LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

Ik ben t nu een beetje zat aan t worden....
ik verwacht een pakje uit Ierland wat door de brievenbus kan... tracktrace zegt dat het al sinds 29 april in NL is, maar daarna is er niets meer gebeurt...
Dus ze scannen niets meer in zodra het over de grens is!
Of het is foetsie.........
Gestolen, ingepikt of staat op marktplaats.....
Nu weet ik uit ervaring dat brievenbuspost uit de UK vaak met selektmail komt ook bekend onder Global mail vroeger van DHL, maar nu niet meer en weer onderdeel is van SANDD.....
SANND antwoord niet op mijn mails.........
DHL weet van niks en heeft er niets mee te maken...
Selektvracht bezorgt geen persoonlijke post.......(terwijl ik vaak pakjes krijg met die auto uit duitsland en die persoon draagt echt een jasje van selektvracht)..
Global mail zegt geen persoonlijke post te sturen.....Terwijl ik vaak post krijgt van de Sandd postbode uit uk of ierland........dat toch echt niet van een bedrijf komt....
Post.nl daar hoor ik gewoon helemaal niets van.....Die hebben t vast ergens in de deur gegooit, dan zijn ze er maar van af.......... dat doen ze vaak hier...vaak post voor andere straten en huisnummers...En daar word niets aan gedaan, moet je het maar verzekerd versturen!

ik vind het gewoon schandalig dat ze naar elkaar wijzen..zij versturen het, wij niet..blablabla we hebben een 3S code nodig....DIE HEB je in andere landen niet...DAAR is het RL of iets dergelijks....

ik lees op forums dat via Sandd/selekt of global mail hoe ze ook mogen heten....Vaak pakjes 4-7 weken onderweg zijn omdat ze post opsparen! Maar hoeven zij dan niet te track en tracen als je er voor betaald! dan krijg je te horen moet je het maar verzekert verzenden, is het er 2 dagen eerder! dat maakt ook NIETS uit als het 7 weken duurt...of langer of nooit aankomt....Heeft iemand ook problemen als dit? ik krijg wel vaker zware post uit bijv engeland...dat is dan de ene keer via de SAndd postbode (die dat dus zgn niet bezorgen) in 5 dagen en soms duurt het 3 weken!...dus ik dacht tracktrace dan is t sneller... maar dat is ook weggegooit geld dus!

tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

dus wat ik me afvraag? hoe kom ik te weten welk bedrijf mn pakje brengt?
Sandd werkt hier weer onder een ander bedrijf....Herling strijdhorst heet dat...Ik weet dus echt niet meer waar ik nu heen moet mailen...Iemand een tip?
*wsl gewoon niet meer uit UK en ierland dingen laten versturen!*

tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

antwoord van sandd;-)

Geachte heer/mevrouw



Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij hebben geen pakket service, tevens werken wij niet met een track en tracé nummer.

Wij adviseren u om contact op te nemen met DHL en Select vracht wellicht kennen zij deze code wel.



Tevens is Global mail in handen van DHL en niet van Sandd.



Indien u nog aanvullende opmerkingen heeft vernemen wij deze graag via ons e-mailadres [email protected] of via ons telefoonnummer 055-3682525.



Wij gaan er vanuit u zo voldoende geïnformeerd te hebben.


raar dat zij weer aangeven dat Global mail in handen is van DHL..DHL zegt dat het niets met hun te maken heeft...... en ze verwijzen je door naar selektvracht... en selektvracht zegt niets te maken te hebben met selekt mail;-) SNAPPEN JULLIE HET NOG?

tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

dit krijg ik van DHL:

Geachte mevrouw



DHL Selektmail is een onderdeel van DHL Global Mail. DHL Global Mail is enig tijd geleden verkocht aan Sandd (http://nos.nl/artikel/211070-postbedrij ... -mail.html). Wij halen slechts nog zakelijke zendingen op in Nederland maar leveren niet meer af. Dit wordt doorgaans door een andere partij verricht. Echter is het natuurlijk heel goed mogelijk dat wanneer een Selektmail zending aan ons is overgedragen dat wij deze leveren.



Via de onderstaande link kan u contact opnemen met DHL Global Mail.



http://www.dhl.nl/nl/contact_center/con ... lmail.html



Met vriendelijke groeten,





Aron Vermeulen
Webcare Advisor

DHL Express
Terminalweg 36
3821 AJ Amersfoort

Tel: 0800 0552

HET IS VERKOCHT AAN SANDD...MAAR SANDD MAILT ME DAT HET NIET ZO IS.....

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door Wubo »

Wat ik persoonlijk vaag vindt is dat er over een track and trace nummer gesproken wordt, een pakketje dat door de brievenbus kan, wordt toch niet gemarkeerd met een track and trace???

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wubo schreef:Wat ik persoonlijk vaag vindt is dat er over een track and trace nummer gesproken wordt, een pakketje dat door de brievenbus kan, wordt toch niet gemarkeerd met een track and trace???
Je kan een documenten envelop wel door een brievenbus krijgen, maar die hebben bij oa DHL een track&Trace nummer, net als te grotere pakketten die niet door de brievenbus passen.. :wink:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door Wubo »

ok, duidelijk.

Ken alleen de problemen met tnt en post nl

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door sjohie »

tazzynka schreef:dus wat ik me afvraag? hoe kom ik te weten welk bedrijf mn pakje brengt?
Sandd werkt hier weer onder een ander bedrijf....Herling strijdhorst heet dat...Ik weet dus echt niet meer waar ik nu heen moet mailen...Iemand een tip?
*wsl gewoon niet meer uit UK en ierland dingen laten versturen!*
Is het toevallig iets van waarde, waardoor het bij de douane opgehouden wordt, omdat er nog invoerrechten en/of btw over betaald moet worden?

tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

nee het is een dvd..kan dan opgehouden worden op de douane?

..Maar voor de veiligheid met tracktrace verzonden, dat kan vanuit ierland, met een dvd, hier niet, dan is het aangetekend....
een dvd past door de brievenbus, maar omdat het tracktrace is moet een bezorger het toch persoonlijk aanbieden? Ze mogen het niet door de brievenbus doen want het moet getraceerd worden...Dat zegt DHL express zelf ook in een email......Dus zal het probleem echt wel weer bij POST>NL liggen.....

Maar Sandd bezorgt niet met track en trace, DHL express heeft wel een contract met Ierse post maar kan de code niet vinden en post.nl. nog steeds geen antwoord...

tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

en Sandd zegt nog steeds dat ze dat soort dingen niet bezorgen..terwijl ik toch al vaker een pakje (uit de uk of ierland) of enveloppe heb gehad met een Sandd code erop..... selektmail/globalmail bezorgen zij (sandd)voor DHL...Maar niet met tracktrace....
Sandd verwijst je door naar DHL, die eerst zeggen dat ze niet met tracktrace versturen en daarna ineens krijg je een mail....oh wij versturen wel met track en trace......

ik snap er niets meer van...wsl de postbedrijven ook niet, daarom is het pakje nog steeds niet bezorgt... niemand kan/wil het bezorgen blijkbaar......

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door ruud_a »

tazzynka schreef:nee het is een dvd..kan dan opgehouden worden op de douane?

..Maar voor de veiligheid met tracktrace verzonden, dat kan vanuit ierland, met een dvd, hier niet, dan is het aangetekend....
een dvd past door de brievenbus, maar omdat het tracktrace is moet een bezorger het toch persoonlijk aanbieden? Ze mogen het niet door de brievenbus doen want het moet getraceerd worden...Dat zegt DHL express zelf ook in een email......Dus zal het probleem echt wel weer bij POST>NL liggen.....

Maar Sandd bezorgt niet met track en trace, DHL express heeft wel een contract met Ierse post maar kan de code niet vinden en post.nl. nog steeds geen antwoord...
die DVD is bij de douane, tot iedereen de film gekeken heeft

zou het niet handig zijn om de leverancier te vragen met welke postdienst zij de DVD hebben verstuurd en dan daar na te vragen aan wie zij het pakket vervolgens hebben overhandigd?
dat zouden zij moeten weten

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tenormin »

Zal wel gewoon 1st class Royal Post Priority verzonden zijn; dacht dat dit soort brievenbuspost toch meestal bij PostNl terecht komt. Tenminste, alles wat mijn dochter uit Engeland stuurt, ook pakketjes, word door PostNl hier geleverd. Word wel een doolhof, zoals jij het beschrijft. Moet inderdaad wel een "geliefde dvd" zijn. Is ie wel legaal? Sorry, noem maar een boom in 't bos.

tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

hey tenorim;-)

hier word dus royal mail door sandd vaak bezorgt (zij hebben de bezorging van selektmail/dhl globalmail overgenomen).....Het hangt er vanaf...Normale kaarten en brieven komen met post.nl vanuit de uk....
Maar zwaardere en dikkere en enveloppen met track en trace kunnen dus komen met selektvracht,dhl express of post.nl...Het verschilt per gebied denk ik...er zijn ook gebieden waar ze geen Sandd hebben of DHL dan word het weer overgedragen naar post.nl.....maar ze houden niet bij wie wat aan wie overdraagt.....
.Maar geen van allen weet ergens van en post.nl antwoord gewoon niet op mijn vragen! Als iets getraceerd verzonden word, mogen ze dat niet zomaar in de bus gooien..... Maar dat is mss wel gebeurt, .. Dan heb ik ook geen briefje gehad van het ligt daar en daar.......Dus als de bezorger niet kon lezen is het gewoon weg.
Het zijn d dvds maar is niet dikker als 3cm.....Het zijn officieele dvds van U2...Die ik in NL niet kan krijgen...Waarschijnlijk wou de bezorger die zelf altijd al hebben... Het is hun woord tegen het mijne.......
Waarom zou de douane zon pakje ophouden? Dan moet post.nl of de Ierse of de royal mail toch kunnen uitvinden waarom het daar is? Maar die doen alsof ze mijn mails niet krijgen!!!!!!! ik blijf mailen want ik eis een antwoord.......Dit is geen goede reclame... Voor welk postbedrijf het dan ook moet bezorgen.

tazzynka
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2013 14:28

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door tazzynka »

het is dus verzonden met express tracktrace uit ierland...... (anpost.ie)

ScoopJ
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2013 14:37

Re: Met welk bedrijf komt mijn pakje (niet)?

Ongelezen bericht door ScoopJ »

Ik neem aan dat het pakketje is verzonden via de normale binnenlandse Ierse post. Was dit via DHL, FedEx of UPS gebeurd dan zouden die het ook afleveren in Nederland.
Op het moment dat het pakketje in Nederland aan komt, dan krijgt deze een nieuwe label. Ik heb hier ervaring mee dat TNT (pakketpost) of PostNL (pakjespost) dan een nieuwe track&trace gebruikt voor haar interne transport. Je kunt dan bellen en vragen of de Ierse tracking code in hun systeem zit want die registreren ze ook. Vervolgens zien ze ook hun eigen track&trace die erbij hoort en kunnen ze die dan doorgeven. Voor het land van herkomst is het pakje niet verder te achterhalen dan het moment dat het Ierland heeft verlaten. Op de website van anpost staat ook voor beschikbaarheid tracking mbt Express Post: "Yes. This service only operates within Ireland."
Is bij hun de track&trace onbekend, dan is de kans groot dat het door SelektVracht/Mail wordt geleverd omdat ik al mijn Royal Mail pakket/pakjespost bijvoorbeeld ook door hun krijg afgeleverd. Voor zover ik weet gebruiken zij niet een helder track&trace systeem en zal het lastig zijn te achterhalen bij hun.
Ik weet niet wat voor pakje het is en wat er in zit, maar er bestaat natuurlijk kans dat het op Schiphol bij de douane is blijven liggen. Aangezien Ierland in de EU zit, is de kans daarop wel klein.

Gesloten