LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Einde basis recht op voeding en onderdak?

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Mucha

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

riddert schreef:
encore schreef:
GJvdZ schreef:...Gelukkig betaalt iemand met een uitkering maar een schijntje voor z'n zorgverzekering. ...
Dus WW-ers betalen minder voor de zorgverzekering? Of hoe moet ik dat zien?
Deze groep krijgt de maximale zorgtoeslag. Dat scheelt enorm in de kosten.
Ga jij maar een jaar rondkomen van een uitkering en de zorgtoeslag, kijken of je het dan nog zo "enorm" vindt schelen. Als je geen rooie rotcent hebt, is het nog erg veel hoor!

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Wat is niet willen werken, als je als alleenstaande moeder je kinderen moet verzorgen dan heb je daar al meer dan een dagtaak aan. Dan nog huis poetsen, boodschappen doen en een beetje handelen op marktplaats voor de extraatjes..nee, 's-avonds val ik doodmoe op de bank, en dan zou ik er nog een baantje bij moeten doen? Echt niet, dat is niet te doen.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik vraag me weleens af of werkenden met een modaal inkomen niet de dupe zijn. Zij krijgen net niet al die toeslagen en dragen de volle lasten.

swaen
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2014 23:25

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door swaen »

harley68 schreef:Ik vraag me weleens af of werkenden met een modaal inkomen niet de dupe zijn. Zij krijgen net niet al die toeslagen en dragen de volle lasten.
Wees blij dat je die toeslagen niet krijgt, dan heb je nog altijd meer te besteden dan die mensen die wel toeslagen ontvangen. Net zoals mensen die klagen over veel belasting betalen hoe meer je verdient des te meer je betaalt.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door handdoekindering »

swaen schreef:
harley68 schreef:Ik vraag me weleens af of werkenden met een modaal inkomen niet de dupe zijn. Zij krijgen net niet al die toeslagen en dragen de volle lasten.
Wees blij dat je die toeslagen niet krijgt, dan heb je nog altijd meer te besteden dan die mensen die wel toeslagen ontvangen. Net zoals mensen die klagen over veel belasting betalen hoe meer je verdient des te meer je betaalt.
Precies. Ik zou ook willen dat ik die toeslagen niet kreeg, helaas heb ik ze heel hard nodig. En ik zou willen dat ik heel veel belasting moest betalen. Het zijn altijd mensen die klagen met gezonde benen.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik geloof er helemaal niets van. Onder het motto... de meeste Klagers hebben geen nood denk ik dat het in de meeste gevallen echt wel meevalt. Als je de toeslagen op de juiste manier gebruikt is het gewoon te betalen allemaal.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door prem »

handdoekindering schreef:Wat is niet willen werken, als je als alleenstaande moeder je kinderen moet verzorgen dan heb je daar al meer dan een dagtaak aan. Dan nog huis poetsen, boodschappen doen en een beetje handelen op marktplaats voor de extraatjes..nee, 's-avonds val ik doodmoe op de bank, en dan zou ik er nog een baantje bij moeten doen? Echt niet, dat is niet te doen.
Volgens mij zijn die uit jouw buik niet de mijne dus waarom moet ik daar voor betalen. Geef ze dan af bij hun papa of bij wie dan ook.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door eddy123 »

TS heeft een punt.
En werk is een relatief begrip. Niet dat ik zweverig ben, maar het is gewoon relatief.
Als een gemeente werkelozen verplicht werk te doen tegen 400 euro per maand, wettelijk ook nog eens vastgelegd dat bedrijven daaraan mee moeten werken, en reguliere arbeidskrachten daardoor hun baan verliezen, wat noem je dan nog werk?
Mijn persoonlijke ervaring: 75% van de werknemers heb je helemaal niks aan, het echte werk wordt gedaan door 25% van de werknemers, de rest loopt er maar een beetje bij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door moederslink »

harley68 schreef:Ik vraag me weleens af of werkenden met een modaal inkomen niet de dupe zijn. Zij krijgen net niet al die toeslagen en dragen de volle lasten.
Ik denk idd ook dat werkenden met net modaal inkomen zonder toeslagen/ kwijtscheldingen ed het niet makkelijk hebben!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

harley68 schreef:Ik geloof er helemaal niets van. Onder het motto... de meeste Klagers hebben geen nood denk ik dat het in de meeste gevallen echt wel meevalt. Als je de toeslagen op de juiste manier gebruikt is het gewoon te betalen allemaal.
Tja, met zo'n instelling is dingen wegwuiven wel heel makkelijk. Dacht je dat ik geld overhield van mijn bijstandsuitkering? Ik heb volledige toeslagen en word er echt niet rijker van. Het feit dat er toeslagen zijn betekent niet dat mensen die ze krijgen het goed hebben, maar dat de huur en zorg te duur zijn voor mensen op of rond het minimum om ze zelf te betalen. Even bout gesteld zou ik zonder de toeslagen gewoonweg niet kunnen eten. Is dat geen nood?

Verder denk ik ook dat mensen met € 1,- boven de toeslaggrens er nog beroerder aan toe zijn, niet per sé mensen met modaal. Die zitten niet een paar euro boven de toeslaggrens, maar die zitten er ruim boven. Ik heb meer sympathie voor mensen die alles net op een paar euro na mislopen, dan mensen die er driehonderd euro boven zitten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Zij werken niet voor € 300,- per maand, ik had het over de toeslaggrens, die is zeker niet gelijk aan de bijstandsnorm. Ook zeg ik nergens dat mensen met € 300,- boven de toeslaggrens een modaal inkomen hebben. Als je van je af wil schoppen, moet je wel eerst goed lezen wat er staat.

Dat je kennelijk een hekel hebt aan mensen met een uitkering is me al vaker opgevallen, want je laat je vaak heel denigrerend over hen uit. Je beseft dat je nu suggereert dat iedereen met een uitkering er zwart bij werkt? Enig idee hoe kwetsend dat is voor iemand die zich netjes aan de regels houdt? Je moet je toch eens over je vooroordelen heen zetten. Zolang jij niet (zonder google) kan neerzetten hoeveel ik per maand binnenkrijg aan uitkering en toeslagen en geen inzicht hebt in mijn vaste lasten, zou je dan niet willen oordelen of ik in nood verkeer of niet? Jij weet niet hoe mijn leven is, dus moet je er misschien ook niet zo hard en ongenuanceerd over oordelen. Roepen dat mensen in andere landen het slechter hebben is geen kunst, in Amerika hebben werkeloze arbeidsongeschikten het nog slechter dan hier. Betekent dat, dat je het hier dus automatisch niet slecht kunt hebben? Nee.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 08 dec 2014 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door prem »

vogels schreef:
VioletPrue schreef:
harley68 schreef:Ik geloof er helemaal niets van. Onder het motto... de meeste Klagers hebben geen nood denk ik dat het in de meeste gevallen echt wel meevalt. Als je de toeslagen op de juiste manier gebruikt is het gewoon te betalen allemaal.
Tja, met zo'n instelling is dingen wegwuiven wel heel makkelijk. Dacht je dat ik geld overhield van mijn bijstandsuitkering? Ik heb volledige toeslagen en word er echt niet rijker van. Het feit dat er toeslagen zijn betekent niet dat mensen die ze krijgen het goed hebben, maar dat de huur en zorg te duur zijn voor mensen op of rond het minimum om ze zelf te betalen. Even bout gesteld zou ik zonder de toeslagen gewoonweg niet kunnen eten. Is dat geen nood?

Verder denk ik ook dat mensen met € 1,- boven de toeslaggrens er nog beroerder aan toe zijn, niet per sé mensen met modaal. Die zitten niet een paar euro boven de toeslaggrens, maar die zitten er ruim boven. Ik heb meer sympathie voor mensen die alles net op een paar euro na mislopen, dan mensen die er driehonderd euro boven zitten.
Modaal zit er helemaal geen 300,- netto boven! En zelfs al zouden ze er 300,- netto boven zitten: concreet zou het er dan op neer komen dat zij 36 u.p.w. werken voor 300,- euro per maand! Thuis zitten en wat zwart werken, levert veel meer op dan 300,- euro en is minder vervelend/vermoeiend.

Die toeslagen zijn er voor de minima, dus nee geen nood! Dat je krap zit, is wat anders dan te weinig hebben.

Raak altijd zeer geïrriteerd door dergelijk geklaag. Wees blij dat je hier woont en niet ergens in India.
Daar zouden ze nog geen maand overleven.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door prem »

Per direct graag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door moederslink »

vogels schreef:
handdoekindering schreef:Wat is niet willen werken, als je als alleenstaande moeder je kinderen moet verzorgen dan heb je daar al meer dan een dagtaak aan. Dan nog huis poetsen, boodschappen doen en een beetje handelen op marktplaats voor de extraatjes..nee, 's-avonds val ik doodmoe op de bank, en dan zou ik er nog een baantje bij moeten doen? Echt niet, dat is niet te doen.
Hoezo niet te doen? Ken genoeg alleenstaande moeders die daarnaast nog full-time werken! Bij luie gevallen als jij, zouden ze de uitkering van mij mogen stop zetten.

Heb ik ook altijd gedaan! Altijd gewerkt als alleenstaande moeder,
hidr bazelt alleen maar op dit forum....huisbaasellende, .savonds paar uurtjes werken om de huurachterstand in te lopen ( ? ) auto rijden ,nw Apple kopen ,etc etc... goh ik word er niet goed van ! :evil:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door sjohie »

eddy123 schreef:TS heeft een punt.
En werk is een relatief begrip. Niet dat ik zweverig ben, maar het is gewoon relatief.
Als een gemeente werkelozen verplicht werk te doen tegen 400 euro per maand, wettelijk ook nog eens vastgelegd dat bedrijven daaraan mee moeten werken, en reguliere arbeidskrachten daardoor hun baan verliezen, wat noem je dan nog werk?
Mijn persoonlijke ervaring: 75% van de werknemers heb je helemaal niks aan, het echte werk wordt gedaan door 25% van de werknemers, de rest loopt er maar een beetje bij.
Hangt helemaal van de invulling van de gemeente af. Hier hebben we een conservatief onkruidbeleid, dus als ze mensen in de bijstand verplichten om 5 strekkende meter stoep te ontdoen van onkruid, dan is dat extra werk, wat voorheen niet gedaan werd, waar dus ook geen reguliere arbeidskrachten voor weggedrukt worden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
VioletPrue schreef:Zij werken niet voor € 300,- per maand, ik had het over de toeslaggrens, die is zeker niet gelijk aan de bijstandsnorm. Ik zeg ik nergens dat mensen met € 300,- boven de toeslaggrens een modaal inkomen hebben. Als je van je af wil schoppen, moet je wel eerst goed lezen wat er staat.
OK, dit dan: Ik heb meer sympathie voor mensen die alles net op een paar euro na mislopen, dan mensen die er driehonderd euro boven zitten.

Antwoord blijft hetzelfde: die mensen werken dus 36 u.p.w. voor 300,- euro per maand! Jee, wat een vette hap!
Nee, ze werken niet voor € 300,- per maand, ze werken voor een inkomen dat € 300,- boven de toeslaggrens ligt. De toeslaggrens is niet gelijk aan de bijstandsnorm, dus wordt er voor heel wat meer dan € 300,- gewerkt. Ze werken voor een modaal inkomen. Even niet de dingen vertekend weer geven.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door harley68 »

Tis maar net aan welke kant je staat. Als je net boven de grens zit dan loop je aardig wat geld mis. En veel van dat geld wat je dan misloopt gaat naar mensen die het krijgen maar misschien niet verdienen, maar het wel makkelijk zo allemaal vinden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

harley68 schreef:Tis maar net aan welke kant je staat. Als je net boven de grens zit dan loop je aardig wat geld mis. En veel van dat geld wat je dan misloopt gaat naar mensen die het krijgen maar misschien niet verdienen, maar het wel makkelijk zo allemaal vinden.
Dat hangt maar net af van hoeveel fraudeurs je denkt dat er zijn. Ik begrijp heel goed dat er een grote groep werkende armen bestaat en dat vind ik erg. Maar om te denken dat er heel, heel veel mensen frauderen in een uitkeringssituatie is niet terecht. En wat vind je fraude, dat is er ook zo een. Ik ken iemand die had (oud voorbeeld) fl. 34,- op een spaarrekening staan waar al jaren niet naar was omgekeken, ze was vergeten dat ze überhaupt die rekening had. Uitkering aangevraagd en pas later ontdekt dat ze de rekening niet had opgeheven en opgegeven. Netjes gemeld (dit valt al onder fraude) en vervolgens een boete gekregen van fl 100,-. Is dat logisch? Ik vind van niet. Dat je fl 34,- boete oplegt vind ik nog redelijk, maar 3x zoveel voor een oprecht foutje, is van de zotte.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Einde basis recht op voeding en onderdak?

Ongelezen bericht door eddy123 »

Ik steun TS.
Wil TS de verwijderde link even naar mij PB-en?

Gesloten