LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fedex geeft pakket illegaal vrij

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Tensorized
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2013 17:50

Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door Tensorized »

Op 26 Februari van dit jaar heb ik vanuit de VS een luchtbuks en een luchtpomp laten over komen. Deze kwamen op 28 Februari aan in Nederland. Kort hierop werdt ik door Fedex gebeld met de vraag of ik een vergunning had voor het invoeren van dit wapen en of ik de inklaringskosten zou willen betalen. Na het betalen van de inklaringskosten (228 euro) en de uitleg dat er geen vergunning nodig was ging de Clearance Broker aan de slag met de inklaring. Enige tijd later heb ik contact gezocht met Fedex omdat de status van mijn zending op "In transit Package available for clearance" bleef staan. De medewerker vertelde mij dat een deel van mijn zending in beslag was genomen door de Douane voor nader onderzoek. Ik vroeg om een bewijs dat mijn zending was meegenomen maar in verband met het lopende onderzoek zou het PLATO-nummer mij niet mogen worden medegedeeld. Ik moest afwachten totdat de Douane mijn zending zou behandelen voordat ik dit nummer zou kunnen krijgen. Omdat ik graag nadere informatie wou hebben over de reden die de Douane had om mijn zending mee te nemen en omdat ik vragen had over de duur van het onderzoek vroeg ik nogmaals naar dit nummer. Dit werd mij nogmaals geweigerd. Ik moest contact opzoeken met de Douane (die het mijn zending onder het PLATO-nummer in hun systeem hebben staan) om te vragen hoe of wat er precies aan de hand was.

Aangezien ik niet ver van de Douane in Groningen woon besloot ik om een bezoek te brengen. Er was niemand die mij kon helpen maar als ik mijn telefoonnummer achter zou laten kwam alles goed.
Ongeveer een half uur later werd ik gebeld door een vrouwelijke doaunier met de mededeling dat mijn zending in beslag was genomen. Toen ik vroeg waarom zou ze dat voor mij gaan uitzoeken en mij terug bellen. een krap kwartier later belde deze mevrouw inderdaad terug en vertelde mij dat het in verband met de wet Wapens en Munitie mee was genomen voor onderzoek.


Omdat de zending bestond uit 2 pakketten, 1 met een geweer en de ander met een luchtpomp nam ik wederom contact op met Fedex om te vragen of het pakket met de pomp dan eventueel opgehaald zou kunnen worden. Dit mocht niet omdat de Douane het nog niet vrij had gegeven, er zouden geen opslagkosten worden berekend omdat het hier om een Douane onderzoek ging.

Kan Fedex zomaar iemand langs sturen en dan de kosten op de klant verhalen?

Morgen
De termijn waarin ik mijn zending bij defecten kosteloos terug kon sturen zou de 25e van deze maand verlopen. Omdat mij niet geheel duidelijk was hoe lang dit onderzoek in beslag zou nemen en van welke overtreding van de Wwm ik verdacht werd bracht ik weer een bezoek aan de Douane in Groningen. Ditmaal kwam er een vriendelijke en behulpzame meneer met mij praten. Hij vertelde mij dat de zending niet in beslag was genomen maar slechts mee was genomen voor onderzoek. Er zou moeten worden onderzocht of het ging om een cat. IV wapen. Dit onderzoek zou niet veel tijd in beslag nemen en de persoon met de meeste kennis was toevallig aanwezig. De douanier zou in overleg met zijn team-baas gaan kijken of mijn zending voor 25 Maart zou kunnen worden vrij gegeven.
Het formulier met daarop de gegevens dat mijn zending zou zijn mee genomen zou Fedex mij gewoon kunnen geven. De Douane kan dit zelf niet doen omdat Fedex de vertegenwoordiger van de klant is.

De volgende dag verscheen de mededeling:

International shipment release - Import
Held, cleared regulatory agency(s) after aircraft/truck departed

De zending was vrij gegeven maar nog niet verzonden omdat de bezorger al vertrokken was. De volgende dag zou mijn pakket voor de middag aankomen.

Om 10:58 werd er inderdaad aangebeld en kreeg ik mijn pakket. Alleen bestond de zending niet uit 2 pakketten maar slechts uit 1. De bezorger kon het resterende pakket niet vinden en zou later die middag terug komen om de levering compleet te maken. Het pakket dat ik wel ontving bevatte de pomp en een doosje luchtdrukkogeltjes. De doos was door de Douane opengemaakt en de inhoud was niet duigdelijk herverpakt.

Ik heb contact opgenomen met Fedex met de vraag om welk tijdstip de levering gedaan zou worden en of deze nog voor het weekend hier zou zijn.
Even later kreeg ik een bericht terug waarin stond dat er een fout was gemaakt. Mijn zending was niet vrij gegeven door de Douane en er zou een koerier gestuurd worden om het pakket weer terug te nemen.
Ik heb gevraagt waar ik mijn klacht kon doen en heb daar aangegeven dat ik eerst juridisch-advies wou inwinnen voordat ik zomaar het pakket waarvoor ik bij ontvangst getekend had terug zou geven.

ongeveer twee uur later stond er een busje van Fedex voor de deur met iemand daarin die een pakket kwam ophalen. Ikzelf was net even naar de winkel gegaan voor avond eten en toen ik bijna thuis was zag ik het busje in onze straat rijden. Mijn huisgenoot vertelde mij dat Fedex langs was geweest voor een pakketje en dat er een afspraak met mij gemaakt zou zijn dat ik deze zou overhandigen. De kosten die hierbij gemaakt werden zouden op mijn rekening komen.

Ik heb nooit een afspraak gemaakt met Fedex dat ze mijn goederen op konden halen, mij werd een mededeling gedaan dat ze dit zouden doen.
Ik heb direct aangegeven dat ik eerst wou weten wat mijn jusridische plichten waren. Dit omdat mijn pakket beschadigd was en de inhoud niet deugdelijk herverpakt is.

Ik ga aanstaande maandag langs bij het juridisch-lokket om informatie te verkrijgen over mijn rechten en plichten.

Mijn zendingen gaan nooit meer via Fedex, dat is zeker.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik kan me voorstellen dat ze bij dit soort zaken extra goed checken. Misschien is het niet verboden om een luchtbuks te hebben. Ik had er nl. ooit ook eentje in mijn bezit, gekocht bij de dump bij ons in het dorp toen ik een jaar of 12 was. Maar als ik het goed heb , mag het NIET als ie enigszins op een echt wapen lijkt. Dat is een beetje vaag begrip, waar je over kunt discussieren.

Dat je zending is vastgehouden door de douane , dat kun je Fedex moeilijk kwalijk nemen. Dat had net zo goed gekund als je een andere koerier had gebruikt.
Maar dat Fedex jouw kosten in rekening wil brengen vanwege een fout die zij gemaakt hebben, dat zou ik niet pikken.

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Fedex is gewoon een pakjes vervoerder die zich ook moet houden aan de lokale import/export regels van het land van de afzender en het land van de ontvanger. Daar is niets illegaals aan (behalve binnen jouw eigen perceptie van het gehele gebeuren). Alle FedEx pakjes moeten gewoon door de locale douanes in/uit gecheckt worden op de wettelijke regels die gelden in dat land. Das dus helaas dikke pech voor jou, want Fedex doet dit kunstje dagelijks, succesvol over de gehele wereld.

Het kan raadzaam zijn - voor jezelf - om jezelf eerst eens te goed informeren m.b.t. de wettelijke achtergronden van de artikelen die je wilt importeren/exporteren van waar ook ter wereld, alvorens je ze besluit om ze te bestellen ;-)

Wet wapens en munitie
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/g ... 15-03-2013

Douane / Belastingdienst
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... index.html
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ve/douane/

Tip: Ik zou je aandacht richten op de DOUANE en niet op FedEx..
FedEz probeert alleen haar best te doen om de pakjes te vervoeren van A naar B.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door Rim69 »

Tensorized schreef: Ik ga aanstaande maandag langs bij het juridisch-lokket om informatie te verkrijgen over mijn rechten en plichten.
Fijn om te weten. En nu?

Tensorized
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2013 17:50

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door Tensorized »

ronaldv2, dat is inderdaad een wijze raad en daarom heb ik mij ook uitvoerig verdiept in de regelgeving en heb ik ook een bezoek gebracht aan Bijzondere Wetten van de politie. Dit omdat ik weet dat hoewel ik de zending nog niet in mijn bezit heb ik toch strafrechtelijk gezien de eigenaar ben. Zou het gaan om een illegaal wapen dan staan daar flinke staffen op en wordt het wapen vernietigd.

De regelgeving is vrij duidelijk over wat wel en niet mag. Met uitzondering van vergunninghouders voor bijvoorbeeld airsoft-apparaten is het verboden een cat.I 7° wapen in te voeren. De invoer van luchtdruk wapens uit cat. IV is vrij (CWM) met uitzondering van door de minister benoemde wapens die vallen een sprekende gelijken hebben met een vuurwapen of voor afdreiging geschikt zijn, onder cat. 1 sub 7° (zie RWM)

Het woord sprekende is hier een kernwoord. Dit betekend dat er een bestaand vuurwapen model voor moet hebben gestaan. Gelijkend is hierin niet voldoende omdat een muis ook op een koe gelijkt, zij hebben immers beide poten, oren, twee ogen en een neus. (volgens een uitspraak in een soort gelijk geval van een sprekend gelijkende buks in een kleiner kaliber)

Verder is er geen restrictie op kaliber of mondings-energie.

regelgeving staat onderaan deze post.

Ook is dit type wapen vaker na douane controle zonder problemen ingevoerd in Nederland.


Als je het verhaal gelezen hebt zie je dat ik niet val over het punt dat Fedex een zending namens de Doaune vast houdt. Ik begrijp dat het in ons algemeen belang is dat een zending wordt onderzocht. Het probleem dat ik heb is dat een nummer dat mij gegeven mag worden en dat mij in staat stelt informatie in te winnen over mijn zending mij niet gegeven wordt. Dit is tevens het bewijs dat de Douane mijn zending heeft mee genomen en dat Fedex niet onterrecht opslagkosten in rekening zou kunnen brengen. Ik heb er ook een probleem mee dat Fedex een zending vrijgeeft die niet vrij mag worden gegeven, deze bezorgt en vervolgens wanneer er navraag wordt gedaan meld dat de zending weer opgehaald moet worden. Niet in overleg of ik thuis ben, we komen dan en zorg maar dat je er bent. Dit terwijl ik aangeef eerst informatie over mijn juridische mogelijkheden te willen inwinnen.
Dat Fedex mij vervolgens kosten in de schoenen probeerd te schuiven voor een door hun gemaakte fout schiet mij in het verkeerde keelgat.

De titel van dit topic is ook niet "Fedex houd pakket illegaal vast" nee, ze geven hem vrij terwijl dit niet gedaan mag worden, vervolgens als in een poging hun fout te verbergen direct hun klanten opdragen een pakket terug over te dragen.


Waarom ik naar het juridisch-lokket ga is omdat ik wil weten welke gevolgen dit voor mij heeft met betrekking tot de garantie. Ik heb voor ontvangst getekend en de goederen in bezit genomen. Betekend dit dat de termijn waar binnen ik zou kunnen ruilen vanaf dat moment ingaat of pas wanneer mijn goederen opnieuw worden vrij gegeven? Krijg ik een in ontvangstname bevestiging van mijn goederen? Hoe zit het met de doos waarin mijn goederen geplaatst zijn, deze heb ik weggegooit in de ondergrondse-papiercontainer bij de AH, moet ik daar inkruipen en deze weer naar boven halen omdat hier de airway-bill op geplakt is?

ronaldv2, zoals ook al eerder aangegeven. De Douane doet geen zaken met mij, ze doen zaken met Fedex. Ik ben een klant van Fedex en dus ook afhankelijk van hun voor informatie.

(dit zijn de exacte woorden van de Douane)

Als een toevoeging op mijn eerdere motivatie: Ik zou graag het PLATO-nummer willen hebben omdat volgens het Handboek Douane (hs6) slechts 1 van de 2 pakketten geopend zou moeten worden. Via het formulier kan ik achterhalen waarom de Douanier mijn andere pakket ook geopend heeft, deze met de luchtpomp. Hier kan ik ook zien of de slechte wijze waarop dit verpakt was door de zender is gebeurd of later tijdens het her-inpakken is geschied.


Regelgeving:

Circulaire Wapens en Munitie 2013 (CWM 2013)
1.4.5.1 In- en uitvoer op grond van de Wet wapens en munitie
Wapens van categorie IV

Voor de in- uit- of doorvoer van wapens van categorie IV is geen vergunning benodigd op grond van de WWM.

Wet wapens en munitie

Artikel 2
1. Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën.

Categorie I

7°. andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.

Categorie IV

4°. lucht-, gas- en veerdrukwapens, behoudens zulke door Onze Minister overeenkomstig categorie I, sub 7°, aangewezen die zodanig gelijken op een vuurwapen dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn;

Regeling wapens en munitie


Artikel 3
Als voorwerpen van categorie I, onder 7°, die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn, worden aangewezen:
a. voorwerpen die voor wat betreft hun vorm en afmetingen een sprekende gelijkenis vertonen met vuurwapens of met voor ontploffing bestemde voorwerpen;

c. lucht-, gas- en veerdrukwapens die zodanig zijn gewijzigd dat het dragen niet of minder zichtbaar is;

Het wapen is niet aangepast, heeft een loop van 105 cm dus c kan niet van toepassing zijn.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door ruud_a »

De titel van dit topic is ook niet "Fedex houd pakket illegaal vast" nee, ze geven hem vrij terwijl dit niet gedaan mag worden, vervolgens als in een poging hun fout te verbergen direct hun klanten opdragen een pakket terug over te dragen.
u bedoelt dus iemand heeft een foutje gemaakt?

Tensorized
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2013 17:50

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door Tensorized »

Ja,

De douane heeft een van mijn pakket mee genomen voor onderzoek, hierin zat een luchtdruk-geweer. Daardoor mag de hele zending niet vrij gegeven worden, dus ook de luchtpomp niet. Nu is een deel van deze zending toch afgeleverd terwijl deze dus nog niet in het vrije-verkeer gebracht mag worden. Fedex wil deze terug halen maar ik heb al voor ontvangst getekend. Ik heb aangegeven dat ik eerst verdere informatie wil inwinnen over wat mijn rechten en plichten zijn in deze situatie voordat ik dit pakket terug overhandig aan Fedex die dit dan namens de Douane in bewaring neemt.

Fedex stuurt ondanks dat ik heb aangegeven het pakket niet te overhandigen toch een koerier om deze terug te halen. Ik was niet thuis en Fedex brengt mij de kosten voor het "ophalen" in rekening.

Dit dus terwijl zij een fout hebben gemaakt:

- het vrijgeven van een pakket dat onder douane toezicht geplaatst is zonder toestemming
- Het sturen van een koerier om het pakket terug te halen zonder afspraak en de kosten hiervoor op mij proberen te verhalen
- Fedex wil mij niet het PLATO-nummer geven waarmee ik bij de Douane kan informeren of mijn zending daadwerkelijk is mee genomen.

Ik zou geen contact met de Douane moeten opnemen om deze informatie te achterhalen. De douane doet zaken met de vervoerder (die mij vertegenwoordigd) en niet met mij personelijk.

Kort samengevat, Fedex maakt er een zootje van.

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Goed om te lezen dat je al - inhoudelijk - op de hoogte bent!. Nu ik je verhaal zo doorlees, voelt het aan alsof FedEx een internal screwup heeft begaan. Daar zou ik ook niet voor gaan betalen, de sh*t die een ander maakt en dan op jouw probeert te verhalen!

Andere insteek: Zelf rechtstreeks je pakket ophalen bij de Douane?
Dan heb jij vast in huis waar het m draait en heeft Fedex geen enkel hard evidence dat ze ooit iets voor jou heben vervoerd? zodat ze ook niets voor rekenenen toch :-) Dat geeft jou een betere onderhandelings positie tegenover hen, mocht je de strijd aan willen gaan.

Wat de airway bill betreft:
JA het kan handig zijn als je nog met/tegen Fedex aan de slag wil gaan.
Een airway bill is een intern FedEx eigen document en kan dienen als bewijs!...

Andere insteek:
- Kun je - via de FedEx website (via het invoeren van je shipment tracking nummer) - een nieuwe (digitale) copy van je airway bill afdrukken?

- Kun je - via de FedEx website (via het invoeren van je shipment tracking nummer) - je eigen PLATO nummer kunnen achterhalen?


Om meer informatie te krijgen over hoe je zending het ingepakt is...
zou ik zelf persoonlijk kontakt opnemen met de bron van je pakketje (de zender) en vragen om een foto van de manier waarop ze soortgelijke shipments verpakken. Dan weet je meteen dat je een eerlijk antwoord krijgt en wat er mogelijkerwijs binnen FedEx en/of Duoane vern***** is door hun manier van vervoeren en openmakenn-ter-inspectie en herverpakking ;-)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door ruud_a »

Tensorized schreef:Ja,

De douane heeft een van mijn pakket mee genomen voor onderzoek, hierin zat een luchtdruk-geweer. Daardoor mag de hele zending niet vrij gegeven worden, dus ook de luchtpomp niet. Nu is een deel van deze zending toch afgeleverd terwijl deze dus nog niet in het vrije-verkeer gebracht mag worden. Fedex wil deze terug halen maar ik heb al voor ontvangst getekend. Ik heb aangegeven dat ik eerst verdere informatie wil inwinnen over wat mijn rechten en plichten zijn in deze situatie voordat ik dit pakket terug overhandig aan Fedex die dit dan namens de Douane in bewaring neemt.

Fedex stuurt ondanks dat ik heb aangegeven het pakket niet te overhandigen toch een koerier om deze terug te halen. Ik was niet thuis en Fedex brengt mij de kosten voor het "ophalen" in rekening.

Dit dus terwijl zij een fout hebben gemaakt:

- het vrijgeven van een pakket dat onder douane toezicht geplaatst is zonder toestemming
- Het sturen van een koerier om het pakket terug te halen zonder afspraak en de kosten hiervoor op mij proberen te verhalen
- Fedex wil mij niet het PLATO-nummer geven waarmee ik bij de Douane kan informeren of mijn zending daadwerkelijk is mee genomen.

Ik zou geen contact met de Douane moeten opnemen om deze informatie te achterhalen. De douane doet zaken met de vervoerder (die mij vertegenwoordigd) en niet met mij personelijk.

Kort samengevat, Fedex maakt er een zootje van.
inderdaad een foutje gemaakt dus
dat vind ik heel iets anders dan illegaal vrijgeven
dat wekt de suggestie van bewust frauduleus handelen

Tensorized
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2013 17:50

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door Tensorized »

ruud_a schreef: inderdaad een foutje gemaakt dus
dat vind ik heel iets anders dan illegaal vrijgeven
dat wekt de suggestie van bewust frauduleus handelen
Dat jij vindt dat dat iets heel anders is maakt niet uit, de betekenis van illegaal is:

ILLEGAAL
1) Buitenlander die zonder verblijfsvergunning in een land verblijft 2) Clandestien 3) Deelnemer aan het verzet 4) Heimelijk 5) Illegitiem 6) In strijd met de wet 7) Klandestien 8) Niet legaal 9) Niet-wettelijk 10) Niet wettig 11) Niet wettelijk 12) Ondergronds 13) Ongeoorloofd 14) Ongewettigd 15) Onwetmatig 16) Onwettig 17) Onwettelijk 18) Ongeldig

De wet stelt dat iets pas in het vrije-verkeer gebracht mag worden als het door de Douane is vrijgegeven en hierover de invoerrechten zijn betaald (deze heb ik al aan Fedex overgemaakt maar kunnen zij pas betallen nadat iets is vrijgegeven)

ronaldv2,

Ik zal direct contact zoeken met de afzender en vragen om een foto. Verder is het niet mogelijk op een andere manier mijn PLATO-nummer te achterhalen. Waarom hier zo geheimzinnig over gedaan wordt is mij compleet een raadsel. TNT-post heeft in het verleden wel gewoon dit nummer verstrekt, de douane zegt dat dit volkomen legaal is om te verstrekken. Het is zelfs een bewijs voor de klant dat de vertraging niet de schuld van de vervoerder is.

Ikzelf mag het pakket niet ophalen omdat Fedex de zending heeft aangegven. Daarom heeft de Douane niet met mij van doen.

Als ik een aangetekende klachtenbrief stuur, hoe kan ik dan aantonen dat de inhoud gelijk is aan een kopie hiervan?

Tensorized
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2013 17:50

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door Tensorized »

ruud_a schreef: woordkeuze is alles in het leven
daarmee kun je van iedere leugen een waarheid maken
in dit geval had het te gebruiken woord onterecht behoren te zijn in plaats van illegaal
het illegaal hebt u alleen gebruikt om stemming te maken
Beste ruud_a,

De beschuldiging die jij hier maakt is onjuist en ronduit beledigend.

Zoals al eerder aangegeven is illegaal hier een synoniem voor "Niet volgens de wet".

Onterecht is synoniem voor oneerlijk en onrechtvaardig. Dit zou eventueel de sugestie kunnen wekken dat er sprake is van valsheid (ook een synoniem voor onterecht).


je mag gewoon tutoyeren hoor. Als jij verder niets inhoudelijk toe kan voegen zou je dan zo vriendelijk willen zijn en niet meer willen reageren op dit topic?

mocht jij toch aanstoot nemen met de titel van dit topic maak dan gebruik van de onderstaande URL:

https://forum.www.trosradar.nl/report.p ... &p=1773225

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Tensorized schreef:ronaldv2, Ik zal direct contact zoeken met de afzender en vragen om een foto. Verder is het niet mogelijk op een andere manier mijn PLATO-nummer te achterhalen. Waarom hier zo geheimzinnig over gedaan wordt is mij compleet een raadsel.
Waarschijnlijk omdat FedEx je daarmee informatie in handen geeft die ze misschien helemaal niet kwijt willen aan je?? Wie zal het zeggen?
Tensorized schreef:TNT-post heeft in het verleden wel gewoon dit nummer verstrekt, de douane zegt dat dit volkomen legaal is om te verstrekken. Het is zelfs een bewijs voor de klant dat de vertraging niet de schuld van de vervoerder is.
Tja helder maar FedEx is effu iets anders dan TNT-post, want volgens mij werken ze intern niet hetzelfde, en hoeven ze er ook niet dezelfde regels op na te houden.
Tensorized schreef:Ikzelf mag het pakket niet ophalen omdat Fedex de zending heeft aangegven. Daarom heeft de Douane niet met mij van doen.
Oke helder.
Tensorized schreef:Als ik een aangetekende klachtenbrief stuur, hoe kan ik dan aantonen dat de inhoud gelijk is aan een kopie hiervan?
Origineel latijd zelf houden (voor eigen administrative backup), kopie opsturen voor FedEx. Dan heb je altijd wat achter de hand ;-)

Tensorized
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2013 17:50

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door Tensorized »

Gisteren is voor de 2e maal een bezorger aan de deur geweest. Ik heb de situatie uitgelegt en hij is weer zonder pakket vertrokken.

Omdat mijn pakket nog onder douane toezicht staat en ik voorkom dat ze over dit pakket kunnen beschikken kan er eventueel een heffing volgen. Daarom zal ik op aanraden van mijn adviseur deze collo terug overhandigen aan Fedex. Ik heb contact gehad met Fedex en ze hebben hun excusses aangeboden voor het ongemak. Er is echter nog geen ophedering gegeven over de kosten die ze proberen te verhalen.

Ik heb aangeboden dit pakket personelijk aan Fedex afteleveren.

Ik ben nog in afwachting van een reactie via de mail.

ronaldv2, ik zou je graag willen bedanken voor jouw advies.

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Fedex geeft pakket illegaal vrij

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Tensorized schreef:Gisteren is voor de 2e maal een bezorger aan de deur geweest. Ik heb de situatie uitgelegt en hij is weer zonder pakket vertrokken. Omdat mijn pakket nog onder douane toezicht staat en ik voorkom dat ze over dit pakket kunnen beschikken kan er eventueel een heffing volgen. Daarom zal ik op aanraden van mijn adviseur deze collo terug overhandigen aan Fedex. Ik heb contact gehad met Fedex en ze hebben hun excusses aangeboden voor het ongemak. Er is echter nog geen ophedering gegeven over de kosten die ze proberen te verhalen.
Gefeliciteerd met deze overwinning Tensorized!
Tensorized schreef:Ik heb aangeboden dit pakket personelijk aan Fedex af te leveren.
Ik ben nog in afwachting van een reactie via de mail.

ronaldv2, ik zou je graag willen bedanken voor jouw advies.
Geen dank graag gedaan en jij ook bedankt voor het delen van dit "geval".
Zo heb ik ook iets nieuws geleerd m.b.t. import/export, douane en FedEx

Gesloten