LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
schaapje
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jun 2012 17:18

PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door schaapje »

Beste,

Sommigen zullen mijn vorige topic in de sectie 'post' al hebben gelezen. Ik kreeg veel nuttige reacties en extra informatie. Ik hoop dat er mensen zijn die mij opnieuw zaken duidelijk kunnen maken.

Eind september 2014 bestelde ik een zaklamp via een webshop op ebay. De service van de webshop is tot nu toe altijd uitstekend geweest, het probleem zit hem naar mijn mening bij PostNL.

PostNL ontving mijn pakket op 3 oktober en stuurde mijn pakket op 8 oktober weer terug. De enige manier om hierachter te komen was bellen naar postNL (goedkope nummer: 0900-0570, 1 euro per gesprek). Zij gaven als reden aan dat het postadres waarschijnlijk niet klopte. Ze weten dit echter niet zeker en kunnen dit ook niet achterhalen. Contact met sorteercentrum kan niet gemaakt worden. Het is erg onwaarschijnlijk dat het postadres niet klopt omdat de webshop deze labels uitprint en mijn online gegeven kloppen.

De webshop stortte mijn geld terug. Ze vonden het erg vervelend en boden me korting aan. Gezien ik deze zaklamp niet in de EU kan krijgen bestelde ik hem nogmaals via de webshop. Op 5 december kwam mijn pakket in Nederland aan, 9 december stuurt PostNL het weer retour. Wanneer ik om de reden vraag zeggen ze: het pakket was beschadigd of het adres klopte niet. Echt weten wat er met mijn pakket is gebeurd kunnen ze me opnieuw niet vertellen.

Ik heb opnieuw mijn geld terug gevraagd bij de webshop. Ik zal kijken of ik een leuke andere zaklamp binnen de EU kan vinden. Ik kan gewoon niet meer vertrouwen op PostNL betreffende intercontinetale post. Ik heb een klacht ingediend bij PostNL en laat het hier bij. Mochten mensen van Radar het zien zitten om een keer uit te pluizen hoe de postNL sorteercentrums nu precies werken en omgaan met pakketten uit het buitenland lijkt me dat geweldig.

Ter verduidelijking de pakken zijn via Singapore Post verstuurd.

Ik snap gewoon niet:

Waarom ze mijn pakket steeds terug sturen.
Waarom ze niet duidelijk kunnen zijn over de reden van het terug sturen.

NewMicky zei in mijn vorige topic dat het retour wordt gestuurd wordt omdat de louche webshops geen belasting willen betalen:

1. welke belasting dan? Ik ben zelf bereid import kosten te betalen.
2. PostNL ontkent dat ze containers/pakketten terug sturen om deze redenen.
Laatst gewijzigd door schaapje op 16 dec 2014 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sluit je aan bij de klachten op www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond.

Travelwoman51
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2015 11:40

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door Travelwoman51 »

Op 6 febr.2015 ontving PostNL een pakket voor mij. Ik kreeg dezelfde dag het bericht ,op de app MijnPakket , dat op zaterdag 7 febr, tussen 9.30 en 11.30 uur het pakket zou worden bezorgd. Dit gebeurde niet. Nabellen met de klantenservice van PostNL (0,45 ct. p.m.) leverde het antwoord op dat het pakket nog op het distributiecentrum van PostNL lag.;het was niet duidelijk waarom het niet was meegenomen ter bezorging. Het zou maandag 9 febr. worden bezorgd. Het is inmiddels woensdag 11 februari en na verschillende telefoontjes met PostNL is het enige dat duidelijk is dat het pakket nog steeds op het distributiecentrum ligt. Op advies van een medewerker van PostNL heb ik met de verzender gebeld en de organisatie heeft meer ervaringen met PostNL wat betreft niet bezorgen van pakketten. Regelmatig worden deze teruggestuurd naar de verzender, soms al na twee dagen. PostNL gebruikt het argument dat het 2-5 dagen mag duren voor het pakket wordt bezorgd. het is eg vervelend voor de klant maar het is niet anders.

alhr01
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:06

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door alhr01 »

Op 1 juli 2016 stond PostNl voor mijn deur met een pakket (Vrijdags) op dat moment was ik niet thuis.
Pakket komt uit USA. Dat had ik gevolgd met de Track & Trace code van UPS.
Ik kreeg een briefje in de bus met een 3s-code, dat ik het pakket de volgende werkdag na 15.00 uur kon afhalen bij een PostNl Punt bij ons in het dorp. Ook dat ik kosten a 23 euro moest betalen (Wsch inklaringskosten)
Daar kwam het nooit aan. De 3S-code geeft aan dat het gesorteerd in sorteercentrum is en dat bezorgmoment nog niet bekend is. Tot vandaag nog steeds niet. Ik heb eeb klacht ingediend bij PostNl en krijg als antwoord dat men het pakket teruggestuurd had.
Op vraag over meer informatie zoals track/trace code heb ik domweg geen antwoord gekregen, net zomin als dat er een reden is genoemd.
Men sluit de klacht definitief met dit antwoord en als Consument voel ik me wel behoorlijk slecht behandeld.
Met name omdat men mij als klacht afhandeling meldt contact op te nemen met de verzender om op het pakketje te kijken wat de reden van terugzending is.
Dit heb ik wel gedaan, maar tot heden geen ontvangst bekend.
Het stoort mij behoorlijk om te merken dat PostNl eerst aan mijn deur staat en daarna aan mij vraagt in Amerika te vragen wat er hier in Nederland fout ging......
Het moet niet gekker worden !

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door berndv »

alhr01 schreef:Op 1 juli 2016 stond PostNl voor mijn deur met een pakket (Vrijdags) op dat moment was ik niet thuis.
Pakket komt uit USA. Dat had ik gevolgd met de Track & Trace code van UPS.
Ik kreeg een briefje in de bus met een 3s-code, dat ik het pakket de volgende werkdag na 15.00 uur kon afhalen bij een PostNl Punt bij ons in het dorp. Ook dat ik kosten a 23 euro moest betalen (Wsch inklaringskosten)
Daar kwam het nooit aan. De 3S-code geeft aan dat het gesorteerd in sorteercentrum is en dat bezorgmoment nog niet bekend is. Tot vandaag nog steeds niet. Ik heb eeb klacht ingediend bij PostNl en krijg als antwoord dat men het pakket teruggestuurd had.
Op vraag over meer informatie zoals track/trace code heb ik domweg geen antwoord gekregen, net zomin als dat er een reden is genoemd.
Men sluit de klacht definitief met dit antwoord en als Consument voel ik me wel behoorlijk slecht behandeld.
Met name omdat men mij als klacht afhandeling meldt contact op te nemen met de verzender om op het pakketje te kijken wat de reden van terugzending is.
Dit heb ik wel gedaan, maar tot heden geen ontvangst bekend.
Het stoort mij behoorlijk om te merken dat PostNl eerst aan mijn deur staat en daarna aan mij vraagt in Amerika te vragen wat er hier in Nederland fout ging......
Het moet niet gekker worden !
Dus een pakket dat in de Verenigde Staten verstuurd wordt via UPS wordt in Nederland bezorgd door PostNL? :shock:

Dat ze u doorverwijzen naar Amerika klopt. U bent niet de opdrachtgever maar de ontvanger. De opdrachtgever kan een onderzoek in gang zetten waar en waarom er iets mis is. Dit heeft niets te maken met het internationale karakter van de zending, maar met de wettelijke regels over wie de opdrachtgever is. Als u een pakket van bol.com niet ontvangt, moet bol.com hierover met postnl in contact treden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft u uw pakket al getraceerd op www.usps.com ?

Volgens mij haalt u UPS en USPS door elkaar.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door newmikey »

Bob Schurkjens schreef:Heeft u uw pakket al getraceerd op http://www.usps.com ?

Volgens mij haalt u UPS en USPS door elkaar.
Je haalt me de woorden uit de mond!

USPS - United States Postal Services
UPS - United Parcel Service

WWilleke
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2016 13:55

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door WWilleke »

Vandaag exact hetzelfde euvel ervaren.
Pakket besteld in amerika, geleverd via usps.
Afgelopen vrijdag is een bezorger aan de deur geweest, netjes niet thuis bericht achter gelaten dat ik maandag op t postkantoor het pakket kon halen.
Maandag was het er nog niet en vandaag blijkt het spontaan retour afzender te zijn gegaan???

Ook meerdere malen contact gezocht met de klantenservice en daar op de meest vriendelijke manier te horen gekregen: wij weten het ook niet, het is jouw probleem, zoek het maar uit en nog een fijne dag verder. Op een vriendelijke manier klanten te woord staan kan iedereen, ze ook daadwerkelijk klantvriendelijk behandelen...das wat anders.


Dat er iets verkeerd kan gaan...kan gebeuren.
De onwetende houding, inflexibiliteit en klantonvriendelijke handelswijze van PosNL slaan echter alles. Wat een arrogante bende daar zeg...

shoenix
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2016 13:15

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door shoenix »

Allen,

PostNL is ee RAMP. Pakketje besteld uit Engeland. Tijdens mijn vakantie geleverd door een vakantie bezorger. Deze heeft het afhaalbriefje niet ingevuld. Ik naar het afhaalpunt, gevraagd of ze op mijn adres willen kijken omdat er een pakketje van mij zou moeten zijn. Pakket was niet aanwezig, ik nogmaals aangedrongen maar zij konden ook niets met een leeg briefje (niet eens een barcode!). 2 weken later blijkt dat het pakketje er dus WEL lag maar na 3 weken wordt deze teruggestuurd. Dit was 4 augustus. Inmiddels is het pakketje nog steeds niet retour. Track and trace laat als laatste zien 'ontvangen door postnl' en via chat, telefoon en email steeds een standaard antwoord: Hij is terug, wij kunnen niets meer doen. Ook op vragen als 'waarom zie ik dit niet in track and trace' steeds dezelfde standaard antwoorden. Om doodziek van te worden. Het gaat om een pakket van 270 euro en ze geven maar aan dat ik de verzender moet laten uitzoeken. Dit is gedaan, maar zij kunnen pas wat doen als het pakket retour is gekomen. En juist dat is dus NIET te zien in track and trace (niet bij PostNL en niet bij Royal mail). Ofwel, de bezorger van postnl heeft een fout gemaakt, en het afhaalpunt heeft een fout gemaakt, en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Klacht ingediend, niets. Ook een evaluatie ingevuld (zinloos!) met de opmerking dat ik gebeld mag worden, niets. Nu zit ik dus al 3 maanden te wachten op een pakket dat nog steeds niet retour is .... Postnl neemt geen enkele verantwoordelijkheid.

Hoe kunnen we nu zorgen dat onze klachten serieus genomen worden en dat zij hun verantwoordelijkheid nemen bij duidelijk falen! Ik weet het niet meer ......

marco1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2014 20:39

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door marco1976 »

Ik ontvang al meer dan 10 jaren af-en-toe post pakketjes met diverse hebbedingetjes uit het buitenland, veelal besteld vanaf EBAY of een soortgelijke site.
Nu ben ik er compleet aan gewend dat postpakketjes, wanneer de ontvanger niet thuis is, dat deze bij het dichtstbijzijnde postkantoor opgeslagen worden voor een tijdsduur van 3 weken. Nu heeft PostNL opeens besloten, om hiervan 2 weken te maken en men gaat er maar vanuit dat iedereen hiervan op de hoogte is.
Ik heb nu een "niet thuis kaart" in mijn bus gekregen met de melding dat er een pakketje uit het buitenland voor mij ligt, nu wilde ik het pakketje ophalen na 2 en halve week...(ik heb een druk schema en ben niet elke dag op tijd voor het sluiten van het postkantoor) krijg ik te horen dat het al retour afzender gestuurd, dus retour naar China. Weet je wel wat dat kost als je een pakketje vanuit Nederland naar China wilt laten versturen, maar ja, men doet dat dus wel.
Ik heb de PostNL helplijn gebeld, wat blijkt, mijn pakketje ligt nog in het sorteercentrum in Nederland, maar verder kan men (wil men) niks doen, het pakketje gaat verstuurd worden naar de afzender en PostNL maakt zich er makkelijk vanaf door te zeggen dat ik het maar met de verzender moet regelen. Ja hoor, dat zal zeker geen probleem zijn met een groot Chinees bedrijf wat honderden pakketjes per dag wegzendt, maar totaal niet ingericht is op het gestructureerd ontvangen van postpakketten. Natuurlijk heb ik de verzender een bericht gestuurd, maar zij hebben hun verplichting nagekomen en hier kan ik niets meer verhalen en hun een negatieve beoordeling geven op EBAY is ook niet terecht.
Dank je vriendelijk PostNL...

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door Moneyman »

En wat had PostNL hier aan moeten doen volgens jou?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door berndv »

marco1976 schreef:Natuurlijk heb ik de verzender een bericht gestuurd, maar zij hebben hun verplichting nagekomen en hier kan ik niets meer verhalen en hun een negatieve beoordeling geven op EBAY is ook niet terecht.
De verzender negatief beoordelen zou inderdaad niet eerlijk zijn. PostNL negatief beoordelen zou ook niet echt eerlijk zijn. Het retour sturen na 2 weken is niet heel erg opeens gekomen, Dat doen ze namelijk al een kleine 2 jaar.

Heel officieel gezien is het wel de verantwoordelijkheid van de webshop, ook al heeft u het pakket niet opgehaald, zij hebben tot nu toe niet geleverd wat is overeengekomen. Wel mogen ze (opnieuw) verzendkosten rekenen, maar zuiver juridisch gezien heeft u een pakket besteld en hebben zij nog niet geleverd.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

marco1976 schreef:Ik ontvang al meer dan 10 jaren af-en-toe post pakketjes met diverse hebbedingetjes uit het buitenland, veelal besteld vanaf EBAY of een soortgelijke site.
Nu ben ik er compleet aan gewend dat postpakketjes, wanneer de ontvanger niet thuis is, dat deze bij het dichtstbijzijnde postkantoor opgeslagen worden voor een tijdsduur van 3 weken. Nu heeft PostNL opeens besloten, om hiervan 2 weken te maken en men gaat er maar vanuit dat iedereen hiervan op de hoogte is.
Ik heb nu een "niet thuis kaart" in mijn bus gekregen met de melding dat er een pakketje uit het buitenland voor mij ligt, nu wilde ik het pakketje ophalen na 2 en halve week...(ik heb een druk schema en ben niet elke dag op tijd voor het sluiten van het postkantoor) krijg ik te horen dat het al retour afzender gestuurd, dus retour naar China. Weet je wel wat dat kost als je een pakketje vanuit Nederland naar China wilt laten versturen, maar ja, men doet dat dus wel.
Ik heb de PostNL helplijn gebeld, wat blijkt, mijn pakketje ligt nog in het sorteercentrum in Nederland, maar verder kan men (wil men) niks doen, het pakketje gaat verstuurd worden naar de afzender en PostNL maakt zich er makkelijk vanaf door te zeggen dat ik het maar met de verzender moet regelen. Ja hoor, dat zal zeker geen probleem zijn met een groot Chinees bedrijf wat honderden pakketjes per dag wegzendt, maar totaal niet ingericht is op het gestructureerd ontvangen van postpakketten. Natuurlijk heb ik de verzender een bericht gestuurd, maar zij hebben hun verplichting nagekomen en hier kan ik niets meer verhalen en hun een negatieve beoordeling geven op EBAY is ook niet terecht.
Dank je vriendelijk PostNL...
Tsja, wie is er niet druk tegenwoordig :? Maar om nu pas na 2,5 week pas een gaatje te kunnen vinden om de zending op te kunnen halen vindt ik toch echt aan jou zelf liggen.
Niemand in jouw omgeving welke dit voor jou had kunnen ophalen ?

In mijn omgeving zit het postagentschap in een supermarkt en daar kan ik van 08:00 tot 21:00 terecht. Wellicht idee om de Verweggistan zendingen als mogelijk op je werk te laten bezorgen ?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berndv schreef:
marco1976 schreef:Natuurlijk heb ik de verzender een bericht gestuurd, maar zij hebben hun verplichting nagekomen en hier kan ik niets meer verhalen en hun een negatieve beoordeling geven op EBAY is ook niet terecht.
De verzender negatief beoordelen zou inderdaad niet eerlijk zijn. PostNL negatief beoordelen zou ook niet echt eerlijk zijn. Het retour sturen na 2 weken is niet heel erg opeens gekomen, Dat doen ze namelijk al een kleine 2 jaar.

Heel officieel gezien is het wel de verantwoordelijkheid van de webshop, ook al heeft u het pakket niet opgehaald, zij hebben tot nu toe niet geleverd wat is overeengekomen. Wel mogen ze (opnieuw) verzendkosten rekenen, maar zuiver juridisch gezien heeft u een pakket besteld en hebben zij nog niet geleverd.

Denk niet de Verweggistan webshop een boodschap heeft aan de NL wetgeving. Mijn inziens is wel degelijk geleverd maar door afwezigheid van TS is de levering op een verzamelpunt geschied. Als TS wel een gaatje had kunnen vinden om de zending op te halen dan was er niets aan de hand geweest.

Verkoper goede beoordeling, Postnl goed beoordeeld....iedereen blij.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door berndv »

Teunbosseman schreef:Denk niet de Verweggistan webshop een boodschap heeft aan de NL wetgeving.
Ik denk het niet alleen, ik weet het vrijwel zeker. Als de webshop niet genegen is om nogmaals te verzenden, houdt het op. Natuurlijk kan je dan nog steeds stappen ondernemen. Je kunt naar de rechter stappen. Dit moet je voor zover mijn informatie strekt doen in het land waar het bedrijf gevestigd is, China dus. Ik wens je veel succes. Ik koop ook al vaker bij aliexpress, ook daar is het een risico dat je er met een geschil niet uit gaat komen, hoewel ik dat zelf nog nooit ervaren heb.

grijsmeisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2018 21:30

Re: PostNL stuurt internationale pakketten retour.

Ongelezen bericht door grijsmeisje »

een waar DRAMA , Ik stuur een dure WOW telefoon naar de binnelanden van Pakistan, waar de streets have no name en die komt aan, en als dank maakt dat gezin voor mij een feestpakket met van alles en nog wat oa een tuniek rok sjaal en armbanden en fotoboek Islamabad. Na 4 weken is het pakket in Amsterdam en na 8 dagen word het terug gestuurd naar Islamabad. Die familie woont daar helemaal niet en moet nu daar heen rijden, 120 km, om het op te halen en mag het dan weer proberen. NOOIT lag er een briefje in mijn bus dat het pakket aangeboden was geweest. Het gezin heeft gewoon geen geld voor al dat autorijden en weer sturen. Ik woon niet in Amsterdam wel in Lelystad en Lelystad heeft nooit in het posttraject verhaal gestaan. Ik heb een huisadres met 4 cijfers en dat heeft PostNL gewoon afgeschaft en of dat het nu geweest is ? In Lelystad zelf kunnen ze het 4 cijferhuisnummervarkentje , waarvan er 20.000 huizen zo zijn, nog wel wassen.

Gesloten