LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brievenbus track and trace is wassen neus

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze wassen neus kost per januari 2015 een halve euro extra. Duur neusje. Stop er een lont in en je hebt een waxinelichtje.

koektrommel
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door koektrommel »

mellowoman schreef:Wat heeft het dan voor meerwaarde?
Je kunt aantonen dat je wat verzonden hebt naar een bepaald adres. Dat het neit aangekomen is, is derhalve ietwat dubieus. En jij kan als het goed is online kijken waar het brievenbuspakketje gebleven is in het bezorgtraject.

Naar mijn idee zijn er twee mogelijkheden:
-bezorger heeft het gejat als het het sorteercentrum heeft verlaten
-degene aan wie het verstuurd is is niet helemaal eerlijk.

Jij kunt in ieder geval aantonen dat je het verstuurd hebt. Dat is naar mijn idee het belangrijkst als je tracktrace gebruikt. Als je een handtekening terug wilt hebben als bewijs van bezorgen, dan moet je het inderdaad aangetekend of verzekerd versturen.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door pietjeplus »

koektrommel schreef:
mellowoman schreef:Wat heeft het dan voor meerwaarde?
Je kunt aantonen dat je wat verzonden hebt naar een bepaald adres. Dat het neit aangekomen is, is derhalve ietwat dubieus. En jij kan als het goed is online kijken waar het brievenbuspakketje gebleven is in het bezorgtraject.

Naar mijn idee zijn er twee mogelijkheden:
-bezorger heeft het gejat als het het sorteercentrum heeft verlaten
-degene aan wie het verstuurd is is niet helemaal eerlijk.

Jij kunt in ieder geval aantonen dat je het verstuurd hebt. Dat is naar mijn idee het belangrijkst als je tracktrace gebruikt. Als je een handtekening terug wilt hebben als bewijs van bezorgen, dan moet je het inderdaad aangetekend of verzekerd versturen.
Kijk dat is nou een tip waardoor een pakket nooit meer verloren gaat :roll:

koektrommel
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2008 17:06

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door koektrommel »

Nouja.. waarbij jij kunt aantonen dat je een pakketje in ieder geval verzonden hebt. Dat zou de reden zijn waarom je bereid bent om te betalen voor zo'n tracktracecode bij brievenbuspost. Verder biedt het inderdaad weinig extra's.

Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door Dayaji »

Ik ben het eens met Mellowoman. Of de postbezorgers ondertekenen zelf, óf ze nemen de postzakken/-stukken mee naar huis, enz., enz. Ik boycot 0900-nummers te bellen en aangetekende stukken/pakketten te verzenden. Er zijn andere manieren om zaken op te lossen. ik ga niet nog eens (gebeurt al genoeg door allerlei instituten, geld wegharken bij de burgers) de kas spekken van criminelen. Ik heb € 6,95 (367 gr) voor een retourzending (spijtaankoop, waarde € 300,-) betaald met Track&Trace code. De ontvanger beweert het pakje niet ontvangen te hebben. En Post.nl heeft niet het fatsoen op mijn Online contactformulieren te reageren. De Tr&Tr code geeft wél aan de dag en tijd waarop het pakje bezorgd is. Noch Tr&Tr code noch aangetekend verzenden geeft garantie. Ik heb hiermee geleerd. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Duur leergeld. Voor Online shoppen mensen, u bent gewaarschuwd. Hoe bewijzen wij dat we iets niet hebben ontvangen, en/of verzonden en niet aankomt? Als je zaken doet moet je zorgen dat de klanten terugkomen maar op deze manier lopen ze weg. Dus Post.nl, lang zul je niet in business blijven!

mh73

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door mh73 »

Dayaji schreef:Ik ben het eens met Mellowoman. Of de postbezorgers ondertekenen zelf, óf ze nemen de postzakken/-stukken mee naar huis, enz., enz. Ik boycot 0900-nummers te bellen en aangetekende stukken/pakketten te verzenden. Er zijn andere manieren om zaken op te lossen. ik ga niet nog eens (gebeurt al genoeg door allerlei instituten, geld wegharken bij de burgers) de kas spekken van criminelen. Ik heb € 6,95 (367 gr) voor een retourzending (spijtaankoop, waarde € 300,-) betaald met Track&Trace code. De ontvanger beweert het pakje niet ontvangen te hebben. En Post.nl heeft niet het fatsoen op mijn Online contactformulieren te reageren. De Tr&Tr code geeft wél aan de dag en tijd waarop het pakje bezorgd is. Noch Tr&Tr code noch aangetekend verzenden geeft garantie. Ik heb hiermee geleerd. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Duur leergeld. Voor Online shoppen mensen, u bent gewaarschuwd. Hoe bewijzen wij dat we iets niet hebben ontvangen, en/of verzonden en niet aankomt? Als je zaken doet moet je zorgen dat de klanten terugkomen maar op deze manier lopen ze weg. Dus Post.nl, lang zul je niet in business blijven!
Als je € 6,95 hebt betaald, gaat het hier niet om een brievenbuspakje maar om een gewoon pakket en reageer je dus gewoon in het verkeerde topic.

Gesloten