LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Briefen komen nooit aan

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Sylvia v. A.
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2014 10:32

Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door Sylvia v. A. »

Ik heb een heel groot probleem...Ik weet echter niet meer, wat ik nog moet doen.
Ik woon sinds 6.5 jaar hier in NL ( kom vanuit Duitsland).
Ik schrijf regelmatig brieven naar me moeder toe. Soms ook heel erg belangrijke, maar, ze komen nooit bij haar aan...Ik heb zelf al de adres gewisselt en haar naam op mijn omas adres en naam, maar ook daar komen ze nooit aan. Ook mijn Oom heeft zijn brieven nooit gekregen. Ik geef altijd de goede adress op de brief, heb het zelf al met de Postmedewerker samen gedaan, maar ook DAT helpt niet...Ik ben echt teleurgesteld dat hier iets met TNT niet lukt....
En alles aan getekend sturen is mij veel te duur...Ik wordt er gek van. Nu net vorige week vrijdag voor mijn moeder een brief gestuurd, met iets heel leuks voor haar ....Gesigneerde Kaarten van haar lievelings voetbalvereniging...Zou een verrassing zijn, tot vandaag nog steeds niets ontvangen...Dat is echt niet meer normaal...
Wat moet ik nog doen ????
TNT en ook Duitse Post al aangeschreven en klacht ingediend maar NIETS HELPT !!!
AUB helpt me .....

Bedankt
Sylvia

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nee, ..... maar waarom neem je geen e-mail als het allemaal zo belangrijk is? Of is het een onzin topic?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door bprosman »

nee, ..... maar waarom neem je geen e-mail als het allemaal zo belangrijk is? Of is het een onzin topic?
Ik weet niet hoe oud TS is (en haar moeder) maar ik ken hordes "Moeders" die geen computer heb laat staan dat ze weten hoe ze er mee om moeten gaan.
En een "Gesigneerde kaart" in je toetsenbord duwen gaat ook wat moeilijk.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar ik ben ook oma en heb echt geen cursus nodig, zeker als je familie in het buitenland zit wordt het tijd om eens te investeren....., daarbij.... "me moeder" knap dat je als Duitse plat brabants schrijft.....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door tenormin »

Frantic2 schreef:nee, ..... maar waarom neem je geen e-mail als het allemaal zo belangrijk is? Of is het een onzin topic?
En denk je dat deze vraag dan eerlijk beantwoord zal worden? En trouwens: een heleboel, vooral jongere mensen, wel Nederlanders, schrijven: me moeder, me opoe enz. Daar zou ik maar niet meer over struikelen. Want "briefen" daar is de v prominent afwezig.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door czarczar »

Ik woon in Duitsland, kom van Nederland :-) en mijn ervaring is dat veruit de meeste post uit Nederland prima aankomt, maar niet altijd snel. Soms duurt het wel 10-12 dagen, soms is het er in 2-3 dagen.
Als het er na 2 weken nog niet is, dan verwacht ik het ook niet meer (en ga er achteraan).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door tenormin »

czarczar schreef:Ik woon in Duitsland, kom van Nederland :-) en mijn ervaring is dat veruit de meeste post uit Nederland prima aankomt, maar niet altijd snel. Soms duurt het wel 10-12 dagen, soms is het er in 2-3 dagen.
Als het er na 2 weken nog niet is, dan verwacht ik het ook niet meer (en ga er achteraan).
Ja, maar ik heb nog nooit een succesvol bericht kunnen lezen waar mensen hun post weer boven water kregen. Na die achtervolging!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door bprosman »

//Offtopic
knap dat je als Duitse plat brabants schrijft.....
"Me" als bezittelijk voornaamwoord komt toch echt uit de randstad hoor.
In het Brabants dialect is het nog altijd "ons moeder".

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door sjohie »

Sylvia v. A. schreef:Ik heb een heel groot probleem...Ik weet echter niet meer, wat ik nog moet doen.
Ik woon sinds 6.5 jaar hier in NL ( kom vanuit Duitsland).
Ik schrijf regelmatig brieven naar me moeder toe. Soms ook heel erg belangrijke, maar, ze komen nooit bij haar aan...Ik heb zelf al de adres gewisselt en haar naam op mijn omas adres en naam, maar ook daar komen ze nooit aan. Ook mijn Oom heeft zijn brieven nooit gekregen. Ik geef altijd de goede adress op de brief, heb het zelf al met de Postmedewerker samen gedaan, maar ook DAT helpt niet...Ik ben echt teleurgesteld dat hier iets met TNT niet lukt....
En alles aan getekend sturen is mij veel te duur...Ik wordt er gek van. Nu net vorige week vrijdag voor mijn moeder een brief gestuurd, met iets heel leuks voor haar ....Gesigneerde Kaarten van haar lievelings voetbalvereniging...Zou een verrassing zijn, tot vandaag nog steeds niets ontvangen...Dat is echt niet meer normaal...
Wat moet ik nog doen ????
TNT en ook Duitse Post al aangeschreven en klacht ingediend maar NIETS HELPT !!!
AUB helpt me .....

Bedankt
Sylvia
TNT en PostNL zijn 2 aparte bedrijven, als je TNT belt met vragen over brieven die je in een PostNL brievenbus stopt, zullen ze je inderdaad niet kunnen helpen.

jessinha
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2008 00:34

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door jessinha »

Raar. Gebruik je voldoende en de juiste postzegels?
Is de postcode correct en je handschrift duidelijk leesbaar?
Anders weet ik het ook niet :(

Sylvia v. A.
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2014 10:32

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door Sylvia v. A. »

Nou ik moet zeggen dat ik hier wat meer tips had verwacht dan reakties van sommigen die denken dat ik een van de mongolen ben ofzo. Natuurlijk heeft mijn moeder een computer en zelf ook whatsapp, maar daar kan je geen bestemmde dingen mee sturen ...Misschien eerst naar denken voordat je onzin schrijft of een reaktie geeft....Maar helaas zijn er altijd stomme reakties in foren bij, waar je denkt of het wel van een volwassen af komt of een kind...
En ja wat ik al zij ik heb zelf met de Medewerker bij de post zelf de brief ingeleverd en dan nog komt het niet aan. Het is zo raar maar toch waar....
Maar stomme reakties heb ik hier niet nodig . Daar wacht ik niet op....
Bedankt jongens ik ga beter op een forum waar ik normale antwoordt kan krijgen dan alleen gezeik....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door moederslink »

dag Sylvia,
misschien een rare vraag maar woont jouw moeder in een klein achteraf dorp op het platteland waar verder ook geen voorzieningen zijn?
Het zou dan dus kunnen dat post wordt gestuurd naar en gedistribueerd vanuit een grotere dichtstbijzijnde plaats. Dat betekent dus dat daar post wordt bewaard en waar je moeder het dan persoonlijk moet ophalen met een ID of zo. Je moeder kan dat uitzoeken op internet en dat kantoor oid bellen.
Wereldwijd wordt er post verzameld in kleine dorpjes en moeten mensen hun post ophalen bij een kantoor( tje) of een of ander centraal punt in zo.n stad ( je)
Misschien is bij je moeder de postbode wel ziek of gepensioneerd of dood en is er gewoon geen postbode meer.
Ja ik ik denk ook maar wat mee........
Wel altijd ****** verdwenen post!
Succes!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door moederslink »

o ja ik lees nu dat ze ook niet bij je oma en ook niet bij je oom aankomen?
Wonen ze allemaal in een klein dorpje dan?
Nu weet ik het niet meer......zzucht!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door berndv »

Sylvia v. A. schreef:Misschien eerst naar denken voordat je onzin schrijft of een reaktie geeft....
Hoepel alstublieft even een heel erg groot eind op
Sylvia v. A. schreef:Nou ik moet zeggen dat ik hier wat meer tips had verwacht dan reakties van sommigen die denken dat ik een van de mongolen ben ofzo.
Wat hebben deze fantastische mensen er mee te maken? Dat u dergelijke termen moet gebruiken om uw punt te maken vind ik uiterst zielig. Doe even normaal, er ie niemand die u voor wat dan ook heeft uitgescholden, is het dan nodig om u zo te uiten? Ik hoop dat u ooit ergens een fatsoenlijk antwoord gaat krijgen. Maar houdt u alstublieft 1 ding voor ogen, iedereen mag reageren, en er zullen zeker mensen reageren die u geen antwoord geven wat u misschien zou willen horen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door prem »

Sylvia v. A. schreef:Nou ik moet zeggen dat ik hier wat meer tips had verwacht dan reakties van sommigen die denken dat ik een van de mongolen ben ofzo. Natuurlijk heeft mijn moeder een computer en zelf ook whatsapp, maar daar kan je geen bestemmde dingen mee sturen ...Misschien eerst naar denken voordat je onzin schrijft of een reaktie geeft....Maar helaas zijn er altijd stomme reakties in foren bij, waar je denkt of het wel van een volwassen af komt of een kind...
En ja wat ik al zij ik heb zelf met de Medewerker bij de post zelf de brief ingeleverd en dan nog komt het niet aan. Het is zo raar maar toch waar....
Maar stomme reakties heb ik hier niet nodig . Daar wacht ik niet op....
Bedankt jongens ik ga beter op een forum waar ik normale antwoordt kan krijgen dan alleen gezeik....
Als je de adressen op de enveloppen schrijft zoals hier dan weet ik genoeg.:) :)

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door tortle »

prem schreef:
Sylvia v. A. schreef:Nou ik moet zeggen dat ik hier wat meer tips had verwacht dan reakties van sommigen die denken dat ik een van de mongolen ben ofzo. Natuurlijk heeft mijn moeder een computer en zelf ook whatsapp, maar daar kan je geen bestemmde dingen mee sturen ...Misschien eerst naar denken voordat je onzin schrijft of een reaktie geeft....Maar helaas zijn er altijd stomme reakties in foren bij, waar je denkt of het wel van een volwassen af komt of een kind...
En ja wat ik al zij ik heb zelf met de Medewerker bij de post zelf de brief ingeleverd en dan nog komt het niet aan. Het is zo raar maar toch waar....
Maar stomme reakties heb ik hier niet nodig . Daar wacht ik niet op....
Bedankt jongens ik ga beter op een forum waar ik normale antwoordt kan krijgen dan alleen gezeik....
Als je de adressen op de enveloppen schrijft zoals hier dan weet ik genoeg.:) :)
Iemand op zo'n manier aanspreken is wel geweldig toch of niet dan ?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door sadfly »

Oplossing zou kunnen zijn om een fax te nemen aan beide kanten, als er een telefoon is. MAAR.....
Dan moet er wel de kennis zijn om een fax rol te kunnen vervangen, en dat kan TS best beoordelen.

Dus denk er eens overna, gewoon een Fax bij je moeder,
komt het netjes op papier aan en je weet dat het ontvangen is.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door prem »

Sylvia v. A. schreef:Ik heb een heel groot probleem...Ik weet echter niet meer, wat ik nog moet doen.
Ik woon sinds 6.5 jaar hier in NL ( kom vanuit Duitsland).
Ik schrijf regelmatig brieven naar me moeder toe. Soms ook heel erg belangrijke, maar, ze komen nooit bij haar aan...Ik heb zelf al de adres gewisselt en haar naam op mijn omas adres en naam, maar ook daar komen ze nooit aan. Ook mijn Oom heeft zijn brieven nooit gekregen. Ik geef altijd de goede adress op de brief, heb het zelf al met de Postmedewerker samen gedaan, maar ook DAT helpt niet...Ik ben echt teleurgesteld dat hier iets met TNT niet lukt....
En alles aan getekend sturen is mij veel te duur...Ik wordt er gek van. Nu net vorige week vrijdag voor mijn moeder een brief gestuurd, met iets heel leuks voor haar ....Gesigneerde Kaarten van haar lievelings voetbalvereniging...Zou een verrassing zijn, tot vandaag nog steeds niets ontvangen...Dat is echt niet meer normaal...
Wat moet ik nog doen ????
TNT en ook Duitse Post al aangeschreven en klacht ingediend maar NIETS HELPT !!!
AUB helpt me .....

Bedankt
Sylvia
Is het adres nou wel correct?
Probeer het eens aangetekend.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik twijfel of het echt topic is...en reactie van je staat me ook niet aan...
Woordje mongolen,kennis aan woordenschat...voor een nieuw persoon erg irritant..

Maar goed,gebruik je de eu zegels? Dus priority,kosten iets meer?
Vreemd dat er nooit wat aankomt,ook niet andere adressen,schrijf je duidelijk genoeg...tegenwoordig alles automatisch...als niet te lezen is ,hop weg.

Stuur best vaak naar buitenland komt altijd aan..sterker met de goede zegels binnen 3 dagen dus stel stuur vanmorgen op is her er zaterdag.

Ja,maar misschien dim van mij,als je weet komt niet aan,waarom dan belangrijke dingen blijven sturen?

Idd faxen of inscannen en mailen?
Anders alles opsparen en dan 1 x aangetekend,maar wie zegt sat dat wel aankomt? Al geprobeerd?

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Mijn Briefen komen nooit aan

Ongelezen bericht door tortle »

prem schreef:
Sylvia v. A. schreef:Ik heb een heel groot probleem...Ik weet echter niet meer, wat ik nog moet doen.
Ik woon sinds 6.5 jaar hier in NL ( kom vanuit Duitsland).
Ik schrijf regelmatig brieven naar me moeder toe. Soms ook heel erg belangrijke, maar, ze komen nooit bij haar aan...Ik heb zelf al de adres gewisselt en haar naam op mijn omas adres en naam, maar ook daar komen ze nooit aan. Ook mijn Oom heeft zijn brieven nooit gekregen. Ik geef altijd de goede adress op de brief, heb het zelf al met de Postmedewerker samen gedaan, maar ook DAT helpt niet...Ik ben echt teleurgesteld dat hier iets met TNT niet lukt....
En alles aan getekend sturen is mij veel te duur...Ik wordt er gek van. Nu net vorige week vrijdag voor mijn moeder een brief gestuurd, met iets heel leuks voor haar ....Gesigneerde Kaarten van haar lievelings voetbalvereniging...Zou een verrassing zijn, tot vandaag nog steeds niets ontvangen...Dat is echt niet meer normaal...
Wat moet ik nog doen ????
TNT en ook Duitse Post al aangeschreven en klacht ingediend maar NIETS HELPT !!!
AUB helpt me .....

Bedankt
Sylvia
Is het adres nou wel correct?
Probeer het eens aangetekend.
Eerst iemand kraken en dan met zo iets komen....zucht hoe tegengesteld kan iemand zijn. :mrgreen:

Gesloten