LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door nevermind »

brampater schreef:Busvoor kindertehuis in Torun Polen.
Als ik dan vraag om wat geld voor een nieuwe bus voor een kindertehuis omdat de oude helemaal op is en niet meer mag rijden krijg ik nop niks nada. :twisted:
Wilt u wel helpen google dan even op "bus voor torun".

Ik wist niet, dat Polen een ontwikkelingsland is! :shock:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door crazyme »

nevermind schreef:
brampater schreef:Busvoor kindertehuis in Torun Polen.
Als ik dan vraag om wat geld voor een nieuwe bus voor een kindertehuis omdat de oude helemaal op is en niet meer mag rijden krijg ik nop niks nada. :twisted:
Wilt u wel helpen google dan even op "bus voor torun".

Ik wist niet, dat Polen een ontwikkelingsland is! :shock:
Ik denk op dat gebied wel ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Maar ik vind dat de mensen zelf ook beter daar moeten nadenken en niet het ene kind naar het andere kind op de wereld moeten zetten terwijl ze zelf amper tot niets te eten hebben.
Ligt niet alleen aan die witte clown.

Dat die mensen meer kinderen hebben dan eigenlijk veranwoord is heeft ook met het ouder worden in dat soort landen te maken.

Waar wij een bejaardenoord hebben, is het daar gewoonte dat de kinderen voor de familie zorgen.

De tros zou er goed aan doen het geld wat ze in de uitzending stoppen naar dit soort landen te sturen.

brampater
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2009 00:45

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door brampater »

Aan hen die negatief reageerden op Bus voor Torun.
Polen is al hard op weg zich aan onze westerse weelde aan te passen. Echter dat gaat niet van vandaag op morgen. Onder de ouderen heerst nog steeds het communistisch denken. In die families passen soms geen mindervalide kinderen. De opvang is een stuk minder dan hier in Nederland. Wij kunnen ze daarbij helpen. Toch gaat het al een stuk beter. De hele economie is daar aan het verbeteren. Echter ze kunnen daarbij onze hulp gebruiken.
Laat deze kinderen niet de dupe worden van ons anders denken. Help deze kinderen zodat ze later beter geadopteerd kunnen worden. In zo'n kindertehuis doen ze er van alles aan om dat te bereiken. Maar wel met minimale middelen van de overheid.
Ook uw hulp is welkom. Google dus op :arrow: "bus voor Torun" in doneer i.p.v. hier negativiteit te spuien. :o

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ brampater, heel goed wat u allemaal doet maar ik ben van mening dat er genoeg mensen in Nederland hier in de sh*t zitten die geholpen moeten worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door ciske »

Polen is toch niet het enigste land wat geholpen moet worden, dan gaat mijn voorkeur echt naar een ander arm land uit.
@choco , wat hier aan armoe is , is voor hun rijkdom , hier verhongeren geen mensen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Polen is toch niet het enigste land wat geholpen moet worden, dan gaat mijn voorkeur echt naar een ander arm land uit.
@choco , wat hier aan armoe is , is voor hun rijkdom , hier verhongeren geen mensen.
Nee dat klopt er verhongeren hier geen mensen maar in Polen wel ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik ben er een van deze aangesproken mensen, maar ik verstop mij niet.

Op de eerste plaats misbruik je dit topic voor eigen belang.
Zoals ik eerder heb aangegeven, gaat het hier om ontwikkelingsgeld, en Polen staat nergens op de lijst voor ontwikkelingshulp.
Dat je wil helpen, vind ik mooi, want ook ik geef kleding voor Polen.
Kinderen zijn in vele landen de dupe van de overheid, maar dan hier een oproep doen voor een bus, vind ik dan veel ter ver gaan.
Iedereen zet zich in voor weet ik niet wie in het buitenland.
Ik denk hier in Nederland zijn genoeg mensen, ook kinderen, die jouw hulp kunnen gebruiken. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door ciske »

Nee dat klopt er verhongeren hier geen mensen maar in Polen wel
nee hoor , lees effe wat mijn voorkeur heeft echt geen Polen :wink:
Ik denk hier in Nederland zijn genoeg mensen, ook kinderen, die jouw hulp kunnen gebruiken. :wink:

zal best maar hier is het nog altijd 10x beter , dan in ontwikkelingslanden waar ik Polen niet toe vind horen.
Laatst gewijzigd door ciske op 21 jan 2012 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef: Ik denk hier in Nederland zijn genoeg mensen, ook kinderen, die jouw hulp kunnen gebruiken. :wink:
Ben ook van die mening dat er hier genoeg mensen en kinderen zijn die hulp kunnen gebruiken en die het niet krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
nevermind schreef: Ik denk hier in Nederland zijn genoeg mensen, ook kinderen, die jouw hulp kunnen gebruiken. :wink:
Ben ook van die mening dat er hier genoeg mensen en kinderen zijn die hulp kunnen gebruiken en die het niet krijgen.

dat choco ken je echt niet vergelijken met die ontwikkelingslanden , nogmaals hier verhongerd niemand.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
dat choco ken je echt niet vergelijken met die ontwikkelingslanden , nogmaals hier verhongerd niemand.
Klopt er zijn mensen en kinderen die net in leven worden gehouden door eten maar dat is dan ook alles.
Er is meer ellende in Nederland als je denkt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:

Klopt er zijn mensen en kinderen die net in leven worden gehouden door eten maar dat is dan ook alles.
Er is meer ellende in Nederland als je denkt.

klopt dat er ellende zat in Nederland is, maar alsnog bij lange na niet zo erg als in dat soort landen , ben blij dat ik in Nederland geboren ben, vind dat ieder dat maar eens moet beseffen, wat een geluk dat is.( mijn mening)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door nevermind »

at choco ken je echt niet vergelijken met die ontwikkelingslanden , nogmaals hier verhongerd niemand.
Daar moet ik jouw gelijk geven, maar dat is ook alles mee gezegd.

Dit citaat van chocomelk weten de meeste mensen niet.
Er is meer ellende in Nederland als je denkt.
Off topic
Wij geven dan allemaal miljoenen aan Haiti, waar de rest nu nog ergens sluimeren, tot iemand deze opmaakt als het in vergetelheid geraakt is. :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:
Off topic
Wij geven dan allemaal miljoenen aan Haiti, waar de rest nu nog ergens sluimeren, tot iemand deze opmaakt als het in vergetelheid geraakt is. :mrgreen:
Van mij krijgen ze geen cent meer oa om zulke dingen die er gebeuren.
De enigste die van mij nog geld krijgen dat zijn de kinderen die hier aan de deur komen voor één of andere aktie van hun school, club.
Kinderpostzegels doe ik ook aan mee en voor de rest nee niets meer.

brampater
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2009 00:45

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door brampater »

@nevermind. Laat even heel duidelijk zijn dat ik hier totaal geen eigen belang bij heb. Ook ik steek er veel geld in. Dus er gaat meer dan 100% van de inkomsten daar naar toe.
Omdat je mij niet kent, kun je ook niet weten wat ik hier in mijn omgeving doe. Ook hier help ik mensen en kinderen. Echter soms heb ik de indruk dat ik bepaalde instanties (die wij wel hebben in Nederland) voor de voeten loop. "Hoe kan een burger nou verstand hebben van het verlenen van hulp. Daar moet je voor gestudeerd hebben".

Inderdaad. Ook kleding hebben ze nodig. Mag dat graag van je vernemen. Nee met knuffels worden ze al doodgegooid. Geld, dat is wat die kindertehuizen nodig hebben. Al is het alleen om de vele vrijwilligers die ze hebben een keer een koekje bij de thee of koffie te geven. Of een simpel bloemetje op tafel. Maar dit keer gaat het om iets groots. Geen kleding maar een bus.

Het onderwerp was dat nu vele rijke boeren nog meer krijgen in ontwikkelings landen terwijl er niets ontwikkeld wordt. Dat was het onderwerp.

Helaas daar kan ik niet komen om te helpen. Die kosten worden dan te veel.
Nu gaat het naar grote directeuren met dure auto's en grote kantoren en veel personeel. Ik doe het in me uppie. Eigen kosten en gewoon op mijn kamertje. :wink:

brampater
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2009 00:45

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door brampater »

Kinderpostzegels....
Dank je, je bracht me op een idee, ik heb even op hun site gekeken.
Wellicht kan ik er iets mee.

Doelstellingen
De stichting heeft ten doel steun te bieden aan natuurlijke en rechtspersonen:
a. die in Nederland in het kader van de jeugdzorg, jeugdwelzijn en het onderwijs, bemoeienis hebben met en hulp bieden aan
kinderen en jongeren wier ontwikkeling op enigerlei wijze bemoeilijkt of bedreigd wordt dan wel werkzaamheden verrichten,
gericht op het bevorderen van ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen en jongeren.
b. die buiten Nederland, in het bijzonder in ontwikkelingslanden werkzaam zijn op de terreinen die genoemd worden onder a.


Activiteiten
Kinderpostzegels Nederland financiert honderden projecten in Nederland, Oost-Europa en ontwikkelingslanden gericht op het verbeteren van de veiligheid en ontwikkeling van kwetsbare kinderen. Zij is onder andere bekend van de Kinderpostzegelactie.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door nevermind »

brampater schreef:@nevermind. Laat even heel duidelijk zijn dat ik hier totaal geen eigen belang bij heb. Ook ik steek er veel geld in. Dus er gaat meer dan 100% van de inkomsten daar naar toe.
Dit heb ik ook niet beweerd, maar nogmaals je misbruikt hier een topic om een doel te promoten.
Als het tenminste zo is, want ik heb niet gegoogeld.
Dit is tegen de gedragsregels, niet meer en niet minder.
Ik denk, dat er meer leden hier zijn, die vrijwilligerswerk doen, en graag een oproep zouden willen plaatsen.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Iedereen die denkt dat het überhaupt mogelijk is om ontwikkelingshulp zinvol te besteden zou ik aan willen raden om het boekje Dead Aid van Dambisa Moyo te lezen.

Klikkerdeklik

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

brampater schreef:Kinderpostzegels....
Dank je, je bracht me op een idee, ik heb even op hun site gekeken.
Wellicht kan ik er iets mee.

Doelstellingen
De stichting heeft ten doel steun te bieden aan natuurlijke en rechtspersonen:
a. die in Nederland in het kader van de jeugdzorg, jeugdwelzijn en het onderwijs, bemoeienis hebben met en hulp bieden aan
kinderen en jongeren wier ontwikkeling op enigerlei wijze bemoeilijkt of bedreigd wordt dan wel werkzaamheden verrichten,
gericht op het bevorderen van ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen en jongeren.
b. die buiten Nederland, in het bijzonder in ontwikkelingslanden werkzaam zijn op de terreinen die genoemd worden onder a.


Activiteiten
Kinderpostzegels Nederland financiert honderden projecten in Nederland, Oost-Europa en ontwikkelingslanden gericht op het verbeteren van de veiligheid en ontwikkeling van kwetsbare kinderen. Zij is onder andere bekend van de Kinderpostzegelactie.
Dat doe ik niet voor de stichting, dat doe ik voor de kinderen die ik ken dat ik ze bij hen koop en of ik nu postzegels in de winkel haal of bij hen.

Gesloten