LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wonderzalf

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef: Een discussie wordt pas ongezond als de mening van de ander niet gerespecteerd wordt, of als mensen elkaar voor van alles en nog wat uit gaan maken.
Ben nog maar heel weinig mensen tegen gekomen waar je op een gezonde manier mee
kan discusieren over kwakzalverij.
De persoon die is er van overtuigd dat het helpt en wil het vaak andere ook aan smeren en
willen absoluut niet horen dat het onzin is.

rman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2012 18:23

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door rman »

Even voor de duidelijkheid. Teerzalf wordt nog wel gebruikt in de reguliere gezondheidszorg, namelijk bij behandeling van Psoriasis.

Maar deze teerzalf is wel wat anders dan de "zwarte zalf".

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
witte angora schreef: Een discussie wordt pas ongezond als de mening van de ander niet gerespecteerd wordt, of als mensen elkaar voor van alles en nog wat uit gaan maken.
Ben nog maar heel weinig mensen tegen gekomen waar je op een gezonde manier mee
kan discusieren over kwakzalverij.
De persoon die is er van overtuigd dat het helpt en wil het vaak andere ook aan smeren en
willen absoluut niet horen dat het onzin is.
Dat is weer een andere discussie. :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rman schreef:Even voor de duidelijkheid. Teerzalf wordt nog wel gebruikt in de reguliere gezondheidszorg, namelijk bij behandeling van Psoriasis.

Maar deze teerzalf is wel wat anders dan de "zwarte zalf".

Goh....denk dat diegene welke mijn opmerking hebben gelezen wel het verschil weten tussen teerzalf en de "zwarte zalf "
Daarbij wordt teerzalf niet alleen voor psoriasis gebruikt maar voor meerdere huidaandoeningen......ja daar ben ik weer goed bekend mee.

Valt me wel op dat de hoeveelheid nieuwe leden welke voorstander van de zwarte zalf zijn uit alle hoeken en gaten tevoorschijn komen.


Je kent het spreekwoord op o.a. marktplaats ? Als het te mooi om waar te zijn is, dan is dat veelal ook zo.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Isabel1 »

het is heel simpel, het is eigenlijk een soort van aderlaten.

huid is ziek -> we branden hem weg -> huid is niet meer ziek (want is weg)
bacterien in het bloed -> bloed eruit -> bacterien weg


het werkte niet in de middeleeuwen dus het werkt nu ook niet. Punt met dit soort dingen, je kunt ook gewoon zoutzuur op een woekerende moedervlek kiepen, ik beloof je echt dat je die moedervlek niet meer kunt zien en dat hij dus ook niet meer zichbaar woekert.
Punt wel wel dat zoals aangehaald, de cellen eronder dat wel nog doen, je ziet het alleen niet.

Ook wat eerder gezegd is: niet zelf doctoren, ga toch alsjeblieft naar een professional (een echte dus)

ik vind dit bijzonder kwalijk zeker omdat het afhoudt van correcte zorg

Isabel

M.Bode
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2012 22:41

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door M.Bode »

is er hier iemand die ervaring heeft met casema zwarte zalf???

Er wordt een hoop negativiteit over een produkt geschreven zonder enige eigen ervaring.

Ik handel niet in zwarte zalf,maar heb het wel met succes zelf gebruikt zonder enige schade

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

M.Bode schreef:is er hier iemand die ervaring heeft met casema zwarte zalf???

Er wordt een hoop negativiteit over een produkt geschreven zonder enige eigen ervaring.

Ik handel niet in zwarte zalf,maar heb het wel met succes zelf gebruikt zonder enige schade
Is toch ook prima dat u er wel succes mee hebt geboekt, maar accepteer
ook dat andere mensen het niet ééns willen proberen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door newmikey »

M.Bode schreef:is er hier iemand die ervaring heeft met casema zwarte zalf???
Nee, wel met Ziggo wit water en UPC ulevellen :lol: Werkt allemaal hetzelfde.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door kuklos »

M.Bode schreef:is er hier iemand die ervaring heeft met casema zwarte zalf???
Heb jij een ingrediëntenlijst? En wetenschappelijk onderzoek wat de werking en veiligheid aantoont?

g2k
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2012 11:36

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door g2k »

Ongenuanceerde uitzending over zwarte zalf. Verborgen kamera, mevrouw zomaar op straat met kamera en microfoon confronteren. Politie inschakelen en in de uitzending laten arresteren. Was dit nou echt zo nodig? Respect voor deze mevrouw.
Waar bij ik Radar vraag: waar is de aanklacht op gebaseerd? Op wat fotootjes van internet? Waar waren de slachtoffers eigenlijk? En waar waren de mensen waar de zalf wél heeft geholpen? Dit is een éénzijdig verhaal, niet onderbouwd.
Kwakzalverij? Mogelijk, maar de handelwijze van Radar was pure laster!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

vind het toch wel erg toevallig dat er ineens heel veel nieuwe leden zijn die voor deze zalf zijn,...

ik wil wel eens bewijzen zien?
waarbij het dan echt werkt??

dus een scan met een tumor in een vrouwlijke borst?op een scan?behandeld met zalf en dan weg is ?

maar dat wil ik dan wel zelf volgen en geen vage site!! kom maar op dan?
ik heb het over borstkanker,daar begint de duitse site namelijk me...

weet je wat laster is...mensen die zover heen zijn ,hopeloos zijn,hoop geven! dat is in en in triest!
ze dan nog ompraten om vooral geen chemische zooi te nemen,overigens weet ik dat chemo en bestralen ook een hoop goede dingen kapot maakt,maar je hebt nog een kans..(.de laatste centjes uit hun zak kloppen....en maar hoop geven...)

door die kans heeft mijn schoonzus nog 5 jr geleeft met fikse uitzaaiingen door heel de lijf,met die zalf van jullie had ze binnen 2 mnd dood geweest!

overigens snap ik van mensen wel die alles hebben geprobeerd! en einde van hun latijn zijn dit proberen,natuurlijk snap ik dat...maar...mensen moeten beschermd worden tegen dit soort lui....

opsluiten en nooit meer vrij laten...sleutel weggooien.,overigens hoop ik dat jullie nooit zelf ziek worden...ben benieuwd of je dan ook geen reguliere zorg zou nemen??
maar natuurlijk wel...je weet dat dit pure oplichting is,zelf ben je wel zo wijs....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door tenormin »

g2k schreef:Ongenuanceerde uitzending over zwarte zalf. Verborgen kamera, mevrouw zomaar op straat met kamera en microfoon confronteren. Politie inschakelen en in de uitzending laten arresteren. Was dit nou echt zo nodig? Respect voor deze mevrouw.
Waar bij ik Radar vraag: waar is de aanklacht op gebaseerd? Op wat fotootjes van internet? Waar waren de slachtoffers eigenlijk? En waar waren de mensen waar de zalf wél heeft geholpen? Dit is een éénzijdig verhaal, niet onderbouwd.
Kwakzalverij? Mogelijk, maar de handelwijze van Radar was pure laster!!
Waar waren de mensen waar de zalf wél heeft geholpen?. Nou, dat is snel beantwoord: die zijn er niet. Wel, dat met verborgen camera wordt gewerkt is toch niets bijzonders? Anders krijg je kwaks nooit te pakken. Kom op zeg, er zijn al zoveel charlatans voor de diverse verborgen camera's verschenen. En als ze het eindelijk door hebben weten ze niet hoe snel ze moeten wegrennen. Laf, gemeen en met mensenlevens spelen, om er alleen maar zelf beter van te worden. Jasses.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

g2k schreef:Ongenuanceerde uitzending over zwarte zalf. Verborgen kamera, mevrouw zomaar op straat met kamera en microfoon confronteren. Politie inschakelen en in de uitzending laten arresteren. Was dit nou echt zo nodig? Respect voor deze mevrouw.
Waar bij ik Radar vraag: waar is de aanklacht op gebaseerd? Op wat fotootjes van internet? Waar waren de slachtoffers eigenlijk? En waar waren de mensen waar de zalf wél heeft geholpen? Dit is een éénzijdig verhaal, niet onderbouwd.
Kwakzalverij? Mogelijk, maar de handelwijze van Radar was pure laster!!
Interessant om te zien dat er altijd weer mensen zijn die heel boos worden wanneer kwakzalvers worden aangepakt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de kwakzalverij welig tiert in Nederland.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Perdita »

@g2k

Vindt u het normaal om schoensmeer te verkopen als zijnde geneeskrachtige zalf, bij kanker nog wel? Dat lijkt mij toch wel een strafbaar iets. Die mevrouw staat nota bene zelf te vertellen dat ze het spul helemaal niet mag importeren omdat het VERBODEN is. En toch doet ze het, maar om last met justitie te voorkomen laat ze er op zetten dat het om schoensmeer gaat. Ik vind het heel raar dat u dat respectabel vindt. Het is gewoon bedrog, in meerdere opzichten.
Laatst gewijzigd door Perdita op 06 sep 2012 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Perdita »

@g2k
Waar bij ik Radar vraag: waar is de aanklacht op gebaseerd?
Wat dacht u van: op het verhaal van mevrouw zelf. Ze doet zelf uitgebreid uit de doeken dat wat ze doet, verboden is. Inkoppertje voor justitie lijkt me.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door bprosman »

@Perdita ,

Maar je snapt toch wel dat dat verbod er gekomen is onder druk van de "Farmaceuten" :lol:

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door Perdita »

De farmacie besteedt dus al zijn tijd aan onderdrukken van wat er niet is. :?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door sephora30 »

g2k schreef:Ongenuanceerde uitzending over zwarte zalf. Verborgen kamera, mevrouw zomaar op straat met kamera en microfoon confronteren. Politie inschakelen en in de uitzending laten arresteren. Was dit nou echt zo nodig? Respect voor deze mevrouw.
Als je voor zo iemand respect hebt zit het niet helemaal goed in je bovenkamer!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door boef530 »

Er is een verbod omdat het goedje niet getest is door de medisch onderzoekers, voordat een medicijn ook zo mag heten gaat er een hele periode van testen aan vooraf. Als blijkt dat het medicijn werkzaam is voor bepaalde problemen worden de bijwerkingen ook in kaart gebracht. Zwarte zalf wordt als mottenverdelger ingevoerd en als dat misgaat als schoensmeer. De kwakzalver gaat m.i. wel vrijuit in het onthouden van medische zorg zij stelt "zwarte zalf en bestraling gaan niet samen" ze laat dus de keuze aan de klant.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wonderzalf

Ongelezen bericht door sephora30 »

Denken die zelfbenoemde kwakzalvers nou echt dat als het goedje zou helpen de farmaceutische industrie het niet al lang ontdekt had??

Een potje van 37 euro dat kanker kan genezen pfffffff. Wie daar intrapt is echt.........puntje puntje puntje :roll:

Gesloten