LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

U wekt de schijn toch wel aardig op de hoogte te zijn, u heeft het zelfs over een niveau, een niveau waar voornoemde lieden ver onder liggen. Helaas, u geeft er verder geen inhoud aan, waarmee dergelijke opmerkingen enkel door mensen als arrogant worden ervaren, wellicht mensen die op hetzelfde niveau staan als u uitgezonderd
Dan vindt u het maar arrogant. Maar mensen die dwaallichten als Molenburgh en Bleeker als serieuze discussiepartners opvoeren met betrekking tot het onderwerp vaccinaties, hebben zich daarmee meteen volkomen gediskwalificeerd.

Ik ga u niet overtuigen van het nut van vaccinaties. Als zich niet wilt laten vaccineren moet u het laten, het is niet verplicht. Wat mijn mening daarover is heb ik al duidelijk gemaakt, maar daar hoeft u zich niet aan te storen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Perdita schreef:
U wekt de schijn toch wel aardig op de hoogte te zijn, u heeft het zelfs over een niveau, een niveau waar voornoemde lieden ver onder liggen. Helaas, u geeft er verder geen inhoud aan, waarmee dergelijke opmerkingen enkel door mensen als arrogant worden ervaren, wellicht mensen die op hetzelfde niveau staan als u uitgezonderd
Dan vindt u het maar arrogant. Maar mensen die dwaallichten als Molenburgh en Bleeker als serieuze discussiepartners opvoeren met betrekking tot het onderwerp vaccinaties, hebben zich daarmee meteen volkomen gediskwalificeerd.
Welke discussiepartners (die zich kritisch uitlaten over het effect van (griep)vaccinaties) zou jij aanbevelen?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

en ad haalt de baarmoederhalskanker vacinatie aan hoe denk je daar over perdita,gewoon uit interesse ! die heb ik mijn dochter namelijk ook niet laten geven :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef:

Ik ga u niet overtuigen van het nut van vaccinaties. Als zich niet wilt laten vaccineren moet u het laten, het is niet verplicht. Wat mijn mening daarover is heb ik al duidelijk gemaakt, maar daar hoeft u zich niet aan te storen.
Juist en ook gezonde mensen die werken in de gezondheidszorg hoeven zich niet te laten vaccineren, wat overigens het grootste deel ook niet laat doen.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

manondoris schreef:en ad haalt de baarmoederhalskanker vacinatie aan hoe denk je daar over perdita,gewoon uit interesse ! die heb ik mijn dochter namelijk ook niet laten geven :?
Het is geen vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, het is een vaccinatie tegen een aantal virussen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.

Ik zou het met mijn dochter bespreken, het goed uitleggen en haar zelf laten beslissen. Ik zou haar steunen in de beslissing die ze neemt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef:
manondoris schreef:en ad haalt de baarmoederhalskanker vacinatie aan hoe denk je daar over perdita,gewoon uit interesse ! die heb ik mijn dochter namelijk ook niet laten geven :?
Het is geen vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, het is een vaccinatie tegen een aantal virussen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.

Ik zou het met mijn dochter bespreken, het goed uitleggen en haar zelf laten beslissen. Ik zou haar steunen in de beslissing die ze neemt.
Als ik hier de andere reacties lees van je komt het over alsof jij je dochter helemaal niet zelf zou laten beslissen.
Laat jij jou gezonde kinderen ook vaccineren met het griepvaccin ?

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Nee, ik laat mijn gezonde kinderen niet vaccineren met het griepvaccin, want ze vallen niet in de risicogroepen. Ik heb mijn kinderen wel alle andere vaccinaties gegeven.

De HPV-vaccinatie wordt gegeven vanaf 12 jaar. Dat is ook de leeftijd waarop kinderen bijvoorbeeld gehoord worden in voogdijzaken. Hun mening weegt zwaar bij de beslissing van de kinderrechter.

Een kind dat in staat is om zelf een mening te vormen, moet daartoe ook de gelegenheid krijgen.

Voordat mijn chemotherapie van start ging heeft mijn dochter uit zichzelf de griepprik gehaald.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

nu zeg je ik laat mijn gezonde kinderen niet vacineren omdat ze niet in de risicigroep vallen :?: je spreekt jezelf nu toch echt een beetje tegen in mijn ogen ! jouw kinderen komen toch ook bij oma op bezoek ,ook in het ziekenhuis ,toen jij ziek was had je ze toch ook om je heen? weet je waar jouw kinderen allemaal aan bloot staan op school bijv! zij overleven de griep wel maar kunnen het net zo goed overdragen ,beetje raar :roll:

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Ik word er een beetje moe van om het nog een keer uit te leggen.

Mijn dochter heeft zich tegen griep laten vaccineren toen ik chemo had, evenals een aantal andere naasten.

Mijn dochter komt nauwelijks bij oma, daar heeft ze de tijd niet voor en daarvoor woont ze te ver weg. Zou ze wel regelmatig op bezoek gaan, dan zou ze zich zonder problemen laten vaccineren.

Ik zeg het nog een keer: griep is met name gevaarlijk voor mensen met een zwak immuunsysteem (pasgeboren baby's, kankerpatiënten, oude mensen bij wie het vaccin minder goed werkt, mensen met auto-immuunziektes zoals reuma, transplantatiepatiënten enz).
Als je in contact komt met immuungecompromiteerde mensen, is het verstandig om de griepprik te nemen want daarmee kun je de kans dat jij ziek wordt en anderen kunt besmetten, verkleinen. Hoe meer mensen dit doen, hoe beter het is. Verpleegkundigen zijn dus de eerst aangewezenen om de griepprik te nemen. Hoe meer verpleegkundigen dit doen, hoe beter de kwetsbare groepen met wie zij werken, beschermd zijn tegen griep. En ja, dat je niet alles kunt uitsluiten weet ik, dat hoef je niet nog een keer met allerlei voorbeelden aan te geven.

Dat zijn de feiten. Wat je daarmee doet moet je zelf weten.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

ik heb over het hoofd gezien dat je dochter zich heeft laten vaccineren toen je chemo had :oops: en verder kunnen we er lang of breed over l*llen ieder moet doen wat hij of zij wil :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef:Nee, ik laat mijn gezonde kinderen niet vaccineren met het griepvaccin, want ze vallen niet in de risicogroepen. Ik heb mijn kinderen wel alle andere vaccinaties gegeven.
Jou kinderen kunnen ook op bezoek moeten in het ziekenhuis, kunnen ook andere mensen besmetten.
Jou kinderen zitten mischien ook weleens in de wachtkamer van de huisarts en ook daar kun je andere mensen besmetten die ziekelijk zijn.

Maar je doet maar Perdita, zelfs artsen adviseren gezonde mensen om zich niet te laten vaccineren ook niet als ze in contakt komen met mensen die een zwak imuumsysteem hebben.

Ieder moet doen wat hij of zij wil Perdita en dat kun jij niet opdwingen.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Chocomelk schreef:
Perdita schreef:Nee, ik laat mijn gezonde kinderen niet vaccineren met het griepvaccin, want ze vallen niet in de risicogroepen. Ik heb mijn kinderen wel alle andere vaccinaties gegeven.
Jou kinderen kunnen ook op bezoek moeten in het ziekenhuis, kunnen ook andere mensen besmetten.
Jou kinderen zitten mischien ook weleens in de wachtkamer van de huisarts en ook daar kun je andere mensen besmetten die ziekelijk zijn.

Maar je doet maar Perdita, zelfs artsen adviseren gezonde mensen om zich niet te laten vaccineren ook niet als ze in contakt komen met mensen die een zwak imuumsysteem hebben.

Ieder moet doen wat hij of zij wil Perdita en dat kun jij niet opdwingen.
Moet ik het nou echt nog een keer uitleggen?

Niet iedereen die in het ziekenhuis ligt, heeft een zwak immuunsysteem. Maar bepaalde patiënten wel. Als mijn kinderen bij die mensen op bezoek zouden willen of moeten, is het niet onverstandig een griepvaccin te nemen en dat zal ik ze ook dringend aanraden.

Je doet consequent alsof ik wil dat iedereen zich laat vaccineren. Ik heb het echter de hele tijd over kwetsbare groepen. Maar dat verkies jij niet te lezen, in plaats daarvan kom je weer met allerlei wezenloze voorbeelden waaruit zou moeten blijken dat vaccineren volstrekt zinloos is omdat er toch altijd nog wel een klein kans je is dat je iemand besmet. Ja, die kans is er, maar daarom is vaccinatie nog niet zinloos.

Je moet zelf weten wat je doet, maar aan mensen die niet willen lezen wat er staat verspil ik geen tijd meer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef:
Je moet zelf weten wat je doet, maar aan mensen die niet willen lezen wat er staat verspil ik geen tijd meer.
Daar denken we dan precies hetzelfde over.

Succes met je strijd voor het vaccineren van personeel in de gezondheidszorg.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Perdita schreef:Ik zeg het nog een keer: griep is met name gevaarlijk voor mensen met een zwak immuunsysteem (pasgeboren baby's, kankerpatiënten, oude mensen bij wie het vaccin minder goed werkt, mensen met auto-immuunziektes zoals reuma, transplantatiepatiënten enz).
U bent vergeten mensen met verzwakt immuunsysteem door een voedingstekort, slaaptekort, stress en gebruik van genotmiddelen.
Perdita schreef:Als je in contact komt met immuungecompromiteerde mensen, is het verstandig om de griepprik te nemen want daarmee kun je de kans dat jij ziek wordt en anderen kunt besmetten, verkleinen. Hoe meer mensen dit doen, hoe beter het is.
In uw ideaalbeeld is het dus wenselijk dat iedereen zich tegen seizoensgriep laat vaccineren.
Op zich geen onredelijk standpunt, zolang als er geen sprake is van een moeten, wat u in de loop van deze discussie dan ook heeft afgezwakt.
Nu wordt er geopperd dat mensen mogelijk een (wel)overwogen keuze maken dit niet te doen, en u de gelegenheid gegeven hier dan op in te gaan, u als wetenschapper zijnde, in een voorlichtende rol wellicht.
Echter u gaat nergens inhoudelijk op in, u herhaalt enkel uw standpunt.
Onderwijl anderen als discussiepartner diskwalificerend nog wel.
U beantwoord niet eens de vraag bij welke kritische bron men dan wel terecht kan voor informatie aangaande vaccinatie.
U als wetenschapper geeft af op anderen, waaronder Moolenburgh, een collega wetenschapper van u, althans ook van academisch nivo, waarvan opgemerkt van Moolenburgh bekend en van u verondersteld door uw zelf-kwalificering als wetenschapper, maar u doet dit afgeven enkel door wat deze anderen roepen als belachelijk af te stempelen, waarom dit dan zo zou moeten zijn laat u achterwege.
Nu zal het allemaal best belachelijk zijn voor iemand van uw stature, maar wij gewone mensjes kunnen niet beschikken over uw kennis als wetenschapper, en zien dus niet waarom bijvoorbeeld wat een Moolenburgh alles vertelt belachelijk zou moeten zijn. Daarvoor zijn wij gewone mensjes dus afhankelijk van wetenschappers, mensen als u.
Maar u geeft niet thuis.

Aangezien u niet inhoudelijk op zaken in wilt gaan, en uw onderbouwingen doorgaans terugvallen op 'ik vind', ga ik er van uit dat u zich beroept op uw autoriteit als wetenschapper.
Afgezien van het feit dat zelfs Coutinho heeft gemerkt dat dit niet meer zo werkt, werkt het hier al twee keer niet wanneer niemand uw autoriteit op het gebied van vaccinaties kan vaststellen, buiten dan uw eigen beroep op wetenschapper zijn in uw profiel.

Jammer.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Perdita schreef:
manondoris schreef:en ad haalt de baarmoederhalskanker vacinatie aan hoe denk je daar over perdita,gewoon uit interesse ! die heb ik mijn dochter namelijk ook niet laten geven :?
Het is geen vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, het is een vaccinatie tegen een aantal virussen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.
Ik zou het met mijn dochter bespreken, het goed uitleggen en haar zelf laten beslissen. Ik zou haar steunen in de beslissing die ze neemt.
Dat vind ik prettig om te lezen. Het zou jammer zijn, als jij je eigen dochter bij de ene of juist de andere keuze dom, kortzichtig, egoïstisch en asociaal zou vinden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Lees het nu net ook dat Perdita wetenschapper is van beroep. :shock:

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

@Chocomelk

Wetenschapper of niet ze heeft chemokuren gehad, op zich hoop ik dat het aanslaat voor perdita, maar ze mag best wel aardiger reageren op jou.

Jij doet geen vlieg kwaad :wink:

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door 16again »

vaccinatie tegen baarmoederhalskanker..........Ik zou het met mijn dochter bespreken, het goed uitleggen en haar zelf laten beslissen. Ik zou haar steunen in de beslissing die ze neemt.
En veel meisjes kozen voor die vaccinatie. Want je wil natuurlijk niet de kans mislopen op 1 van die gratis iPods , die onder de deelneemsters werden verloot.
Zeer bedenkelijke manier voor het aan de man (hier vrouw) brengen van vaccinaties!

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

@adSolvendum
Nu zal het allemaal best belachelijk zijn voor iemand van uw stature, maar wij gewone mensjes kunnen niet beschikken over uw kennis als wetenschapper, en zien dus niet waarom bijvoorbeeld wat een Moolenburgh alles vertelt belachelijk zou moeten zijn. Daarvoor zijn wij gewone mensjes dus afhankelijk van wetenschappers, mensen als u.
Ik ga hier geen discussie beginnen over homeopathie, de feiten daarover zijn genoegzaam bekend. Er is geen buitengewone kennis voor nodig om te kunnen constateren dat homeopathie onzin is en er is ook geen buitengewone kennis voor nodig om te kunnen constateren dat de schrijfsels van Anneke Bleeker onzin zijn. Als u dat wel serieus neemt bent u voor mij geen serieuze gesprekspartner meer.
In uw ideaalbeeld is het dus wenselijk dat iedereen zich tegen seizoensgriep laat vaccineren.
Op zich geen onredelijk standpunt, zolang als er geen sprake is van een moeten, wat u in de loop van deze discussie dan ook heeft afgezwakt.
Hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe beter. Ik vind het ook wenselijk dat iedereen die in aanraking komt met immuungecompromiteerde mensen, zich laat vaccineren tegen de seizoensgriep. Ik heb ook niets afgezwakt, want het is de overheid die dit niet verplicht stelt, niet ik.

Ik blijf het schandalig vinden dat zoveel verpleegkundigen weigeren zich te laten vaccineren tegen griep. Het heeft mijn vertrouwen in deze beroepsgroep helaas ernstig geschaad.

Wat de uitspraken van Coutinho betreft: Coutinho pleit voor transparantie. Ik zie niet in hoe dit pleidooi de uitspaken van Van der Linde zou ondersteunen dat de standpunten van Coutinho t.a.v. het griepvaccin onjuist zijn omdat hij financiële banden zou hebben met de farmaceutische industrie.

De feiten over vaccinaties zijn genoegzaam bekend en voor iedereen op te zoeken op het internet, dus ook voor u. Misschien kunt u meedoen aan de nationale griepmeting, dan helpt u de wetenschap vooruit en u kunt daar al uw vragen stellen over griep, het griepvaccin en het nut van vaccineren. En vaccineren is niet verplicht om mee te kunnen doen aan het onderzoek.

Veel succes!

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Welwaar »

Toch interessant om dit eens te lezen Perdita;

Stel jezelf de vraag; waarom trekt deze man echt volle zalen?

Omdat hij een kwakzalver is ? :lol:

http://gezondverstandavonden.nl/2011.09 ... VERDIE.pdf

Twee zinnen uit bovenstaande ter overdenking;

*Als het kindje 6 weken oud is, meent men te moeten gaan vaccineren. Dit is voor een lichaampje, waarin het immuunsysteem nog niet voltooid is en dus niet kan reageren een ramp. :shock:

* Men ziet meestal geen bijwerkingen, wat niet zo vreemd is als je weet, dat dit dus nog niet kan, omdat het immuunsysteem niet kan reageren.


En dit zou bedacht :? zijn door kwakzalver Moolenburgh ??

* Dr. Moolenburgh vertelt dat een collega van hem heeft ontdekt, dat een kindje 4 atomen per cel aan bijstoffen te verwerken krijgt: kwik, aluminium, antibiotica, conserveringsmiddelen, et cetera


Vaccinaties bouwen je immuunsysteem niet op..........ze ondermijnen het !!Daarom worden veel mensen na de griepprik wel ziek en gaan kwakkelend de winter door. Want ja......dat immuunsysteem van ons dat stelt niet zoveel meer voor hoor! (weet dhr Coutinho dit ...? )
Hoe dat komt heeft heel veel oorzaken. En daar hebben we het meestal zelf naar gemaakt..........

Maar ooooh, wat een kwakzalverij beschrijf ik nu :(

Gesloten