Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door PGros »

rwolters schreef:
07 dec 2022 15:17
Maar wat is nu het probleem? Andere brievenbuspost heeft toch ook geen track & trace. Een brievenbuspakketjes is uiteindelijk niets meer dan een dikke brief.
Een aangetekende brief is ook een brief. Maar je betaald voor iets extra en dan verwacht je ook dat dat gedaan wordt.
En dikke brief mag ook met postzegels op de bus maar dan doe je dat bewust en heb je geen track en trace

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
07 dec 2022 14:38
Hier wordt het van kwaad tot erger, de laatste 3 pakketjes die ik heb gekregen, worden gescanned bij de voordeur als bezorgd, en dan is er niet eens aangebeld en ligt het buiten.
Nog 1 keer aan dan zal ik toch maar een klacht in gaan dienen.

Had ff niet gelezen dat het over brievenbus pakketjes ging dit topic.
Maar dan nog.
Is het niet zo dat de bezorger weet dat u altijd thuis bent en u er misschien langer over doet bij de deur te komen? Ik bedoel, ze gaan geen minuut wachten tot iemand de deur open doet als ze weten dat die persoon toch thuis is.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

rwolters schreef:
07 dec 2022 15:17
Maar wat is nu het probleem? Andere brievenbuspost heeft toch ook geen track & trace. Een brievenbuspakketjes is uiteindelijk niets meer dan een dikke brief.
Maar van een dikke brief krijg je niet eerst actieve melding dat het bezorgd is om er vervolgens achter te komen dat dit niet het geval is.

Als ik iets verstuur dan weet ik dat er kans is dat het niet aankomt. Maar als ik bevestiging krijg dat iets bezorgd is ga ik er vanuit dat dit het geval is...en dat kan dus niet meer.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Posnl brievenbuspakketjes geen track en trace

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
07 dec 2022 12:43
PGros schreef:
07 dec 2022 12:34
De bron is een postbezorger.
Of het verhaal is uit zijn duim gezogen of het is een tijdelijke maatregel tijdens de drukke decemberdagen.
Je kan even op Twitter vragen of dit verhaal klopt https://twitter.com/PostNL/with_replies
Het verhaal is 100% waar. Alleen heeft PostNL in de instructie naar de bezorgers een fout gemaakt. De lijst met pakjes is 'ter info'. Daarom worden pakjes als afgeleverd beschouwd, terwijl ze nog onderweg zijn.

Als vergelijking: pakketbezorgers schrijven geen 'niet thuis' bericht meer, ook niet bij aangetekende post. Het aantal 'niet afgehaalde retouren' is gegroeid sinds 1 juli.
Lady1234 schreef:
07 dec 2022 15:00
Ik geloof dat het heel sterk aan de wijk of het dorp ligt. Hier totaal niet te klagen over de bezorging van wat voor dienst dan ook.
Ideaal. Waarschijnlijk hebben de bezorgdiensten in jouw omgeving voldoende personeel. Personeelstekorten zijn niet landelijk.

Plaats reactie