LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post NL pakket nooit ontvangen.

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
JariDH
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2014 12:51

Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door JariDH »

Ik heb 3 maanden geleden met EMS een pakket uit het buitenland opgestuurd gekregen. Op de track & trace code stond : KINGDOM OF THE NETHERLANDS AMSTERDAM "Handed over to Customs ". Een paar dagen hierna kreeg ik een brief van PostNL waarop stond dat ik moest aangeven wat er in het pakket zat en hoe duur het pakket was, ik heb alles ingevuld en de brief terug gestuurd. Het zou uiterlijk 5 tot 30 dagen duren en dan zou ik btw over het bedrag moeten betalen.

Het is nu bijna 2 maanden later en heb nog niks over het pakket of van Post nl vernomen gekregen. Deze week meerdere malen het 0900 nummer proberen te bellen maar die was steeds erg vol..

Misschien is dit iemand anders ook over komen of weet wat ik moet doen,

Mvg,
Jari

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kijk ook even op de postsite van het land van herkomst en tik daar de barcode in. Het pakket kan retour zijn gegaan.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Of in beslag genomen............. en vernietigd.
Nogmaals Post NL proberen te bellen of mail de verzender en laat hem er achteraan gaan vanuit het verzendende land. Staat op T&T nog steeds Handed over to Customs?

JariDH
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2014 12:51

Re: Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door JariDH »

gerda1956 schreef:Of in beslag genomen............. en vernietigd.
Nogmaals Post NL proberen te bellen of mail de verzender en laat hem er achteraan gaan vanuit het verzendende land. Staat op T&T nog steeds Handed over to Customs?
Op de EMS site als ik het tracking nummer invoer staat er nog steeds " Handed over to Customs " al vanaf november

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ja, douane neemt z'n tijd. Ik werk bij een andere transporteur, en wij starten na 10 werkdagen een dossier op in zo'n geval. Als alle papieren eenmaal in orde zijn, is het bij ons een kwestie van een paar dagen voor er geleverd wordt.
Je moet dus echt bij Post NL zijn voor verdere info, of zoals geschreven de verzender er achteraan laten gaan. Post NL kan ook zien of de zending eventueel in beslag genomen is trouwens.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Even tussendoor een leuk voorbeeld hoe wanhopig slecht PostNL werkt. Is dit pakket nou retour afzender of ligt het op de afhaallocatie? Joost mag het weten.


Afbeelding

ritadevries
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:12

Re: Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door ritadevries »

Ook ik heb dit gehad met een beautypakket. Nooit ontvangen en volgens track en trace is deze bij mij afgeleverd. Klacht ingediend maar niks van gehoord.

rjrmp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2013 12:25

Re: Post NL pakket nooit ontvangen.

Ongelezen bericht door rjrmp »

Bij ons worden al verschillende keren pakjes gemeld als bezorgd terwijl het pakje pas later kwam 1x zelfs pas na 1.1/2 uur.
Het lijkt erop dat de bezorgers ze zelf al afmelden en dan pas af gaan leveren Zolang dit mogelijk is kun je nooit bewijzen dat je iets ontvangen hebt tenzij je zelf voor ontvangst moet tekenen.
Dit track en trace systeem is hard aan een update toe nar als Post.nl zlf

Gesloten