LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chocola als wondermiddel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is allemaal weer zo weinig origineel, en met kreten als "zelfstandig distributeur van ....." Weet ik wel hoe laat het is. Pseudo wetenschappelijk geneuzel, een vleugje waan van de dag, wat basic MLM, en we hebben het zoveelste succesverhaal waar de mensheid niet op zit te wachten...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd ,krijg visioenen nu van kom er niet op.....en de chocolade fabriek :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb zelf ook net weer eens aan "sport" gedaan (100 gram Ritter Sport met nootjes naar binnen gehapslikt).

Merk nog geen wonderen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: nou lig het toch niet alleen aan mij :lol:

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Anne-Marie Visser blijkt een onderdeel van "Hollands Welvaren" letterlijk en figuurlijk! :P

Xocolatlvita
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2012 20:36

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door Xocolatlvita »

De meeste universitaire studies worden gedaan niet met het % chocola dit zegt helemaal niets over de kwaliteit. Maar de flavonoid content die behouden is gebleven tijdens de pluk van de cacao pod en het drogen van de bonen is enorm belangrijk Prof Rodger COrder legt dit uit in zijn presentatie uit 2007 http://www.fhf.org.uk/meetings/2007-12-11_corder.pdf
Ik gebruik nu zelf een cacao die minimaal per 10 gram >800 mg flavonoids bevat meeste universitaire study's gebruiken maar 500 mg zie hier een van de laatste : https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
deze study was gepubliceerd dit jaar 2013 . maar ik heb study's uit italie dat 700mg per dag de CRP waarde van het bloed aanzienlijk verlaagt en heb deze dus ook opgevraagd bij de professor die de study heeft uitgevoerd met haar team.
Dus als je zeker wilt zijn van de gezondheids effecten van chocola dan moet de minimale flavonoid content geprint zijn op de verpakking zo niet is het appelen met peren vergelijken ook de soort boon is essentieel daar de criollo boon bijvoorbeeld 50% meer nutrienten en flavonoids bevat als de standaard massa productie cacao bonen.

Wilde criollo bonen zijn helemaal zeldzaam en daar heb ik mijn cacao van die ik lekker gewoon elke dag neem .
Wil je meer leren over cacao neem gerust contact op via instagram @Mrchocobean of Twitter @XocohealthNL .

Kijk als je een onderzoek doet zoals tros radar dat doet moet je wel weten waar je het over hebt nou daar hebben zelfs artsen nog moeite mee kijk maar naar deze video http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Qh-S8AfB7c waar ze het over 70% of meer heeft dit is allemaal larie koek al heb je 100%!De flavonoids als die er uit zijn door verhitting doet de chocola pas wat als je kilo's dr van eet en we weten dat is weer niet gezond. de chocola die ik eet bijvoorbeeld per 10 gram zou je dan 16 kilo melk chocola moeten eten zoals rittersport en dat per dag ! Kan je vertellen dat dit zeker niet je gezondheid te goede komt en je gewicht zeker zal toenemen.

Ze zegt wel zo dicht mogelijk bij de bron blijven dat betekent dus ook niet fermenteren niet roosteren
en op zeer lage temperatuur produceren . De chocola die ik eet is de helft goedkoper dan xocai en je hebt maar 1 stukje van 10 gram nodig per dag of om de dag meer niet.
Eet je meer ontgift je lichaam veel te snel en krijg je hoofdpijn en dan moet je weer heel veel water drinken.

Heel veel succes met jullie programma maar bel voortaan een expert op het gebied van flavonoids en chocola ;-) bijvoorbeeld David Wolfe de chocolade paus wordt deze ook wel genoemd .

fijne dag nog

Peter Langelaar
FB.com /Xocolatlvita

Nicoise
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2013 15:21

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door Nicoise »

Dat bepaalde voeding grote ziektes kan voorkomen begint steeds meer erkent te worden.
Niet door de farmacie natuurlijk, die zullen kapitalen spenderen aan onderzoekers en wetenschappers die het tegendeel bewijzen. Er zal ons nog lang worden aangepraat dat alleen medicijnen helpen en voeding ter voorkoming van kanker e.d. onzin is.

Het blijft een feit dat bijvoorbeeld prostaat kanker in Japan bijna niet voorkomt terwijl hier zo'n beetje elke man dat gaat krijgen als hij maar oud genoeg wordt. Japanners die emigreren naar de US of Europa en daar meegaan in de locale eetcultuur krijgen het net zo makkelijk. Niets genetisch dus, puur de voeding. En zo zijn er vele voorbeelden/hare bewijzen.

De Voedselzandloper (http://www.bol.com/nl/p/de-voedselzandl ... 0083762bn2) was een eye opener voor mij. Daar komt dit voorbeeld ook uit. Ook chocolade komt aan bod.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Chocola als wondermiddel

Ongelezen bericht door sjohie »

Nicoise schreef:Dat bepaalde voeding grote ziektes kan voorkomen begint steeds meer erkent te worden.
Niet door de farmacie natuurlijk, die zullen kapitalen spenderen aan onderzoekers en wetenschappers die het tegendeel bewijzen. Er zal ons nog lang worden aangepraat dat alleen medicijnen helpen en voeding ter voorkoming van kanker e.d. onzin is.

Het blijft een feit dat bijvoorbeeld prostaat kanker in Japan bijna niet voorkomt terwijl hier zo'n beetje elke man dat gaat krijgen als hij maar oud genoeg wordt. Japanners die emigreren naar de US of Europa en daar meegaan in de locale eetcultuur krijgen het net zo makkelijk. Niets genetisch dus, puur de voeding. En zo zijn er vele voorbeelden/hare bewijzen.

De Voedselzandloper (http://www.bol.com/nl/p/de-voedselzandl ... 0083762bn2) was een eye opener voor mij. Daar komt dit voorbeeld ook uit. Ook chocolade komt aan bod.

Nou is het zo dat het minder voorkomen bij Japanse mannen (op het platteland aldaar) lijkt te komen door hun dieet, waarin vis de boventoon voert. Dat heeft dus helemaal niks met chocolade te maken. :wink:

En je stapt wel heel makkelijk over het feit heen dat alle Nederlanders met een pensioen, of betalend aan een pensioen als werkende, indirect profiteurs zijn van die grote farmaceutische bedrijven, aangezien de pensioenfondsen en institutionele beleggers de groot-aandeelhouders zijn van die bedrijven.

Gesloten