LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstig dierenleed Roemenie

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

eleven schreef:[quote=" maar alsnog horen dieren ook in andere landen niet op deze manier afgemaakt te worden.
Ik denk niet dat dit iemand heeft geschreven.
Natuurlijk is dit brutaal, maar ook in nog andere landen is dit hetzelfde.
Trouwens is het niet aan Nederland te beslissen, wat met de honden moet gebeuren.

Ik denk, dat wij ons beter zorg moeten maken over "onze dieren" i.p.v. Het buitenland.[/quote]
Lezen wat TS schrijft! En alsnog....waarom geen zorgen over dieren over de grens? Heeft ook in de krant gestaan.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef: Dat weet ik choco, maar het gaat mij om die dieren. Humaan, prima. Afslachten? Nee!
Hier ben ik het weer wel met je eens. Net zoals ik het met Riddert eens ben. Laten we wel wezen: hier in de duinen lopen veel te veel damherten in de rondte, daar worden er ook verschillenden van afgeschoten, in plaats van ze maar bij te voeren en bij te voeren. Leuk? Bepaald niet. Maar soms kan men niet anders. Vandaag zijn er 100 teveel, als je die niet afschiet, heb je er volgend jaar 400 teveel.

De zwerfdieren in Roemenië is in beginsel de verantwoordelijkheid van de bevolking en de overheid van dat land. Natuurlijk zouden we vanuit Nederland een steentje bij kunnen dragen - maar dat moet wel een realistisch steentje zijn. Wat die stichting orfa doet is mijns inziens bepaald niet zinvol.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef: De zwerfdieren in Roemenië is in beginsel de verantwoordelijkheid van de bevolking en de overheid van dat land. Natuurlijk zouden we vanuit Nederland een steentje bij kunnen dragen - maar dat moet wel een realistisch steentje zijn. Wat die stichting orfa doet is mijns inziens bepaald niet zinvol.
Nee dat is op deze manier totaal niet zinvol, het is het leed van deze dieren verlengen.
En dat noem ik dus absoluut geen dierenliefde.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:
De zwerfdieren in Roemenië is in beginsel de verantwoordelijkheid van de bevolking en de overheid van dat land. Natuurlijk zouden we vanuit Nederland een steentje bij kunnen dragen - maar dat moet wel een realistisch steentje zijn. Wat die stichting orfa doet is mijns inziens bepaald niet zinvol.
De overheid geeft daar juist de opdracht tot die slachting. Humaan prima, en nee niet alles kan hier heen, maar alsnog is het intriest.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
witte angora schreef:
De zwerfdieren in Roemenië is in beginsel de verantwoordelijkheid van de bevolking en de overheid van dat land. Natuurlijk zouden we vanuit Nederland een steentje bij kunnen dragen - maar dat moet wel een realistisch steentje zijn. Wat die stichting orfa doet is mijns inziens bepaald niet zinvol.
De overheid geeft daar juist de opdracht tot die slachting. Humaan prima, en nee niet alles kan hier heen, maar alsnog is het intriest.
En wat wil je daar als stichting aan doen ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Geen idee, dat moet je aan TS vragen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door witte angora »

Als mensen hier het niet eens zijn met de manier waarop de dieren daar afgemaakt worden, zouden ze de overheid kunnen aanbieden te helpen het op een humanere manier te doen. Misschien door een paar dierenartsen die kant op te sturen, met de container spuitjes van riddert, om eens wat te noemen - maar wel na overleg met de overheid.

Soms heeft een overheid heel andere dingen aan het hoofd dan de manier waarop zwerfhonden aan hun eind worden gebracht. De armoede onder mensen is ook schrikbarend, om eens wat te noemen. Dan zou het zomaar kunnen dat het lot van zwerfhonden bepaald niet hoog in het prioriteitenlijstje staan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Geen idee, dat moet je aan TS vragen.
Ze doen nu alleen aan verlenging van het leed van die honden en meer niet Ciske,
dat is pas triest.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ToxicAlien schreef:Het kan best zijn dat Orfa op MP honden aanbied. Ik werk niet voor Orfa, ik doe dit vrijwillig en als buitenstaander. Het geld wat tot nu is gedoneerd is naar winterhokken gegaan omdat er genoeg honden nog geen winterhok hadden en omdat de winters zo streng zijn (-30 graden) is dit zonder winterhok niet te overleven voor ze. Ook gaat het naar stro voor in de hokken (omdat dekentjes bevriezen) en voer.
Dat is heel lief van je maar het heeft geen enkel nut.
Je hebt je huiswerk niet goed gedaan en ze worden dus wel degelijk aangeboden op marktplaats
die honden waar jij geld voor inzamelt.
Er word veel geld verdiend aan die honden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:Geen idee, dat moet je aan TS vragen.
Ze doen nu alleen aan verlenging van het leed van die honden en meer niet Ciske,
dat is pas triest.
Nou nee hoor, ik ken door de wandelingen met mijn hond, wel wat mensen met een buitenlandse hond en die zijn best grappig:-) zonder trauma, maar net als een NL asielhond, met bagage.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Nou nee hoor, ik ken door de wandelingen met mijn hond, wel wat mensen met een buitenlandse hond en die zijn best grappig:-) zonder trauma, maar net als een NL asielhond, met bagage.
Dat is dan hetzelfde geluk als een hoofdprijs winnen in de loterij Ciske !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Geen idee, choco:-) ze hebben net als asielhondjes bagage:-)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Een ding is zeker met honden fokken uit roemenie wordt flink geld verdient,zie de broodfokkers hier.
Maar daar gaat het niet om,
Ik denk net als zovelen,het is niet te doen die beesten te redden en het doet pijn te zeggen( moet er zelf niet aan denken) spuitje is het beste,en dan,iedereen die een hond heeft reu of teefje,helpen,en dat registreren ,zo,hou je op gegeven moment naar mijn inziens geen verwaarloosde honden meer over ,straathonden,maar noet alleen Roemenië,polen,Griekenland en spanje zijn net zo erg

Ik snap werkelijk miet waarom mensen een hond uit spanje halen( hier pas eentje gedaan!!!)
Terwijl die honden hier ook zitten...maar ja?

Het is ieders eigen mening,maar moet wek humaan gaan,maar geld geven doe ik alleen niet,daar vind ik ned belangrijker voor,want ook de dierenambu etc komen geld tekort....ja ned heeft het beter maar omdat. Veel vrijwilligers zich er ook om ontfermen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

+1 Rozemarijntje

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Begrijp zowieso niet dat mensen hun honden laten komen uit het buitenland.
Ben zelf meerdere malen op een Poolse markt geweest, daar stonden ze toendertijd (2 jaar terug) gewoon met mandjes waar tig puppy's inzaten van 2-4 weken oud voor de verkoop.
Nee moeder was erbij niet aanwezig, natuurlijk krijg je als hondenliefhebber medelijden met die hondjes maar zo is het daar in het land en dat moet je dan accepteren.
Gelukkig is het nu verboden en mag het niet meer daar zo die verkoop op deze manier.

Mensen in Roemenie die moeten daar helpen om die zorghonden te kunnen herplaatsen eventueel etc, maar dat moet niet vanuit Nederland komen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Ach gezien het feit dat ze best wel grappig zijn , snap ik het wel. Als je niet de teksten leest op mp, maar op die snoetjes:-) begrijp ik het wel. Keus moet ieder voor zich maken ,zoiets heet vrijheid.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Ach gezien het feit dat ze best wel grappig zijn , snap ik het wel. Als je niet de teksten leest op mp, maar op die snoetjes:-) begrijp ik het wel. Keus moet ieder voor zich maken ,zoiets heet vrijheid.
Dat heet zeer zeker vrijheid maar die mensen moeten naderhand niet hun klachten overal neer
gaan zetten terwijl ze dit vantevoren al wisten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ciske »

Klachten zijn er ook over NL honden:-) alsnog moet iedereen zelf weten voor welke hond ze vallen:-)

ToxicAlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2013 19:57

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door ToxicAlien »

Oke. Ik schrik best wel van de negatieve reacties hier. Dierenhulp Orfa haalt inderdaad honden uit het buitenland om ze o.a. in Nederland een plek te geven. Dat ze dit ook op Marktplaats deden wist ik niet maar ik zie ook niet in wat daar verkeerd in is. Dat ze het voor geld doen vind ik meer dan logisch want tegenwoordig worden honden daar vaak genoeg gratis weg gegeven en dit met nare gevolgen omdat zo de honden in verkeerde handen terecht komen. Denk aan mensen met rare fetishes, honden die als vechthonden zullen worden gebruikt en de meest voorkomende reden is dat mensen verantwoordelijkheid te kort komen. Iets gratis afhalen is namelijk zo enorm makkelijk maar het 3 keer per dag uitlaten niet. Geld ervoor vragen is niet alleen voor het geld maar ook om te voorkomen dat mensen impulsief een hond nemen en er vervolgens niet voor zorgen.
Dan snap ik ook totaal niet dat mensen altijd maar zeggen ''ga iets doen voor de honden in Nederland''. Ik heb niks tegen mensen die iets doen voor honden in Nederland, sterker nog, wil zelfs aankomend jaar graag vrijwilligerswerk doen in een Nederlands asiel. Maar een hond is een hond, en het maakt totaal niet uit of er nou een hond in Roemenie mishandeld wordt of in Nederland. Een Nederlandse hond heeft mij geen meerwaarde puur omdat hij hier vandaan komt. En het heeft geen enkel nut? Sterilsatie/castratie campagnes hebben zeker nut om zo het zwerfhonden probleem te verkleinen. De reden waarom IK ervoor koos om honden in Roemenie te helpen (door middel van voer inzamelen en donaties) is omdat daar honden veel erger behandeld worden dan hier in de asielen. Hier krijgen ze eten, mogen ze naar buiten elke dag, worden ze goed verzorgd, worden er ''knuffeluren'' gehouden etc. Daar laten ze honden die zo mager zijn dat je amper kan geloven dat ze uberhaubt nog leven in koude hokken achter met ontstoken wonden in extreme kou en eens om de zoveel tijd word de helft even doodgeknuppeld of levend begraven. Nogmaals, ik heb vanochtend geen bericht geplaatst, ook niet onder een andere gebruikersnaam. Ik licht ook niemand op. Ik was het gewoon zat om constant maar foto's tegen te komen van ernstig mishandelde honden en alleen maar machteloos toe te kijken en ik vond dat Dierenhulp Orfa goed werk deed (o.a. het steunen van sterilsatie/castratie campagnes) en wilde hun daarom helpen. Een goeie uitkomst was geef.nl en ben daarom een actie gestart daar.
Veel honden hebben inderdaad trauma's maar goede stichtingen plaatsen geen honden met ernstige gedragsproblemen. Een goede stichting geeft aan dat de hond trauma's heeft en welke gedragsproblemen hieruit voor kunnen komen (zoals angst en agressie zoals grommen ook op basis van angst omdat ze niet anders gewend zijn dat ze slecht behandeld te worden). Het probleem in Roemenie oplossen is niet zomaar gedaan. Genoeg vrijwilligers bieden daar aan om hokken schoon te maken, voer te brengen e.d. en 9 van de 10 keer mag dit niet eens.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Ernstig dierenleed Roemenie

Ongelezen bericht door vronie »

Je bent goed bezig laat het maar door mensen doordringen hoe het in Roemenië gaat.
Ik heb je advertentie op marktplaats bekeken in die beelden waren niet om aan te zien.
Zo als deze beesten met honden omgaan.

Gesloten