LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Chocomelk schreef:
Perdita schreef: Ik vind ook dat het verplicht zou moeten zijn voor verplegend personeel. En erstig immuungecompromiteerde patienten komen niet in de algemene ruimtes.
Ohjee en al die bezoekers die dagelijks in het ziekenhuis komen.
Alleen al in de poliklinieken, bezoekers voor patienten, die kunnen ook van alles meebrengen oa griep (waar het hier over gaat).
Iedereen die geen griepvaccin heeft gehad verboden toegang ?
Sinds wanneer zitten in de poliklinieken ernstig immuumgecompromitteerde patiënten?

Iemand met ook maar een greintje fatsoen in zijn lijf gaat niet op bezoek bij een kankerpatiënt die een chemokuur ondergaat als hij vermoedt dat hij ook maar iets onder de leden kan hebben. En ja, natuurlijk neem je dan ook zo vroeg mogelijk het griepvaccin. Behalve mensen als jij blijkbaar, want het enige wat die doen is zoeken naar slappe smoezen om maar geen prik te hoeven halen. Prima, moet je helemaal zelf weten, maar toen ik behandeld werd voor kanker kwamen mensen als jij er bij mij gewoon niet in. En bij mij pasgeboren kind zou ik je ook niet toelaten. De eerste baby's zijn namelijk alweer gestorven aan kinkhoest omdat de volwassenen het niet de moeite vonden om een herhaalvaccin te nemen. En griep is voor pasgeborenen ook niet echt goed. Mij lijkt dat je iedere kans om het risico daarop te verkleinen, aangrijpt.

Dat je niet alles kunt uitsluiten weet ik ook wel, dus je hoeft niet allerlei situaties te verzinnen waarin iemand toch iets zou kunnen oplopen van een toevallige voorbijganger. Waar het om gaat is dat je met vaccineren het RISICO aanzienlijk kunt VERKLEINEN dat mensen in je omgeving met een zwak immuunsysteem, die dus niet gevaccineerd mogen worden of bij wie het vaccin minder goed werkt, geïnfecteerd raken met griep. Voor die mensen kan een dergelijke infectie namelijk dodelijk zijn. Als je dat niet de moeite waard vindt voor die mensen, nogmaals, moet je helemaal zelf weten. Maar verwacht niet dat ik dat toejuich, want ik vind het dom, kortzichtig en asociaal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat verkondig je weer een onzin, de incubatietijd van griep is ongeveer 4 dagen.
Mensen weten niet eens dat ze griep onder de leden hebben dus gaan gewoon op bezoek bij mensen die in het ziekenhuis liggen, de griep breekt pas uit na 4 dagen !

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef: Als je dat niet de moeite waard vindt voor die mensen, nogmaals, moet je helemaal zelf weten. Maar verwacht niet dat ik dat toejuich, want ik vind het dom, kortzichtig en asociaal.
Zo denk ik precies hetzelfde over jou.
Ik vind het asociaal, dom, kortzichtig dat jij verwacht van mensen die in gezondheidszorg werken dat zij zich laten vaccineren met het griepvaccin.

Mensen die gezond zijn hoeven zich niet te laten vaccineren met 'rommel'.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Chocomelk schreef:Wat verkondig je weer een onzin, de incubatietijd van griep is ongeveer 4 dagen.
Mensen weten niet eens dat ze griep onder de leden hebben dus gaan gewoon op bezoek bij mensen die in het ziekenhuis liggen, de griep breekt pas uit na 4 dagen !
Ik heb het over immuungecompromiteerde patiënten. De mensen kun je beschermen door jezelf te vaccineren. Dat weet iedere verpleegkundige.

Je kunt wel schreeuwen dat ik onzin verkondig, maar argumenten waarom vaccineren overbodig zou zijn heb ik nog niet gezien van je.
Mensen die gezond zijn hoeven zich niet te laten vaccineren met 'rommel'.
Mensen die gezond zijn zouden zich juist wel moeten laten vaccineren, zeker als ze in de verpleging werken. Bij gezonde mensen is het vaccin het meest effectief. En zo kun je op een heel eenvoudige manier het risico op ellende voor je zwakkere medemens verkleinen.

Vaccineren doe je ook niet als je ziek bent hoor, dan heeft het geen zin meer. We vaccineren kinderen toch ook niet tegen polio als ze het al hebben? We vaccineren juist om te voorkomen dat ze het krijgen.

Dat vaccins "rommel" zijn, is ook alweer zo'n broodje-aapverhaal. Een vaccin is een stuk veiliger dan de infectie zelf, dat heeft de geschiedenis overduidelijk aangetoond.

Hoe kan het toch dat iemand die zo schrikbarend weinig weet over de werking van vaccins als jij, zulke stellige opvattingen heeft?
Laatst gewijzigd door Perdita op 12 jan 2012 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef: maar toen ik behandeld werd voor kanker kwamen mensen als jij er bij mij gewoon niet in. En bij mij pasgeboren kind zou ik je ook niet toelaten. .
Elk gezond mens wat zich niet heeft laten vaccineren met het griepvaccin kwam er bij jou niet in, sorry hoor. :lol: :P :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef:
Je kunt wel schreeuwen dat ik onzin verkondig, maar argumenten waarom vaccineren overbodig zou zijn heb ik nog niet gezien van je.
Een gezond mens hoeft zich niet te laten vaccineren !

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:
Perdita schreef: maar toen ik behandeld werd voor kanker kwamen mensen als jij er bij mij gewoon niet in. En bij mij pasgeboren kind zou ik je ook niet toelaten. .
Elk gezond mens wat zich niet heeft laten vaccineren met het griepvaccin kwam er bij jou niet in, sorry hoor. :lol: :P :lol:
lekker rustig bij perdita thuis :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef: lekker rustig bij perdita thuis :D
Inderdaad.

Er moet een loodgieter in huis zijn,
heb jij je laten vaccineren met het griepvaccin loodgieter
nee
Dan kom je er hier niet in.

Er komt familie
heb jij je laten vaccineren met het griepvaccin
nee
Dan kom je er hier niet in.

:lol: :P :lol:
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 12 jan 2012 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

niemand kan zich beschermen tegen de griep zelfs niet als je de griepprik hebt gehad ! er zijn nog zoveel varrianten die je dan nog kunt krijgen ! mischien kun je beter in afzondering gaan leven als je zooo bang bent iets te krijgen, het leven bestaat nu eenmaal uit een hoop gevaren en dit hoort erbij.het immuum systeem van de mens word alleen maar sterker als je zo nu en dan een virus oploopt. en voor al die mensen met een immuum stoornis , tja volgends mij heb je dan vette pech hoe vervelend en erg ik het ook vind maar het is gewoon niet te voorkomen dat de mens zo nu en dan verkouden is of een griep heeft :?

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Chocomelk schreef:
manondoris schreef: lekker rustig bij perdita thuis :D
Inderdaad.

Er moet een loodgieter in huis zijn,
heb jij je laten vaccineren met het griepvaccin loodgieter
nee
Dan kom je er hier niet in.

Er komt familie
heb jij je laten vaccineren met het griepvaccin
nee
Dan kom je er hier niet in.

:lol: :P :lol:
Waarom verdraaien jullie alles? Ik had het over de tijd dat ik een chemokuur moest ondergaan. Er is dan een periode dat je heel kwetsbaar bent voor infecties, want tijdens de chemotherapie daalt de aanmaak van witte bloedcellen zo sterk dat het lichaam nauwelijks nog opgewassen is tegen infecties. Zeven tot tien dagen na de chemo is het aantal witte bloedlichaampjes op een dieptepunt en moet je dus heel erg voorzichtig zijn.

Er kwamen tijdens die dagen veel minder mensen op bezoek en huisgenoten en naaste familieleden en vrienden hebben ook allemaal een griepprik genomen.

Maar je mag er best om lachen hoor, het is natuurlijk ook heel grappig als een kankerpatiënt die ernstig verzwakt is door een chemokuur een griep oploopt omdat iemand anders het niet nodig vindt om weg te blijven of een prik te nemen. Echt enorm leuk is dat.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

manondoris schreef:niemand kan zich beschermen tegen de griep zelfs niet als je de griepprik hebt gehad ! er zijn nog zoveel varrianten die je dan nog kunt krijgen ! mischien kun je beter in afzondering gaan leven als je zooo bang bent iets te krijgen, het leven bestaat nu eenmaal uit een hoop gevaren en dit hoort erbij.het immuum systeem van de mens word alleen maar sterker als je zo nu en dan een virus oploopt. en voor al die mensen met een immuum stoornis , tja volgends mij heb je dan vette pech hoe vervelend en erg ik het ook vind maar het is gewoon niet te voorkomen dat de mens zo nu en dan verkouden is of een griep heeft :?
Kun je niet lezen? Ik heb het over het VERKLEINEN VAN RISICO'S voor IMMUUNGECOMPROMITEERDE PATIËNTEN.

Ik ben niet bang om iets te krijgen, maar toen ik een chemokuur moest ondergaan wist ik dat een griepinfectie voor mij heel slecht kon aflopen en heb ik dus maatregelen genomen om het risico daarop zoveel mogelijk te beperken. Dat heeft niks te maken met "zoooo" bang zijn om iets te krijgen, het is gewoon realiteit dat je in die periode heel kwetsbaar bent en het is alleen maar heel stom als je daar geen rekening mee houdt.
het immuum systeem van de mens word alleen maar sterker als je zo nu en dan een virus oploopt.
Van een vaccinatie word je net zo sterk, maar wel met minder risico's. En een verzwakt immuunsysteem wordt niet sterker door een virus, het kan er onder bezwijken en dan kan de patiënt overlijden. Met vaccineren verklein je de kans dat je zelf ziek wordt en verklein je dus het risico dat je een infectie overbrengt op iemand voor wie een dergelijke infectie een groot risico vormt. Maar naar ik zojuist begrepen heb vinden jullie dat pas echt lachen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

ik lach er echt niet om hoor ! ik sta waarschijnlijk iets nuchterder en realistieser in het leven . mijn vriendin zou vanmorgen hier koffie komen drinken ,zei en haar broer hebben een longaandoening en halen elk jaar netjes de griepprik! en wat dacht je ! ze smsde vanmorgen af omdat ze met een dikke griep op bed ligt :shock: en nog wat mijn liefste tante is herstellende van bortkanker en heeft chemo en bestraling achter de rug,zei begaf zich gewoon onder de mensen en als er iemand verkouden was dan geen gekus en gepaste afstand .tis niet zo dat je dan gaat tongzoenen natuurlijk :lol: maar goed ieder heeft zijn eigen mening hierover.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Welwaar »

T ís maar waar je voor kiest;

Niet- gevaccineerde kinderen veel minder vaak allergisch en ziek

http://www.klassiekehomeopathie.nl/nieu ... ch-en-ziek

Over het algemeen heerst de overtuiging dat vaccinaties een belangrijke bijdrage leveren aan de volksgezondheid en dat mensen hierdoor minder vatbaar zijn geworden voor ernstige aandoeningen....

Perdita;

Het boek van Hans Moolenburgh sr.(arts) geeft een onthullend verslag over de ontwikkeling van de griepprik van dit jaar, 2011.

Enkele citaten uit het boek ‘U kunt meer dan u denkt’:

‘Aangezien de hele wereld in 2009 ingeënt moest worden tegen de Mexicaanse griep lagen er miljarden winsten te wachten. Men ging kweken met een supersnelle kweekbodem namelijk: zich snel vermenigvuldigende kankercellen.
Eiwitten uit die kankercellen zijn dus met het vaccin mee ingespoten, zonder dat er getest is of dat op langere termijn kwaad kan. Wat gebeurt er met mensen die in het wankele evenwicht verkeren tussen wel of geen kanker krijgen en die met dit vaccin zijn ingeënt waarvoor op kankercellen is gekweekt?
Maar omdat de pandemie uitbleef en men wereldwijd met enorme voorraden vaccins bleef zitten is er nu een elegante oplossing bedacht;

Wereldwijd ent men elk najaar tegen de gewone wintergriep en dáár hebben ze nu de voorraden van op kankercellen gekweekt vaccin bij in gestopt en dit vaccin wordt ook in Nederland komende herfst gebruikt.’

De griepprik, U mag ‘m ook niét nemen… :)

En dat is waar ik voor kies!

Absolute aanrader dit boek evenals het boek van Anneke Bleeker ; Wat U niet verteld wordt over vaccianties.....wat de overheid is vergeten :? te vertellen.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

manondoris schreef:ik lach er echt niet om hoor ! ik sta waarschijnlijk iets nuchterder en realistieser in het leven . mijn vriendin zou vanmorgen hier koffie komen drinken ,zei en haar broer hebben een longaandoening en halen elk jaar netjes de griepprik! en wat dacht je ! ze smsde vanmorgen af omdat ze met een dikke griep op bed ligt :shock: en nog wat mijn liefste tante is herstellende van bortkanker en heeft chemo en bestraling achter de rug,zei begaf zich gewoon onder de mensen en als er iemand verkouden was dan geen gekus en gepaste afstand .tis niet zo dat je dan gaat tongzoenen natuurlijk :lol: maar goed ieder heeft zijn eigen mening hierover.
Ik heb een aantal bloedtransfusies nodig gehad en heb helaas ook een infectie opgelopen waar ik heel veel last van heb gehad en flink ziek van ben geweest. Ik ging altijd met de auto naar het ziekenhuis en ben 1 keer met het openbaar vervoer gegaan. Ik dacht dat dat wel kon voor die ene keer. Dus toen die ellende achter de rug was, was ik er niet meer zo happig op om mij "gewoon onder de mensen" te begeven als ik op mijn kwetsbaarst was.

Hoe je vriendin weet dat ze griep heeft verbaast me. Dat is niet zomaar vast te stellen.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Welwaar schreef:T ís maar waar je voor kiest; (...)
Op lieden als Molenburgh en Anneke Bleeker ga ik niet in, soms is een niveau me gewoon echt te laag.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Welwaar »

Ik denk dat verdere discussie zinloos is Perdita, maar voor elck wat wils ; ....

Nog steeds wordt Moolenburgh internationaal geroemd en om raad gevraagd met betrekking tot onderwerpen als de gevaren van fluoridering, de gevolgen van vaccinaties en complementaire kankertherapieën.
Als je dit geen niveau vind!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

@ perdita de bus had ik in jou geval ook niet gepakt ,daar wemeld het van de bacterien maar mijn tante ging met de taxi ! werd allemaal vergoed door de zorgverzekeraar .en wat mijn vriendin betreft ,ze zal last hebben van griepverschijnselen :wink: maar ze ligt ziek op bed en ik ken haar niet anders als een hardwerkende bikkel dus ik neem aan dat ze zich echt ziek voelt!

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Welwaar schreef:Ik denk dat verdere discussie zinloos is Perdita, maar voor elck wat wils ; ....

Nog steeds wordt Moolenburgh internationaal geroemd en om raad gevraagd met betrekking tot onderwerpen als de gevaren van fluoridering, de gevolgen van vaccinaties en complementaire kankertherapieën.
Als je dit geen niveau vind!
Inderdaad, dat vind ik geen niveau, dus een verdere discussie over Molenburgh en Bleeker is inderdaad zinloos. Ik vind het allemaal kwakzalverij en een gevaar voor de volksgezondheid derhalve.
Laatst gewijzigd door Perdita op 12 jan 2012 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

manondoris schreef:@ perdita de bus had ik in jou geval ook niet gepakt ,daar wemeld het van de bacterien maar mijn tante ging met de taxi ! werd allemaal vergoed door de zorgverzekeraar .en wat mijn vriendin betreft ,ze zal last hebben van griepverschijnselen :wink: maar ze ligt ziek op bed en ik ken haar niet anders als een hardwerkende bikkel dus ik neem aan dat ze zich echt ziek voelt!
Ik twijfel er niet aan dat je vriendin zich ziek voelt, maar dat wil nog niet zeggen dat ze griep heeft. Het woord griep wordt vaak gebruikt voor elke aandoening die met snotteren, hoesten en algehele malaise gepaard gaat, maar dat is lang niet altijd griep. Als ik het over griep heb, bedoel ik ook echt griep: influenza dus. Dat is een nare ziekte die heel gevaarlijk kan zijn voor immuungecompromitteerde mensen. Daarom blijf ik erbij dat het verstandig is als verplegend personeel de griepprik haalt. Dat je niet alles kunt voorkomen weet mijn neus ook wel, maar daarom is het nog niet zinloos. En gevaarlijk al helemaal niet. Als gezonde mensen een griep goed kunnen doorstaan, zie ik niet waarom een vaccinatie ineens zo slecht zou zijn. Het is niet alleen heel onlogisch, er is ook geen greintje bewijs voor.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Perdita,

Het concept 'het middel is erger dan de kwaal' zal u wel niet vreemd zijn.
Is het wel eens in u opgekomen dat wat hier alles verwoord wordt maar u niet zint welicht juist daarop stoelt?
Geeft dit dan niet een probleem aan, iets wat ook Coutinho beaamt?

Dat mensen, ook mensen in de gezondheidszorg, problemen hebben met vaccinatie welke zij niet als noodzakelijk achten voor zichzelf zal wel niet uit de lucht komen vallen. Komen we bij het tweede concept, 'baadt het niet, dan schaadt het niet', welk concept zich niet laat verenigen met het eerstgenoemde.

En dan komen we vervolgens op de 'brede discussie', die zich hier inmiddels enkel nog betrekt op zieke moeders en tantes.
Hoe komt het nu dat mensen argwanend zijn geworden tegen vaccinaties?
Berichtgeving in de media? Zeker.
Dat er 350.000.000,-- is uitgegeven voor een pandemie die maar niet kwam? Ook.
Dat er ook wetenschappers bestaan die vaccins tegen bijvoorbelld baarmoederhalskanker in twijfel trekken? Ook.
En zo zijn er vast nog een heleboel oorzaken op te noemen.
Zoals bijvoorbeeld de schijn dat RIVM / Coutinho mogelijk belangen hebben die hen niet passen.
De gedachte 'alles draait uiteindelijk om geld' hierop toegepast, een gedachte die mbt. ons landsbestuur ook niet uit de lucht is komen vallen, zal ook niet helpen.
Tel hier dan nog bij op het derde concept, 'onbekend maakt onbemind'.

Publicaties van mensen als van Désirée L. Röver, Molenburgh en Anneke Bleeker, och, afdoen op de wijze waarop u dat doet helpt de 'brede discussie' niet, mensen zijn juist dan genegen meer geloof te hechten aan wat in die publicaties wordt genoemd. Iets wat ook Coutinho heeft moeten erkennen. Autoriteit alleen is niet meer voldoende, voornoemde lieden geven hun standpunten toch wel een aanzienlijke substantie, dit zal dan minimaal op gelijke wijze weerlegd moeten worden.
U wekt de schijn toch wel aardig op de hoogte te zijn, u heeft het zelfs over een niveau, een niveau waar voornoemde lieden ver onder liggen. Helaas, u geeft er verder geen inhoud aan, waarmee dergelijke opmerkingen enkel door mensen als arrogant worden ervaren, wellicht mensen die op hetzelfde niveau staan als u uitgezonderd
U geeft er blijk van dat u van mening bent dat sommigen een morele verplichting hebben zich te laten vaccineren tegen seizoensgriep. Voor wat betreft het waarom komt u niet verder dan die moraliteit welke u bezigt, uw benadering is eenzijdig.
Ik nodig u uit, ik laat me niet vaccineren vanwege 'het middel is erger dan de kwaal', en de gedachte 'baadt het niet dan schaadt het niet' deel ik in deze niet, en dit alles is niet gebaseerd op 'onbekend maakt onbemind'.
Overtuig mij nu eens van het nut van vaccinatie voor mij, het bovenstaande in acht nemende, dus zonder almaar op uw moraliteit terug te vallen?
U geeft in uw profiel aan van beroep wetenschapper te zijn, dus dat mag u dan toch niet zwaar vallen dunkt me, zeker niet gezien het feit dat u in uw profiel bij ket kopje 'interesses' wetenschap en geneeskunde aangeeft. Ik ben slechts een kritische leek op het gebied van geneeskunde, heb welliswaar vanuit vroegere hoedanigheden wat studies verricht naar wat 'randverschijnselen' uit de medische wetenschap, doch dit betrof hobby, geen professie, en had geen raakvlakken met virologie en vaccinatie, dus dit mag in de nabijheid van een wetenschapper geen naam hebben.

Gesloten