen dat niet snappen)

crastana
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 21:45

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door crastana »

justmedaphne heeft ook zeker meerdere kinderen op verschillende scholen. Dan brengt ze ze zeker ook met het openbaar vervoer en/of de fiets. Ik heb zelf geen probleem met een kind naar school te laten gaan. Ik woon op 5 minuten lopen van school. Mijn kind kan en wil zelfs vaak alleen naar school.
Echter dit is hier niet het probleem.
Het gaat er om dat je in een situatie niet een kind/ ouders kan dwingen om een kind naar een andere school te verplichten.
De ouders zijn in deze niet verhuisd. De school is verhuisd. Erg kwalijk dat de school in dit geval niet betere info naar de ouders heeft gebracht.
Nog kwalijker is het feit dat de gemeente zo moeilijk doet. Laat de ouders desnoods de extra gemaakte km vergoeden. ( in dit geval enkele honderden meters.) Dat is volgens mij voor de ouders zeker op te brengen.
Gemeente: de koude douche!!!!!!!

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door briany »

Leuke uitzending zo vlak voor de kerst. :P

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door kss »

ik vind wat er in gemeente maastricht (Maasbracht) is gebeurd wel heel erg triest voor woorden, eerst maakt de gemeente zelf de ene fout na de andere en legt vervolgens alle schuld neer bij de ouders, de geboden oplossing zou ik radar willen afwijzen, ik vind dat de betrokken gemeente medewerker(s) op staande voet ontslagen dienen te worden en dat jurgen op zijn oude school moet kunnen blijven op kosten van de gemeente.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door lazylois »

Zo zie je maar hoe groot de macht van TV is lekker scoren op het succes van Robert ten Brink met de titel. Prachtig deze oplossing voor de slachtoffers en de Multinationals en Gemeenten maar braaf doen.

Maar wat met de overige soortgelijke slachtoffers..juist die worden afgeslacht :twisted:

Gesloten