LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meldpunt eigen risico

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: meldpunt eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

gilas schreef:
ruud_a schreef:wat je kunt uitgeven hangt van een hoop zaken af.
ben je gezond, heb je het eigen risico van de zorg extra ter beschikking voor andere uitgaven.
ben je slecht ter been, ben je aangewezen op de dichtstbijzijnde supermarkt en dat hoeft niet de goedkoopste te zijn.
verder hangt het er ook van af hoeveel huur je betaalt.
hoe goed je woning is geisoleerd
en nog veel meer zaken.
En daarom kun je niet bij voorbaat zeggen dat iemand met een minimum inkomen niet kan rondkomen of dat iemand met een hoger inkomen wel rond kan komen.
Daarnaast wat Vogels zegt is ook waar,de ene persoon kan beter met geld omgaan dan de andere.

Allebei zit iets in..

Maar als je chronisch ziek bent en je moet hoop elke maand zelf bijbetalen,houd het budgetteren een keer op...ik bv moet naast mijn maagbeschermers de zwaartse,gaviscon nemen met fles doe ik 2,5 dag,reken uit a7',49
Nou kan je vertellen dat het voor hoop chronische met minimum eens over en uit is ...

Nogmaals ik klaag niet voor mezelf..
En dan idd eigen risico er nog bij...elke mnd ,de meeste kunnen maandelijks betalen..
Je zal het in je eentje moeten zien te doen..

En dan is het makkelijk gezegd beter met geld omgaan,maar die vlieger gaat niet altijd op voor iedereen...

Het is waar dat ik ook iemand in de wao ken en die gaat beter met geld omdan weer krnnis van me die elke mnd probleem heeft,

Maar laten we nu eens uitgaan vd groep die het gewoon niet kunnen bekostigen,wel aan dure verzekering moeten zitten,maandelijkse kosten,nou die houden geen geld over om normaal eten te kopen

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: meldpunt eigen risico

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Heel vaak is er nog te bezuinigen op allerlei onnodige luxe uitgaves. Merk te vaak dat mensen maar klagen maar wel gewoon auto blijven rijden, dagelijks een pakje wegpaffen, en dure telefoonabbo´s hebben.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: meldpunt eigen risico

Ongelezen bericht door solleila »

Heel vaak is er nog te bezuinigen op allerlei onnodige luxe uitgaves. Merk te vaak dat mensen maar klagen maar wel gewoon auto blijven rijden, dagelijks een pakje wegpaffen, en dure telefoonabbo´s hebben.
Ben ik niet met je eens. Heel veel ouderen hebben geen dure abonnement of een auto of een dure teloonabbo. Zij leven al sober. Waar het mijn pijn doet is tot hoever gaat het.

Stel je zelf eens voor. Als jij 5000 euro eigen risico moest betalen. Wat zou jij dan op moeten bezuinigen. Want over 10 a 20 jaar betaal jij dat bedrag.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: meldpunt eigen risico

Ongelezen bericht door puma73 »

solleila schreef:
Heel vaak is er nog te bezuinigen op allerlei onnodige luxe uitgaves. Merk te vaak dat mensen maar klagen maar wel gewoon auto blijven rijden, dagelijks een pakje wegpaffen, en dure telefoonabbo´s hebben.
Ben ik niet met je eens. Heel veel ouderen hebben geen dure abonnement of een auto of een dure teloonabbo. Zij leven al sober. Waar het mijn pijn doet is tot hoever gaat het.

Stel je zelf eens voor. Als jij 5000 euro eigen risico moest betalen. Wat zou jij dan op moeten bezuinigen. Want over 10 a 20 jaar betaal jij dat bedrag.

Weer eentje met een zeer accurate kristallen bol. Het eigen risico is geen 5000 euro. Waar haal je de onzin vandaan dat over 10 of 20 jaar het eigen risico zo hoog is. Allemaal sentimenteel geklets ingegeven door de SP. En het is een feit dat nog steeds mensen te makkelijk omgaan met het eigen risico. Ik kan met mijn inkomsten ook geen Mercedes rijden, doe ik dat wel kom ik ook in de problemen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: meldpunt eigen risico

Ongelezen bericht door ruud_a »

puma73 schreef:
solleila schreef:
Heel vaak is er nog te bezuinigen op allerlei onnodige luxe uitgaves. Merk te vaak dat mensen maar klagen maar wel gewoon auto blijven rijden, dagelijks een pakje wegpaffen, en dure telefoonabbo´s hebben.
Ben ik niet met je eens. Heel veel ouderen hebben geen dure abonnement of een auto of een dure teloonabbo. Zij leven al sober. Waar het mijn pijn doet is tot hoever gaat het.

Stel je zelf eens voor. Als jij 5000 euro eigen risico moest betalen. Wat zou jij dan op moeten bezuinigen. Want over 10 a 20 jaar betaal jij dat bedrag.

Weer eentje met een zeer accurate kristallen bol. Het eigen risico is geen 5000 euro. Waar haal je de onzin vandaan dat over 10 of 20 jaar het eigen risico zo hoog is. Allemaal sentimenteel geklets ingegeven door de SP. En het is een feit dat nog steeds mensen te makkelijk omgaan met het eigen risico. Ik kan met mijn inkomsten ook geen Mercedes rijden, doe ik dat wel kom ik ook in de problemen.
helemaal mee eens
de een kan geen mercedes rijden, zonder in de problemen te komen.
de ander is wat slechter af en kan de kachel 's winters niet aansteken, zonder in de problemen te komen.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: meldpunt eigen risico

Ongelezen bericht door solleila »

Wat een vergelijking een mercedes met de zorg. Een mercedes is geen eerste levensbehoefte. Of je kunt hem eten. Gezondheidzorg is wel een eerste levensbehoefte.

Wat zou je doen tussen geen eten of geen eigen risico betalen? En niet allebei kiezen. Maar een van de twee. Kijken wat je dan kiest.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: meldpunt eigen risico

Ongelezen bericht door puma73 »

solleila schreef:Wat een vergelijking een mercedes met de zorg. Een mercedes is geen eerste levensbehoefte. Of je kunt hem eten. Gezondheidzorg is wel een eerste levensbehoefte.

Wat zou je doen tussen geen eten of geen eigen risico betalen? En niet allebei kiezen. Maar een van de twee. Kijken wat je dan kiest.
Is net zo'n vergelijking als jij doet met je eigen risico van 5000 euro, met dien verstande dat er nog steeds mensen zijn die luxe boven schuldenvrij verkiezen schulden maken en zo in de problemen komen.

Je hele verhaaltje hier is het na papagaaien van de SP

Gesloten