LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plichten bezorger en plichten ontvanger

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
nellissen16
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2015 19:34

Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door nellissen16 »

Mensen zijn aan het klagen over de bezorging van post of pakjes,maar houden zij zich zelf wel aan de regels van de postbezorging?
Vaak moet de bezorger trappen lopen of een heel eind naar de brievenbus lopen die veel verder dan de toegestane 10 meter max van de straatkant is geplaatst of ook nog door de voortuin poortjes gaan,en o-wee als je het niet weer netjes dichtmaakt.
Ook schrijft de postwet voor dat een brievenbus vrij toegankelijk moet zijn,maar staat deze vaak op de voor de bewoner gunstigste plek.Deze is voor de postbode natuurlijk slecht te bereiken.
Dit alles is ook door het vrijgeven van de post in de hand gewerkt.
Bang als men is dat een ander bedrijf wel op een lastig adres bezorgd.

borawie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2013 18:59

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door borawie »

Nou je bent een TS naar mijn hart.... Ik kan je hier als ervaringsdeskundige alleen maar gelijk in geven.
Moet ik er wel nog bij vermelden dat er ook mensen zijn die het niet nodig vinden om hun planten, gras onkruid eens per jaar te verwijderen cq terug te snoeien. Ik meld dan altijd éénmaal op de brief , graag Uw brievenbus toegankelijk maken, gebeurd dit niet gaat alles bij mij keihard retour afzender.
Met sneeuw en ijs op de stoepen zelfde verhaal, niet schoon dan ook geen post van mij.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door Julie4444 »

borawie schreef:Met sneeuw en ijs op de stoepen zelfde verhaal, niet schoon dan ook geen post van mij.
IJs kan ik nog begrip voor hebben, maar door een beetje sneeuw lopen moet je toch al...

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Niet het goede onderwerp met de stakingen die nu bezig zijn......

Zo bang is PostNL niet, gezien hoe ze met hun klanten omgaan hoor. Van de laatste 4 dagen kan ik een boek schrijven.....

Maar evengoed ben ik het met je eens dat een brievenbus op een goede, makkelijk bereikbare plaats hoort te staan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door puma73 »

nellissen16 schreef:Mensen zijn aan het klagen over de bezorging van post of pakjes,maar houden zij zich zelf wel aan de regels van de postbezorging?
Vaak moet de bezorger trappen lopen of een heel eind naar de brievenbus lopen die veel verder dan de toegestane 10 meter max van de straatkant is geplaatst of ook nog door de voortuin poortjes gaan,en o-wee als je het niet weer netjes dichtmaakt.
Ook schrijft de postwet voor dat een brievenbus vrij toegankelijk moet zijn,maar staat deze vaak op de voor de bewoner gunstigste plek.Deze is voor de postbode natuurlijk slecht te bereiken.
Dit alles is ook door het vrijgeven van de post in de hand gewerkt.
Bang als men is dat een ander bedrijf wel op een lastig adres bezorgd.
99% van de brievenbussen zijn zeer goed toegankelijk en staan op de juiste afstand tot de openbare weg.

Voor pakjes gelden andere regels.
borawie schreef:Nou je bent een TS naar mijn hart.... Ik kan je hier als ervaringsdeskundige alleen maar gelijk in geven.
Moet ik er wel nog bij vermelden dat er ook mensen zijn die het niet nodig vinden om hun planten, gras onkruid eens per jaar te verwijderen cq terug te snoeien. Ik meld dan altijd éénmaal op de brief , graag Uw brievenbus toegankelijk maken, gebeurd dit niet gaat alles bij mij keihard retour afzender.
Met sneeuw en ijs op de stoepen zelfde verhaal, niet schoon dan ook geen post van mij.
Ik denk dat u een ander beroep moet kiezen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Auti-Mama schreef: Zo bang is PostNL niet, gezien hoe ze met hun klanten omgaan hoor. Van de laatste 4 dagen kan ik een boek schrijven.....
Hoe gaan ze dan met hun klanten om? De enkele keer dat ik nog wat op papier verstuur komt het goed aan voor veel minder geld dan als het zelf zou moeten gaan brengen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik ga proberen mijn verhaal zo kort en bondig mogelijk te vertellen.....

Mijn zoon heeft een heel pakket medicatie. Dit wordt bezorgd door een internetapotheek. Niet mijn eigen keuze, maar hij heeft medicatie die door de verzekering enkel daar worden vergoedt. Om zijn zelfredzaamheid te bevorderen, krijgen we de medicatie op rol (per innamemoment zit het in een zakje, alle zakjes op een rol). Elke 4 weken krijg ik een nieuwe medicijnrol opgestuurd.
Maandag gaat het pakket met medicatie met PostNL mee. Dinsdag krijg ik op de app dat de bezorger komt tussen 15 en 17 uur. Hier staat al bij dat dit ivm stakingen een afwijkende tijd kan zijn. Ik neem via Twitter nog contact op met PostNL en benadruk meerdere malen dat het hier medicatie betreft. PostNL verzekert mij dat het goed komt en ik uiterlijk donderdag de medicatie heb. Voor de zekerheid blijf ik de hele dag thuis. Maar helaas, geen pakje.

Woensdag: Volgens Track&Trace is bezorger wederom onderweg. Om 4 uur 'smiddags wel bezorger, ander pakje (van dezelfde apotheek trouwens, andere zoon). Bezorger zegt me al gelijk dat bewuste pakje niet komt. Ik Twitter en bel met PostNL en benadruk wederom dat het medicatie betreft dat ik echt de volgende dag moet hebben. Ik had nl. voor de vrijdag al geen medicatie meer. Weer de belofte dat woensdag de bezorger nog komt. "Mevrouw, we laten u echt niet zonder medicatie zitten. Farmaceutische inhoud heeft voorrang". Half 10 's avonds verandert status in "we weten niet wanneer de bezorger komt".

Donderdag bellen en twitteren. Aan de telefoon beweert meneer van PostNL dat de Trace&Trace nooit op bezorger onderweg heeft gestaan. Ik ontplof en zeg op vrij harde toon "Lieg niet tegen me!!". Vanaf dat moment ben ik genegeerd op Twitter. Tevens de apotheek belt naar PostNL. We krijgen dezelfde reactie: Het ligt ergens in het depot, ze doen niks. Ja, farmaceutische inhoud heeft voorrang. Nee, ze doen voor ons niks. Ik ga de wanhoop nabij maar vervangende recepten regelen en weet na veel stress, tranen en bellen uiteindelijk voor nood medicatie te krijgen bij de plaatselijke apotheek. Kostte me wel een kleine €100, maar alles beter dan zoon in het ziekenhuis met een giga epileptische aanval.

Donderdagavond krijg ik op Twitter van ConsumentenVragen de melding dat mijn pakje bij de buren ligt. Ik vertrouw het niet (achteraf terecht, is een trol) en bel weer met PostNL. Weer vertel ik mijn hele verhaal, weer benadruk ik dat het medicatie betreft. Nu tref ik eindelijk een goede medewerker. Er stond dus nergens vermeld dat het medicatie betrof!! Ze ging het nu doorgeven en bellen met het depot.

Vrijdag (vandaag dus) krijg ik om half 9 's ochtends de melding dat de bezorger tussen 15:30 en 17:30 uur langs gaat komen. Ik weiger nog het huis te verlaten in angst de bezorger te missen. En ja hoor, om 11.30 uur staat daar de bezorger met mijn pakketje. :)

PostNL heeft alleen de pech dat ik overal printscreens van heb gemaakt. Het verhaal is dus nog niet af. ;)
Laatst gewijzigd door Auti-Mama op 17 jul 2015 19:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ow, en voor de mensen die nu roepen "Je moet altijd zorgen dat je extra medicatie in huis heb", bij de apotheek heb ik ook al meerdere malen aangegeven dat ik het verstuurmoment erg laat vind. Maar ja, hier heb ik geen invloed op.

mh73

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door mh73 »

Ligt het aan de medcijnen voor epilepsie? Voor onze dochter is het ook wel eems kielekiele.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Niet specifiek. ;) De apotheek waar ik bestel heeft het beleid dat de maandag voordat de rol op is, de medicatie wordt verzonden. Dan is het dinsdag, uiterlijk woensdag in huis. Ik heb al een keer "geklaagd" dat er maar iets mis hoeft te gaan, en je redt 't niet meer. Stakende pakketbezorgers, maar ook bv. de machine die de zakjes maakt gaat kapot.

Ik vind het allemaal maar eng krap aan. Het gaat al bijna 2 jaar goed hier, nu een keer niet. Maar goed, volgens de apothekers-assistente was ik de enige die de rol niet op tijd had. Als we nou ook eens zoveel mazzel zouden hebben in de Postcodeloterij..... *lol*

borawie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2013 18:59

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door borawie »

puma73 schreef:
nellissen16 schreef:Mensen zijn aan het klagen over de bezorging van post of pakjes,maar houden zij zich zelf wel aan de regels van de postbezorging?
Vaak moet de bezorger trappen lopen of een heel eind naar de brievenbus lopen die veel verder dan de toegestane 10 meter max van de straatkant is geplaatst of ook nog door de voortuin poortjes gaan,en o-wee als je het niet weer netjes dichtmaakt.
Ook schrijft de postwet voor dat een brievenbus vrij toegankelijk moet zijn,maar staat deze vaak op de voor de bewoner gunstigste plek.Deze is voor de postbode natuurlijk slecht te bereiken.
Dit alles is ook door het vrijgeven van de post in de hand gewerkt.
Bang als men is dat een ander bedrijf wel op een lastig adres bezorgd.
99% van de brievenbussen zijn zeer goed toegankelijk en staan op de juiste afstand tot de openbare weg.

Voor pakjes gelden andere regels.
borawie schreef:Nou je bent een TS naar mijn hart.... Ik kan je hier als ervaringsdeskundige alleen maar gelijk in geven.
Moet ik er wel nog bij vermelden dat er ook mensen zijn die het niet nodig vinden om hun planten, gras onkruid eens per jaar te verwijderen cq terug te snoeien. Ik meld dan altijd éénmaal op de brief , graag Uw brievenbus toegankelijk maken, gebeurd dit niet gaat alles bij mij keihard retour afzender.
Met sneeuw en ijs op de stoepen zelfde verhaal, niet schoon dan ook geen post van mij.
Ik denk dat u een ander beroep moet kiezen.
U mag eens een weekje met me meelopen..... Dan praat U wel anders..... Daarnaast voer ik het beroep met liefde uit dus Uw antwoord slaat nergens op . Uw beroep ( mocht U al werken) heeft zeker géén enkele minpunten????

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door Julie4444 »

borawie schreef:U mag eens een weekje met me meelopen..... Dan praat U wel anders..... Daarnaast voer ik het beroep met liefde uit dus Uw antwoord slaat nergens op . Uw beroep ( mocht U al werken) heeft zeker géén enkele minpunten????
En u overdrijft zwaar. Ik heb zelf tijdens mijn jeugd ook kranten en post bezorgd, en in mijn wijken samen was er maar 1 brievenbus die niet goed bereikbaar was. Verder viel het allemaal heel erg mee en na een keertje de bewoners gewezen te hebben op de brievenbus hebben ze netjes gewoon de prikstruik die erboven ging verwijderd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door puma73 »

borawie schreef:
U mag eens een weekje met me meelopen..... Dan praat U wel anders..... Daarnaast voer ik het beroep met liefde uit dus Uw antwoord slaat nergens op . Uw beroep ( mocht U al werken) heeft zeker géén enkele minpunten????
Mijn beroep heb ook ik altijd met veel liefde uitgevoerd, ik ging niet lopen zeuren over minpuntjes want die heb je in elk beroep.

En mijn beroep was vele malen zwaarder dan dat van een postbode.

Probleem tegenwoordig is dat men niks meer gewend is.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Plichten bezorger en plichten ontvanger

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

borawie schreef:
U mag eens een weekje met me meelopen..... Dan praat U wel anders..... Daarnaast voer ik het beroep met liefde uit dus Uw antwoord slaat nergens op . Uw beroep ( mocht U al werken) heeft zeker géén enkele minpunten????
Oooh, graag!!!! :) Krantenwijk gehad voor 4 jaar, daarna nog 5 jaar post gelopen. Bij Sandd, dus ook zelf nog post sorteren enzo. Ik vond het heerlijk!! :D

Gesloten