LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

Op 16 december jl. zond ik via het postagentschap - Albert Heijn - een retourpakket middels een antwoordnummer naar Blokker in Gouda, Antwerpsesteenweg 2.

Status bij PostNL is tot op heden 'Onderweg'!
PostNL hanteert een andere gedragscode v.w.b. Track & Trace m.b.t. een 'Antwoordnummer', die PostNL niet toepast.
PostNL verwijst dan maar naar Blokker - klantenservice - om te bezien of het pakket retour is gekomen, klantenservice van Blokker kon mij geen uitsluitsel geven of het retourpakket wel of niet bij hen is ontvangen - Kerstdrukte!

Op de vraag aan PostNL waarom dan nog Track & Trace wordt gehanteerd, terwijl het in feite een wassenneus is Track & Trace, de status is in het luchtledige. PostNL maakt zich wel heel gemakkelijk met een 'Jantje van Leiden' zich af.

Eerdere retourpakketten met een antwoordnummer aan o.a. Ziggo dit jaar gaven aan: 'Bezorgd'!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat verwacht u van het bovenstaande bericht ?

Het pakketje is er nog niet. Kerstdukte.
Nog even geduld aub

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ir. Benton Deus schreef:Op 16 december jl. zond ik via het postagentschap - Albert Heijn - een retourpakket middels een antwoordnummer naar Blokker in Gouda, Antwerpsesteenweg 2.

Status bij PostNL is tot op heden 'Onderweg'!
PostNL hanteert een andere gedragscode v.w.b. Track & Trace m.b.t. een 'Antwoordnummer', die PostNL niet toepast.
PostNL verwijst dan maar naar Blokker - klantenservice - om te bezien of het pakket retour is gekomen, klantenservice van Blokker kon mij geen uitsluitsel geven of het retourpakket wel of niet bij hen is ontvangen - Kerstdrukte!

Op de vraag aan PostNL waarom dan nog Track & Trace wordt gehanteerd, terwijl het in feite een wassenneus is Track & Trace, de status is in het luchtledige. PostNL maakt zich wel heel gemakkelijk met een 'Jantje van Leiden' zich af.

Eerdere retourpakketten met een antwoordnummer aan o.a. Ziggo dit jaar gaven aan: 'Bezorgd'!
Relax. Het kan in deze tijd wat langer duren dan normaal. En er kan ook wat fout gegaan zijn. Gewoon even afwachten en volgende week, indien nodig, weer even bellen.

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

Ga morgen de klantenservice van Blokker contacteren, misschien meer helderheid omtrent de status van het retourpakket?

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

Heb 29.12.2017 klantenservice Blokker telefonisch gecontacteerd.

De medewerkster van de klantenservice bekeek mijn Track & Trace- nummer. Zij vond het vervelend voor mij dat het retourpakket nog niet bij Blokker is ontvangen. Zij ging toch mij het retourbedrag, daarvoor een betalingsopdracht aanmaken om binnen 10 dagen terugbetalen, en als compensatie ook nog een cadeaubon van €10,00.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Goed om te horen.
Ter info: een track & trace code is bewijs van verzending en dit geeft je recht op betaling.

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: PostNL - Track & Trace met een antwoordnummer!

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

Terugbetaling van € 159,00 door Blokker heeft plaatsgevonden begin januari 2018.

Het pakket is nog steeds - bijna 2 maanden - onderweg.

Blokker gaat verhaal halen bij PostNL.

Gesloten