LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Participatie Certificaat

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door rinimonique »

adgra, wat aardig van je, er zijn tenminste gelukkig nog mensen zoals jij .

monique

stas0720
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 22:01

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door stas0720 »

Voorbeeld brief?

Wordt er door Tros Radar nog een voorbeeld brief op deze site gezet,
om de vraag van aflossing van de SNS participatie certificaten bij de SNS neer te leggen? Dit betreft het mogelijk niet aflossen na 10 jaar van het SNS participatie certificaat?

Ook wij hebben een aanzienlijk bedrag VAST staan bij de SNS, in de vorm van SNS participatie certificaat. Ook ons is aangegeven dat de SNS dit product na 10 jaar zou aflossen. Dit zou zijn 27 juni 2012. Tot de uitzending van Radar gingen wij nog hiervan uit. We zijn behoorlijk geschrokken.... De bestemming van het geld stond voor ons bij het afsluiten al vast namelijk aflossen van de hypotheek.

We willen deze vraag om aflossing op de juiste manier bij de SNS deponeren vandaar de vraag om een juridisch correcte voorbeeldbrief.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo, volgens mij is er geen voorbeeldbrief. Wij allemaal op het grote forum, zie link in een van mijn voorgaande berichten, hebben in eigen bewoordingen een klacht ingediend. Dat kan via de website van SNS. Typ in het zoekvak op de homepage Klacht indienen. Daar staat een complete toelichting hoe te handelen in de Interne Klachten Procedure bij de bank. U kunt ook via de gewone post een brief sturen naar SNS Utrecht, Klachtenmanagement, zie de website van SNS

Wallie2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 22:04

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Wallie2 »

Ook ik ben er achteraf achter gekomen hoe ik op het verkeerde been gezet.Ik heb ze gekocht bij de SNS bank in Roden met de heilige belofte,dat als ik ze kwijt wilde,dat te allen tijde kon,er was veel meer vraag dan aanbod werd er hooghartig gezegd en eigenlijk geen enkel risico. Ik heb het prospectus echter nooit ontvangen.Bij navraag hierover moest ik maar op internet zien.Ik was van plan ze 10 jaar te houden omdat ik,en ook mijn vrouw, dan gepesioneerd zouden zijn.We zouden er leuke dingen mee doen.Ik heb ze sinds 2008 te koop gezet en heb ze steeds moeten verlengen"omdat er geen markt voor was".Ook het koersverloop deugt niet! Deze was gekoppeld aan de 10 jarige staatsobligaties van dat moment.Terwijl de rente zakte,en dus de koers van de obligatie omhoog behoort te gaan, gebeurt het tegenovergestelde. Ik heb hierover verschillende keren contact met SNS gehad.Ik kreeg nietszeggende antwoorden terug.Gelukkig dat Tros Radar er nu aandacht aan besteedt,want hier zijn ze wel gevoelig voor.

vanderooisedreven
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 09:03

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door vanderooisedreven »

Mijn man en ik zitten voor totaal € 20.000 in het participatiefonds 1 en 3.
Heb de mevrouw van de bank nog voor ogen, "een pracht produkt" en de folder was nog mooier in elkaar gezet.
Na het DSB gebeuren heb ik getracht mijn certificaten te verkopen en toen
kreeg ik te horen dat er weinig kans was dat deze zouden worden verhandeld.
Toen ben ik de prospectus maar eens via internet gaan lezen (die hebben we er niet bijgekregen) en ben me toen
helemaal rot geschrokken.
Voor de belasting blijf je een vermogen houden van € 20.000 terwijl je zoals het er nu uitziet je geld nooit meer zult terug zien.
Kan een probleem worden als ik zo alleen kom te staan (man ernstig ziek).
Had graag mijn hypotheek er mee afgelost.

ludvika
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2007 12:04

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door ludvika »

Zijn deze certificaten vergelijkbaar met de Rabobank Ledencertificaten (hetzelfde risico)?

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

:!: :!: :!:
Ik heb voor u de oplossing gevonden! :idea:
Applaus niet nodig! Kijk en zie!

http://www.regiobank.nl/particulier/hom ... icaat.html

Kan ik ook zelf mijn Participatie Certificaten verkopen?

Als u een koper heeft voor uw Participatie Certificaten kunt u door een ‘onderhandse’ verkoop uw stukken verkopen. U maakt buiten de handelsdagen om samen een prijsafspraak. Heeft u een koper gevonden, dan kunt u uw certificaten overdragen en verkopen door een schriftelijk verzoek aan SNS Beleggen te sturen. Bel voor meer informatie met 0900 – 18 30 (lokaal tarief).
[EINDE LINK]

U kunt dus gewoon uw centificaten op marktplaats/ebay aanbieden, deal sluiten en verkopen! In een markt komt dan altijd een prijs tot stand.
Gefeliciteerd! Uw probleem is hierbij opgelost! :P :D :wink:

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Op Marktplaats staan al Participatie Certificaten te koop..

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Dus... wat doet u nog op dit forum? Klagen of hatshikidee actie ondernemen!
Huppeta naar marktplaats/ebay en handelen in die handel :!: :!:
Laat dat geld rollen :!: Veel succes! :wink: :P

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Bent U grapjes aan het maken of meent U dit serieus? De Certificaten staan al heel lang op Marktplaats, er komt geen koper opdagen

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Ik roep iedereen op mee te praten op het "eerste" forum dat over dit onderwerp gestart is http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=520
U kunt ook kijken op http://www.snsparticipaties.nl
Voor vragen kunt U mailen naar [email protected]

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Uiteraard is een flexibele opstelling wel noodzakelijk. Als u net als huizenbezitters fundamentalistisch zegt 'ik verkoop niet met verlies' :roll: , soi! Dat blijft u eeuwig ermee zitten :cry: . Maar als u een certificaat van €20000 echt niet voor bijvoorbeeld €17000 in het handje wil verkopen, helaas. Dan afwachten of SNS wil aflossen. Dat heet marktwerking.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Arthur2000, hebt U gisteren Tros Radar niet gezien?? Ik zou maar even afwachten met onderhands te verkopen..

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Bijvoorbeeld deze advertentie van Arie:

http://postzegels-munten.marktplaats.nl ... ind=1&fs=1

Gezocht: SNS Participatie Certificaten
SNS Participatie Certificaten


Prijs:
Bekeken:
10 keer sinds 27-02-12, 17:04

Grotere foto
Beschrijving
Te koop gevraagd .

SNS Participatie Certificaten.

Snelle afhandeling.

[EINDE LINK]

En dat is slechts een advertentie. Ikzelf zou ook wel geinteresseerd zijn.

nwotsok
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:07

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door nwotsok »

Ik ben al een half jaar bezig om de klachtenafdeling van de SNS bank te overtuigen dat hun adviseur op basis van mijn klantenprofiel mij dat product nooit had mogen aanbevelen. Ik stel dan ook dat er een wanprestatie is geleverd en heb verzocht tot uitbetaling over te gaan op de vervaldatum.
De reactie is, dat de adviseurs uitstekend zijn geinstrueerd over dit product en dat ik vooraf kennis had kunnen nemen van alle voorwaarden.
Ook praten ze constant over het feit dat het van mij niet terecht is dat ik onder het contract wil uitkomen en dat ik een schadevergoeding vraag.
Dat heb ik nooit gesteld; ik wil mijn inleg terug en pas aan het einde van de looptijd. Dus helemaal geen contractbruek o.i.d.
Maar dit dringt niet tot ze door.
De zaak ook via Kifid gespeeld, maar wederom een zeer uitvoerige reactie van de SNS dat alle voorwaarden duidelijk in hun prospectus staan vermeld.

Ik hoop dat SNS zich realiseert dat deze aandacht hen meer schade berokkent dan de kosten voor het terugbetalen van de leningen

Lencra
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 08:50

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Lencra »

Ik kan mij bij het rijtje gedupeerde aansluiten, nu heb ik het geluk (?) dat ik in het verleden een gedeelte van mijn participatie certificaten verkocht heb maar ik heb nog steeds een behoorlijk bedrag staan die ik al voor deze discussie te koop had aangeboden, zonder resultaat overigens.
Maar het schijnt nu toch ernstiger zijn en ik hoop dat de SNS woordvoerder zijn positieve boodschap gestand houdt en dat eind maart er een gunstige afwikkeling komt.
Maar het is wel noodzakelijk het hoofd koel te houden en dat dit niet een Alkmaarse tragedie wordt.

Wallie2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 22:04

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Wallie2 »

SNS-certificaten op marktplaats aangeboden? Ik zou de hele bank maar op marktplaats aanbieden. Ze hebben de bank,gezien de geschiedenis, aardig de vernieling in geholpen.Volgens mij zijn er geen kopers te vinden, zelfs met geld toe nog niet. De heren beseffen niet hoeveel schade ze hebben berokkend, kan hen trouwens ook niets schelen want de dikke bonus ligt al weer klaar denk. Zo gaat dat als je niet goed functioneert.

HereIsTom
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:04

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door HereIsTom »

ArneLH schreef:
Gerard1947 schreef:Banken zijn er niet voor de mensen, zij azen alleen op het geld van de mensen, mijn vertrouwen in de banken is totaal verdwenen, komt ook nooit meer terug.
Het zijn ondernemingen, geen liefdadigheidsinstellingen...
Je werkt zeker bij een bank! Banken zijn zakkenrollers en oplichters :!:

Vergeet niet dat we deze financiële crisis te danken hebben aan de banken :evil:

Niek63
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2011 03:37

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Niek63 »

ik heb het al eens eerder gezegt in een reactie op woekerpolissen, En zeg nu nog maar eens dat onderwerp hoor in een andere uitzending thuis enwel in Tros Opgelicht, Maar dat gaat er bij de Tros schijnbaar in.
Want wat die bank gedaan heeft is gewoon pure oplichting en niks anders, en dat die pief van die bank op TV zegt dat die wel wil terug betalen maar eerst naar de rechter stapt is een smoesje, want als je opelijk toegeeft dat er een fout is gemaakt moet je niet eerst proberen om er onderuit te komen via een rechtbank.

Ik zelf ben geen slachtoffer van die bank, omdat ik nooit geld over hou om opzij te zetten.
Maarrrrrrrrrrrrrrr
Als er mensen zijn die geld over hebben voor een langer periode, kunnen dat ook aan mij geven voor onbepaalde tijd, En men en hoeft niet bang te zijn dat men ooit nog terug krijgt, want als ik net zo oud als mijn moeder word kan ik nog 10 jaar een leuk leventje leiden en er voor zorg dragen dat iedereen die me steunt een bedankje krijgt en ik er geen spijt van heb dat ik niks meer over heb.
hahahaha

j.blokpoel
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2007 14:59

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door j.blokpoel »

@ArneLH
Citaat:"Het zijn ondernemingen, geen liefdadigheidsinstellingen..."
Zou u het ook zo gewoon vinden als u door een willekeurige andere onderneming zo behandeld (lees: in het pak genaaid) zou worden?

Gesloten