LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkopere ORV

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Goedkopere ORV

Ongelezen bericht door Radar »

Een overlijdensrisicoverzekering sluit je meestal meteen af bij een hypotheek. Zo'n verzekering loopt lang en de premie wordt elke maand afgeschreven: je hebt er geen omkijken meer naar. Toch is het goed om deze verzekering eens onder de loep te nemen. Wij deden dat, en kwamen tot de opmerkelijke conclusie dat overstappen duizenden euro's op kan leveren.

Maandag 4 maart in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

FransRos
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2009 19:41

Re: Goedkopere ORV

Ongelezen bericht door FransRos »

wat ik merkwaardig blijf vinden is dat Independer iedere week aan tafel mag zitten , spreken we hier niet van concurrentie vervalsing , misschien een idee om eens een keer een ander uit te nodigen

spraakmakend
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2013 22:24

Re: Goedkopere ORV

Ongelezen bericht door spraakmakend »

De Woeker-ORV van DeltaLLoyd.
Aanpassen of oversluiten ONBESPREEKBAAR!


In 2005 een VERPLICHTE (gelijkblijvende) ORV afgesloten, verpand aan een beleggingshypotheek.
Een verplichte overlijdensrisicoverzekering, uitsluitend af te sluiten bij DeltaLloyd, terwijl andere maatschapijen destijds al veel goedkoper waren. DeltaLloyd verplichtte een OVR over een minimuum bedrag van 43.000,= op beide levens, waarvoor we maar liefst 79,50 euro per maand betalen! Voor een veel hoger en goedkoper verzekert bedrag sloten we daarom een extra ORV af bij een andere maatschappij.

Zoals TrosRadar vandaag de ORV onder de aandacht brengt, trokken wij in 2011 al bij DeltaLLoyd aan de bel voor omzetting naar een lagere premie. Ook volgens de NHG zou dit bespreekbaar moeten zijn, al was het geen verplichting voor een bank.

Voor DeltaLloyd echter onbespreekbaar en heeft ook met crisistijd niets te maken.
En dan hoor je vandaag in de TrosRadar uitzending, dat met de meeste banken wel degelijk te bemiddelen valt.

De Woeker-ORV van DeltaLloyd.
Wie heeft er ook me te maken en wat er tegen te doen?

Patricia2
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2013 21:51

Re: Goedkopere ORV

Ongelezen bericht door Patricia2 »

Natuurlijk ben ik direct gaan kijken op de independersite. ACE komt daar als voordeligste uit de bus gevolgd op flinke afstand door andere verzekeraars. Toch vraag ik me af, kan ik ervan uitgaan dat deze orv s qua voorwaarden hetzelfde zijn, dus ook qua uitsluitingen? Dat er niet een addertje onder het gras zit? Uit het cijfer van independer voor polisvoorwaarden is daarop niet gescreend, zij gaan uit van 7 andere voorwaarden die meer algemeen van aard zijn. :?:

Oceanvolta
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2013 17:18

Re: Goedkopere ORV

Ongelezen bericht door Oceanvolta »

Uiteraard zit er verschil in de voorwaarden. De premie zou bijvoorbeeld later aangepast kunnen worden.
Daarnaast heb ik gemerkt dat de voorwaarden zoals ze op independer staan aangegeven lang niet altijd kloppen.

Gesloten