LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Rutger88
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:26

PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Rutger88 »

Al meer als 2 weken ligt mijn pakket bij PostNL in het retour centrum, omdat mijn adres zogenaamd niet zou kloppen. Na een belletje met de klantenservice kwam ik er achter dat dat niet perse de reden hoeft te zijn. Maar afijn mijn pakket ligt daar nu dus, maar ik krijg geen informatie dat krijgt alleen de verzender.

Gelukkig is deze man zo aardig om mij te helpen. Na meerdere malen gebeld te hebben met de (onbeschofte) klantenservice kwamen we er achter dat het pakket eerst naar het verkeerde depot gestuurd was. Daar is een onderzoek voor gestart en we zouden op de hoogte worden gehouden. Dat gebeurde niet.

Weer bellen. Pakket was nu goed aangekomen in het depot en de verzender zei duidelijk dat het gewoon op mijn adres moet worden bezorgd en heeft de gegevens opnieuw doorgegeven.

Ondertussen is het weer stil bij PostNL. Dus wij beide weer bellen, kwamen we er achter dat ze het pakket ineens naar Zalando wilden sturen, want het was verpakt in een Zalando doos. Dit natuurlijk niet de bedoeling. Mijn adres stond daarnaast heel groot op het pakket.


Nogmaals bellen. Hebben we dit hopelijk kunnen stoppen, want de klantenservice zegt dat het pakket al weg is, maar de zakelijke klantenservice (die ik ook maar ben gaan bellen) zegt dat het pakket toch niet verzonden is.

Ook is het bij PostNL duidelijk wat er in het pakket zit.

Ondertussen heeft de verzender meerdere malen met PostNL gebeld en het enige wat ze doen op de depot afdeling is het opschrijven. Terwijl het onderzoek vandaag afgerond had moeten zijn. Wederom geen resultaat. Daarnaast spreken de mensen die je aan de lijn krijgt allemaal halfbakken Nederlands en krijg je sterk het gevoel dat ze totaal niet met je begaan zijn en je niet willen helpen.

Dus mijn pakket is nog steeds niet terecht. Ik heb een telefonische klacht ingediend, via Facebook en via de email. Allemaal geven ze aan dat ze het o zo vervelend voor me vinden, maar ondertussen doen ze helemaal niets om je te helpen.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jij niks. Dit is een probleem van de verzender. Die heeft een deal met PostNL, jij niet.

Rutger88
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:26

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Rutger88 »

Misschien voor de verzender een tip dan?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoelang zou het onderzoek duren volgens post.nl ?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Rutger88 schreef:Misschien voor de verzender een tip dan?
Ik denk dat er voor de verzender richting jou niets anders opzit dan het pakket opnieuw te versturen, helaas. Want Postnl lijkt je niet verder te willen helpen. Misschien dat de verzender nog een onderzoek zou kunnen laten starten? Of een klacht kan indienen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:Jij niks. Dit is een probleem van de verzender. Die heeft een deal met PostNL, jij niet.
Inderdaad, de verzender moet een onderzoek laten instellen door Post.nl.
Dat onderzoek kan 2-3 maanden in beslag nemen.

Rutger88
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:26

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Rutger88 »

Wow, 2 tot 3 maanden. Dat wordt je dus niet verteld bij PostNL, wat is het toch een verschrikkelijk slecht bedrijf.

Helaas kan de verzender het pakket niet opnieuw versturen, want het ligt dus nog in het depot van PostNL.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Rutger88 schreef:Wow, 2 tot 3 maanden. Dat wordt je dus niet verteld bij PostNL, wat is het toch een verschrikkelijk slecht bedrijf.

Helaas kan de verzender het pakket niet opnieuw versturen, want het ligt dus nog in het depot van PostNL.
Maar nogmaals dat moet de verzender aanvragen dat onderzoek bij Post.nl.

Rutger88
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:26

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Rutger88 »

Chocomelk schreef:
Rutger88 schreef:Wow, 2 tot 3 maanden. Dat wordt je dus niet verteld bij PostNL, wat is het toch een verschrikkelijk slecht bedrijf.

Helaas kan de verzender het pakket niet opnieuw versturen, want het ligt dus nog in het depot van PostNL.
Maar nogmaals dat moet de verzender aanvragen dat onderzoek bij Post.nl.
Klopt, dat heeft hij gedaan. We zouden vandaag worden ingelicht, maar nog steeds geen informatie. Ook niet nadat hij had gebeld.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als de verzender dat aangevraagd heeft krijgt hij/zij eerst een formulier thuis gestuurd
wat ingevuld moet worden en wat je moet terug sturen naar Post.nl en dan krijg je een soort
van standaard mailtje dat het onderzoek is gestart en dat het 2-3 maanden in beslag kan nemen.
Mailtje krijg je natuurlijk alleen als je mail adres hebt ingevuld op dat formulier.

Succes ermee, zit zelf met aangetekende brief die tot op heden nog steeds niet is aangekomen
bij de geadresseerde waar het heen moest.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:Als de verzender dat aangevraagd heeft krijgt hij/zij eerst een formulier thuis gestuurd
wat ingevuld moet worden en wat je moet terug sturen naar Post.nl en dan krijg je een soort
van standaard mailtje dat het onderzoek is gestart en dat het 2-3 maanden in beslag kan nemen.
Mailtje krijg je natuurlijk alleen als je mail adres hebt ingevuld op dat formulier.

Succes ermee, zit zelf met aangetekende brief die tot op heden nog steeds niet is aangekomen
bij de geadresseerde waar het heen moest.

Het pakket van TS is niet zoek.

Weer bellen. Pakket was nu goed aangekomen in het depot en de verzender zei duidelijk dat het gewoon op mijn adres moet worden bezorgd en heeft de gegevens opnieuw doorgegeven.
Dit heeft een andere oorzaak.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Eleven...pfff het pakket is niet aangekomen bij geadresseerde en is er nog steeds niet !
En wat voor een oorzaak heeft het ?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Chocomelk schreef:Eleven...pfff het pakket is niet aangekomen bij geadresseerde en is er nog steeds niet !
En wat voor een oorzaak heeft het ?
Klopt dat het pakket niet is aangekomen, maar het is niet zoek. Dat staat zelfs in de titel van het topic.

Het pakket is per abuis in het retour centrum gekomen (omdat de pakketbezorger misschien het adres van ts niet heeft kunnen vinden /of verkeerd gelezen heeft en gedacht heeft dat het adres niet bestond o.i.d.) en daarna toch weer naar het juiste depot gestuurd.

Nu moet er iemand wakker worden en het pakket gewoon bezorgen op het adres wat erop staat. De oorzaak is dus dat er medewerkers aan het slapen zijn.

Er hoeft dus geen onderzoek te komen om er achter te komen waar het pakket is of wat er mee gebeurd is, want dat weten ze al.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:Eleven...pfff het pakket is niet aangekomen bij geadresseerde en is er nog steeds niet !
En wat voor een oorzaak heeft het ?
Chocomelk, niets Pff, lees het bericht van TS, dan merk je, dat het pakket niet zoek is.
De titel zegt het al, Post .nl heeft mijn pakket, dus het is niet zoek, maar door een bepaalde oorzaak wordt het dus niet geleverd.
Wat de oorzaak is, kan ik helaas in mijn glazen bol niet zien.

Dit is toch duidelijk, of niet?
Nu moet er iemand wakker worden en het pakket gewoon bezorgen op het adres wat erop staat. De oorzaak is dus dat er medewerkers aan het slapen zijn.

@rutger 88

Is de inhoud misschien verantwoordelijk, dat het niet geleverd wordt?
Ook is het bij PostNL duidelijk wat er in het pakket zit.

Rutger88
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:26

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Rutger88 »

@rutger 88
Is de inhoud misschien verantwoordelijk, dat het niet geleverd wordt?
Nee, de inhoud is gewoon normaal, niets vreemds. Waarschijnlijk is het adres op het pakket onleesbaar geworden. Vandaar ook dat de verzender mijn adres nogmaals door heeft gegeven.

De verzender had het pakket verstuurd in een Zalando doos, met daar op mijn adres. Dus er is nog wel wat verwarring vanuit PostNL of mijn pakket nu nog in het depot is of door hun stomme fout naar Zalando is verstuurd. De normale (slechte) klantenservice en de zakelijke klantenservice geven daarin tegenstrijdige informatie.

Ook hebben ze aangegeven dat er daadwerkelijk een onderzoek is gestart en dat zou dan 3 werkdagen duren, dat is ondertussen al veel langer. Daarnaast is de luiheid van de mensen in dat depot inderdaad een groot probleem. Zij sturen ons geen informatie. De verzender krijgt geen verantwoordelijke aan de telefoon, alleen mensen die halfbakken Nederlands spreken en wel even een aantekeningetje maken.

Ondertussen hoort de verzender niets van de kant van PostNL over de status van het pakket.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door eleven »

Rutger88 schreef:
@rutger 88
Is de inhoud misschien verantwoordelijk, dat het niet geleverd wordt?
Nee, de inhoud is gewoon normaal, niets vreemds. Waarschijnlijk is het adres op het pakket onleesbaar geworden. Vandaar ook dat de verzender mijn adres nogmaals door heeft gegeven.

De verzender had het pakket verstuurd in een Zalando doos, met daar op mijn adres. Dus er is nog wel wat verwarring vanuit PostNL of mijn pakket nu nog in het depot is of door hun stomme fout naar Zalando is verstuurd. De normale (slechte) klantenservice en de zakelijke klantenservice geven daarin tegenstrijdige informatie.

Ook hebben ze aangegeven dat er daadwerkelijk een onderzoek is gestart en dat zou dan 3 werkdagen duren, dat is ondertussen al veel langer. Daarnaast is de luiheid van de mensen in dat depot inderdaad een groot probleem. Zij sturen ons geen informatie. De verzender krijgt geen verantwoordelijke aan de telefoon, alleen mensen die halfbakken Nederlands spreken en wel even een aantekeningetje maken.

Ondertussen hoort de verzender niets van de kant van PostNL over de status van het pakket.

Als het adres onleesbaar is, kan het ook niet bezorgd worden.
Waarom, tenminste als er een afzender opstaat, dit niet teruggestuurd is, is ook niet duidelijk.

De afzender is verantwoordelijk voor het verzenden, dus moet hij een nieuw artikel versturen, als je het niet hebt ontvangen.

Rutger88
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:26

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Rutger88 »

De verzender heeft bericht van PostNL gehad. Het pakket is inderdaad vermist. Het enige wat ze evt nog tegemoet willen komen is een nationale geschenkbon ter compensatie sturen, maar verder heb ik geen recht op hulp van hun, want het pakket was niet verzekerd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het pakket van verzender, voor TS bestemd, is dus gewoon gestolen. Door: PostNL, want die is verantwoordelijk voor het zoekraken van dit pakket. Er is per slot van rekening voor betaald! Uiteraard zal dit wel door een van de (slechte) medewerkers van Post.NL gebeurd zijn, maar laatstgenoemde blijft eindverantwoordelijk dat zoiets binnen het bedrijf niet zoekraakt of gestolen wordt.

Als iets van u gestolen wordt, wat doet u dan? Juist, aangifte bij de politie van diefstal! Dat is het enige dat verzender nog kan doen. Het verhaal van TS op dit forum zou hij als ondersteunend bewijs kunnen gebruiken.

Sterker nog, dit zouden alle verzenders moeten doen van, al dan niet, belangrijke poststukken die "kwijt" raken bij Post.NL. Strafrechtelijk onderzoek, dat na voldoende aangiftes uiteindelijk een keer zal volgen (kwestie van lange adem), zal uiteindelijk ook de directie van Post.NL aan het denken moeten zetten. Alleen zij kunnen de cultuur binnen dat bedrijf voor eens en voor altijd te veranderen. De cultuur is nu dat je ver, heel ver binnen dit bedrijf kunt gaan met crimineel gedrag, zonder dat het kennelijk gevolgen heeft.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door eleven »

Rutger88 schreef:De verzender heeft bericht van PostNL gehad. Het pakket is inderdaad vermist. Het enige wat ze evt nog tegemoet willen komen is een nationale geschenkbon ter compensatie sturen, maar verder heb ik geen recht op hulp van hun, want het pakket was niet verzekerd.
Nog een keer, je hebt niets met Post.nl te maken.
De afzender moet jou compenseren, om zoals eerder geschreven,een nieuw artikel te sturen, of het geld terug.
De afzender mag dan van Post.nl de geschenkbon in ontvangst nemen.

Rutger88
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:26

Re: PostNL heeft mijn pakket en schiet voor geen meter op.

Ongelezen bericht door Rutger88 »

De afzender is iemand van marktplaats. Daar ga ik m'n geld niet van terug krijgen helaas.
Daarnaast is PostNL wel verantwoordelijk voor het kwijtmaken van het pakket en daar nemen ze geen verantwoordelijkheid mee. In plaats van te zoeken naar het pakket doen ze het af als verdwenen en wordt er vervolgens niets meer gedaan.

Gesloten